Igatahes, lubage esitleda - ALPINA B10 BiTurbo, seerianumbriga #049. Ehk siis BMW E34 535 baasil, kuid ALPINA poolt M30 bi-turbo mootor, suured pidurid, manuaalkast, tagadiffril (LSD muidugi) jahutus, 110L bensiinipaak, 265kw ja 520nm, ametlike andmete põhjal 5,6 sek 0-100km/h ja tippkiirus piiratud 290km/h peale... https://www.alpina-archive.com/?page_id ... 10-BiTurbo
Kokku, olenemata asjaolust, et maksid nad toona pea 2x sama palju kui tavalised E34 M5-d, müüs Alpina neid oma senise tootmisajaloo rekordkoguse - 507 tk. Vähemalt 1 selline peaks Eestis veel ka olema, või olnud olema vähemalt alpina-archive järgi, Ei saa märkimata jätta siin jutu alguses ka, et tegemist on omal ajal kiireima sedaankerega auto tiitli kandjaga, mis astus julgelt võrdlustulle ka Ferrari Testarossa ja Porsche 911 Turboga jne. https://www.alpina-archive.com/?press=sport-auto-11990. Asjakohasemad võrdlused on Lotus Omega, MB E500, BMW M5 jne mudelitega siiski - siin nt. üks värskem artikkel tagasivaatena: https://www.classiccarsforsale.co.uk/bl ... oons-1990s
Minu üks bucketlist autodest on nüüd Eesti poole igatahes peatselt teel. Olen mõnda sellist varem ka oksjonitel kiiganud, aga pole võidupakkumist teinud. Sellel autol läbisõiduks 168 tuhat km ja uuena müüdud ta Rootsis, kus ka tegelikult kogu oma elu siis veetis. 2015 a kuni tänaseni on sõitnud ~5000km e. peamiselt peetud teda garaazhis ja niisama imetletud ja lakutud, viimased paar aastat seisis Taanis. Ma kavatsen seda stiili jätkata, saab seista rohkem kui sõita

Auto põhjalik ajalugu, punane värv ja must nahksisu (nagu originaalis Alpina reklaamplakateil Concorde lennukiga kõrvuti ja Ferrariga võrdluses jne oli) ja mõistlik hind (subjektiivne) said saatuslikuks - seda oli väga vaja

Selle auto saamisloo fun fact on, et müüja oli oluliselt passiivsem kui ostja - kuigi saatsin mitmeid ekirju päringuga ajaloo, lisapiltide jne kohta, siis kiirem ja lihtsam oli leida Rootsi Alpina klubi ja Google abil üles endised omanikud ja neile kiire email/sõnum/telefonivestlus teha. Selleks hetkeks kui müüja toru võttis oli otsus juba tehtud ja oli vaid vaja kinnitus saada, et auto veel müümata ja saab raha üle kandma asuda.
[*] Muideks, ma mäletan nii ca. 2001-2002 aastast umbes, et nägin toona ka Eestis lähemalt E34 kerel Alpinat, kahtlustan et B10-t ja vist oli biturbo, äkki isegi punane... kuid kindlaks eritunnuseks mäletan Saksas paigaldatud polditavat turvapuuri. Keegi sellist autot on ehk kohanud ja teab siinsetest entusiastidest?