No ma ei tea.. E38 kere vist nibin-nabin on juba klassikaline BMW olles 25a tagasi esimeste õnnelike ostjate õuele veerenud, kuid päris kindel ei saa ka olla. Igatahes teen siin otsa lahti ja jagan veidi pilte. Rohkem endale "ajaloo märkimiseks" ja laiema publiku ees eputamiseks... kunagi on ta ikka klassik ja siia foorumisse ka sobitub

Mingil hetkel jäi mulle silma E38 kerel "M7", mida rohkem vist USAs tehtud e. 740 kerele paigaldatud E39 M5 tehnika. Tundus lahe. E38 kere on ka väga ilusa joonega, üks viimaseid vanakoolikaid minu silmis. Ja noh, The Transporter, 007 Tomorrow never dies (https://www.youtube.com/watch?v=tS8rD7ukEt4) jne mõjutused on ilmselt ka kuskil alateadvuses. Lubasin endale, et kunagi võiks ka osta ühe E38 ja sinna vahele ehk isegi siis M5 tehnika paigutada... 750-de kuulutusi isegi sirvisin. Ajaviiteks esmalt rohkem.
Kuni aga ühel hetkel lugematutest autoteemalistest FB-gruppidest ja lehtedest, mida jälgin jäi silma oksjonikuulutus UK-st. ALPINA B12 5.7L e. pika kerega B12. Saksa auto, 1998a ja väga mõistliku läbisõiduga. Enamuse oma elust veetnud jaapanis ja nüüd otsapidi tagasi UKs. Jätsin meelde oksjoni lõpuaja. Natuke googeldasin ka.. näe Alpina b12 6.0 on veel vahvam, aga sellel suuremal hulgal mootoriprobleeme.
Oksjoni lõpupäeval sai käidud korra mõned tunnid enne veel vaatamas... ka hind veel mõistlik Mobiles pakututega võrreldes. Tööpäeva lõpus toimus peas arutelu, et kuna antud oksjonisait ei ole liiga populaarne, tegemist UK mõistes ehk värdmasinaga (rool valel pool) ja pole päris BMW vaid miski ALPINA, mida ju nii vähe ka tehtud... (202st B12 5.7 mudelist vaid 59 üldse pika kerega : https://www.alpina-archive.com/?page_id=205&nmt=B12-5.7) et äkki prooviks ja ostaks siis ära. Kirjeldus oli asjalik, dokumentatsioon seda toetamas ja müüja sama oksjonikeskkonna omanik ise. Tehtud mõeldud e. võidetud ja ostetud ja eks edasi vaatab, mis ma temaga siis tegelikult teen. Vähemalt on kohe sihipäraselt nädalavahetusel ilusa ilmaga sõidetav, mitte nagu mõni mu teine klassikalise BMW ost, mis siiani jupihunnikuna veel või alles hoogu kogumas (E9 ja E10..)

Kuigi korra käis läbi isegi mõte lennata kohale ja teha roadtrip sobivalt suvel mööda Euroopat koju tagasi selle autoga, siis kindlustamise keerukus ja nii pikk sõit lühikese ajaga, mis mul kulutada oli ei tundunud siiski hea mõte. Auto sai kiirelt organiseeritud ro-ro laevale ja nädalaga oligi ta Paldiskis.
Esmane tiir ümber auto tehtud sai nimekiri korrastamist vajavast üsna lühike. Nt. tellitud ja juba ka paigaldatud uus tagastange liistuke, uus tulepesuridüüs, müüja leidis üles oma garaazhist ka kõrvalistuja põrandamati (orig. Alpina e. kulda väärt), pagasiruumi matt läks pestes puhtaks jne. Konditsioneer sai täidetud, sillas vahetatud mõned silikoonpuksid ja tellitud uus jooks värskeid rehve - kuigi mustrit oli, siis olid need kõik väikeste pragudega. Vahetusse läks ka jahutusradikas, mis kahtlaselt punnitas ühest kohast - nii kindlasti tulevikus muretum. Lahendamist vajab veel navi-raadio-ekraan komplekt - nimelt on Jaapanis pandud sinna selle turu spetsiifiline süsteem ja need moodulid vaja kõik välja vahetada ja kodeerida tagasi EU versiooniks. Kuna see 4:3 ekraan on minu silmale kole, siis asendan ta 16:9 mudeliga ja DVD-ga Naviga.
ARK-s sai käidud autot näitamas ja kuna tegemist on Eestis esimese omalaadsega (minu teada ja ARK statistika andmeil), siis sattusin bürokraatia-kadalippu nimega üksiktüübikinnitus. Ootasin 2 nädalat ja sain kirja, et "esitage katseprotokollid pidurite, CO2, müra jne piirnormide osas". Oeh

Vaatamata ARK-i onude kiusule, olen temaga natuke ikka sõitnud ka, salamisi. M7 ta nüüd kindlasti ei ole - minu igapäevaliikur ja mõned teised pühapäevamasinad teevad oluliselt rohkem häält ja liiguvad ka kiiremini. Samas on see masin oma ajaloos ikkagi arvestatav "püss" ja tänagi midagi hoopis erilist oma vaikuses ja sujuvas kulgemises, sobiks mõnda VIP-i sõidutada küll.
Mis veel huvitavat... Lisadest ei ole just midagi erilist mainida, üsna tavaline auto - tagaistmed vaid elektrilised, käike saab vahetada roolilt, spidokal on 330km/h, 20" velgedel vahvalt õhuniplid keskkatete taga... ja nipetnäpet veel ...
Originaalvarustus siin kirjas: https://www.mdecoder.com/decode/dh40963
Pilte müügikuulutuse juurest saab siit vaadata, kliki fotol:
