BMW ALPINA B10 BiTurbo #049, E34, 1990, xjan
Re: BMW ALPINA B10 BiTurbo #049, E34, 1990, xjan
kas lihtsam olemasolevaid torusid riiulisse ei ole tõsta ja lihtsalt uus toru koha peal fabritseerida. tõenäoliselt maksab max 100 ringi
Re: BMW ALPINA B10 BiTurbo #049, E34, 1990, xjan
Hästi ei usu, et see isenikerdamine ka väga lihtne oleks. Kui gaasisiibri poolse põlve veel ehk, siis teisel õhumõõtja poolsel otsal korralik "vigur" originaalis (nool näitab, kuhu tuleks recirc viia).
E9 3.5 Inka, E30 M3 Dinan turbo, E30 M3 Cabrio, E34 ALPINA B10 BiTurbo, E46 M3, E60 M5 (6-spd), 1M Coupe, Alpina B5 Bi-Turbo...
Re: BMW ALPINA B10 BiTurbo #049, E34, 1990, xjan
Auto Eestis kohal. Esmamulje järgi nagu lubatud - väga sile. Mõne pisidetaili leiab mida uuendada, kuid laias laastus piisab pm. detailingust ja hooldusest ja ongi "nagu uus".
Juhin tähelepanu pagasimati "alusmatile" mis minu silma järgi hinnates on 3x paksem tavalisest, et mahutaks ka 17" varuratta.
Juhin tähelepanu pagasimati "alusmatile" mis minu silma järgi hinnates on 3x paksem tavalisest, et mahutaks ka 17" varuratta.
E9 3.5 Inka, E30 M3 Dinan turbo, E30 M3 Cabrio, E34 ALPINA B10 BiTurbo, E46 M3, E60 M5 (6-spd), 1M Coupe, Alpina B5 Bi-Turbo...
Re: BMW ALPINA B10 BiTurbo #049, E34, 1990, xjan
Ilus sile isend indeed... Kapotialusest ka pilti jagad? Vaatan, et seal paistab samasugune elektrooniline gaasisiiber (EML) nagu 535i peale tol ajal uudistootena pandi. Throttle response sellel oli selgelt kehvem kui traditsioonilisel trossiga klapil. Huvitav kas Alpina insenerid tuunisid seda ka paremaks?
See matt velje laiuse pärast seal jah, (originaalveljed on 6,5 või 7" laiad minuteada) Kui laiad need Alpina veljed on, 8,5"?
Ma kunagi oma E24 taastades põrkasin sama probleemi otsa, valuvelg jäi ebameeldivalt sealt pesast välja turritama kuigi vist oli ainult 7" lai velg. Sellise lahenduse peale kohe ei tulnudki ja sai originaal plekkvelg sinna otsitud.
Ei tea kas sellist edevat sinist BMW märgiga "kaltsu" kuskilt osta ka saab, mul see koht tööriistakastis tühi.
See matt velje laiuse pärast seal jah, (originaalveljed on 6,5 või 7" laiad minuteada) Kui laiad need Alpina veljed on, 8,5"?
Ma kunagi oma E24 taastades põrkasin sama probleemi otsa, valuvelg jäi ebameeldivalt sealt pesast välja turritama kuigi vist oli ainult 7" lai velg. Sellise lahenduse peale kohe ei tulnudki ja sai originaal plekkvelg sinna otsitud.
Ei tea kas sellist edevat sinist BMW märgiga "kaltsu" kuskilt osta ka saab, mul see koht tööriistakastis tühi.
E10 2002
Re: BMW ALPINA B10 BiTurbo #049, E34, 1990, xjan
Väga kena vaatepilt, nii B10 põhiselt kui kollektsiooni näol. Kuidas Alpina põhiste varuosadega üldse saadavus on? Kas siiani toodetakse ja võimalik tellida kõike mis puhtalt Alpina autodele ettenähtud?
Re: BMW ALPINA B10 BiTurbo #049, E34, 1990, xjan
Kõike ei ole saada, kuid mulle tundub, et siiski ühteist vajalikku jah. Nt. ei osanud lootagi, et neid sisselaske õhutorusid on... Aga näiteks B12 osas küsisin ALPINA jalamatte ja neid ei olnud enam saada...
Kapotialune on selline (pilt netist, mul samasugune )
Kapotialune on selline (pilt netist, mul samasugune )
E9 3.5 Inka, E30 M3 Dinan turbo, E30 M3 Cabrio, E34 ALPINA B10 BiTurbo, E46 M3, E60 M5 (6-spd), 1M Coupe, Alpina B5 Bi-Turbo...
Re: BMW ALPINA B10 BiTurbo #049, E34, 1990, xjan
On saada "replicat", vt. https://www.instagram.com/alpina_magic/
E9 3.5 Inka, E30 M3 Dinan turbo, E30 M3 Cabrio, E34 ALPINA B10 BiTurbo, E46 M3, E60 M5 (6-spd), 1M Coupe, Alpina B5 Bi-Turbo...
Re: BMW ALPINA B10 BiTurbo #049, E34, 1990, xjan
Peaksid olema esimesed 8.5" ja taga 9,5" vastavalt 235/45 R17 ja 265/40 R17 rehviga, kuigi vist oli valikus ka 8" ja 10"
E9 3.5 Inka, E30 M3 Dinan turbo, E30 M3 Cabrio, E34 ALPINA B10 BiTurbo, E46 M3, E60 M5 (6-spd), 1M Coupe, Alpina B5 Bi-Turbo...
Re: BMW ALPINA B10 BiTurbo #049, E34, 1990, xjan
Update: auto on hooldatud, kõik filtrid ja vedelikud uuendatud nii mootoris kui kastis/diffris. Arstimist vajasid kliima klapid, ülepingutamist paar turbo õlitoru ja pidurid said üle käidud. Lisaks sai auto uue esiklaasi (vana oli delamineerumas), uue liistu esitiiva alaserva jne. Väiksemad nokkimised ja peamine siiski hooldus pärast mitmeaastast seismist. Värvil pole viga, kuid tasuks kindlasti üle poleerida ja ilmselt ka keraamikaga kaitsta. Auto on nüüd ka Eesti registris ja esimesed kilomeetrid läbinuna... kiidan . Väga konkreetne, mõnusa tõmbega ja soliidse tunnetusega aparaat.
E9 3.5 Inka, E30 M3 Dinan turbo, E30 M3 Cabrio, E34 ALPINA B10 BiTurbo, E46 M3, E60 M5 (6-spd), 1M Coupe, Alpina B5 Bi-Turbo...
Re: BMW ALPINA B10 BiTurbo #049, E34, 1990, xjan
Väga lahe, minu jaoks üks huvitavamaid autosid mis Eesti teedele viimasel ajal lisandunud.
Re: BMW ALPINA B10 BiTurbo #049, E34, 1990, xjan
Nõustun Jorgeniga kahe käega- kui see auto kusagil kunagi minu marsruudile peaks jääma, on see ilmselgelt täiesti välistatud, et seda ei märka
Mis veel huvitav- seda ma ei teadnudki, et Alpinal istmenupud sellise koha peal on.
Mis veel huvitav- seda ma ei teadnudki, et Alpinal istmenupud sellise koha peal on.
Re: BMW ALPINA B10 BiTurbo #049, E34, 1990, xjan
see istme nuppude asukoht on paljudel recarotel seal küljepeal.
Autoremont. e34 524td, e32 750il, e21 315, e12 520, e30 325i, Audi Allroad, e39 528i , e39 530d
Re: BMW ALPINA B10 BiTurbo #049, E34, 1990, xjan
Nojah, aga imelikul kombel ei ole mul kunagi Recaro sisuga mitte mingisuguseid kokkupuuteid olnud, seepärast tundus huvitav
Re: BMW ALPINA B10 BiTurbo #049, E34, 1990, xjan
Makk häirima hakkab ja originaali vastu tahad vahetada, siis mul on mõned pakkuda...
Re: BMW ALPINA B10 BiTurbo #049, E34, 1990, xjan
No ära märkimise mõttes, siis nüüdseks on kõik, mis esmapilgul kahe silma vahele jäi või natuke rohkem uurmist vajas selle auto juures korrastatud. Näiteks vasak esimene tulepesur oli mõraga, õnnestus leida kasutatud korralik. Kojamehe hoovastiku puksid said uued pandud ja talvel mõni tilk õli lekkinud differ ka korda.
Suurim probleem oli näidikuteplokk - nimelt LCD osa ei töötanud. Proovisime parandada, kuid tulemust ei saanud. Leidsin uue samasuguse kelladeploki, millelt said siis emaplaat ringi tõstetud. Sügisene rõõm aga nüüd kevadel testsõitu tehes kadus, kui mootor oli selgelt "limp mode"-s ja boostida ei lasknud. Poole päeva juuste ja ka lisaks kõikvõimalik vaakumvoolikute jne katkumist mootoriruumis meenus, et näidikuteplokk on ainuke asi, mis elektroonika poolelt sai talve jooksul uuendatud. Natuke googeldamist ja selge - EML peab süttima/kustuma. Minu oma seda ei tee - testriga sai "uuel" emaplaadil EML pirnid kontrollitud ja kuna need korras siis radasid kontrollides leidsin vea üles - ühendus kuskil katki. Ajutise lahendusena vedasin jupi peenikest kaablit vajalike punktide vahele ja voila - EML töötab ja auto sõidab nagu vaja. Nüüd vaja siis veel üks näidikuploki emaplaat leida või siis seda olemasolevat proovida taastada. Risk muidugi on, et ajutine lahendus võib jääda ka igaveseks, kui vanarahva tarkust uskuda
Kel valge tagaosa ja suure LCD-ga näidikuplokki (E32, E34) pakkuda, siis võib julgelt märku anda.
Järgmiseks poleer, korralik puhastus ja keraamika.
Suurim probleem oli näidikuteplokk - nimelt LCD osa ei töötanud. Proovisime parandada, kuid tulemust ei saanud. Leidsin uue samasuguse kelladeploki, millelt said siis emaplaat ringi tõstetud. Sügisene rõõm aga nüüd kevadel testsõitu tehes kadus, kui mootor oli selgelt "limp mode"-s ja boostida ei lasknud. Poole päeva juuste ja ka lisaks kõikvõimalik vaakumvoolikute jne katkumist mootoriruumis meenus, et näidikuteplokk on ainuke asi, mis elektroonika poolelt sai talve jooksul uuendatud. Natuke googeldamist ja selge - EML peab süttima/kustuma. Minu oma seda ei tee - testriga sai "uuel" emaplaadil EML pirnid kontrollitud ja kuna need korras siis radasid kontrollides leidsin vea üles - ühendus kuskil katki. Ajutise lahendusena vedasin jupi peenikest kaablit vajalike punktide vahele ja voila - EML töötab ja auto sõidab nagu vaja. Nüüd vaja siis veel üks näidikuploki emaplaat leida või siis seda olemasolevat proovida taastada. Risk muidugi on, et ajutine lahendus võib jääda ka igaveseks, kui vanarahva tarkust uskuda
Kel valge tagaosa ja suure LCD-ga näidikuplokki (E32, E34) pakkuda, siis võib julgelt märku anda.
Järgmiseks poleer, korralik puhastus ja keraamika.
E9 3.5 Inka, E30 M3 Dinan turbo, E30 M3 Cabrio, E34 ALPINA B10 BiTurbo, E46 M3, E60 M5 (6-spd), 1M Coupe, Alpina B5 Bi-Turbo...
Re: BMW ALPINA B10 BiTurbo #049, E34, 1990, xjan
Auto saab hetkel üle lakutud ja keraamikaga kaitstud. Oli 30aastase vanakese kohta üsna kobe ennegi ja päris uueks ei saa, kuid lakita värv annab head tulemust ja keraamika lisakaitse aastateks.
Algusest peale häirib mind töösoojalt tekkiv hooratta kobin, mis ilmselt tuleks üle vaadata. Igaks juhuks ei taha Alpina tüki hinda teada , kuid tegelikult saab sinna toimiva lahendusena ka M5 pealt hooratta paigaldada kui survelaager modifitseerida pikemaks. Kõlab siiski nagu asi, mida torkida kui linnud nina jälle lõunapoole pööravad.
Algusest peale häirib mind töösoojalt tekkiv hooratta kobin, mis ilmselt tuleks üle vaadata. Igaks juhuks ei taha Alpina tüki hinda teada , kuid tegelikult saab sinna toimiva lahendusena ka M5 pealt hooratta paigaldada kui survelaager modifitseerida pikemaks. Kõlab siiski nagu asi, mida torkida kui linnud nina jälle lõunapoole pööravad.
E9 3.5 Inka, E30 M3 Dinan turbo, E30 M3 Cabrio, E34 ALPINA B10 BiTurbo, E46 M3, E60 M5 (6-spd), 1M Coupe, Alpina B5 Bi-Turbo...
Re: BMW ALPINA B10 BiTurbo #049, E34, 1990, xjan
Kuskilt on nagu meelde jäänud, et see laperdav hooratas võib pikapeale väntvõlli saalesid lõhkuda vibratsiooniga ja võibolla muudki kurja. Talveni vast kannatab ära samas. Kas M5 hooratta all mõtled vanemat, 3,6 mootori 1-massilist hooratast? See oleks boonusena kõvasti kergem kui 2-massiline. M5 sidur muidugi jääb turboka pöördemomendile lahjaks.xjan kirjutas: ↑07 Juun 2022 22:17 Algusest peale häirib mind töösoojalt tekkiv hooratta kobin, mis ilmselt tuleks üle vaadata. Igaks juhuks ei taha Alpina tüki hinda teada , kuid tegelikult saab sinna toimiva lahendusena ka M5 pealt hooratta paigaldada kui survelaager modifitseerida pikemaks. Kõlab siiski nagu asi, mida torkida kui linnud nina jälle lõunapoole pööravad.
E10 2002
Re: BMW ALPINA B10 BiTurbo #049, E34, 1990, xjan
SRE korv abiks selle pöördemomendivärgi puhul.
vaguniga
Re: BMW ALPINA B10 BiTurbo #049, E34, 1990, xjan
M5 ühemassilist jah mõtlesin ja perf. korvi/kettaga pidi ka jõu vaatest sobima.
Aga tegin päringu ja Alpina orig. hooratas midagi nii ulmelist polnudki, tellisin ära just. Ca. 1100 EUR ja "õige asi" ikkagi. Kui kast maas, siis saab siduriosad ka üle hinnata, et kas vahetada kohe või on OK need.
Aga tegin päringu ja Alpina orig. hooratas midagi nii ulmelist polnudki, tellisin ära just. Ca. 1100 EUR ja "õige asi" ikkagi. Kui kast maas, siis saab siduriosad ka üle hinnata, et kas vahetada kohe või on OK need.
E9 3.5 Inka, E30 M3 Dinan turbo, E30 M3 Cabrio, E34 ALPINA B10 BiTurbo, E46 M3, E60 M5 (6-spd), 1M Coupe, Alpina B5 Bi-Turbo...
Re: BMW ALPINA B10 BiTurbo #049, E34, 1990, xjan
Siduriketas sai uued katted ja hooratas vahetatud. Kahjuks Alpina saadetud uuel hoorattal nii ägedat graveeringut koos auto seerianumbriga polnud . Vana kisun lahti, puhastan ja läheb seinakaunistuseks .
E9 3.5 Inka, E30 M3 Dinan turbo, E30 M3 Cabrio, E34 ALPINA B10 BiTurbo, E46 M3, E60 M5 (6-spd), 1M Coupe, Alpina B5 Bi-Turbo...