BMW E30 320i 1986 Marko S
Re: BMW E30 320i 1986 Marko S
Hommik härrastele ja prouastele. Pea "puhanud" ja "töölainel", siis saan ka kirjutada veidikene möödunud nädalavahetuse sündmustest.
Plaan oli siis selline, et prioriteet oli mootor maha saada, kuna tõstuk oli laenatud ja see oli vaja tagastada. Eelnevatel kordadel tegin siis piisavalt eeltööd, et mootori maha kiskumine läheks võimalikult kergelt ja valutult.
Kas just valutult, kui tõstukit ei ole ? Ütleme nii, et eks ta paras valu tagumikus ole, seal põrandal aeleda. Aga kui kuidagi ei saa, siis kuidagi ikka saab.
Tõstsin siis nina ja tagumiku tungidega ülesse ning panin kerepukid alla, lihtsalt turvalisuse mõttes ning lasin kere õrnalt nende peale, et lihtsalt toetaks. Pildil tagumisi veel pole, ärge muretsege, kõik oli turvaline.
Kuna kevadel sai tagasilda vahetatud, siis sellega seoses sai kogu summutijooks ja kardaan jne alt ära võetud. Kuna ennetasin probleeme ja kasutasin erinevate keermete vahele määret, siis kõik tulid ilusti lahti ja välja nagu pidi.
Summutijooks koos klambrite ja kuumaplekiga. Ennetavalt sai ka oma tööriista arsenali suurendatud makita mutrikeeraja näol, nüüd polte ja mutreid lahti keerata on lausa lust. Pole selle narrega nikerdamist. Money well spent!
Nagu eelnevalt sai mainitud, et olin juba eeltöö ära teinud, siis tänaseks korraks jäigi summuti, kardaan, käigukasti tala ning sidurisilinder.
Summutijooks koos sinna juurde kuuluvaga.
Niks ja naks ning mootor maas. Tegelikult natukene pusimist oli, sest ma ei viitsinud kasti all maha võtta, tuli mootor päris püstisesse asendisse ajada, et ta sealt vahelt kätte saada. Aga elusalt ja tervelt ning ilma suuremate kahjudeta oli ta põrandal.
Ma mõtlengi, et ma ilmselt tõmban sealt mootoriruumist kõik puhtaks. Jääb ainult tolm ja kinnituskronsad. Eks kui kunagi kokku hakkan panema, siis jupphaaval uuendan, värvin jne.
Põrandal on ikka südant kordades parem inspekteerida. Mis lekib, kes lekib ja kuhu lekib ?
Torukollektor. Päris kohvutav näeb visuaalselt välja ja mulle see ei meeldi. Sellega tekkis üks väikene uitmõte. Aga loodan siinsete lugejate peale. Kiitke takka või laitke maha. Aga kuna seda visuaalset poolt ilmselt väga ei paranda, siis kas kannataks näiteks kasutada selle parendamiseks kollektoriteipi ? Ma ei loodagi, et see midagi juurde annaks peale visuaalse poole, aga kas on mingeid muid variante veel ? Näiteks mingi kuumakindel värv ?
Ideed on teretulnud. Muidugi üks loll mõte on veel, viletekitaja.
Kurikuulus dogleg. Kusjuures proovisin leida mingit marki või mudelit, tutkit vasja. Ainukene mis leidsin oli Getrag M60. Muidugi see tähtis markeering võib olla kuskill kõntsakihi all.
Sidurikorv ja ketas olid ka korralikud, pole vaja vahetada. Kettal katteid rohkem kui küll, ilmselt jääb vana, kui just enne kokku panekut ei otusta uuendada siduripoolt.
Tagumise otsa väntvõlli simmerling lekib ka päris korralikult.
Algusest peale polnud mõttes mootorit remontida põrandal. Ja kuna ise tegelen varuosadega sellises firmas, kust leiab ka erinevaid tõstukeid, pukke jne, siis otustasin endale mootoripuki soetada. Pole mingi eriline hüpersuper kvaliteetne toode, kuid selle raha eest on seda asjadust piisavalt. Vähemasti on mugav tööd teha. Pean veel mingi puki võtma, kus istuda ja mõelda elu üle järgi.
Mootori puhastan ära, värvin ploki üle. Kõik tihendid, mis võimalik vahetada, vahetan ära. Kuna ka plokikaanetihend lekib õrnalt, läheb see ka uus. Kaanega ma ei hakka ilmselt midagi tegema. Mõte oli küll kontrollida üle ka klapisääretihendid, kuid seda vaatan jooksvalt. Kui on juba laiali, siis võiks ära vahetada iseenesest. Väntvõlli ning saalesid ja kolbe välja kiskuda pole plaanis. Hetkel. Kui just lammutamisel ei teki mingeid üllatusi, mis sunnivad vändagrupi kallale. Loodan, et mitte.
Aga mootoriga hakkan tegelema siis, kui kere on paljaks kistud keretööde jaoks. Loodetavasti saan ka see või tuleval nädalal infot keregrilli kohta. Kui selle saan endale, siis tulevad ka kõik sillad uuesti alt ära. Vastasel juhul pole võimalik kuidagi kere liigutada.
Algselt polnud plaanis üldse mootorit maha võtta, aga kuna avastasin ühe paha paha roostekoha, siis valikud puudusid. Loodan, et pleku saab selle ilusti korda. Ainult tundub, et tuleb ilmselt ka esisild maha võtta. No tegelikult oli see plaanidesse küll kirjutatud. Tahaks sellele ka värskenduse saada.
Hääd nädala algust kõigile!
Plaan oli siis selline, et prioriteet oli mootor maha saada, kuna tõstuk oli laenatud ja see oli vaja tagastada. Eelnevatel kordadel tegin siis piisavalt eeltööd, et mootori maha kiskumine läheks võimalikult kergelt ja valutult.
Kas just valutult, kui tõstukit ei ole ? Ütleme nii, et eks ta paras valu tagumikus ole, seal põrandal aeleda. Aga kui kuidagi ei saa, siis kuidagi ikka saab.
Tõstsin siis nina ja tagumiku tungidega ülesse ning panin kerepukid alla, lihtsalt turvalisuse mõttes ning lasin kere õrnalt nende peale, et lihtsalt toetaks. Pildil tagumisi veel pole, ärge muretsege, kõik oli turvaline.
Kuna kevadel sai tagasilda vahetatud, siis sellega seoses sai kogu summutijooks ja kardaan jne alt ära võetud. Kuna ennetasin probleeme ja kasutasin erinevate keermete vahele määret, siis kõik tulid ilusti lahti ja välja nagu pidi.
Summutijooks koos klambrite ja kuumaplekiga. Ennetavalt sai ka oma tööriista arsenali suurendatud makita mutrikeeraja näol, nüüd polte ja mutreid lahti keerata on lausa lust. Pole selle narrega nikerdamist. Money well spent!
Nagu eelnevalt sai mainitud, et olin juba eeltöö ära teinud, siis tänaseks korraks jäigi summuti, kardaan, käigukasti tala ning sidurisilinder.
Summutijooks koos sinna juurde kuuluvaga.
Niks ja naks ning mootor maas. Tegelikult natukene pusimist oli, sest ma ei viitsinud kasti all maha võtta, tuli mootor päris püstisesse asendisse ajada, et ta sealt vahelt kätte saada. Aga elusalt ja tervelt ning ilma suuremate kahjudeta oli ta põrandal.
Ma mõtlengi, et ma ilmselt tõmban sealt mootoriruumist kõik puhtaks. Jääb ainult tolm ja kinnituskronsad. Eks kui kunagi kokku hakkan panema, siis jupphaaval uuendan, värvin jne.
Põrandal on ikka südant kordades parem inspekteerida. Mis lekib, kes lekib ja kuhu lekib ?
Torukollektor. Päris kohvutav näeb visuaalselt välja ja mulle see ei meeldi. Sellega tekkis üks väikene uitmõte. Aga loodan siinsete lugejate peale. Kiitke takka või laitke maha. Aga kuna seda visuaalset poolt ilmselt väga ei paranda, siis kas kannataks näiteks kasutada selle parendamiseks kollektoriteipi ? Ma ei loodagi, et see midagi juurde annaks peale visuaalse poole, aga kas on mingeid muid variante veel ? Näiteks mingi kuumakindel värv ?
Ideed on teretulnud. Muidugi üks loll mõte on veel, viletekitaja.
Kurikuulus dogleg. Kusjuures proovisin leida mingit marki või mudelit, tutkit vasja. Ainukene mis leidsin oli Getrag M60. Muidugi see tähtis markeering võib olla kuskill kõntsakihi all.
Sidurikorv ja ketas olid ka korralikud, pole vaja vahetada. Kettal katteid rohkem kui küll, ilmselt jääb vana, kui just enne kokku panekut ei otusta uuendada siduripoolt.
Tagumise otsa väntvõlli simmerling lekib ka päris korralikult.
Algusest peale polnud mõttes mootorit remontida põrandal. Ja kuna ise tegelen varuosadega sellises firmas, kust leiab ka erinevaid tõstukeid, pukke jne, siis otustasin endale mootoripuki soetada. Pole mingi eriline hüpersuper kvaliteetne toode, kuid selle raha eest on seda asjadust piisavalt. Vähemasti on mugav tööd teha. Pean veel mingi puki võtma, kus istuda ja mõelda elu üle järgi.
Mootori puhastan ära, värvin ploki üle. Kõik tihendid, mis võimalik vahetada, vahetan ära. Kuna ka plokikaanetihend lekib õrnalt, läheb see ka uus. Kaanega ma ei hakka ilmselt midagi tegema. Mõte oli küll kontrollida üle ka klapisääretihendid, kuid seda vaatan jooksvalt. Kui on juba laiali, siis võiks ära vahetada iseenesest. Väntvõlli ning saalesid ja kolbe välja kiskuda pole plaanis. Hetkel. Kui just lammutamisel ei teki mingeid üllatusi, mis sunnivad vändagrupi kallale. Loodan, et mitte.
Aga mootoriga hakkan tegelema siis, kui kere on paljaks kistud keretööde jaoks. Loodetavasti saan ka see või tuleval nädalal infot keregrilli kohta. Kui selle saan endale, siis tulevad ka kõik sillad uuesti alt ära. Vastasel juhul pole võimalik kuidagi kere liigutada.
Algselt polnud plaanis üldse mootorit maha võtta, aga kuna avastasin ühe paha paha roostekoha, siis valikud puudusid. Loodan, et pleku saab selle ilusti korda. Ainult tundub, et tuleb ilmselt ka esisild maha võtta. No tegelikult oli see plaanidesse küll kirjutatud. Tahaks sellele ka värskenduse saada.
Hääd nädala algust kõigile!
Re: BMW E30 320i 1986 Marko S
Standardina on käimarite mudelinumbrid seal võlli väljumisosas, ehk siis kasti tagaotsas võlli all, veidi vaja õli ja pori maha pühkida.
Re: BMW E30 320i 1986 Marko S
Kui garaazi saan, kontrollin üle. Ennast lihtsalt huvitab, et mis mudeliga täpsemalt tegu. Nagu olen aru saanud, siis on neid kaste nii M3, kui ka 323i peale pandud, mis kandis siis "sport gearboxi" nime. Kas nad ka mudeli osas samad, seda ei tea. Getrag 265/5 ja getrag 265/6.
Nagu interneedus väitis, siis 323i peal on "sportgetriebe" ja mudelinumber on 260. Ehk siis kolmas variant juba ? Ma olen veidi segaduses juba, et mis on kes, ja miks on kus ?
Edit:
G265/6
Used on '82 528e and '85 535i. Also on '85 6/735, '80-'81 E12, '81-'82 6/733s and E30 M3s. Considered the strongest transmission available for E28’s. Is easily identified by a removable bell housing which allows use on M10, M20 and M30 engines, as long as the correct bell housing is used or reused. All except M3s have a sheet metal shifter support. It’s use in '85 M30 powered cars was reportedly dictated by the short life of the 260/5 in those cars. Overdrive 5th.
G265/5
Never available on US spec cars, it's a close ratio 5 speed similar to the 265/6 overdrive transmission. 5th gear is 1:1. Often incorrectly called a 262 close ratio or dogleg, but a 262 is a 4 speed transmission. All 265’s I’ve seen have the front case casting with a 262xxx casting number, but they are 265s if they are 5 speeds. Removable bell housing and it does have an unusual shift pattern with 1st being off by itself and 4th/5th across from each other instead of 5th being up by itself.
Sellise info leidsin https://www.mye28.com/viewtopic.php?t=61367 lehelt.
Nagu interneedus väitis, siis 323i peal on "sportgetriebe" ja mudelinumber on 260. Ehk siis kolmas variant juba ? Ma olen veidi segaduses juba, et mis on kes, ja miks on kus ?
Edit:
G265/6
Used on '82 528e and '85 535i. Also on '85 6/735, '80-'81 E12, '81-'82 6/733s and E30 M3s. Considered the strongest transmission available for E28’s. Is easily identified by a removable bell housing which allows use on M10, M20 and M30 engines, as long as the correct bell housing is used or reused. All except M3s have a sheet metal shifter support. It’s use in '85 M30 powered cars was reportedly dictated by the short life of the 260/5 in those cars. Overdrive 5th.
G265/5
Never available on US spec cars, it's a close ratio 5 speed similar to the 265/6 overdrive transmission. 5th gear is 1:1. Often incorrectly called a 262 close ratio or dogleg, but a 262 is a 4 speed transmission. All 265’s I’ve seen have the front case casting with a 262xxx casting number, but they are 265s if they are 5 speeds. Removable bell housing and it does have an unusual shift pattern with 1st being off by itself and 4th/5th across from each other instead of 5th being up by itself.
Sellise info leidsin https://www.mye28.com/viewtopic.php?t=61367 lehelt.
Re: BMW E30 320i 1986 Marko S
Minu oma on getrag 245/11 ja sul näeb see asi väga sarnane välja
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Re: BMW E30 320i 1986 Marko S
Eks kõige lihtsam on lihtsalt minna garaazi, võtta kätte traathari ja puhastada see koht, kus võiks olla mudelinimetus. Me siin ilmselt võime oletada tervelt mitu head lehekülge enne, kui jõuame tulemuseni, et oleks pidanud garaazi minema.
Re: BMW E30 320i 1986 Marko S
/5 on dogleg ja /6 tavaline OD kast. Aga siin pildil pole kumbki neist, 265 on polditava sidurikojaga.
Mu silmad võivad küll petta aga mulle tundub, et kastil on ka spidomeetri trossi kinnitusava. Seega võiks olla jah 245/11 e21 pealt.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Re: BMW E30 320i 1986 Marko S
Ega ma siin targematega hakka vaidlema. Minu jaoks koerajalakastiga üldse elus esimene kokkupuude. Hea, et ma üldse suutsin vahet teha.
Tasapisi kogun juppe, et saaks mootorit mingi hetk näppima hakata. Uued plokikaane poldid, uus karteritihend, klapikambrikaane tihend, plokikaane tihend ning väntvõlli tagumine simmerling. Täna tegin veel eeltööd ja jõudsin järeldusele, et mingid tihendid pean ikkagi originaalis tellima. No mis siis ikka, eks tuleb tellida.
Re: BMW E30 320i 1986 Marko S
Erinevaid varuosi ja plekitükke koguneb muudkui. Ei tea, kas need auto külge ka kunagi jõuavad? Varsti terve uue auto jagu neid.
Täna saabus siis pakk Valcas Garage metallitehasest. Paki sisuks oli esimesed nurgad (ma ausõna ei tea nende õiget nimetust) ja põrandale gaasipedaali kinnitus kronstein. Tarne kiire ja toode kvaliteetne. Me like!
Täna saabus siis pakk Valcas Garage metallitehasest. Paki sisuks oli esimesed nurgad (ma ausõna ei tea nende õiget nimetust) ja põrandale gaasipedaali kinnitus kronstein. Tarne kiire ja toode kvaliteetne. Me like!
Re: BMW E30 320i 1986 Marko S
Tere ja kena pühapäeva õhtut kõigile foorumi lugejaile. Vaatasin, et pole ammu midagi asjalikku kirjutanud. Kohe parandame selle vea.
Kes kursis pole, siis siin nädala alguses juhtus väike äksidente ning suutsin tavaliselt koduredelilt maha tulles, oma parema jala pöialuu puruks astuda. Selle peale ütleksin ainult, et TUBLI POISS!
Aga sellest me pikemalt ei hakka rääkima.
Plaan oli tegelikult jätkata kerega, et saaks selle ükskord nii paljaks, et keremehe juurde viia. Nüüd see väikene luumurd lükkas asja veelgi edasi. Aga see ei tähenda, et mitte midagi teha ei saa.
Kuna kodus ja nelja seina vahel istumine on minu jaoks suurem piin, kui kõrbes ilma veeta istuval beduiinil, siis tuli leida lahendus. Leidsingi, mootorit ju saab teha!
Otseselt mingit sihti endale ei seadnud. Vaatasin, palju jõuan teha, nii palju ka teen. Pisititasa. Sest on ju teada tuntud ütlus, et kui kiirustama hakkad, kipuvad asjad p*rsse minema.
Eelnevalt oli juba mootor pukki pistetud ja ootas "garaazinurgas" oma aega. Nüüd see aeg siis saabus.
Tegelikult kuklas toksis mõte, et saaks vähemasti plokikaane tihendi ära vahetatud, kuna sai laenatud jõumõõtevõti. Aitäh Jürgenile.
Hakkasin siis mutter haaval erinevaid tükke maha kruvima. Kuna ostust saadik on olnud selline pisikene kõhklus põues, et kas see hammasrihm ikka on nii hea, kui tookord paistis või mitte ? Selle võtsingi prioriteediks. Lihtsalt hing ei andnud rahu mulle.
Ma ei oskagi öelda, mida sellest pildist arvata ? Selline tunne, et miskit oleks nagu sealt vahelt läbi käinud ? Aga mis ? Kõik tundus nagu omal kohal olevat, aga kõige hullem ei olegi. Olen näinud 6 kuud vana hammasrihma, millel puudus 18 hammast ning tegemist oli täitsa arvestatava tootjaga. Seega, see ca 10 aastat vana hammasrihm on veel ikka väga hea.
Mida rohkem ma seda mootorit lahti kiskusin, seda enam keerles peas mõte, et miks enam nii lihtsaid mootoreid ei tehta ? Aus olla, lausa lust on seda teha, tegelikult ka. Eks kogu autotööstus peab ju ajaga kaasas käima, kus 0.2 liitrisest ja kuue turboga mootorist pigistatakse välja vapustavad 248 hobust. Ainult selle kestvus annab soovida.
Igale poole kuhu võimalik on ikka hoolega silikooni määritud. Nagu moosi. Mingid sõlmed kindasti nõuavadki silikooni, aga no vaevalt, et kõik ? Ja nagu näha, siis on mootor siit ja sealt lekkinud. Juba siin suvel generaatori rihma vahetades märkasin, et veepump tilgub. Kaua ta seal tilkunud oli, teab ainult vanajumal taevas.
Vahepeal sai siin hoolega juppe tellitud, aga mis ununes, oli sisselaske tihendid. Ma ei tea, kuidas ma nii udu olen ? Kõik asjad, mis ma selle mootori juures lahti võtan, lähevad uute tihenditega või vajadusel silikooniga, kokku.
Mind ennast nii hullult häirib, et mootor on lägane igalt poolt. Selle jaoks on ka lahendus olemas. Tuleb ilusti puhtaks teha/pesta ning uus värv selga. Ja nagu piltidelt näha võib, siis on keegi kollast ja sinist värvi sinna määrinud. Ei tea, kas endine Гаи töötaja ? Toonid on küll päris ligilähedased.
Nagu eelnevalt mainitud, siis plokikaane tihend oli prioriteediks. Muidugi selle maha võtmiseks tuleb eemaldada nii mõnigi tükk, et sinnani jõuda. Klapikaambri kaane alt tuli ilus puhas pilt välja. See kaas on kunagi (2010-2011 vahemikus) käinud tegemises ja seda väitis ka omanik ning veel mingid kodanikud. Klapid jäid hetkel reguleerimata. Need ma teen siis, kui pada uuesti omal kohal ning käib ilma leketeta.
Järgmiseks sai eemaldatud 14 torx polti ning kaas maha tõstetud. Ma ei oska nüüd mingit seisukohta võtta, kas vaatepilt on hea või mitte ? Kuid tekkis küsimus ka. Kas see on normaalne, et vasakul esimene ülemine ja paremalt ülemine viimane on triiki õli täis ? Muud poldiaugud olid okei. Kas see viitab mingile lekkele ? Ise enesest kaanetihend tundus olema mitte kõige hullemas seisus.
Ja nägu eelnevalt pildilt oli näha, siis kolbide peal on ikka korralik kõntsakiht. Ja me ei räägi paberilehe paksusest kihist, vaid ikka selline kohati isagi 2-3mm kiht. Eks see on ilmselt osaliselt ka põlemata kütus jne. Ma nüüd loodan, et ma sellega midagi pekki ei keeranud, aga ma otsustasin, et nii ma ei saa seda kokku panna. No minu loogika ütles, et kui silindriseinu ei puutu, siis see kolbide pealse puhastamine, ei tohiks neile midagi teha ? Kasutasin hästi peenikest trelli otsa käivat traatharja.
Mis aga tekitas küsimusi, on see kaane tihend? Eelnev oli Victor Reinzi oma ning need keskmised jahutusvedeliku kanali augud ühtisid paremini ja olid väiksemad. Sellel aga kuidagi mööda. Kas see võib tekitada tulevikus probleeme või on poogen ? Ma pole iial ühtegi mootorit teinud, tekkis lihtsalt targematele küsimus.
"885"
Kokku pannes sai siis ka uued kaane poldid pandud ning pingutatud ettenähtud jõuga. 30Nm + 90° + 90°. Ei tea, pooleks ei läinud ja lekkeid saab kontrollida "pisut hiljem". Enne tuleb palju muid töid ära veel teha.
Eest sai siis vahetatud veepump ning kõik simmerid. Puhastasin ka ära selle hammasrihma alumise koja/kaane või kuidas iganes seda nimetatakse. Aga ma pean selle korra lahti võtma, sest suures tööhoos unustasin selle kaane alla tihendi panna. Job well done!
Ja lõpetuseks.
Otsisin, mis ma otsisin, aga leidsin ka keregrilli. Veidikene tahab modifitseerimist nii esimeste kui tagumiste kinnituste näol. Peangi uurima, kuidas need panna nii, et kuskilt läbi painduma ei hakkaks. Teiseks kahe posti vaheline "palka" on puudu, aga õnneks leidsin, et metall24.ee täitsa pakub selles mõõdus. Tuleb ainult vaadata, kuidas ma 5m jupi garaazi saan. Ning plaan oli ka rattad alla ehitada, et saaks vajadusel kere õue lükata, kui sooda/liivapritsiga tööd hakata tegema.
Esimene ots. See on mõõtudelt täitsa peaaegu, kuid mitte päris.
Ning tagumine. Sellele ma pean ilmselt teisele poole mingid plaadid välja mõtlema, et tagastange aukudest kinnitades kuskile poole ei vääna seda.
Hüva õhtu jätku!
Kes kursis pole, siis siin nädala alguses juhtus väike äksidente ning suutsin tavaliselt koduredelilt maha tulles, oma parema jala pöialuu puruks astuda. Selle peale ütleksin ainult, et TUBLI POISS!
Aga sellest me pikemalt ei hakka rääkima.
Plaan oli tegelikult jätkata kerega, et saaks selle ükskord nii paljaks, et keremehe juurde viia. Nüüd see väikene luumurd lükkas asja veelgi edasi. Aga see ei tähenda, et mitte midagi teha ei saa.
Kuna kodus ja nelja seina vahel istumine on minu jaoks suurem piin, kui kõrbes ilma veeta istuval beduiinil, siis tuli leida lahendus. Leidsingi, mootorit ju saab teha!
Otseselt mingit sihti endale ei seadnud. Vaatasin, palju jõuan teha, nii palju ka teen. Pisititasa. Sest on ju teada tuntud ütlus, et kui kiirustama hakkad, kipuvad asjad p*rsse minema.
Eelnevalt oli juba mootor pukki pistetud ja ootas "garaazinurgas" oma aega. Nüüd see aeg siis saabus.
Tegelikult kuklas toksis mõte, et saaks vähemasti plokikaane tihendi ära vahetatud, kuna sai laenatud jõumõõtevõti. Aitäh Jürgenile.
Hakkasin siis mutter haaval erinevaid tükke maha kruvima. Kuna ostust saadik on olnud selline pisikene kõhklus põues, et kas see hammasrihm ikka on nii hea, kui tookord paistis või mitte ? Selle võtsingi prioriteediks. Lihtsalt hing ei andnud rahu mulle.
Ma ei oskagi öelda, mida sellest pildist arvata ? Selline tunne, et miskit oleks nagu sealt vahelt läbi käinud ? Aga mis ? Kõik tundus nagu omal kohal olevat, aga kõige hullem ei olegi. Olen näinud 6 kuud vana hammasrihma, millel puudus 18 hammast ning tegemist oli täitsa arvestatava tootjaga. Seega, see ca 10 aastat vana hammasrihm on veel ikka väga hea.
Mida rohkem ma seda mootorit lahti kiskusin, seda enam keerles peas mõte, et miks enam nii lihtsaid mootoreid ei tehta ? Aus olla, lausa lust on seda teha, tegelikult ka. Eks kogu autotööstus peab ju ajaga kaasas käima, kus 0.2 liitrisest ja kuue turboga mootorist pigistatakse välja vapustavad 248 hobust. Ainult selle kestvus annab soovida.
Igale poole kuhu võimalik on ikka hoolega silikooni määritud. Nagu moosi. Mingid sõlmed kindasti nõuavadki silikooni, aga no vaevalt, et kõik ? Ja nagu näha, siis on mootor siit ja sealt lekkinud. Juba siin suvel generaatori rihma vahetades märkasin, et veepump tilgub. Kaua ta seal tilkunud oli, teab ainult vanajumal taevas.
Vahepeal sai siin hoolega juppe tellitud, aga mis ununes, oli sisselaske tihendid. Ma ei tea, kuidas ma nii udu olen ? Kõik asjad, mis ma selle mootori juures lahti võtan, lähevad uute tihenditega või vajadusel silikooniga, kokku.
Mind ennast nii hullult häirib, et mootor on lägane igalt poolt. Selle jaoks on ka lahendus olemas. Tuleb ilusti puhtaks teha/pesta ning uus värv selga. Ja nagu piltidelt näha võib, siis on keegi kollast ja sinist värvi sinna määrinud. Ei tea, kas endine Гаи töötaja ? Toonid on küll päris ligilähedased.
Nagu eelnevalt mainitud, siis plokikaane tihend oli prioriteediks. Muidugi selle maha võtmiseks tuleb eemaldada nii mõnigi tükk, et sinnani jõuda. Klapikaambri kaane alt tuli ilus puhas pilt välja. See kaas on kunagi (2010-2011 vahemikus) käinud tegemises ja seda väitis ka omanik ning veel mingid kodanikud. Klapid jäid hetkel reguleerimata. Need ma teen siis, kui pada uuesti omal kohal ning käib ilma leketeta.
Järgmiseks sai eemaldatud 14 torx polti ning kaas maha tõstetud. Ma ei oska nüüd mingit seisukohta võtta, kas vaatepilt on hea või mitte ? Kuid tekkis küsimus ka. Kas see on normaalne, et vasakul esimene ülemine ja paremalt ülemine viimane on triiki õli täis ? Muud poldiaugud olid okei. Kas see viitab mingile lekkele ? Ise enesest kaanetihend tundus olema mitte kõige hullemas seisus.
Ja nägu eelnevalt pildilt oli näha, siis kolbide peal on ikka korralik kõntsakiht. Ja me ei räägi paberilehe paksusest kihist, vaid ikka selline kohati isagi 2-3mm kiht. Eks see on ilmselt osaliselt ka põlemata kütus jne. Ma nüüd loodan, et ma sellega midagi pekki ei keeranud, aga ma otsustasin, et nii ma ei saa seda kokku panna. No minu loogika ütles, et kui silindriseinu ei puutu, siis see kolbide pealse puhastamine, ei tohiks neile midagi teha ? Kasutasin hästi peenikest trelli otsa käivat traatharja.
Mis aga tekitas küsimusi, on see kaane tihend? Eelnev oli Victor Reinzi oma ning need keskmised jahutusvedeliku kanali augud ühtisid paremini ja olid väiksemad. Sellel aga kuidagi mööda. Kas see võib tekitada tulevikus probleeme või on poogen ? Ma pole iial ühtegi mootorit teinud, tekkis lihtsalt targematele küsimus.
"885"
Kokku pannes sai siis ka uued kaane poldid pandud ning pingutatud ettenähtud jõuga. 30Nm + 90° + 90°. Ei tea, pooleks ei läinud ja lekkeid saab kontrollida "pisut hiljem". Enne tuleb palju muid töid ära veel teha.
Eest sai siis vahetatud veepump ning kõik simmerid. Puhastasin ka ära selle hammasrihma alumise koja/kaane või kuidas iganes seda nimetatakse. Aga ma pean selle korra lahti võtma, sest suures tööhoos unustasin selle kaane alla tihendi panna. Job well done!
Ja lõpetuseks.
Otsisin, mis ma otsisin, aga leidsin ka keregrilli. Veidikene tahab modifitseerimist nii esimeste kui tagumiste kinnituste näol. Peangi uurima, kuidas need panna nii, et kuskilt läbi painduma ei hakkaks. Teiseks kahe posti vaheline "palka" on puudu, aga õnneks leidsin, et metall24.ee täitsa pakub selles mõõdus. Tuleb ainult vaadata, kuidas ma 5m jupi garaazi saan. Ning plaan oli ka rattad alla ehitada, et saaks vajadusel kere õue lükata, kui sooda/liivapritsiga tööd hakata tegema.
Esimene ots. See on mõõtudelt täitsa peaaegu, kuid mitte päris.
Ning tagumine. Sellele ma pean ilmselt teisele poole mingid plaadid välja mõtlema, et tagastange aukudest kinnitades kuskile poole ei vääna seda.
Hüva õhtu jätku!
Re: BMW E30 320i 1986 Marko S
Nii ta tavaliselt läheb jah. Hakkad ühest nurgast õrnalt harutama ja varsti on terve auto laiali.Marko s kirjutas: ↑19 Okt 2021 07:43 T Algselt polnud plaanis üldse mootorit maha võtta, aga kuna avastasin ühe paha paha roostekoha, siis valikud puudusid. Loodan, et pleku saab selle ilusti korda. Ainult tundub, et tuleb ilmselt ka esisild maha võtta. No tegelikult oli see plaanidesse küll kirjutatud. Tahaks sellele ka värskenduse saada.
Kas käigu kastil ei ole 262 koodi? Minu mäletamist mööda kasutas dogleg nelja käigulise 262 korpust.
Re: BMW E30 320i 1986 Marko S
Tagantjärgi targutamine küll aga kas poldiaukudest õli ja sodi ikka välja koukisid?Marko s kirjutas: ↑19 Okt 2021 07:43
Järgmiseks sai eemaldatud 14 torx polti ning kaas maha tõstetud. Ma ei oska nüüd mingit seisukohta võtta, kas vaatepilt on hea või mitte ? Kuid tekkis küsimus ka. Kas see on normaalne, et vasakul esimene ülemine ja paremalt ülemine viimane on triiki õli täis ? Muud poldiaugud olid okei. Kas see viitab mingile lekkele ? Ise enesest kaanetihend tundus olema mitte kõige hullemas seisus.
Ja nägu eelnevalt pildilt oli näha, siis kolbide peal on ikka korralik kõntsakiht. Ja me ei räägi paberilehe paksusest kihist, vaid ikka selline kohati isagi 2-3mm kiht. Eks see on ilmselt osaliselt ka põlemata kütus jne. Ma nüüd loodan, et ma sellega midagi pekki ei keeranud, aga ma otsustasin, et nii ma ei saa seda kokku panna. No minu loogika ütles, et kui silindriseinu ei puutu, siis see kolbide pealse puhastamine, ei tohiks neile midagi teha ? Kasutasin hästi peenikest trelli otsa käivat traatharja.
Mis aga tekitas küsimusi, on see kaane tihend? Eelnev oli Victor Reinzi oma ning need keskmised jahutusvedeliku kanali augud ühtisid paremini ja olid väiksemad. Sellel aga kuidagi mööda. Kas see võib tekitada tulevikus probleeme või on poogen ? Ma pole iial ühtegi mootorit teinud, tekkis lihtsalt targematele küsimus.
Ega see kolbide puhastamine suurt midagi juurde ka ei anna - kui mootori normaalsel reziimil tööle saad, põleb kõik saast sealt välja. Aga noh jah, puhtam vaatepilt küll.
Kaanetihenditega on jah mingi anarhia toimumas. Mul näiteks M30 originaal kaanetihendil olid veekanalite augud selles mõttes optimeeritud, et veepumbast kõige kaugemal ehk siis 6 silindri juures olid kõige suuremad avad, ja 1 sil juures siis väiksemad. Et siis veevool iga silindri peale ühtlane oleks. Victor Reinzil samamoodi ühe puuga löödud kõik avad. Käib teile idaeurooplastele küll
E10 2002
Re: BMW E30 320i 1986 Marko S
No suht ongi juba terve auto laiali. Mõned üksikud jupid ja ongi kere. Aga ma eelmine kord garaazis käies oli sellest juttu ja seekord oli see jutt juba meelest maha läinud. Proovin siis järgmine kord leida selle koodi, mille alusel saaks siis tuvastada täpse käigukasti margi.tiit kirjutas: ↑19 Okt 2021 10:17Nii ta tavaliselt läheb jah. Hakkad ühest nurgast õrnalt harutama ja varsti on terve auto laiali.Marko s kirjutas: ↑19 Okt 2021 07:43 T Algselt polnud plaanis üldse mootorit maha võtta, aga kuna avastasin ühe paha paha roostekoha, siis valikud puudusid. Loodan, et pleku saab selle ilusti korda. Ainult tundub, et tuleb ilmselt ka esisild maha võtta. No tegelikult oli see plaanidesse küll kirjutatud. Tahaks sellele ka värskenduse saada.
Kas käigu kastil ei ole 262 koodi? Minu mäletamist mööda kasutas dogleg nelja käigulise 262 korpust.
Vastan ausalt, ei. Need õlist nõrevatad tegin puhtaks, muu jäi nagu jäi. Veider oli jah, et kanalid ei jäänud kuidagi kohakuti. Aga ma ei taha neid kaanetihendeid sinna mitmete kaupa osta. Loodame, et läks õnneks siis. Seda näeme kunagi tulevikus. Prognoos on hetkel teadmata. Kontrollisin ka veel kaks korda üle, et kõik kanalid oleks ilusti avatud. Paha lugu, kui mõni jahutuskanal kinnine.Arvo kirjutas: ↑19 Okt 2021 13:28Tagantjärgi targutamine küll aga kas poldiaukudest õli ja sodi ikka välja koukisid?Marko s kirjutas: ↑19 Okt 2021 07:43
Järgmiseks sai eemaldatud 14 torx polti ning kaas maha tõstetud. Ma ei oska nüüd mingit seisukohta võtta, kas vaatepilt on hea või mitte ? Kuid tekkis küsimus ka. Kas see on normaalne, et vasakul esimene ülemine ja paremalt ülemine viimane on triiki õli täis ? Muud poldiaugud olid okei. Kas see viitab mingile lekkele ? Ise enesest kaanetihend tundus olema mitte kõige hullemas seisus.
Ja nägu eelnevalt pildilt oli näha, siis kolbide peal on ikka korralik kõntsakiht. Ja me ei räägi paberilehe paksusest kihist, vaid ikka selline kohati isagi 2-3mm kiht. Eks see on ilmselt osaliselt ka põlemata kütus jne. Ma nüüd loodan, et ma sellega midagi pekki ei keeranud, aga ma otsustasin, et nii ma ei saa seda kokku panna. No minu loogika ütles, et kui silindriseinu ei puutu, siis see kolbide pealse puhastamine, ei tohiks neile midagi teha ? Kasutasin hästi peenikest trelli otsa käivat traatharja.
Mis aga tekitas küsimusi, on see kaane tihend? Eelnev oli Victor Reinzi oma ning need keskmised jahutusvedeliku kanali augud ühtisid paremini ja olid väiksemad. Sellel aga kuidagi mööda. Kas see võib tekitada tulevikus probleeme või on poogen ? Ma pole iial ühtegi mootorit teinud, tekkis lihtsalt targematele küsimus.
Ega see kolbide puhastamine suurt midagi juurde ka ei anna - kui mootori normaalsel reziimil tööle saad, põleb kõik saast sealt välja. Aga noh jah, puhtam vaatepilt küll.
Kaanetihenditega on jah mingi anarhia toimumas. Mul näiteks M30 originaal kaanetihendil olid veekanalite augud selles mõttes optimeeritud, et veepumbast kõige kaugemal ehk siis 6 silindri juures olid kõige suuremad avad, ja 1 sil juures siis väiksemad. Et siis veevool iga silindri peale ühtlane oleks. Victor Reinzil samamoodi ühe puuga löödud kõik avad. Käib teile idaeurooplastele küll
Re: BMW E30 320i 1986 Marko S
miks sa seda kaanetihendit üldse vahetama hakkasid kui paar aastat tagais kaanetööd tehtud olid?
Autoremont. e34 524td, e32 750il, e21 315, e12 520, e30 325i, Audi Allroad, e39 528i , e39 530d
Re: BMW E30 320i 1986 Marko S
Minu info kohaselt tehti kaas siis, kui mootor vahele tõsteti ehk siis ca 10 aastat tagasi ja tagant nurgast lekkis tihend.
Re: BMW E30 320i 1986 Marko S
Ma siin teen vahel mõne liikuva pildi ka asjast. Tegelikult juba neid kokku kolm, koos trileriga. Kes tahab, leiab sealt kõik videod.
https://www.youtube.com/watch?v=bx-I16gyc_k&t=1s
Tellisin siis mõningad jupid, et saaks lähemale mootori kokkupanekule. Paar asja pean uuesti lahti võtma, esimene pidi ju ikka aiataha minema.
Terv,
Marko
https://www.youtube.com/watch?v=bx-I16gyc_k&t=1s
Tellisin siis mõningad jupid, et saaks lähemale mootori kokkupanekule. Paar asja pean uuesti lahti võtma, esimene pidi ju ikka aiataha minema.
Terv,
Marko
Re: BMW E30 320i 1986 Marko S
Kus on, sinna tuleb juurde.
Mulle meeldib, kui kuller helistab ja tahab pakki üle anda. Selliseid kõnesid ootan ma alati rõõmuga.
Täna siis saabus tulevaseks komplekteerimiseks paar asja. Kuna vana termostaadi korpus ja kaas nägid välja mannetud, siis vaadates hinda otsustasin, et lähevad uued originaal tükid külge.
*termostaadikorpus
*termostaadi korpuse kaas
*õhutusnippel/kruvi.
Mulle meeldib, kui kuller helistab ja tahab pakki üle anda. Selliseid kõnesid ootan ma alati rõõmuga.
Täna siis saabus tulevaseks komplekteerimiseks paar asja. Kuna vana termostaadi korpus ja kaas nägid välja mannetud, siis vaadates hinda otsustasin, et lähevad uued originaal tükid külge.
*termostaadikorpus
*termostaadi korpuse kaas
*õhutusnippel/kruvi.
Re: BMW E30 320i 1986 Marko S
Neid varuosi tuleb juba uksest ja aknast. Ma varsti pean hakkama laoruumi rentima, et asjad ära mahuks.
Kuna mootorit lahti võttes sai selgeks, et genekat ilma pingutuslatita tagasi ei pane (vanal oli siis keskelt hambad puudu ja see hammastega mutter ka suhteliselt räsitud olemisega), siis see oli vaja uus organiseerida kuskilt. Ega muud, kui seekord aitas hädast originaalosad.ee (tellin sealt aeg ajalt, kui kellelgi mingeid OEM juppe vaja, siis võib mulle kirjutada).
Varuks sai veel võetud siis pidurisilindri kummilutid, kuhu sisse siis õlipotsik käib. See läheb ka pulkadeks, siis pole mõtet neid vanu tagasi panna. Nende tootjaks ATE.
Ja siis tihendiks on siis termostaadikorpuse tihend. Algselt väitis H2.ee et enam ei saa. Originaalosad.ee kaudu sai tellitud ja tuli koju kätte. See mure on selleks korraks lahendatud. Võimalik, et igaks petteks peaks paar tükki seinale ka riputama. Mine tea, kui mingi päev keegi tehasest otsustab tihendiliini "STOP" nuppu vajutada.
Kolmandaks siis tagumise stabilisaatorivarda pukside kinnitusklambrid või kuidas iganes nende tehniline nimetus ka olema peaks ? Mul tegelikult pole taga üldse stabikat, kuid on plaan paigaldada. Vaatasin, et ega see uuena ka miskit hirmsat summat ei maksa. Küsimus on lihtsalt, mis mõõdus võtta ? Neid tegelikult kolme mõõtu, Ø 10mm/Ø12mm ja Ø14.5mm.
Mul tekkis nüüd küsimus kohalikele. Kuna mul oleks ka soov generaator ilusaks teha, siis kas on mõistlikum osta uus või lasta vana taastada ? Ehk siis legoks, kõik poldid jms galvaanikasse ning sisu siis korda teha ? Ma pole iial nii peensusteni laskunud, et mis oleks mõistlik samm ?
Kuna mootorit lahti võttes sai selgeks, et genekat ilma pingutuslatita tagasi ei pane (vanal oli siis keskelt hambad puudu ja see hammastega mutter ka suhteliselt räsitud olemisega), siis see oli vaja uus organiseerida kuskilt. Ega muud, kui seekord aitas hädast originaalosad.ee (tellin sealt aeg ajalt, kui kellelgi mingeid OEM juppe vaja, siis võib mulle kirjutada).
Varuks sai veel võetud siis pidurisilindri kummilutid, kuhu sisse siis õlipotsik käib. See läheb ka pulkadeks, siis pole mõtet neid vanu tagasi panna. Nende tootjaks ATE.
Ja siis tihendiks on siis termostaadikorpuse tihend. Algselt väitis H2.ee et enam ei saa. Originaalosad.ee kaudu sai tellitud ja tuli koju kätte. See mure on selleks korraks lahendatud. Võimalik, et igaks petteks peaks paar tükki seinale ka riputama. Mine tea, kui mingi päev keegi tehasest otsustab tihendiliini "STOP" nuppu vajutada.
Kolmandaks siis tagumise stabilisaatorivarda pukside kinnitusklambrid või kuidas iganes nende tehniline nimetus ka olema peaks ? Mul tegelikult pole taga üldse stabikat, kuid on plaan paigaldada. Vaatasin, et ega see uuena ka miskit hirmsat summat ei maksa. Küsimus on lihtsalt, mis mõõdus võtta ? Neid tegelikult kolme mõõtu, Ø 10mm/Ø12mm ja Ø14.5mm.
Mul tekkis nüüd küsimus kohalikele. Kuna mul oleks ka soov generaator ilusaks teha, siis kas on mõistlikum osta uus või lasta vana taastada ? Ehk siis legoks, kõik poldid jms galvaanikasse ning sisu siis korda teha ? Ma pole iial nii peensusteni laskunud, et mis oleks mõistlik samm ?
Re: BMW E30 320i 1986 Marko S
Ma mingi aeg vaatasin E30 b-osa geneka hinda, kõige odavam oli veidi alla 100 euro.
Samas olen oma 6-seeriale geneka taastanud. Jah, tuli uuest odavam küll. Samas tööd ja sebimist oli päris palju, täna võtaks vist pigem letist uue garantiiga geneka ja unustaks selle probleemi ära. Muidugi, kui tahad, et kõik originaaljupid masinal küljes, on uuel genekal hoopis teine hinnalipik küljes ja isetegemisest ei pääse
Kui genekaga on selline maitse asi et uus b-osa või vana originaal siis peasilindri ma paneks täna kõhklemata uue. Taastasin oma kuuekal selle ka ise, läks maksma piltlikult öeldes ainult sente + siis tööle kulunud aeg (originaaltükk on minu autole päris kallis (üle 300 euri) ja b-osa saada pole. Samas on täna pedaal selline ebamäärane - mulle tundub et üks mansettidest lekib sisemiselt läbi. Ehk siis olen ringiga alguses tagasi. Seda junni on veel minu auto peal suhteliselt ebamugav vahetada ka (lisaks pidurivedeliku vahetus ja õhutamine).
Praktiliselt kõik kasutatud peasilindrid, mis hiljem lahti olen kiskunud on tööpinnal kerge randiga olnud. Seda annab küll enamasti maha hoonida aga tulemus jääb alati küsitav. Ehk siis, kui sul laovarudes leidub selline peasilinder, millel on ideaalne silindri pind, võib ju proovida rem komplektiga. Kui juba sõrmega tuntavad konarused sees, pane uus.
Samas olen oma 6-seeriale geneka taastanud. Jah, tuli uuest odavam küll. Samas tööd ja sebimist oli päris palju, täna võtaks vist pigem letist uue garantiiga geneka ja unustaks selle probleemi ära. Muidugi, kui tahad, et kõik originaaljupid masinal küljes, on uuel genekal hoopis teine hinnalipik küljes ja isetegemisest ei pääse
Kui genekaga on selline maitse asi et uus b-osa või vana originaal siis peasilindri ma paneks täna kõhklemata uue. Taastasin oma kuuekal selle ka ise, läks maksma piltlikult öeldes ainult sente + siis tööle kulunud aeg (originaaltükk on minu autole päris kallis (üle 300 euri) ja b-osa saada pole. Samas on täna pedaal selline ebamäärane - mulle tundub et üks mansettidest lekib sisemiselt läbi. Ehk siis olen ringiga alguses tagasi. Seda junni on veel minu auto peal suhteliselt ebamugav vahetada ka (lisaks pidurivedeliku vahetus ja õhutamine).
Praktiliselt kõik kasutatud peasilindrid, mis hiljem lahti olen kiskunud on tööpinnal kerge randiga olnud. Seda annab küll enamasti maha hoonida aga tulemus jääb alati küsitav. Ehk siis, kui sul laovarudes leidub selline peasilinder, millel on ideaalne silindri pind, võib ju proovida rem komplektiga. Kui juba sõrmega tuntavad konarused sees, pane uus.
E10 2002
Re: BMW E30 320i 1986 Marko S
Ma ise olen vaadanud hindasid genekatel. Originaali ma ilmselgelt ostma ei hakka. Selle hind on selline, et pidin köharohtu võtma peale vaatamist. Tundub, et ega b-osaga ka keegi ei suuda hiilata väga. Tundub, et peab laskma taastada.Arvo kirjutas: ↑29 Okt 2021 19:44 Ma mingi aeg vaatasin E30 b-osa geneka hinda, kõige odavam oli veidi alla 100 euro.
Samas olen oma 6-seeriale geneka taastanud. Jah, tuli uuest odavam küll. Samas tööd ja sebimist oli päris palju, täna võtaks vist pigem letist uue garantiiga geneka ja unustaks selle probleemi ära. Muidugi, kui tahad, et kõik originaaljupid masinal küljes, on uuel genekal hoopis teine hinnalipik küljes ja isetegemisest ei pääse
Kui genekaga on selline maitse asi et uus b-osa või vana originaal siis peasilindri ma paneks täna kõhklemata uue. Taastasin oma kuuekal selle ka ise, läks maksma piltlikult öeldes ainult sente + siis tööle kulunud aeg (originaaltükk on minu autole päris kallis (üle 300 euri) ja b-osa saada pole. Samas on täna pedaal selline ebamäärane - mulle tundub et üks mansettidest lekib sisemiselt läbi. Ehk siis olen ringiga alguses tagasi. Seda junni on veel minu auto peal suhteliselt ebamugav vahetada ka (lisaks pidurivedeliku vahetus ja õhutamine).
Praktiliselt kõik kasutatud peasilindrid, mis hiljem lahti olen kiskunud on tööpinnal kerge randiga olnud. Seda annab küll enamasti maha hoonida aga tulemus jääb alati küsitav. Ehk siis, kui sul laovarudes leidub selline peasilinder, millel on ideaalne silindri pind, võib ju proovida rem komplektiga. Kui juba sõrmega tuntavad konarused sees, pane uus.
Pidurisilindri ma ostan kindlasti uue, ma lihtsalt ostsin need ülemised lutid, kuhu sisse istub õlipotsik. Ära valesti aru saa. Just vaatasin ka, et ATE oma saaks, aga tarne on pikk, kuid ma nagu usaldan seda ATE toodangut rohkem, kui näiteks TRW'd. Plaan ka servo ära vahetada, aga selle saadavusega on sama moodi hapu seis. Pean uurima, kas keegi tahab seda mulle pakkuda ja mis hinna eest ?