Bronco 318i
Nii hästi sellega ikka pole, tehnika areng on ka ikka toimunud selle ajaga mis e21 ja e36 vahele on jäänud. Originaal k-jet mootoriga oli keskmine kulu 8l/100km kohta umbes ning suuremas osas sõitsin maanteel. Praegu tundub, et võtab rohkem veidi, kuid ei aja ökonoomsust ka taga selle auto puhul ja kui kütusetuli põlema läheb, siis tangin jälle juurde.rean kirjutas:Palju selline nelja ribaline pritsega mootor keskelt läbi sajale tarbib ?
Kui e36 raskusega auto peal jääb kütusekulu alla kümne , siis e21 kaalu juures saab diisli 6L/100 km lähedale
Peaks kuskil 8 kandis olema.morefun kirjutas:on sul sotti mis surveaste olema peaks!
Minu käes on 2002 kevadest, kuid peres on olnud 1994 kevadest. Ehk tegemist minu esimese isikliku autoga ja kuigi peale seda olen omanud palju erinevaid autosid siis see on endiselt alles jäänud. Vahel on olnud mõtteid küll, et võtaks midagi veidi veel rohkem klassikalist asemele, kuid nende mõtete realiseerimiseni pole veel jõudnud ja igal kevadel rooli istudes tuleb naeratus endiselt näolereims kirjutas:Mis aastast see auto juba sinu käes on?Mäletan veel mingist vanast hägusest ajast seda pilti su sr-i avataril
Re: Bronco 318i
Paar aastat viimasest uuendusest möödas, kuid auto täitsa elus ja võtaks kiirelt viimased aastad järgi
2013a kasutasin autot üldiselt suhteliselt vähe kuid puhkuste ajal sai ikka tuulutatud vanakest ning liigutud nii Hiiumaast Värskani, Rakverest Riiani. Muus osas sellel aastal suuri muudatusi auto juures ei toimunud. Esimesed kõlarid said vahetatud Polk Audio 4x6 kõlarite vastu, mis peaksid olema ühed parimad antud mõõdus kõlarid. Originaal pesasid suuremaks endiselt lõigata ei raatsi, kuid raadio võiks ikka mängida.
2014a kohta ei leidnud autost isegi ühtegi pilti mitte. Mingil perioodil sai peale igapäevaauto müüki kuuke igapäevaselt küll kasutatud kuid üldiselt rohkem auto seisis ja puhkas.
2015a kevadel tuli tahtmine kuskiltotsast autot ikka jälle paremaks saada ja otsustasin, et aeg oleks salong veidi värskemaks teha ning said kogu sisu välja kruvitud ning nahatamisesse viidud. Värvide suhtes mõtlesin ja kaalusin päris pikalt kuid lõpuks otsustasin halli/musta tooni kasuks peamiselt praktilistel kaalutlustel. Punane ilmselt oleks autoga paremini kokku sobinud kuid kipub päris kiirelt koledaks minema jms. Nahk on naturaalne ja ise olen väga rahul. Praeguseks on küll tagaaknalauaga päike oma töö teinud ja naha liimist lahti tõmmanud, kuid lasen selle mingi hetk korda teha.
Käesoleval kevadel ajasin auto juba 1.mai puhul garaazist välja, tegin kindlustuse ära ning jõudsin 2 nädalaga ka pea 1000km maha vurada kui summuti otsustas lekkima hakata ja auto hakkas valjemat häält tegema.
Tagasi garaazi, veakoht leitud, kuid kuna sobivat juppi kohe võtta ei olnud sai hoopis auto nina täiesti laiali võetud, et veidi rohkem ära teha. Vahetusse läks siis jälle veepump, vahetatud ka mootoriamort ning rooligardaan. Samuti sai lisatud sisselaskekollektorile paar vaakumotsa ning paigaldatud uus õhufilter ja õhujahuti. Summuti sai siis ka korraga 2.5" suurusega ning lisatud vahele üks "silencer". Ülejäänud summuti tuleb samuti lähiajal veidi suuremast torust ja ilmselt ka teine pütt, kuigi proovin hääle võimalikult vaikseks ikkagi jätta. Hetkel lihtsalt tahtsin auto kokkutulekuks uuesti liikuma saada ja üle aastate teisi vanureid ka autole tutvustada.
Edasi toimetan veel veidi tehnika kallal ning varun ka vaikselt detaile auto välimuse värskendamiseks. Järgmisena ilmselt võtab kere iluvead ette, värskendaks värvi (Hellrot? Imola Red II?) ning hing ihkaks ka uusi põrkeraudu (uued kummiribad on juba olemas). Aga tähtaegu panema ei hakka, kuna tegemist on peamiselt ikkagi hobiautoga mitte kohustusega
Mõni pilt ka vahepealsest (klikkides pildil avaneb veel mõni pilt):
2013a kasutasin autot üldiselt suhteliselt vähe kuid puhkuste ajal sai ikka tuulutatud vanakest ning liigutud nii Hiiumaast Värskani, Rakverest Riiani. Muus osas sellel aastal suuri muudatusi auto juures ei toimunud. Esimesed kõlarid said vahetatud Polk Audio 4x6 kõlarite vastu, mis peaksid olema ühed parimad antud mõõdus kõlarid. Originaal pesasid suuremaks endiselt lõigata ei raatsi, kuid raadio võiks ikka mängida.
2014a kohta ei leidnud autost isegi ühtegi pilti mitte. Mingil perioodil sai peale igapäevaauto müüki kuuke igapäevaselt küll kasutatud kuid üldiselt rohkem auto seisis ja puhkas.
2015a kevadel tuli tahtmine kuskiltotsast autot ikka jälle paremaks saada ja otsustasin, et aeg oleks salong veidi värskemaks teha ning said kogu sisu välja kruvitud ning nahatamisesse viidud. Värvide suhtes mõtlesin ja kaalusin päris pikalt kuid lõpuks otsustasin halli/musta tooni kasuks peamiselt praktilistel kaalutlustel. Punane ilmselt oleks autoga paremini kokku sobinud kuid kipub päris kiirelt koledaks minema jms. Nahk on naturaalne ja ise olen väga rahul. Praeguseks on küll tagaaknalauaga päike oma töö teinud ja naha liimist lahti tõmmanud, kuid lasen selle mingi hetk korda teha.
Käesoleval kevadel ajasin auto juba 1.mai puhul garaazist välja, tegin kindlustuse ära ning jõudsin 2 nädalaga ka pea 1000km maha vurada kui summuti otsustas lekkima hakata ja auto hakkas valjemat häält tegema.
Tagasi garaazi, veakoht leitud, kuid kuna sobivat juppi kohe võtta ei olnud sai hoopis auto nina täiesti laiali võetud, et veidi rohkem ära teha. Vahetusse läks siis jälle veepump, vahetatud ka mootoriamort ning rooligardaan. Samuti sai lisatud sisselaskekollektorile paar vaakumotsa ning paigaldatud uus õhufilter ja õhujahuti. Summuti sai siis ka korraga 2.5" suurusega ning lisatud vahele üks "silencer". Ülejäänud summuti tuleb samuti lähiajal veidi suuremast torust ja ilmselt ka teine pütt, kuigi proovin hääle võimalikult vaikseks ikkagi jätta. Hetkel lihtsalt tahtsin auto kokkutulekuks uuesti liikuma saada ja üle aastate teisi vanureid ka autole tutvustada.
Edasi toimetan veel veidi tehnika kallal ning varun ka vaikselt detaile auto välimuse värskendamiseks. Järgmisena ilmselt võtab kere iluvead ette, värskendaks värvi (Hellrot? Imola Red II?) ning hing ihkaks ka uusi põrkeraudu (uued kummiribad on juba olemas). Aga tähtaegu panema ei hakka, kuna tegemist on peamiselt ikkagi hobiautoga mitte kohustusega
Mõni pilt ka vahepealsest (klikkides pildil avaneb veel mõni pilt):
Viimati muutis Bronco, 23 Juul 2016 08:52, muudetud 1 kord kokku.
Re: Bronco 318i
mart154 kirjutas:A turbo???
"silenceri" peale on kirjutatud GarrettBronco kirjutas:Samuti sai lisatud sisselaskekollektorile paar vaakumotsa ning paigaldatud uus õhufilter ja õhujahuti. Summuti sai siis ka korraga 2.5" suurusega ning lisatud vahele üks "silencer".
Re: Bronco 318i
Kuidas sa nende kõlarite helikvaliteediga rahul oled? Originaalkatted panid ka peale või jäi paljas kõlar?Bronco kirjutas:Esimesed kõlarid said vahetatud Polk Audi 4x6 kõlarite vastu, mis peaksid olema ühed parimad antud mõõdus kõlarid.
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Re: Bronco 318i
Kõigist teistest samas mõõdus kõlaritest mida olen proovinud, on ikka väga palju paremad ja olen nendega väga rahul. Originaalkatteid ei ole mul kunagi olnud, kuna juba saksast tuli auto Pioneeri kõlarite ja katetega. Polk'dele enam need Pioneeri katted peale ei sobinud ja kuna mulle nende kõlarite välimus ka meeldib, jäidki paljalt.nuga kirjutas:Kuidas sa nende kõlarite helikvaliteediga rahul oled? Originaalkatted panid ka peale või jäi paljas kõlar?
Re: Bronco 318i
Kas magnetid mahtusid ilusti esimestesse avadesse ära?Bronco kirjutas:Kõigist teistest samas mõõdus kõlaritest mida olen proovinud, on ikka väga palju paremad ja olen nendega väga rahul. Originaalkatteid ei ole mul kunagi olnud, kuna juba saksast tuli auto Pioneeri kõlarite ja katetega. Polk'dele enam need Pioneeri katted peale ei sobinud ja kuna mulle nende kõlarite välimus ka meeldib, jäidki paljalt.nuga kirjutas:Kuidas sa nende kõlarite helikvaliteediga rahul oled? Originaalkatted panid ka peale või jäi paljas kõlar?
e12, e21 Baur, e46 Alpina, e85, e90 Alpina
Re: Bronco 318i
Ainult ees hetkel. Tahtsin tagumisi ka ülejärgmine kevad osta koos sisu värskendusega, kuid esimene kord tarninud pood küll tegi väidetavalt päringu, kuid mulle enam ei vastanud kuu aja jooksul. Siis ostsin kiirelt Pioneer TS-A4613i tagumisteks ning neil on peal need vanad Pioneeri katted, millega auto 94a saksast tuli. Aga peakski uurima, kusmaal nad oma päringuga 1.5a hiljem on Kuna tagumine aknalaud vaja nagunii uuesti välja võtta, siis äkki ikka tagumised ka välja vahetada veelkord.
Re: Bronco 318i
Uus kevad! Jälle
Eelmine hooaeg sai autoga sõidetud paartuhat kilomeetrit ning lisandunud vääne on sõitmise palju mugavamaks teinud, eriti maanteel mööda sõites. Sügisel aga ühel pealinna sõidul kadus see oodatud jõulisa ootamatult ja probleemi ka kohe leida tee ääres ei suutnud, sõitsin siis edasi 300km mõtetega, et ilmselt pean ikkagi uue õhufiltreerija ostma ning koju jõudes sõitsin auto garaazi ja sinna see ka jäi. Uued soovitud jupid ostsin ka juba sügisel valmis ning olin üpris optimistlik, et talve jooksul saab kõik peale ja varakevadel olen juba sõidus, kuid läks nii nagu alati ning sättima hakkasin autot alles nädalake tagasi. Demonteerisin kõik auto küljest ära ja pärast teisele poole autot lõdvikuid lahti kruvima minnes avastasin, et oli sisselaske lõdviku lahti löönud gaasiklapi küljest ainult Nüüd see ka uue, kitsama klambriga kinni ja siiani on kenasti küljes püsinud. Garretti tigu asendab nüüd BorgWarneri isend ikkagi, kuna kasutatult ostetud GT lekkis õli väljalaskesse ja seetõttu suitses auto nagu ilma klapisääretihenditeta Žiguli.
Igatahes on auto jälle liikvel ning järgmisena on vaja hädasti jahutust veidi järgi aidata, kuid ruumiga on kole kitsas mootori ja radiaatori vahel. Elektriventilaator on 0.5cm kaugusel veepumba rihmaratta poltidest, kuid veidi pikemaks aku poole kannataks nagu minna. Kellelgi häid mõtteid või tuttav radiaatorivalmistaja? Samuti oleks vaja kitsamat klaasipesuvedeliku paaki (kuulutus siin: http://www.bmwclassic.ee/forum/viewtopi ... =2&t=11634)
Mõni pilt ka galeriis juures (klikk pildil näitab veel mõnda pilti nagu ikka):
Eelmine hooaeg sai autoga sõidetud paartuhat kilomeetrit ning lisandunud vääne on sõitmise palju mugavamaks teinud, eriti maanteel mööda sõites. Sügisel aga ühel pealinna sõidul kadus see oodatud jõulisa ootamatult ja probleemi ka kohe leida tee ääres ei suutnud, sõitsin siis edasi 300km mõtetega, et ilmselt pean ikkagi uue õhufiltreerija ostma ning koju jõudes sõitsin auto garaazi ja sinna see ka jäi. Uued soovitud jupid ostsin ka juba sügisel valmis ning olin üpris optimistlik, et talve jooksul saab kõik peale ja varakevadel olen juba sõidus, kuid läks nii nagu alati ning sättima hakkasin autot alles nädalake tagasi. Demonteerisin kõik auto küljest ära ja pärast teisele poole autot lõdvikuid lahti kruvima minnes avastasin, et oli sisselaske lõdviku lahti löönud gaasiklapi küljest ainult Nüüd see ka uue, kitsama klambriga kinni ja siiani on kenasti küljes püsinud. Garretti tigu asendab nüüd BorgWarneri isend ikkagi, kuna kasutatult ostetud GT lekkis õli väljalaskesse ja seetõttu suitses auto nagu ilma klapisääretihenditeta Žiguli.
Igatahes on auto jälle liikvel ning järgmisena on vaja hädasti jahutust veidi järgi aidata, kuid ruumiga on kole kitsas mootori ja radiaatori vahel. Elektriventilaator on 0.5cm kaugusel veepumba rihmaratta poltidest, kuid veidi pikemaks aku poole kannataks nagu minna. Kellelgi häid mõtteid või tuttav radiaatorivalmistaja? Samuti oleks vaja kitsamat klaasipesuvedeliku paaki (kuulutus siin: http://www.bmwclassic.ee/forum/viewtopi ... =2&t=11634)
Mõni pilt ka galeriis juures (klikk pildil näitab veel mõnda pilti nagu ikka):
Viimati muutis Bronco, 03 Juul 2017 20:13, muudetud 1 kord kokku.
Re: Bronco 318i
Minu autol on E34 hot climate M50 mootori radiaator mis on täpselt poolraamist poolraamini ning selle ette panin ventilaatori(E34 kliimaventilaator). Kuumaks pole kordagi läinud. Kui aku on kapoti all siis ta muidugi ära ei mahu. Mõni E36 radiaator ehk mahuks paremini?
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Re: Bronco 318i
Mina kasutan e21l e39 528 radikat aga tunduvalt paremini mahub ära e36 328 kliimaga masina radikas, ei pea eriti midagi ymber tegema.raunz kirjutas:Minu autol on E34 hot climate M50 mootori radiaator mis on täpselt poolraamist poolraamini ning selle ette panin ventilaatori(E34 kliimaventilaator). Kuumaks pole kordagi läinud. Kui aku on kapoti all siis ta muidugi ära ei mahu. Mõni E36 radiaator ehk mahuks paremini?
Autoremont. e34 524td, e32 750il, e21 315, e12 520, e30 325i, Audi Allroad, e39 528i , e39 530d
Re: Bronco 318i
Päris mitu aastat vaikust jälle olnud, kuid auto on endiselt alles.
2017-2018 tegelesin jahutusega ning lõpuks jäi külge E30 M3 jaoks mõeldud Mishimoto alumiiniumist radiaator (ei tahtnud ninaraami lõikuda ja cooler radiaatori ees ka segab). Tegelikult sai lisaks veel ka elektriline veepump juba ära ostetud ja üks vana veepump ümber tehtud nii, et saaks kasutada "korgina", kuid auto külge veel jõudnud ei ole. Samuti sai "shortshifter" külge Z3 1,9 kangi näol mis tegi käiguvahetused palju paremaks (muud hoovad/puksid olid juba uued).
Siis tekkis kõrvale üks E46 325ti (rajasuunitlusega) mis võttis ajutiselt hobiauto koha endale ja E21 jäi tahaplaanile. Mõned kilomeetrid ikka sõitsin, kuid midagi erilist ei teinud.
2020 sai välja vahetatud kütusepaak täiesti uue vastu ning 2021 sai külge KW V3 coilover komplekt 51mm esipüstakutega. Esisild sai täielikult uueks kuid 323i tagasild on endiselt juppidena laos. Kõik vajalik sinna on olemas (puksid, piduriplekid, laagrid, diferentsiaali renoveerimiseks kõik vajalik), kuid ilmselt jõuab selleni kevadel (aastat ei luba)
Seadistamas käisin ka 2017 aasta sügisel, kuid kahjuks jäi poolikuks, kuna lisandunud jõuga sidur hakkama ei saanud. Sidur sai vahetatud Sacsh 4-labaga ketta ja Saabi jaoks mõeldud sidurikorvi vastu ning siiani on pidanud, kuid seadistama uuesti jõudnud ei ole ning see jääb ka jälle "kevadesse".
Muidu 10Hz GPSiga mõõdetult on kiirusnäitajad hetkel sellised:
60ft 2.5s
1/8m - 9.6s
1/4m - 14.6s @162km/h
0-100kph - 6.8s
Pilte eriti ka teinud ei ole, kuid mõned leidsin (klikk pildil avab galerii lehe):
2017-2018 tegelesin jahutusega ning lõpuks jäi külge E30 M3 jaoks mõeldud Mishimoto alumiiniumist radiaator (ei tahtnud ninaraami lõikuda ja cooler radiaatori ees ka segab). Tegelikult sai lisaks veel ka elektriline veepump juba ära ostetud ja üks vana veepump ümber tehtud nii, et saaks kasutada "korgina", kuid auto külge veel jõudnud ei ole. Samuti sai "shortshifter" külge Z3 1,9 kangi näol mis tegi käiguvahetused palju paremaks (muud hoovad/puksid olid juba uued).
Siis tekkis kõrvale üks E46 325ti (rajasuunitlusega) mis võttis ajutiselt hobiauto koha endale ja E21 jäi tahaplaanile. Mõned kilomeetrid ikka sõitsin, kuid midagi erilist ei teinud.
2020 sai välja vahetatud kütusepaak täiesti uue vastu ning 2021 sai külge KW V3 coilover komplekt 51mm esipüstakutega. Esisild sai täielikult uueks kuid 323i tagasild on endiselt juppidena laos. Kõik vajalik sinna on olemas (puksid, piduriplekid, laagrid, diferentsiaali renoveerimiseks kõik vajalik), kuid ilmselt jõuab selleni kevadel (aastat ei luba)
Seadistamas käisin ka 2017 aasta sügisel, kuid kahjuks jäi poolikuks, kuna lisandunud jõuga sidur hakkama ei saanud. Sidur sai vahetatud Sacsh 4-labaga ketta ja Saabi jaoks mõeldud sidurikorvi vastu ning siiani on pidanud, kuid seadistama uuesti jõudnud ei ole ning see jääb ka jälle "kevadesse".
Muidu 10Hz GPSiga mõõdetult on kiirusnäitajad hetkel sellised:
60ft 2.5s
1/8m - 9.6s
1/4m - 14.6s @162km/h
0-100kph - 6.8s
Pilte eriti ka teinud ei ole, kuid mõned leidsin (klikk pildil avab galerii lehe):
Re: Bronco 318i
See el. veepumba lahendus huvitaks, kas pilti on jagada? mis tootja pump?
Mul nimelt läks 2002 külge paksem radikas ja see originaal veepump on ebameeldivalt radika lähedal oma otsaga, otseselt ohtu küll veel pole aga mulle eriti ei meeldi sellised napid lahendused.
Mul nimelt läks 2002 külge paksem radikas ja see originaal veepump on ebameeldivalt radika lähedal oma otsaga, otseselt ohtu küll veel pole aga mulle eriti ei meeldi sellised napid lahendused.
E10 2002