M535i 1986 E28 Tiit
Re: M535i 1986 E28 Tiit
Pane sellest treipingist pilti ka, mis mudel on? Kui suur tükk maksimaalselt pinki vahele mahub, ning kas mingeid puuduseid ka oskad välja tuua?
Jah, sellisel mootori eemaldamisel on oma iva, aga ma kodugaraazis ei suuda vist auto nina kuidagi nii kõrgele ajada, et mootor alt välja mahuks, ehk siis pean vist ikka traditsioonilist meetodit edaspidi ka kasutama
Jah, sellisel mootori eemaldamisel on oma iva, aga ma kodugaraazis ei suuda vist auto nina kuidagi nii kõrgele ajada, et mootor alt välja mahuks, ehk siis pean vist ikka traditsioonilist meetodit edaspidi ka kasutama
E10 2002
Re: M535i 1986 E28 Tiit
Minu masin on selline.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Andmeid tapselt enam ei mäleta. Materjali mahub umbes 600mm sinna vahele. Diameeter on Ok. Hooratas mahub ilusti vahele. 16” velg mahtus vist kah. Võlli sisene auk (ma ei tea kuidas seda kutsutakse) on ainult 19mm.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Ma ei ole selle ala asja tundja, aga nii palju võin soovitada, et põhimõtteliselt mida suurem seda parem. Peaasi, et liiga kulunud ei ole. Lõike terad ja lisa vidinad maksavad üpris palju raha. Tasub osta masin, mis tuleb kasti täie lisa vidinatega (igasugu lõike terad ja 4 “way chuck” jne)
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Andmeid tapselt enam ei mäleta. Materjali mahub umbes 600mm sinna vahele. Diameeter on Ok. Hooratas mahub ilusti vahele. 16” velg mahtus vist kah. Võlli sisene auk (ma ei tea kuidas seda kutsutakse) on ainult 19mm.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Ma ei ole selle ala asja tundja, aga nii palju võin soovitada, et põhimõtteliselt mida suurem seda parem. Peaasi, et liiga kulunud ei ole. Lõike terad ja lisa vidinad maksavad üpris palju raha. Tasub osta masin, mis tuleb kasti täie lisa vidinatega (igasugu lõike terad ja 4 “way chuck” jne)
Re: M535i 1986 E28 Tiit
Järgmiseks sammuks oli juhtmestiku kokku sobitamine. Kõige. Tüütum töö. Ei tahtnud sellega tegeleda, ega viitsinud sellest ka kirjutada. Võtame siis väga kiiresti ja lühidalt selle juhtme majanduse kokku.
* E23 b35 swap infot netis palju ei ole. E28 ja e30 b35 info on olemas, aga e23 juhtmestik on erinev ja omavahel ei sobi.
*Eelektroonine automaat kast andis tööd juurde. Manuaal kastiga on swap lihtsam.
*b35 juhtmestikuga on keegi varem midagi häkkinud. Osad pistikud olid valesti kokku pandud.
*Mitte ühtegi netist leitud materjali ei saa usaldada ja iga detail tuli ise üle testida.
*Näiteks oli tükk tegu O2 anduri kütte juhtimisega. Elektri skeemidest ja teiste autodega võrreldes miskit on puudu ja midagi nagu valesti. Peale pikka kukla sügamist ja mõtlemist, avastasime, et minu b35 versioonil ei olegi o2 sensori küttel releed. Toide tuleb otse kütuse pumba pealt.
*Auto läks käima, aga summutist tuleb musta tossu. Kas jookseb rikkalt, või on mootor kulunud? Keerasin AFM vedru pinget 4 hamba jagu peale ja tossas vähem. Kas natuke suuremad pihustid süüdlased, coi on midagi muud paigast.
*proovi sõidul selgus, et käigu kast on “limp mode”. Ei julgenud kasti aju sisenduse 12v peale panna ja e28 peal testitud saigi selgusele, et kast tahab 5v sisendit.
*uus proovi soit läks paremini. Auto sõidab ja lahe oli töö vilju maitsta. Aga teha veel palju.
*Monteerisin lairiba lambda anduri külge. Selgus, et ikka jookseb mootor väga rikkalt. 10:1. Keerasime veel AFM paar hammast peale. Nüüd segu 12:1. Millegi pärast aju ei loe O2 anduri signaali.
*Sai kõik andurid ja iga juhe ükshaaval läbi testitud. Kõik nagu toimib, aga aju ei reguleeri segu paika.
* proovisime kuulsat “stomp test” et vea koode lugeda. Tuleb välja, et see ka ei tööta. I tule ajust mingit signaali. Peale pikka internetis tuhlamist selgus, et “stomp test” töötb ainult USA versioonidel.
* e32 aju on salongis ja b35 juhtmestik on vaja pikendada tervelt 1 meetri jagu. Hetkel ongi projekt sellises seisus. Juhtmeid on vaja pikendada ja moned asjad veel vajavad kohendamist. Aga auto läheb votmest käima ja saab hoovi peal liigutada.
Üritasin väga lühidalt kirjeldada, aga ikkagi tekkis pikk tekst. Tegelik olukord palju hullem
* E23 b35 swap infot netis palju ei ole. E28 ja e30 b35 info on olemas, aga e23 juhtmestik on erinev ja omavahel ei sobi.
*Eelektroonine automaat kast andis tööd juurde. Manuaal kastiga on swap lihtsam.
*b35 juhtmestikuga on keegi varem midagi häkkinud. Osad pistikud olid valesti kokku pandud.
*Mitte ühtegi netist leitud materjali ei saa usaldada ja iga detail tuli ise üle testida.
*Näiteks oli tükk tegu O2 anduri kütte juhtimisega. Elektri skeemidest ja teiste autodega võrreldes miskit on puudu ja midagi nagu valesti. Peale pikka kukla sügamist ja mõtlemist, avastasime, et minu b35 versioonil ei olegi o2 sensori küttel releed. Toide tuleb otse kütuse pumba pealt.
*Auto läks käima, aga summutist tuleb musta tossu. Kas jookseb rikkalt, või on mootor kulunud? Keerasin AFM vedru pinget 4 hamba jagu peale ja tossas vähem. Kas natuke suuremad pihustid süüdlased, coi on midagi muud paigast.
*proovi sõidul selgus, et käigu kast on “limp mode”. Ei julgenud kasti aju sisenduse 12v peale panna ja e28 peal testitud saigi selgusele, et kast tahab 5v sisendit.
*uus proovi soit läks paremini. Auto sõidab ja lahe oli töö vilju maitsta. Aga teha veel palju.
*Monteerisin lairiba lambda anduri külge. Selgus, et ikka jookseb mootor väga rikkalt. 10:1. Keerasime veel AFM paar hammast peale. Nüüd segu 12:1. Millegi pärast aju ei loe O2 anduri signaali.
*Sai kõik andurid ja iga juhe ükshaaval läbi testitud. Kõik nagu toimib, aga aju ei reguleeri segu paika.
* proovisime kuulsat “stomp test” et vea koode lugeda. Tuleb välja, et see ka ei tööta. I tule ajust mingit signaali. Peale pikka internetis tuhlamist selgus, et “stomp test” töötb ainult USA versioonidel.
* e32 aju on salongis ja b35 juhtmestik on vaja pikendada tervelt 1 meetri jagu. Hetkel ongi projekt sellises seisus. Juhtmeid on vaja pikendada ja moned asjad veel vajavad kohendamist. Aga auto läheb votmest käima ja saab hoovi peal liigutada.
Üritasin väga lühidalt kirjeldada, aga ikkagi tekkis pikk tekst. Tegelik olukord palju hullem
Re: M535i 1986 E28 Tiit
Kõlab meeldivalt ebameeldiva tegevusena , jõudu!
BMW E28 524TD 1987
BMW E34 524TD 1990
BMW E34 524TD 1990
Re: M535i 1986 E28 Tiit
Miks E23 M30B34 juhtmestiku ei või kasutada? Ma ei näeks probleemi.
Arvestades, et ma ise olen sama jama läbi teinud, kui mul oleks toona olnud Sobiv juhtmestik, siis oleks toda kasutanud...
Ei viitsi praegu skeeme vaadata, aga pakuks, et automaadi puhul on väga oluline saada auto liikumis-kiiruse signaal õigesse kohta, siis vast tuleb limp-modest välja ka.
Kahjuks olen tänaseks päevaks juba tolle tehtud juhtmestiku varuosadeks lahanud, muidu oleks võinud teisele poole maakera saata küll.
Arvestades, et ma ise olen sama jama läbi teinud, kui mul oleks toona olnud Sobiv juhtmestik, siis oleks toda kasutanud...
Ei viitsi praegu skeeme vaadata, aga pakuks, et automaadi puhul on väga oluline saada auto liikumis-kiiruse signaal õigesse kohta, siis vast tuleb limp-modest välja ka.
Kahjuks olen tänaseks päevaks juba tolle tehtud juhtmestiku varuosadeks lahanud, muidu oleks võinud teisele poole maakera saata küll.
Re: M535i 1986 E28 Tiit
Kuhu sa WB lambda paigaldasid? Kas E23-l juba originaalis mõlema "püksisääre" küljes lambda pesad olemas?
Uurin, kuna mul ka üks selline riistapuu soetatud aga ei ole kuidagi viitsinud sinna auto alla keevitama ronida. (70ndate 3,5 mootoril lambdat ei ole)
Uurin, kuna mul ka üks selline riistapuu soetatud aga ei ole kuidagi viitsinud sinna auto alla keevitama ronida. (70ndate 3,5 mootoril lambdat ei ole)
E10 2002
Re: M535i 1986 E28 Tiit
B34 js b35 juhtmestik on erinevad. B35 on moodsam elektroonika ja ma tahtsin seda säilitada.
Sellel e23 originaalis ei olnudki katalusaatoreid ja o2 andurit. Kui summuti maas siis keevitasin paar punni summuti külge. Ühe punni sisse keerasin mootori aju jaoks tutt uue bosch o2 anduri ja teise punni sisse keerasin Wb anduri. Hetkel on mõlemad andurid 1-2-3 torus, ehk siis ainult pool mootorit.
Sellel e23 originaalis ei olnudki katalusaatoreid ja o2 andurit. Kui summuti maas siis keevitasin paar punni summuti külge. Ühe punni sisse keerasin mootori aju jaoks tutt uue bosch o2 anduri ja teise punni sisse keerasin Wb anduri. Hetkel on mõlemad andurid 1-2-3 torus, ehk siis ainult pool mootorit.
Re: M535i 1986 E28 Tiit
Aa, see, et tehase andur ainult 3 silindrit näeb, ei meeldinud M30B35-le. Enda E34-l põhjustas sellises konfiguratsioonis tõsiseid töötamisprobleeme.
Tahab, et oleks ristumiskohas (X-pipe).
Tahab, et oleks ristumiskohas (X-pipe).
Re: M535i 1986 E28 Tiit
Ma ei näe põhjust miks talle ei peaks 3 silindrist piisama? Aga ma proovin anduri asu kohta muuta järgmine kord kui aega on.
Re: M535i 1986 E28 Tiit
Ma ei ole ka kindel, aga peale sumpsi kahe täiesti eraldi toru peale ehitamist ja lambda jätmist ühte torru hakkas ühtlase kiirusega sõites "piirajasse käima". ~1500-3000 pöörde juures rets detoneerimine vms, ei olnud võimeline ka gaasipedaalile reageerima...
Ei julge lubada, kumba ta tegelikult "nägi", kas kanget või lahjat segu. Aga valet igaljuhul. Sama mootor originaal ristumiskohas oleva sama lambda anduriga töötas võrratult. Ka lahtiühendatud lambdaga ideaalselt.
Samas, sinu aparaadil pole samad sümptomid, seega peaks piisama anduri lahti-ühendamisest, et näha, kas midagi muutub.
Ei julge lubada, kumba ta tegelikult "nägi", kas kanget või lahjat segu. Aga valet igaljuhul. Sama mootor originaal ristumiskohas oleva sama lambda anduriga töötas võrratult. Ka lahtiühendatud lambdaga ideaalselt.
Samas, sinu aparaadil pole samad sümptomid, seega peaks piisama anduri lahti-ühendamisest, et näha, kas midagi muutub.
Re: M535i 1986 E28 Tiit
Ma ei oskaks ka välja mõelda põhjust, miks mootor ei võiks normaalselt käia kui ainult 3 silindrit mõõdetakse. Eeldades, et rauapool on korras, on ju põlemine kõigis silindrites ikka ühesugune.TUUR kirjutas: ↑09 Jaan 2022 14:33 Ma ei ole ka kindel, aga peale sumpsi kahe täiesti eraldi toru peale ehitamist ja lambda jätmist ühte torru hakkas ühtlase kiirusega sõites "piirajasse käima". ~1500-3000 pöörde juures rets detoneerimine vms, ei olnud võimeline ka gaasipedaalile reageerima...
Ei julge lubada, kumba ta tegelikult "nägi", kas kanget või lahjat segu. Aga valet igaljuhul. Sama mootor originaal ristumiskohas oleva sama lambda anduriga töötas võrratult. Ka lahtiühendatud lambdaga ideaalselt.
Samas, sinu aparaadil pole samad sümptomid, seega peaks piisama anduri lahti-ühendamisest, et näha, kas midagi muutub.
Kui see viimase otsa M30B35 oskab äkki ühtlasel sõidul osa silindreid "välja lülitada" siis võiks äkki mingeid anomaaliaid tekkida?
E10 2002
Re: M535i 1986 E28 Tiit
Täielikult ei saa välistada, et asi ikkagi tolles konkreetses lambda anduris polnud.
Ainus "tark" asi, mida Motronic 1.3 teeb, on pika-ajalise kaarti ümber-õpetamine lambda järgi. Ja viga tekkis ja süvenes ka peale mõningast sõitmist.
Võib-olla, kui ma oleks ta mootorile lähemale asetanud toru küljes... Jäi originaal kaugusele - pea-aegu meeter, väljalaskeklappidest.
Kolme silindri väljalaskegaasid äkki ei lasnud anduril piisavalt soe olla? Olgugi, et anduril endal soojendus olemas, aga seda ei tea, kui kaua ja kui kõvasti Motronic seda kuumutab, mingil hetkel peaks väljalaske gaasid ise suurema kuumutamise tegema.
Ainus "tark" asi, mida Motronic 1.3 teeb, on pika-ajalise kaarti ümber-õpetamine lambda järgi. Ja viga tekkis ja süvenes ka peale mõningast sõitmist.
Võib-olla, kui ma oleks ta mootorile lähemale asetanud toru küljes... Jäi originaal kaugusele - pea-aegu meeter, väljalaskeklappidest.
Kolme silindri väljalaskegaasid äkki ei lasnud anduril piisavalt soe olla? Olgugi, et anduril endal soojendus olemas, aga seda ei tea, kui kaua ja kui kõvasti Motronic seda kuumutab, mingil hetkel peaks väljalaske gaasid ise suurema kuumutamise tegema.
Re: M535i 1986 E28 Tiit
Andur töötab. Reageerib ja näitab reaalseid numbreid segu sunni viisiliselt muutes. Signaal jõuab ajusse, aga aju ignoreerib seda signaali. Kõik vajalikud mootori andurid on üle kontrollitud ja töötavad normi piirides.
Re: M535i 1986 E28 Tiit
Mis ajalooga mootor on?
Võib-olla mõni hakkajam inimene on valed pihustid pannud, mõni pihusti ei sulgu, arvutil kiibi vahetanud (kohe näha, kui arvutikorpus on lahti kangutatud kunagi olnud) vms.
Siis on ka haruldane juhus, kus võnkeleevendi-flants (harmonic balancer) ei ole enam väntvõlli-suhtes õiges asendis. Kiil puruks. (1. kolvi Ülemises Surnud Seisus pole "O | T" õiges kohas.)
Ja, kui juba sealkandis oled, siis ka vända-asendi anduri kaugus võnkeleevendist peaks olema mitte rohkem, kui 1mm. (Täpne mõõt kuskil juhistes kirjas)
Kui need kõik korras, siis jääbki müsteeriumiks.
Võib-olla mõni hakkajam inimene on valed pihustid pannud, mõni pihusti ei sulgu, arvutil kiibi vahetanud (kohe näha, kui arvutikorpus on lahti kangutatud kunagi olnud) vms.
Siis on ka haruldane juhus, kus võnkeleevendi-flants (harmonic balancer) ei ole enam väntvõlli-suhtes õiges asendis. Kiil puruks. (1. kolvi Ülemises Surnud Seisus pole "O | T" õiges kohas.)
Ja, kui juba sealkandis oled, siis ka vända-asendi anduri kaugus võnkeleevendist peaks olema mitte rohkem, kui 1mm. (Täpne mõõt kuskil juhistes kirjas)
Kui need kõik korras, siis jääbki müsteeriumiks.
Re: M535i 1986 E28 Tiit
Mootori ajalugu on teadmata. Pihustid on mälu järgi 10% suuremad originaalist. Pihusti suurus sai kompenseeritud AFM vedru peale keeramisega.
Varem sai mainitud treipinki. Puhkuse ajal ehitasin talle vana rauast uue aluse ja leidsin talle sahtlid kus jubinad hoida. Originaal plekist jalg oli pehme ja värises. Ei olnud mõtet isegi masinat häälestada. Uus alus kaalub 52 kg ja maa külge polditud. Nüüd vaja aega leida, et tööriist korralikult ära häälestada.
Lathe stand by Tiit Saul, on Flickr
Varem sai mainitud treipinki. Puhkuse ajal ehitasin talle vana rauast uue aluse ja leidsin talle sahtlid kus jubinad hoida. Originaal plekist jalg oli pehme ja värises. Ei olnud mõtet isegi masinat häälestada. Uus alus kaalub 52 kg ja maa külge polditud. Nüüd vaja aega leida, et tööriist korralikult ära häälestada.
Lathe stand by Tiit Saul, on Flickr
Re: M535i 1986 E28 Tiit
E23 ehituse lõpusirgel oli selge, et mingisuguseid juppe on siiski juurde vaja. Salongi radikas, paagi sisene pump ning mõned muudki jubinad. Uuest peast neid auto osi leida ei suutnud ja e23 foorumites kah otsingud tulutud. Kahjuks või õnneks on e23 klassikaliste Bmw maailmas väga taga plaanid ja fänni baas on väga väike.
Siiski lõpuks nakkas ja sain vihje, et kellegil kohalikul on e23 paar aastat vedelenud. Loomulikult läksin vaatama.
Niimoodi ta seal vedeles aastaid. Sellel autol on päris huvitav lugu. Vanurid ostsid selle sul uuena aastal 85. Sõitsid muretult ringi, kuni hakkas auto vanus tunda andma. Olid mingid probleemid, mis Bmw teeninduses parandati suure raha eest. Põhi mure olevat kütuse pumbad. Paak sodi täis ja pumbad ei kesta, ning esinduses olla neid pumpasid järjest vahetanud. Vanuritel tüütas ära, ning müüsid naabri poisile pool tasuta maha. Naabri poiss installeeris kõlarid ja maki. Sõitis pool aastat ringi, ning ostis uue auto. E23 võttis helisüsteemi välja, samal ajal hävitades auto sisustuse. Auto, mis oli 100% origaminaal ja lagastamata, hävitati mõne kuuga. Mingil põhjusel oli kankaitsme ploki küljest võtnud, vaip tükkideks lõigatud ning väline kütuse pump kadunud.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Hmm, mis edasi teha. Põhiline, mida mul hädasti vaja, on paagi sisene pump ja kütuse paak oleks kah kasulik, aga paagiga oli tal probleeme ja sealt midagi head loota ei ole.
Tal on olemas esi klaas ja korralik summuti, aga need mul juba varem algus muretsetud ja põhimõtteliselt vaja ei ole. Ainuke asi mis hädasti vaja on salongi radikas. Võiks ju sealt selle salongi radika osta, aga omanik soovis tervest autost lahti saada. Hea meelega võtaks terve auto, aga kodus on ruumiga väga kitsas ja ajaga on veelgi hullem. Isegi kui leiaks selle hoidmiseks ruumi, aega tegeleda ei ole. Mul on hetkel 10 korda rohkem tegemist, kui aega on. Kuigi sealt saaks terve hunniku kasulikke juppe. Kohe hakkas silma väga heas korras jahutus süsteem. M30 on muutunud haruldaseks ja hea meelega võtaks ühe varuks.
Peale natuke mõtlemist andsingi talle 500 krooni tõin ta koju ära.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Jälle üks romu juures mis nõuab aega tegelemiseks.
Tegelesime paar tundi, et õigesse kohta vool peale saada (kaotame plokk puudub) ja piima pudelist tegime väikese kütuse kanistri ning läkski mootor käima. Väike proovi sõit näitas, et tegu on soliidse autoga. Kõik toimib ja sõidab väga hästi. Midagi ei kolise käigu kast töötab.
Ma ei teagi, miks mulle sellised romud meeldivad. Vanur on täbaras olukorras, aga ikkagi sõidab veel. Nüüd on see üks lemmikuid ronisid minu auto pargis.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
No oleks ma selle doonori vaid varem leidnud. Oleks säästnud mind esi klaasi ning summuti ostmisest. Kõik need aja kulukad probleemid esi pool raami ning jahutussusteemiga oleks otse doonori pealt üle tõstnud. Ning mootori vahetus oleks äärmiselt lihtne olnud. Eiingit aretamist ja kõik sobib üks ühele. See oleks säästnud raha ja mitu kuud, ning auto oleks praeguseks ammu valmis
Aga mida siis nüüd teha? Üks variant oleks pruuni auto pealt paremad jupid doonori peale tõsta ja salong tagasi kokku panna. See oleks ilmselt kiirem ja lihtsam kui pruuni auto lõpetamine. Aga doonor on 735i baas mudel ilma lisadeta. Kui juba vana seitseteist omada, siis ma tahaks täis varustusega versiooni. Võiks ka mõlemad autod korda teha, aga kahte e23 mul küll vaja ei ole, ning müügist erilist raha ei teeni. Juppidena on ta oluliselt väärtuslikum. Kuis see doonor lihtsalt juppideks lõhkuda, võtavad need jubinad kole palju ruumi. Kuskil tuleb neid ju hoida. Auto küljes on juppe hoida on palju kompaktsem kui kuskil kuuri nurgas.
Kuigi lootus oli väike, võtsin paagi sisese pumba välja. Tuli välja, et näeb väga viisakas välja ja isegi töötab. Paak nägi ka seest välja väga viisakas.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Paar päeva hiljem avastasin doonori salongi põhjast jahutus vedeliku. Salongi radikas lekib. Kõige tähtsam jupp on ikkagi katkine
Siiski lõpuks nakkas ja sain vihje, et kellegil kohalikul on e23 paar aastat vedelenud. Loomulikult läksin vaatama.
Niimoodi ta seal vedeles aastaid. Sellel autol on päris huvitav lugu. Vanurid ostsid selle sul uuena aastal 85. Sõitsid muretult ringi, kuni hakkas auto vanus tunda andma. Olid mingid probleemid, mis Bmw teeninduses parandati suure raha eest. Põhi mure olevat kütuse pumbad. Paak sodi täis ja pumbad ei kesta, ning esinduses olla neid pumpasid järjest vahetanud. Vanuritel tüütas ära, ning müüsid naabri poisile pool tasuta maha. Naabri poiss installeeris kõlarid ja maki. Sõitis pool aastat ringi, ning ostis uue auto. E23 võttis helisüsteemi välja, samal ajal hävitades auto sisustuse. Auto, mis oli 100% origaminaal ja lagastamata, hävitati mõne kuuga. Mingil põhjusel oli kankaitsme ploki küljest võtnud, vaip tükkideks lõigatud ning väline kütuse pump kadunud.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Hmm, mis edasi teha. Põhiline, mida mul hädasti vaja, on paagi sisene pump ja kütuse paak oleks kah kasulik, aga paagiga oli tal probleeme ja sealt midagi head loota ei ole.
Tal on olemas esi klaas ja korralik summuti, aga need mul juba varem algus muretsetud ja põhimõtteliselt vaja ei ole. Ainuke asi mis hädasti vaja on salongi radikas. Võiks ju sealt selle salongi radika osta, aga omanik soovis tervest autost lahti saada. Hea meelega võtaks terve auto, aga kodus on ruumiga väga kitsas ja ajaga on veelgi hullem. Isegi kui leiaks selle hoidmiseks ruumi, aega tegeleda ei ole. Mul on hetkel 10 korda rohkem tegemist, kui aega on. Kuigi sealt saaks terve hunniku kasulikke juppe. Kohe hakkas silma väga heas korras jahutus süsteem. M30 on muutunud haruldaseks ja hea meelega võtaks ühe varuks.
Peale natuke mõtlemist andsingi talle 500 krooni tõin ta koju ära.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Jälle üks romu juures mis nõuab aega tegelemiseks.
Tegelesime paar tundi, et õigesse kohta vool peale saada (kaotame plokk puudub) ja piima pudelist tegime väikese kütuse kanistri ning läkski mootor käima. Väike proovi sõit näitas, et tegu on soliidse autoga. Kõik toimib ja sõidab väga hästi. Midagi ei kolise käigu kast töötab.
Ma ei teagi, miks mulle sellised romud meeldivad. Vanur on täbaras olukorras, aga ikkagi sõidab veel. Nüüd on see üks lemmikuid ronisid minu auto pargis.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
No oleks ma selle doonori vaid varem leidnud. Oleks säästnud mind esi klaasi ning summuti ostmisest. Kõik need aja kulukad probleemid esi pool raami ning jahutussusteemiga oleks otse doonori pealt üle tõstnud. Ning mootori vahetus oleks äärmiselt lihtne olnud. Eiingit aretamist ja kõik sobib üks ühele. See oleks säästnud raha ja mitu kuud, ning auto oleks praeguseks ammu valmis
Aga mida siis nüüd teha? Üks variant oleks pruuni auto pealt paremad jupid doonori peale tõsta ja salong tagasi kokku panna. See oleks ilmselt kiirem ja lihtsam kui pruuni auto lõpetamine. Aga doonor on 735i baas mudel ilma lisadeta. Kui juba vana seitseteist omada, siis ma tahaks täis varustusega versiooni. Võiks ka mõlemad autod korda teha, aga kahte e23 mul küll vaja ei ole, ning müügist erilist raha ei teeni. Juppidena on ta oluliselt väärtuslikum. Kuis see doonor lihtsalt juppideks lõhkuda, võtavad need jubinad kole palju ruumi. Kuskil tuleb neid ju hoida. Auto küljes on juppe hoida on palju kompaktsem kui kuskil kuuri nurgas.
Kuigi lootus oli väike, võtsin paagi sisese pumba välja. Tuli välja, et näeb väga viisakas välja ja isegi töötab. Paak nägi ka seest välja väga viisakas.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Paar päeva hiljem avastasin doonori salongi põhjast jahutus vedeliku. Salongi radikas lekib. Kõige tähtsam jupp on ikkagi katkine
Re: M535i 1986 E28 Tiit
Detsembris käisin sinisega ring rajal kihutamas. Tavaliselt käin e36 raja peal, aga raja masin ei ole valmis ja ei ole aega lõpetada, siis võtsin igapäeva liikuri seekord.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Alustasin väga ette vaatlikult. Ei tahtnud kohe ära lõhkuda. Kuigi, midagi väga põdeda ei olnud. Iga päevaselt tükk aega sõitnud ja eriti ei ole alt vedanud natuke põdesin käigu kasti, et ei tea kas automaat kast pikka piinamist kannatab. Mootori õlituse pärast kah väga ei põdenud, sest rehvid on nii kehvad, et mingeid suuri G jõude ei teki. Rehve ei vahetanud meelega paremate vastu sel samal põhisel ja ilma ABS kartsin uusi rehve kandiliseks sõita.
Kohe esimese ringiga sai selgeks, et mingit rekordit ma sellega sõitma ei hakka. Selline kohmakas ja laisk loom. Piduri pedaali käik on pikk ja tundetu. Juhi iste ei anna mingit tuge, aga see eest oli mugav ja vaikne.
Võimsust ei ole liiga palju, aga tänu lahtisele diffrile ja libedale rehvile keris sisemine ratas tühja.
Käiku ei olnud mõtet vahetada. Panin teise käigu manuaalselt sisse ja tiirutasin niimoodi ringi. Vedrustus oli pehme ja kallutas palju.
Õnneks oli Austraalia suve kohta jahe ilm. Temperatuur püsis 20 kraadi kanti. Soojema ilmaga oleks väga ebameeldivaks muutunud. Konditsioneer ei tööta ja akent lahti ei saa hoida, kuna bensiini hais ajab silmast vee välja. Täis paagiga loksutades lekib bensiini hoolega. Võib-olla see seletab ka 17L-100km kütuse kulu.
Täis paagiga lekib kütust välja ja alla poole paagi ei kannata sõita, sest kurvis jääb nälga paras häda ja viletsus.
Sõitsin siis hommikul rahulikult 40 ringi ära ja hakkas vaikselt mingi tunnetus tekkima. Oleks natuke veel sõita saanud, siis oleks võib-olla isegi nautima hakanud. Järsku muutus pidurdamine eriti vedelaks ja piduri ohu tuli läks armatuuris põlema. Noh mis? Kas siis uued piduri klotsid juba kahe tunniga otsas? Pidurid kippusid pidevalt üle kuumenema ja kas tõesti küpsetasin need juba ära? Tulin rajalt maha, et olukorda investigeerida. Tuli välja, et coilover keevituselektroodid lahti ja eraldub käändmikust.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
See kupatus logises nii palju, kuni sikutas piduri klotsi anduri pistikust lahti. Oli kohe selge, et minu sõidud on sõidetud. Raiskasin mitu tundi käies mööda linna ringi, jupid näpu vahel, et keegi tagasi kokku keevitama, aga keegi ei taha sellise asjaga tegeleda.
Sõber oli oma e36 compact kah raja peal ja sõitsin tema autoga veel 50 ringi, enne kui päev läbi sai.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Ei jäänudki nüüd üle, kui 500 krooni välja köhida, et koju saada. Auto käru on mul olemas, aga jäi seekord koju, sest seda seekord vaja ei tohiks ju minna
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Tegelikult oli asi tõsine ja oleks võinud väga kehvasti minna. Oleks vabalt võinud nii ennast, kui teisi kabelisse sõita. Vanade autodega sõitmine ja eriti veel modifitseerimine on riskantne tegevus.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Alustasin väga ette vaatlikult. Ei tahtnud kohe ära lõhkuda. Kuigi, midagi väga põdeda ei olnud. Iga päevaselt tükk aega sõitnud ja eriti ei ole alt vedanud natuke põdesin käigu kasti, et ei tea kas automaat kast pikka piinamist kannatab. Mootori õlituse pärast kah väga ei põdenud, sest rehvid on nii kehvad, et mingeid suuri G jõude ei teki. Rehve ei vahetanud meelega paremate vastu sel samal põhisel ja ilma ABS kartsin uusi rehve kandiliseks sõita.
Kohe esimese ringiga sai selgeks, et mingit rekordit ma sellega sõitma ei hakka. Selline kohmakas ja laisk loom. Piduri pedaali käik on pikk ja tundetu. Juhi iste ei anna mingit tuge, aga see eest oli mugav ja vaikne.
Võimsust ei ole liiga palju, aga tänu lahtisele diffrile ja libedale rehvile keris sisemine ratas tühja.
Käiku ei olnud mõtet vahetada. Panin teise käigu manuaalselt sisse ja tiirutasin niimoodi ringi. Vedrustus oli pehme ja kallutas palju.
Õnneks oli Austraalia suve kohta jahe ilm. Temperatuur püsis 20 kraadi kanti. Soojema ilmaga oleks väga ebameeldivaks muutunud. Konditsioneer ei tööta ja akent lahti ei saa hoida, kuna bensiini hais ajab silmast vee välja. Täis paagiga loksutades lekib bensiini hoolega. Võib-olla see seletab ka 17L-100km kütuse kulu.
Täis paagiga lekib kütust välja ja alla poole paagi ei kannata sõita, sest kurvis jääb nälga paras häda ja viletsus.
Sõitsin siis hommikul rahulikult 40 ringi ära ja hakkas vaikselt mingi tunnetus tekkima. Oleks natuke veel sõita saanud, siis oleks võib-olla isegi nautima hakanud. Järsku muutus pidurdamine eriti vedelaks ja piduri ohu tuli läks armatuuris põlema. Noh mis? Kas siis uued piduri klotsid juba kahe tunniga otsas? Pidurid kippusid pidevalt üle kuumenema ja kas tõesti küpsetasin need juba ära? Tulin rajalt maha, et olukorda investigeerida. Tuli välja, et coilover keevituselektroodid lahti ja eraldub käändmikust.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
See kupatus logises nii palju, kuni sikutas piduri klotsi anduri pistikust lahti. Oli kohe selge, et minu sõidud on sõidetud. Raiskasin mitu tundi käies mööda linna ringi, jupid näpu vahel, et keegi tagasi kokku keevitama, aga keegi ei taha sellise asjaga tegeleda.
Sõber oli oma e36 compact kah raja peal ja sõitsin tema autoga veel 50 ringi, enne kui päev läbi sai.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Ei jäänudki nüüd üle, kui 500 krooni välja köhida, et koju saada. Auto käru on mul olemas, aga jäi seekord koju, sest seda seekord vaja ei tohiks ju minna
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Tegelikult oli asi tõsine ja oleks võinud väga kehvasti minna. Oleks vabalt võinud nii ennast, kui teisi kabelisse sõita. Vanade autodega sõitmine ja eriti veel modifitseerimine on riskantne tegevus.
Re: M535i 1986 E28 Tiit
Ah, väike tõrge.
Coili paigaldus süsteem siinkohal lubab turvalisuse tagamiseks sealt augu läbi puurida ja poldiga kinni tõmmata lisaks keevitusele. (Ehk siis mõlemast "torust" on auk läbi ja siis polt koos mutriga täidab auku.)(Keevituse purunemisel võiks siis varsti kolisema hakata, aga kohe täiesti küljest ei kukuks.)
Sest keevitustel on kombeks vibratsioonidega keskkonnas puruneda.
Muidugi torud üks-teise suhtes liiga lõdvad ka, kui oleks täpse istuga, siis muretseks vähem.
Coili paigaldus süsteem siinkohal lubab turvalisuse tagamiseks sealt augu läbi puurida ja poldiga kinni tõmmata lisaks keevitusele. (Ehk siis mõlemast "torust" on auk läbi ja siis polt koos mutriga täidab auku.)(Keevituse purunemisel võiks siis varsti kolisema hakata, aga kohe täiesti küljest ei kukuks.)
Sest keevitustel on kombeks vibratsioonidega keskkonnas puruneda.
Muidugi torud üks-teise suhtes liiga lõdvad ka, kui oleks täpse istuga, siis muretseks vähem.
Re: M535i 1986 E28 Tiit
Pildi pealt tundub see keevitusõmblus seal ka selline üpris õhuke ja õrnake, nagu oleks liiga nõrga vooluga kokku lastud. Kui materjal on korralikult ikka läbi sulanud, kipub sellise väänamise korral pigem keevitusõmbluse kõrvale pragu tekkima. Kui paksu seinaga see püstaku toru muidu on?
Alternatiiv poltimisele oleks veel lihtsalt välimisse torusse mõned augud puurida ja siis keevitada sealt läbi sisemise toru peale, nii et tekib nagu needitud liide.
Muidu minu kogemusel on need vanemad masinad materjali paksuselt pigem just rohkem üledimensioneeritud kui uuemad (uutel bemmidel paljud silladetailid juba alumiiniumist, mis lööke väga ei kannata).
Alternatiiv poltimisele oleks veel lihtsalt välimisse torusse mõned augud puurida ja siis keevitada sealt läbi sisemise toru peale, nii et tekib nagu needitud liide.
Muidu minu kogemusel on need vanemad masinad materjali paksuselt pigem just rohkem üledimensioneeritud kui uuemad (uutel bemmidel paljud silladetailid juba alumiiniumist, mis lööke väga ei kannata).
E10 2002
Re: M535i 1986 E28 Tiit
Auto parandasin järgmine päev ära. Mitu asja sai valesti tehtud. Vaatasin seda asja hoolega ja sai palju parem.
Vana auto ohutuse all mõtlen seda, et kui peaks avarii juhtuma, siis pigem tasub moodsamas autos viibida.
Kui aega leian, siis lähen uuesti rajale sellega. Eelmine kord ei saanud ennast korralikult välja elada ja tuleb vigade parandus sooritada. Järgmiseks korraks peaks uued rehvid muretsema.
Vana auto ohutuse all mõtlen seda, et kui peaks avarii juhtuma, siis pigem tasub moodsamas autos viibida.
Kui aega leian, siis lähen uuesti rajale sellega. Eelmine kord ei saanud ennast korralikult välja elada ja tuleb vigade parandus sooritada. Järgmiseks korraks peaks uued rehvid muretsema.