2000 ja uuematel masinatelgi kindlustus ei maksa kinna A ehk originaalvaruosa. ja vanadel masinatel kipub asi nii olema, et kindlustus ostab lihtsalt masina üles mingi turu keskmise hinnaga ja ongi kõik. kuna mu töökohal on kindlustusfondiga leping, siis on lihtsalt praktika seda näidanud, et vanemad masinad ostetakse ära ja pannakse oksjonile:(
minu soovitus oleks see, et saavutage mingi kokkulepe ja las kahju põhjustanud isik maksab selle kinni.
Jutt läheb küll offtopikuks, aga mismoodi kindlustus saab sult vägisi auto ära osta ja kardetavasti siis veel enda määratud hinnaga
Üldsegi, kuidas hinnata sellise suhteliselt ainulaadse auto hinda? Eestis neid ju müügis pole... mobile.de hindade järgi? Samas võtta mobilest samas (visuaalses) korras e12, tuleb hind arvatavasti 3k euri kanti. Sellisel juhul oleks kindlustusel odavam lasta auto UM's korda teha. B- ja kasutatud osadega on ju see lugu, et neid ei ole saada.
Ma ei saa aru, kuidas kindlustus saab vahet teha 2006 aasta bmw ja 1980 aasta bmw remondil - mõlema kindlustusmakse on ju (sama riskikoefitsiendi ja võimsusnäitaja) puhul sama. Et esimesele 10k eest um'st kapott osta on ok, aga teisele mitte
Kindlustus on kohustatud sulle taastama auto samaväärseks, kui oli enne avariid. Kahjuks nad eeldavad, et 80 a auto on roostehunnik ja masinal on vaid vanaraua väärtus
Teoreetiline võimalus on, et kindlustus ostab kannatanule samaväärse auto. Sellist varianti IRL pole küll kuulnud.
Ma ei saa aru, kuidas kindlustus saab vahet teha 2006 aasta bmw ja 1980 aasta bmw remondil - mõlema kindlustusmakse on ju (sama riskikoefitsiendi ja võimsusnäitaja) puhul sama. Et esimesele 10k eest um'st kapott osta on ok, aga teisele mitte
sysi kirjutas:Seda argumenti peaks kindlasti kasutama
Lugege seadust https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=992410
sealt Par 47 lõiked 3-5
(3) Varakahju hüvitamisel seatakse eesmärgiks kindlustusjuhtumieelse olukorra taastamine. Hüvitada tuleb kindlustusjuhtumieelse olukorra taastamise mõistlikud kulud.
(4) Eeldatakse, et vara taastamisel kasutatakse kvaliteetseid detaile ja osasid.
(5) Amortiseerunud vara taastamisel võib kasutada samavõrd kulunud detaile ja osasid.
Neile punktidele toetudes kindlustus kahjuks Kadri autole uut kapotti ostma ei hakka.
Küsimus polegi hetkel selles, et ma vastu rinda tagudes um'st uut kapotti nõuaks, vaid ma tahaks auto taastamist vähemalt sellisele tasemele, nagu ta oli enne avariid. Kui kindlustus uut (um'st, b-osa, kasutatud samaväärne - vahet pole) kapotti leida ei suuda, siis makstakse sulle see niiöelda vanaraua hind ja kõik
Ruut kirjutas:(3) Varakahju hüvitamisel seatakse eesmärgiks kindlustusjuhtumieelse olukorra taastamine. Hüvitada tuleb kindlustusjuhtumieelse olukorra taastamise mõistlikud kulud.
Vana auto taastamine teadupärast ei kvalifitseeru mõistlikuks ja ratsionaalseks teguviisiks, seega hüvitatakse selle romu vanarauda vedamise kulud
Ruut, sul on õigus, tuginesin liialt emotsioonidele
Aga fakt on see, et E12'l ei ole ju võimalik turu keskmist hinda määrata. Praegu on see 528iA müügis 14ooo, ja see on ka ainus. Statistiliselt esinduslik valim on kui suur? Minu meelest oli see 300 vms
Olgu, see selleks, aga mõtlemisainet on siin paljudele. Keegi meist pole kaitstud...
sysi kirjutas:Aga fakt on see, et E12'l ei ole ju võimalik turu keskmist hinda määrata. Praegu on see 528iA müügis 14ooo, ja see on ka ainus.
Ma ei tea, kas enam eksisteerib aga ennevanasti, kui veel sissetoodavate masinate pealt tolli maksti, siis vastavad numbrid võeti Konjuktuuriinstituudi (või midagi sarnast) tabelist. Seal siis olid mingid keskmised hinnad. Kuldset börsi ega auto24(seda siis vist veel polnudki) keegi ei vaevunud kammima.
Aga igatahes on Priit jäänud kindlustusega asjaajamisel hiljaks, sest avariist tuleb teatada viie päeva jooksul. Seega ainus võimalus on avarii põhjustajalt kohtukulli abil, läbi võlaõigusseaduse, kulutused sisse nõuda - sest vabatahtlikult vist keegi selliseid summasid välja ei käi.
Samas peaks olema võimalik ka vanadele autodele kasko tegemine. Eestis seda küll ei praktiseerita aga kuna oleme EL-s siis võib kasutada ka teiste riikide kindlustusfirmade teenuseid.
Soomes sellist teenust igal juhul pakutakse.
Ma ei ole küll Soomest vana auto kaskot küsinud aga uuemate ja kallimate autode kasko hinnad on reeglina Soomes odavamad kui Eestis - võtsin alles hiljuti võrdlevad pakkumised mõnele autole:
Auto / Eesti parim hind / Soome IngoNord
1998 MB E320 / 17500 / 11000
2002 BMW X5 4,4i / 36000 / 9700
2003 Honda CRV / 13000 / 10500
* Tingimustes kah väike vahe sees: varguse puhul on Soome kindlustustel omavastutuse osa 20%, Eestis on see 10%.
Küsisin Eestist ka oma 635 CSI kasko hinda. Ainuke kes oleks nõus tegema on IF kindlustus ja hinnad siis oleks umbes sellised:
hmm....huvitav teemake siin.
If kindlustus üldse selles osas suht paindlikum, kunagi (eelmine kevad) söideti mul e28-le tagant otsa ja if kindlustus maksis rahuliku südamega köik A-varuosade hinnad kus juures kahjude kalkulatsiooni tegin ise, kuhu muidugi ka köik hinnad kenasti üles kirjutatud sai.
Summuti läks A-varuosana täies pikkuses paberite järgi vahetusse, aga kindlustuse "mees" ei viitsinud vana summuti seisukorda avarii järgselt isegi kontrollida (loe: vana ja roostes toru).
Nii et aeg ajalt on kindlustus isegi nöus rohkem maksma kui vana raua hinna.