7. leht 9-st

Re: BMW 750iLA Highline '89, Nuga

Postitatud: 08 Mär 2021 22:33
Postitas nuga
Piduritorude värv oli ajaga narmendama hakanud. Need said uue värvi. Kole oli vanast värvist puhastada.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Veel torusid :P

Pilt

Pilt

Pilt

Kõik pistikud on vaja uued panna:

Pilt

Vooliku külge sattus ka uus paisupaak

Pilt

Re: BMW 750iLA Highline '89, Nuga

Postitatud: 09 Mär 2021 21:11
Postitas nuga
Viskame paja vahele :twisted:

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Re: BMW 750iLA Highline '89, Nuga

Postitatud: 12 Mär 2021 21:15
Postitas nuga
Kliimakompressor käis kontrollis, kus tal midagi viga ei leitud olevat. Täiesti seibideks ei hakanud teda tõmbama ja tuli leida mingi alternatiivne viis puhastamiseks.
Pilt

Pilt

Pilt

Aitas vana hea käsitöö keemia/pintslid/harjakesed
Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Re: BMW 750iLA Highline '89, Nuga

Postitatud: 12 Mär 2021 21:53
Postitas nuga
Teeme vahepeal põike kapoti alt tagasilla juurde. Nagu mainitud, siis oled EDC amordid juba aegsasti varutud. Ega püstakuid muudmoodi polnudki sünnis komplekteerida kui OEM tükkidega.
Pilt
Muide highline ja kärukonksuga versioonid kasutavad sama vedru. Eraldi koodiga vedru on veel juhul, kui sul on highline ja kärukonks :shock:

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Meeldetuletuseks - EDC2'l pole korpuse küljes 'kopsikuid' nagu EDC3'l. Juhtme ühendamiseks on amordivarre otsas konnektor.

Re: BMW 750iLA Highline '89, Nuga

Postitatud: 12 Mär 2021 22:02
Postitas nuga
Valge plastiku uuekstegemise peent kunsti ma kahjuks veel ei valda ja nii tuligi taas leppida alternatiivsete lahendustega :lol:
Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Re: BMW 750iLA Highline '89, Nuga

Postitatud: 14 Mär 2021 20:57
Postitas nuga
Ka teine pool kapotialusest hakkab komplekteeruma :)

Kliimaseadme kuivati on tavaolukorras väga sügavale peidetud. Pildil Behri detail.
Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Re: BMW 750iLA Highline '89, Nuga

Postitatud: 15 Mär 2021 07:48
Postitas nuga
Antud auto tehasest paigaldatud lisavarustuse hulka kuulub ka cd-hoidik kindalaekas. Selle sisu oli aja jooksul jalutama läinud, aga pika vaatluse peale siiski ebay'st trehvas:

Pilt

Pilt

Re: BMW 750iLA Highline '89, Nuga

Postitatud: 15 Mär 2021 08:59
Postitas Arvo
Mis teipi kasutasid kaablipuu pakkimiseks? Ma ise olen viimaste projektide juures nn VW teipi kasutanud, väga hästi püsib ka kuumas kapotialuses kinni. Sul paistab mingi muu toode olevat, või see veel originaalteip seal?

Kliimakompressoritel kipub sellises vanuses kandelaager viimase vindi peal juba olema, seda sageli ei tuvasta lihtsalt visuaalse vaatluse või loksutamisega ka spetsialistid. Mul vähe uuema BMW-ga just läbikäidud see kadalipp. Ma vahetaks selle igaks juhuks ära isegi kui praegu kõik vaikne ja korras (iseasi kui ligipääs sinna osakonda lihtne ka hiljem, kui mootor koos) Üpris ebameeldivat häält võib see "pisiasi" teha, salongi küll väga ei kosta aga kuidas sa sõpradele demod siis V12 häält, kui selline määgiv noot on lisaks :D

Re: BMW 750iLA Highline '89, Nuga

Postitatud: 20 Mär 2021 21:57
Postitas nuga
Teip on tavaline autopoodides müüdav tesa riideteip. E32'l on analoogne kasutuses ja kui mingeid juhtmepuid osaliselt lappida, siis ei jäägi erinevus eriti silma.

Võtsin profülaktika mõttes EML-klapid lahti, et need seest puhastada ja hilisemaid anomaaliaid vältida. Kahjuks või õnneks nad eritist puhastamist ei vajanudki.
Pilt

Huvitav, et mõlemad olid '97 aasta osad. Ju siis sakslane vahetas välja :)
Pilt

Pilt

Mõni pilt vahepeale ka mootori komplekteerimisest. Nukkvõllide rihtimine
Pilt

Pilt

Pilt

Re: BMW 750iLA Highline '89, Nuga

Postitatud: 21 Mär 2021 19:19
Postitas nuga
Esisilla osas sai kõik püstakutega seonduv OEM hangitud. Enamus pulki on seal EDC-spetsiifilised

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pidurite osas on ATE good enough

Pilt

Pilt

Pilt

Pidurid siis on tehasest need tavalised E32'e omad, mitte suured neljakolviliste sadulatega. Täiesti teadlikult otsustasin neid mitte upgradema hakata

Re: BMW 750iLA Highline '89, Nuga

Postitatud: 22 Mär 2021 22:03
Postitas nuga
Üks asi viib teiseni. Alguses hakkad seda pagana plokikaanetihendit vahetama ja mõned hetked hiljem kaabid krediitkaardi välja et uued tagatuled osta :lol:

Pilt

Pilt

No ja vaatad seda väsinud tulepesuri kroomkatet, tellid uue... no ja nagu aimatagi, ei passi see enam stange pika kroomliistuga. Ning upsti, jälle autole paar ringi peale tehtud :|

Pilt

Re: BMW 750iLA Highline '89, Nuga

Postitatud: 22 Mär 2021 22:14
Postitas BMW Rh+
nuga kirjutas: 22 Mär 2021 22:03 Üks asi viib teiseni. Alguses hakkad seda pagana plokikaanetihendit vahetama ja mõned hetked hiljem kaabid krediitkaardi välja et uued tagatuled osta :lol:
😂😂 Kui palju ma seda rada olen astunud.

Väga ilus töö jällegi, Its all in the details. ;) 👌

Re: BMW 750iLA Highline '89, Nuga

Postitatud: 25 Mär 2021 14:54
Postitas birgit123
Väga suur äratundmisrõõm.

Alustad 1 asjaga..

Re: BMW 750iLA Highline '89, Nuga

Postitatud: 25 Mär 2021 20:42
Postitas nuga
Vahepeal väike tagasipõige aastasse 2010. Siis alustasin style 3 velgede otsimist, kuna minu meelest on just need ainuõige valik antud masinale.
12 velge hiljem mõtlesin, et aitab kah. Täpsem inventuur tõi välja, et 8 velge on pre 09/1988 ja 4tk hilisemad. Mulle oli just neid hilisemaid, '89 aasta omi vaja. Ideaalis võiks neid 5tk olla, aga hetkel on 4.
Pilt

Keskkapsli kinnitus on erinev ja uuemal istub kapsel ise veljest rohkem eraldi
Pilt

Fast forward 'mõned aastad' ja ilusaks nad said. Tnx@Kärol/SP stuudio :D
Pilt

Pilt

Re: BMW 750iLA Highline '89, Nuga

Postitatud: 26 Mär 2021 20:49
Postitas nuga
Veel üks kõrvalepõige või võtke kui kaubanduslikku teadaannet. 750'i kroomitud sumpaotsad olid pikalt NLA, siis nüüd on neid mingi partii juurde tehtud ja https://shop.bmw-classic.de/ tellitavad. Klubiliikmetele sooduskoodiga :lol:

Re: BMW 750iLA Highline '89, Nuga

Postitatud: 27 Mär 2021 22:06
Postitas nuga
Enne klapikambrikaante lõplikku kinnitamist tegime veel 'viimase võidmise' ja mootori tervise huvides ning ka enesekontrolliks lasime õlisurve üles.
Õli tuli sealt kust pidi tulema, mujalt ei tulnud. Nii et sellega läks hästi :)
Pilt

Pilt

Pilt

Re: BMW 750iLA Highline '89, Nuga

Postitatud: 30 Mär 2021 21:36
Postitas nuga
Jätkame pildiseeriat mootori komplekteerimisest. Kollektorid peale:
Pilt

Pilt

Jube ilusti ja põhjalikult taastatud kütuselatid, mis hiljem näha ei jää :cry:
Pilt

Pihustite juhtmepuu selga lajatatud:
Pilt

Pilt

Pilt

Kütusetorud oleks pidanud kataloogi järgi minema purukskeeratava peaga, aga ma ei hakanud endale sellist kingitust tegema :lol:
Pilt

Jagajakaaned peale:
Pilt

ja nüüd...
ei
ma ei taha sellest rääkida :lol:
Pilt

Re: BMW 750iLA Highline '89, Nuga

Postitatud: 31 Mär 2021 12:18
Postitas AARE540
Me tahaks küll kuulda, miks kolle jälle maas on :)

Re: BMW 750iLA Highline '89, Nuga

Postitatud: 31 Mär 2021 20:30
Postitas Toivoku
mis tähendab kütsitorudel purukskeeratav pea?

Re: BMW 750iLA Highline '89, Nuga

Postitatud: 31 Mär 2021 20:58
Postitas nuga
Voolikuklambritel st. keerad kinni kuni pea murdub otsast. Pilti mul neis vist isegi ei ole.