1. leht 6-st

BMW 528i, e28 1986a. Tõnis

Postitatud: 02 Apr 2006 20:43
Postitas tõnis
Panen siis lõpuks oma kõige uuema hai ka siia ülesse, seda siis teatud haihuviliste rangete nõudmiste tõttu 8) . Ega midagi erilist ei ole siin küll näidata :) .

Tegu siis e28 kerepeal 528i ga, passis tootmisaastaks 86a. aga vin näitab 84a. 10 kuu.
Selle auto ostsin siis Taneli käest, esialgu oli plaanis natuke nipetnäpet nokkida ja teiseks pereliikuriks teha. Aga nooh läks nagu alati, nipetnäpet tegemistest sai jälle üks projekt :oops: . Kahjuks tumedate it seppade pärast mul enam auto esialgsest seisust pilte ei ole (kui eelmine omanik midagi siia poetab siis oleks tore). Niiet hakkan siis piltidega poolepealt pihta.
Kõigepealt siis läbis kere väikse uuenduse. uued karbid, koopaäär, tagumised nurgad, põhja serv, ukse alumised ääred, uued tiivad (minujaoks uued), igasugu suured antenniaugud kinni keevitatud ja kuna auto oli eelnevalt esiotsa paar pauku saanud ning spetsialistid taastanud, siis tuli väike kerevenitus ka teha. Nina oli viltu ja lanserid tulemüüri küljest lahti murdunud, selle tulemusel ka need kohad läbi roostetanud.
Paar pilti ka plekitööst:
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Siis sai natuke puhastatud ning pahtliga mässatud:
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
jne.

Kuna juba nina venitamiseks mootor maas oli, siis sai selle seisukord ka hinnatud. Surved olid liiga erinevad ja kui viimati mootorit töös kuulsin, siis oli see töö ikka väga ebaühtlane ja valus kõrvale kuulata. Seega läks moto laiali :twisted: .
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Ja otse loomulikult läksid uued tihendid ning uued mootori-kasti tugipadjad ja igasugu gardaani vahemuhvid laagrid. Mõni pilt ka alles jäänud:
Pilt
Pilt
Pilt

Um st sai mõni uus lõdvik ja kummipuks ka pritsele tellitud, vanad olid juba suht mitteusaldusväärse välimusega:
Pilt
Pilt
Pilt

Uued tolmukaitse plekid ka jäid UM näppu:
Pilt

Ja kuna üks tagumine vedru oli pooleks ja vedrusid paaris vahetatakse, siis mõtlesin juba kõik uued vedrud panna, ka ette. aga kui juba vedrudega mässama hakata võiks ka uued amordid panna. Tegin siis väikse tellimude bilsteini tehasesse :D :
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Praegu käib kerge pidurite uuenduskuur:
Pilt
Pilt
Pilt

Sisuks on plaan panna üks tore M sisu, see praegu veel lõplikult puhastamatta, aga sügisest üks pilt jäänud kui kuuriall vedeles:
Pilt

Praegu siis auto ootab lõppviimistlust (alusvärvi ja värvi), sinna peaks nädala jooksul saama. Mootor ootab mahlade sisse panekut, radika külge monteerimist ja väljalaskesüsteemi paigaldamist. Veermikus on ka veel mõned jubinad puudu, plaan siis kõik välja vahetada, ei ole mõtet paari vana pulka uute vahele ussitama jätta.

Nüüd läks vist natuke pikaks see postitus, järgmises proovin väikese ülevaate auto varustustasemest anda :) .

Postitatud: 03 Apr 2006 00:48
Postitas enthusiast
mnjaa.....jõudu sulle :)

tore, et üks e28 saab hinge sisse..... 8)

Postitatud: 03 Apr 2006 09:16
Postitas Silwer
Tõsine projekt. Esimesed pildid olid ikka suht masendavad... :)

Postitatud: 03 Apr 2006 10:47
Postitas Arvo
:shock: muljetavaldav töö... need pildid meenutavad minu kuueka keretöid :?
Aga kas korralike E28 keredega on tõesti juba nii kitsas, et selline taastamine end ära tasub? See kõver nina ei ole minu arust väga hea märk...

Postitatud: 03 Apr 2006 11:52
Postitas tanele28
Arvo kirjutas::shock: muljetavaldav töö... need pildid meenutavad minu kuueka keretöid :?
Aga kas korralike E28 keredega on tõesti juba nii kitsas, et selline taastamine end ära tasub? See kõver nina ei ole minu arust väga hea märk...

Korraliku kerega e28said põhimõtteliselt pole, vähemalt odavamas hinna klassis liigub neid väga vähe kõigil praktisliselt läbi karbid ja lanzekad selle minu 528 kere oli veel suht koht korralik va. see kõver nina, karbid, esitiivad, tulemüür ja lanzeka vaheline nurk ja mõned varjatud kohad.
Ja enamusel see uss suht varjatud kohtades mida ei näe: tõstekohtade juures, tulemüür jne.
Paar pilti siis ennem auto lahti võtmist ja müümist, ei saa välimuse järgi aru, et nii hull oleks olnd:
Pilt
Pilt
Pilt
Lisan siis ka veel ühepildi keretöödest, nüüd mul juba kahju et müüsin
Pilt

Postitatud: 03 Apr 2006 12:03
Postitas tõnis
Ausaltöeldes ei ole enam e28 keredega laiata, niipalju kui minu käest läbi käinud, on ikka kõik suht väsinud juba. Algul ei plaaninudki nii kapitaalselt teha, aga läks nagu alati.
Eks see ajendas ka tegema et autol suht hea varustus. Esimesed el. aknad, konditsioneer, suur kompu kella asemel, abs jne.
See et nina natuke viltu oli, arvan et sellest saan jagu, kuna igapäevaselt saab palju hullemaidki saane sirgu aetud .
Kuna nüüd igapäevaseks ringiuhamiseks on 750, siis jääb arvatavasti e28 pühapäeva autoks. Kui õigeks ajaks valmis saan, üritan sellel aastal BMW klubi ringraja etappidest sellega osa võtta. Mingit kohta taotlema ei lähe, lähen lõbutsen niisama. Ja ega ei olegi mõtet niisuure autoga Silweri ning tema püssi vastu sõdima minna :D .

Postitatud: 03 Apr 2006 13:14
Postitas Ruut
tõnis kirjutas:Kui õigeks ajaks valmis saan, üritan sellel aastal BMW klubi ringraja etappidest sellega osa võtta. Mingit kohta taotlema ei lähe, lähen lõbutsen niisama.
No aga 320-ga võiks Sa ka kohti taodelda, kui klassid samasugused on kui eelmisel aastal.

Postitatud: 03 Apr 2006 15:21
Postitas tanele28
Usun et kiiretel radadel ka 528sa täitsa konkurentsis, vedrustus ju täiesti uus, peaks väga hästi püsima rajal :)

Postitatud: 03 Apr 2006 18:09
Postitas tõnis
Ruut kirjutas:
tõnis kirjutas:Kui õigeks ajaks valmis saan, üritan sellel aastal BMW klubi ringraja etappidest sellega osa võtta. Mingit kohta taotlema ei lähe, lähen lõbutsen niisama.
No aga 320-ga võiks Sa ka kohti taodelda, kui klassid samasugused on kui eelmisel aastal.
Nooh, 320 valmib vast järgmiseks kevadeks, niikaua peab 528 läbi ajama :oops: .

Postitatud: 03 Apr 2006 23:09
Postitas Renx
täitsa tuttav aparaat :D ...tanel oligi siis see inimene vist, kes selle aparaadi mu ninaalt ära ostis :twisted: :D ....aga kui neid pilte vaadata, siis hea ongi, et auto lõpuks Tõnise kätte jõudis....vähemalt saab auto normaalselt korda....endal poleks finants vist küll seda võimaldanud :? ....samas, ega mu enda 528i kerepoolest parem pole :cry: :cry:

Postitatud: 04 Apr 2006 12:54
Postitas tanele28
Vist juhtus jah nii :oops:
Aga omanikkule oli tähtis võimalikkult ruttu lahti saada õnnestus veel hindagi veidi painutada allpoole :P

Postitatud: 04 Apr 2006 17:21
Postitas Renx
vazrider kirjutas:Vist juhtus jah nii :oops:
Aga omanikkule oli tähtis võimalikkult ruttu lahti saada õnnestus veel hindagi veidi painutada allpoole :P
ei ole hullu;)....ma jäin mingi paar tundi aint hiljaks...ei saand kohe raha kokku :D :D ....

Postitatud: 14 Apr 2006 15:45
Postitas tõnis
Nüüd siis auto värvimises 8) .
Ainuke mure on selles et ei tea mis värvi lasta värvida, kuul täitsa koos kohe :? . Kuna pms täielik ülevärvimine, siis ei ole ju erilist vahet mis värvi teha. See on aga kindel et värvi valik tuleb teha selle ajastu värvivalikust, mingit kameelioni või riisikoti tjuuning värvi ei tule :roll:

Postitatud: 23 Apr 2006 15:56
Postitas tanele28
Äkki jättad sama värvi see delfiinmetallik sobis sellele autole väga hästi :P

Postitatud: 06 Mai 2006 18:54
Postitas SwitC
Kui saladus ei ole,siis kust kaudu Bilsud ostsid ? :roll:
Mul õnneks alusvanker enamvähem tehtud,aga liiga hilja sain teada,et E34 tagumised amordid lähevad sinna :? ja siis panin taha bilsud ja ette koni'd,aga võimalus veel need ära vahetada :)

Postitatud: 07 Mai 2006 20:19
Postitas tõnis
Ei ole mingit saladust. Amordid tellisin Pärnust Rauneksist, see oli pikem tehasetellimus, mingi kuu aega ootasin.

Postitatud: 07 Mai 2006 23:10
Postitas SwitC
tõnis kirjutas:Ei ole mingit saladust. Amordid tellisin Pärnust Rauneksist, see oli pikem tehasetellimus, mingi kuu aega ootasin.

Kas hinna ka julged välja öelda ? :P
Sul need gaasid või õlid ?

Mul endal samasugused taga ja kui ma ei eksi,siis ma maksin nende eest tiba üle 800.- tk :roll:

Postitatud: 07 Mai 2006 23:28
Postitas Ruut
Nojah ... aga õige Bilstein peaks ikkagi kollane olema :wink:

Postitatud: 07 Mai 2006 23:58
Postitas SwitC
Ruut kirjutas:Nojah ... aga õige Bilstein peaks ikkagi kollane olema :wink:
Ma pole veel siiani kollast näinud.ainult musti :roll:

Postitatud: 08 Mai 2006 09:30
Postitas Ruut
SwitC kirjutas:Ma pole veel siiani kollast näinud.ainult musti :roll:
Tsiteerin priitv8 ebk foorumist
Bilsteine on kollaseid ja muidu-Bilsteine.
http://www.autoreview.ru/new_site/year2 ... stein1.htm (vt. ЖЕЛТОЕ)
OT oma e30 all kollased