Rauno E21 driftiauto
Rauno E21 driftiauto
Otsustasin kirjutada ka oma teisest E21 projektist, mis siiani pole avalikult kajastust leidnud. Selle auto tõttu on mu sinise E21 ehitus veidi tahaplaanile jäänud.
Alguse sai see driftipisik juba esimeselt ametlikult võistluselt palju aastaid tagasi kus ma raja ääres vaatamas käisin. Mõni aeg hiljem avastasin ennast Rait Lemberi mehhaanikuna ning sealt edasi sai aina kindlamaks, et soovin ka ise selle alaga tegeleda.
Üks hetk pakkus Rait mulle midagi, millest oli raske loobuda...nimelt E21 kere, mis oli juba osaliselt ette valmisatud võidusõiduautoks.
Vaatama minnes avanes järgnev vaatepilt
Seega ei saa öelda, et ma väga korraliku auto ära ratsisin
Esialgu see toorik seisis mu garaazis ja ootas oma aega, sest vahepeal olin saanud driftivõimelise E36 328.
Teisel võistlusel Tabasalus juhtus aga kole õnnetus ning selle autoga polnud enam midagi teha. Seega oli aeg rehvihunniku alt E21 välja kaevata ja see käsile võtta.
Esimene aasta sujus ehitus suhteliselt aeglaselt ning kiiremini hakkas auto edenema eelmise aasta sügisest alates. Originaal esiosa sai maha lõigatud ning M60 V8 koos manuaal käigukastiga vahele tõstetud. Peale seda tulid E36 esisild ning E30 tagasild külge aretada. Sellele järgnes turvapuuri ja toruraamist esiosa ehitus.
Selle aasta kevadel/suvel oli ehitusega juba väga kiire ning tänu sellele jäid muud toredad projektid tahaplaanile.
Kindel eesmärk oli see hooaeg vähemalt 1 võistlus kaasa teha ning samuti oli suur tahtmine olla esimesena E21 BMWga driftivõistlusel, sest vahepeal selgus, et ma pole teps mitte ainus, kes E21 on toorikuks valinud.
Viimane võistlus toimus 12 september Raplas. Nädal enne võistlust polnud auto veel kordagi käima läinud, rääkimata siis sõitmisest või välimuse valmis saamisest. Suurematest sõlmedest oli tegemata elekter ning väljalase+tuhat pisiasja. Viimasel nädalal üle 4 tunni ööpäevas eriti ei maganud ning õnneks olid ka sõbrad abis. Öö enne võistlust tegime magamata terve aja tööd ning täpselt minut enne seda kui oli vaja auto treileri peale ajada ja võistlusele sõita saime auto ka lõpuks valmis
Võistlusel oli esmatähtis tehnilisest kontrollist läbi saamine ning see ka õnnestus. Esimesel trenniringil sain üleüldse esmakordselt selle autoga tutvuda. Tundus päris äge aparaat Peale esimest kahte ringi boksi tulles avastasime õlilekke+üks jahutuslõdvik otsustas küljest ära tulla. Tublid mehhaanikud said auto parandatud kuid paraku trenni rohkem teha ei saanud ning kvalifikatsiooni pidi minema 2 ringi põhjal üleüldse selle auto roolis. Lisaks sellele ka meeletu väsimus ja magamatus juba pikemat aega. Juhtus see mis juhtuma pidi ehk sain 0 punkti mõlemast sõidust ning väga väsitav nädal oli sellega lõppenud. Üldkokkuvõttes jäin väga rahule kõigega, sest auto jäi terveks, tehniline kontroll sai läbitud ning auto tuli välja parem kui oleks arvanud.
Nüüd saab rahulikult vigu kõrvaldada ja trenni teha.
Tänud tublidele, kes selle väsitava teksti läbi viitsisid lugeda. Rohkem pilte leiab:
http://www.bmwclassic.ee/galerii/v/e21/driftiauto/" onclick="window.open(this.href);return false;
Alguse sai see driftipisik juba esimeselt ametlikult võistluselt palju aastaid tagasi kus ma raja ääres vaatamas käisin. Mõni aeg hiljem avastasin ennast Rait Lemberi mehhaanikuna ning sealt edasi sai aina kindlamaks, et soovin ka ise selle alaga tegeleda.
Üks hetk pakkus Rait mulle midagi, millest oli raske loobuda...nimelt E21 kere, mis oli juba osaliselt ette valmisatud võidusõiduautoks.
Vaatama minnes avanes järgnev vaatepilt
Seega ei saa öelda, et ma väga korraliku auto ära ratsisin
Esialgu see toorik seisis mu garaazis ja ootas oma aega, sest vahepeal olin saanud driftivõimelise E36 328.
Teisel võistlusel Tabasalus juhtus aga kole õnnetus ning selle autoga polnud enam midagi teha. Seega oli aeg rehvihunniku alt E21 välja kaevata ja see käsile võtta.
Esimene aasta sujus ehitus suhteliselt aeglaselt ning kiiremini hakkas auto edenema eelmise aasta sügisest alates. Originaal esiosa sai maha lõigatud ning M60 V8 koos manuaal käigukastiga vahele tõstetud. Peale seda tulid E36 esisild ning E30 tagasild külge aretada. Sellele järgnes turvapuuri ja toruraamist esiosa ehitus.
Selle aasta kevadel/suvel oli ehitusega juba väga kiire ning tänu sellele jäid muud toredad projektid tahaplaanile.
Kindel eesmärk oli see hooaeg vähemalt 1 võistlus kaasa teha ning samuti oli suur tahtmine olla esimesena E21 BMWga driftivõistlusel, sest vahepeal selgus, et ma pole teps mitte ainus, kes E21 on toorikuks valinud.
Viimane võistlus toimus 12 september Raplas. Nädal enne võistlust polnud auto veel kordagi käima läinud, rääkimata siis sõitmisest või välimuse valmis saamisest. Suurematest sõlmedest oli tegemata elekter ning väljalase+tuhat pisiasja. Viimasel nädalal üle 4 tunni ööpäevas eriti ei maganud ning õnneks olid ka sõbrad abis. Öö enne võistlust tegime magamata terve aja tööd ning täpselt minut enne seda kui oli vaja auto treileri peale ajada ja võistlusele sõita saime auto ka lõpuks valmis
Võistlusel oli esmatähtis tehnilisest kontrollist läbi saamine ning see ka õnnestus. Esimesel trenniringil sain üleüldse esmakordselt selle autoga tutvuda. Tundus päris äge aparaat Peale esimest kahte ringi boksi tulles avastasime õlilekke+üks jahutuslõdvik otsustas küljest ära tulla. Tublid mehhaanikud said auto parandatud kuid paraku trenni rohkem teha ei saanud ning kvalifikatsiooni pidi minema 2 ringi põhjal üleüldse selle auto roolis. Lisaks sellele ka meeletu väsimus ja magamatus juba pikemat aega. Juhtus see mis juhtuma pidi ehk sain 0 punkti mõlemast sõidust ning väga väsitav nädal oli sellega lõppenud. Üldkokkuvõttes jäin väga rahule kõigega, sest auto jäi terveks, tehniline kontroll sai läbitud ning auto tuli välja parem kui oleks arvanud.
Nüüd saab rahulikult vigu kõrvaldada ja trenni teha.
Tänud tublidele, kes selle väsitava teksti läbi viitsisid lugeda. Rohkem pilte leiab:
http://www.bmwclassic.ee/galerii/v/e21/driftiauto/" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Re: Rauno E21 driftiauto
Olles kogu seda protsessi kõrvalt näinud ja ise kaasa aidanud, võin öelda, et päris metsik töö on sinna alla läinud, tuues palju ohvreid nii rahaliselt kui ka ajaliselt. Seega tänaks ka ise kõiki inimesi, kes aitasid selle auto valmimisel vähemal või suuremal määral.
Nüüd pole enam muud midagi, kui autoga rajal rohkem tuttavaks saada ning treenida, treenida ja veelkord treenida. Tundub, et autol potentsiaali on
Nüüd pole enam muud midagi, kui autoga rajal rohkem tuttavaks saada ning treenida, treenida ja veelkord treenida. Tundub, et autol potentsiaali on
Re: Rauno E21 driftiauto
Oi kui uhke ma su üle olen.
BMW E34 525i 125 kW & BMW E34 540i 210 kW & BMW E36 325i 141 kW Cabrio
BMW M5 & BMW E90 320d
BMW M5 & BMW E90 320d
- Kristjan S
- Klubiliige
- Postitusi: 740
- Liitunud: 18 Sept 2010 23:44
- Asukoht: tallinn
Re: Rauno E21 driftiauto
Väga kõva ettvõtmine!! Nõuab tohutult tahtejõudu, aega ja finantsi. Selle projekti kõrval kahvatuvad paljud teised. Edu
e21 318i, e23 735i, e24 635 csi, i3s
Re: Rauno E21 driftiauto
Väga äge ettevõtmine!
Originaalse ninaga ei mahtunud mootor ära või vedrustuse ja tiibade laiendamise pärast toru peale tehtud?
Originaalse ninaga ei mahtunud mootor ära või vedrustuse ja tiibade laiendamise pärast toru peale tehtud?
Re: Rauno E21 driftiauto
kergem midagi vahetada kui juhtuma miskit peaks.Bronco kirjutas:Väga äge ettevõtmine!
Originaalse ninaga ei mahtunud mootor ära või vedrustuse ja tiibade laiendamise pärast toru peale tehtud?
Autoremont. e34 524td, e32 750il, e21 315, e12 520, e30 325i, Audi Allroad, e39 528i , e39 530d
Re: Rauno E21 driftiauto
Toruraamil esiosa on igatepidi hea lahendus. Esiteks see, et mootorile ja lisaseadmetele on kõvasti rohkem ruumi. Teiseks ma saan terve esiosa paari minutiga eest ära võtta. Ning muidugi väga tähtis on see, et toruraami nina on kordades tugevam kui originaal ning antud nina on projekteeritud teatud maani deformeeruma avarii korral. Rammraua taga on veel E36 esistangeamordid seega täiesti jäik see konstruktsioon pole.
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Re: Rauno E21 driftiauto
Samuti ka kaaluvõit. See toruraam ei kaalu peaaegu mitte midagi võrreldes originaaliga
Re: Rauno E21 driftiauto
eag see originala ka raske pole mu arustRND kirjutas:Samuti ka kaaluvõit. See toruraam ei kaalu peaaegu mitte midagi võrreldes originaaliga
Autoremont. e34 524td, e32 750il, e21 315, e12 520, e30 325i, Audi Allroad, e39 528i , e39 530d
Re: Rauno E21 driftiauto
Millal mönda liikuvat pilti siis suitsu saatel liikuvast klassikust tulemas on?
Viimati muutis Bumer323, 31 Okt 2021 15:35, muudetud 1 kord kokku.
Kuldsed sõnad, kui keegi arvas, et peaks BMW ostma "Ära osta. Sa veel liiga noor, et ühe margi juurde kinnistuda."
Re: Rauno E21 driftiauto
Kui plaanipäraselt läheb, siis oktoobris teeb ühe trenni ja siis saab pildi- ning videomaterjali.
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Re: Rauno E21 driftiauto
Oktoobris sai Haapsalu lennuväljal ka hooaja esimene ja viimane trenn selle autoga tehtud. Peale Rapla võistlust väga palju muudatusi autoga ei teinud, pigem väiksem nokitsemine.
Trenni algus päris plaanipäraselt ei läinud, peale mõnda ringi lendas õlijahuti voolik minema. Õnneks mootor viga ei saanud ning peale süsteemi parandamist ja auto õlist puhastamist sai trenniga jätkata. Talvel vahetan kindlasti hiina AN liitmikud ja voolikud Hydroscandi voolikute vastu. Kütuse- ja roolivõimendi voolikud lasin seal vastavalt vajadusele teha ning nendega on algusest peale 0 probleemi. Päeva edenedes lendas paar korda ka jahutustoru lõdvik lahti ning põhjustas jällegi remondipeatusi. Korralikku trenni sain teha alles päeva teises pooles.
Auto käitus väga hästi ning ületas mu ootusi. Talvel saab tegeleda trennis välja tulnud pisivigadega ning kindlasti ka auto arendamisega.
Trenni algus päris plaanipäraselt ei läinud, peale mõnda ringi lendas õlijahuti voolik minema. Õnneks mootor viga ei saanud ning peale süsteemi parandamist ja auto õlist puhastamist sai trenniga jätkata. Talvel vahetan kindlasti hiina AN liitmikud ja voolikud Hydroscandi voolikute vastu. Kütuse- ja roolivõimendi voolikud lasin seal vastavalt vajadusele teha ning nendega on algusest peale 0 probleemi. Päeva edenedes lendas paar korda ka jahutustoru lõdvik lahti ning põhjustas jällegi remondipeatusi. Korralikku trenni sain teha alles päeva teises pooles.
Auto käitus väga hästi ning ületas mu ootusi. Talvel saab tegeleda trennis välja tulnud pisivigadega ning kindlasti ka auto arendamisega.
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Re: Rauno E21 driftiauto
Nagu ikka, siis kui sõidud õnnestuvad, on kõigil akud tühjad ja mälukaardid täis. Mõned liikuvad pildid ka veel lisaks, mis teha jõudis:
https://www.youtube.com/watch?v=KL-Se-B3_Fw" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=Rp2dGSp1BoI" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=KL-Se-B3_Fw" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=Rp2dGSp1BoI" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Rauno E21 driftiauto
Soovin teada, kas sinu toorik oli varem 320/6 mootoriga ja manuaalkastiga - ja originaalvärv oli siis kollane?
13. August 1918, der Tag der unser Leben veränderte!
Re: Rauno E21 driftiauto
Varem oli 320/6 aga värviks sinine, teema alguses ühel pildil seda veidi katuse juures näha.Baur TC kirjutas:Soovin teada, kas sinu toorik oli varem 320/6 mootoriga ja manuaalkastiga - ja originaalvärv oli siis kollane?
Üks video trennist veel:
https://www.youtube.com/watch?v=HCg0_IOOago" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Re: Rauno E21 driftiauto
Rauno, kas sa sooviksid kirjutada asjadest, mis masinale tellitud sai ja täpsustada esimese trenni aeg
BMW E34 525i 125 kW & BMW E34 540i 210 kW & BMW E36 325i 141 kW Cabrio
BMW M5 & BMW E90 320d
BMW M5 & BMW E90 320d
Re: Rauno E21 driftiauto
2016 aastal eriti midagi selle autoga ei toimunud. Oma osa nõudsid BMW 100 reis ja Kristina auto komplekteerimine ning kõiksugu muud toimetused.
Selleks aastaks olen ühtteist teha jõudnud. Esmalt lasin teha uued õlijahuti voolikud Hydroscandis, et leketega mässamine minevikku jääks. Samuti uued silikonlõdvikud jahutussüsteemi torudele.
Mootori jahutuse parandamiseks alustasin korraliku ventilaatori koja tegemist, see vaja nüüd lõpetada.
Välimuse poole pealt ostsin 4 uut klaasplastist tiivalaiendit, taha vaja veel flantsid saada, et ees ja taga auto sama lai oleks.
Kui millalgi auto pestud saan teen uued pildid.
Selleks aastaks olen ühtteist teha jõudnud. Esmalt lasin teha uued õlijahuti voolikud Hydroscandis, et leketega mässamine minevikku jääks. Samuti uued silikonlõdvikud jahutussüsteemi torudele.
Mootori jahutuse parandamiseks alustasin korraliku ventilaatori koja tegemist, see vaja nüüd lõpetada.
Välimuse poole pealt ostsin 4 uut klaasplastist tiivalaiendit, taha vaja veel flantsid saada, et ees ja taga auto sama lai oleks.
Kui millalgi auto pestud saan teen uued pildid.
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Re: Rauno E21 driftiauto
Seoses galerii korda saamisega avastasin, et olen selle teema unarusse jätnud. Kirjutan siis lühikese kokkuvõtte mis vahepeal toimunud on selle autoga.
Tehnilise poole pealt on see auto uskumatult hästi vastu pidanud ja toiminud. Peale sünnivigade eemaldamist pole põhimõtteliselt kordagi autoga probleeme olnud. Viimaste aastate jooksul on lisandunud taha velgedele flantsid (nüüd auto eest ja tagant sama lai), ventilaatori koda taga radiaatorile pleksiklaasist aka "kasvuhoone", veidi kütusesüsteemi ümber ehitatud ja peamiselt hooldanud ning vajadusel kulujuppe vahetatud.
Sõitnud olen selle autoga väga vähe, keskmiselt 2-3 korda aastas. Sel aastal ainult korra Sõitnud olen ainult oma lõbuks ja peale esimest võistlust temaga rohkem ametlikele võistlustele sattunud pole.
2018 avanes mul võimalus teha driftishowd koos Rait Lemberiga lauluväljakul aset leidnud Truck Show raames. Seda võimalust ei saanud muidugi kasutamata jätta ning lõppkokkuvõttes oli väga äge seal rahvale meelt lahutada Mõned pildid ka sealt:
Sama aasta hooaja lõpus laenasin oma autot Gert "Yux" Roosipõllule Drift legends võistluse jaoks Raplas. Päris veider oli ise mitte sõita oma autoga
2019 tegin showd meie klubi kokkutuleku raames Laitse Rallypargis. Seal nägid klubiliikmed esimest korda seda autot klubi üritusel.
Sel aastal sõitsin klubi sügisesel rajapäeval Kehalas. Väga äge rada on, kindlasti tahaks ka tulevikus seal sõita.
Kuna minu käes see auto piisavalt kasutust ei leia ja heameelega näeks autot kellegi käes kes seda edasi arendab ja võistleb siis on auto ka müüa.
Peres on hobiautosid natuke liiga palju ja soojas garaazis on kohad loetud. Hiljuti sain ka ühe pikaaegse unistuse täidetud ja garaazi saabus E88 135i cabrio. Tänu sellele on keeruline aega ja motivatsiooni leida driftiauto jaoks kui uus ja põnev kiire tänavaauto tahab tegemist saada
Tehnilise poole pealt on see auto uskumatult hästi vastu pidanud ja toiminud. Peale sünnivigade eemaldamist pole põhimõtteliselt kordagi autoga probleeme olnud. Viimaste aastate jooksul on lisandunud taha velgedele flantsid (nüüd auto eest ja tagant sama lai), ventilaatori koda taga radiaatorile pleksiklaasist aka "kasvuhoone", veidi kütusesüsteemi ümber ehitatud ja peamiselt hooldanud ning vajadusel kulujuppe vahetatud.
Sõitnud olen selle autoga väga vähe, keskmiselt 2-3 korda aastas. Sel aastal ainult korra Sõitnud olen ainult oma lõbuks ja peale esimest võistlust temaga rohkem ametlikele võistlustele sattunud pole.
2018 avanes mul võimalus teha driftishowd koos Rait Lemberiga lauluväljakul aset leidnud Truck Show raames. Seda võimalust ei saanud muidugi kasutamata jätta ning lõppkokkuvõttes oli väga äge seal rahvale meelt lahutada Mõned pildid ka sealt:
Sama aasta hooaja lõpus laenasin oma autot Gert "Yux" Roosipõllule Drift legends võistluse jaoks Raplas. Päris veider oli ise mitte sõita oma autoga
2019 tegin showd meie klubi kokkutuleku raames Laitse Rallypargis. Seal nägid klubiliikmed esimest korda seda autot klubi üritusel.
Sel aastal sõitsin klubi sügisesel rajapäeval Kehalas. Väga äge rada on, kindlasti tahaks ka tulevikus seal sõita.
Kuna minu käes see auto piisavalt kasutust ei leia ja heameelega näeks autot kellegi käes kes seda edasi arendab ja võistleb siis on auto ka müüa.
Peres on hobiautosid natuke liiga palju ja soojas garaazis on kohad loetud. Hiljuti sain ka ühe pikaaegse unistuse täidetud ja garaazi saabus E88 135i cabrio. Tänu sellele on keeruline aega ja motivatsiooni leida driftiauto jaoks kui uus ja põnev kiire tänavaauto tahab tegemist saada
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Re: Rauno E21 driftiauto
Auto on tänaseks müüdud. Kurb oli teda maha müüa, sest väga palju aega ja energiat on selle auto ehitusse pandud ning vastutasuks pakkus see auto mulle väga palju emotsioone ja mälestusi. Paraku peale selle auto valmimist liikus elu sellises suunas, et minust professionaalset driftisõitjat ei saanud ja auto leidis kasutust ainult oma lõbuks sõitmiseks. Seega olen ma rõõmus, et autol on uus omanik, kes seda autot loodetavasti rohkem sihtotstarbeliselt kasutab, edasi arendab ja ka võistleb. See E21 sai ehitatud ainult ühe eesmärgi nimel milleks on driftimine ja kurb oli näha teda garaazis seismas.
Loodus ja BMW haigus tühja kohta ei salli seega sai üks teine autounistus teoks tehtud ja koju toodud BMW 135i kabriolett. Originaalis veidi üle 300 hõbujõu, talvise nokitsemise tulemusena hinnanguliselt praeguses seisus 400hp ja esmane eesmärk on jõuda 500 hobujõuni. Erinevalt driftiautost on see tänavalegaalne ja leiab oluliselt rohkem kasutust Minule teadaolevalt peaks hetkel olema tegu ka ainukese 135i cabrioga siin maal (parandage kui eksin). Kuna ametliku liigituse järgi tegu VEEL klassikalise BMW'ga pole siis hetkel sellest siia teemat ei tee.
Loodus ja BMW haigus tühja kohta ei salli seega sai üks teine autounistus teoks tehtud ja koju toodud BMW 135i kabriolett. Originaalis veidi üle 300 hõbujõu, talvise nokitsemise tulemusena hinnanguliselt praeguses seisus 400hp ja esmane eesmärk on jõuda 500 hobujõuni. Erinevalt driftiautost on see tänavalegaalne ja leiab oluliselt rohkem kasutust Minule teadaolevalt peaks hetkel olema tegu ka ainukese 135i cabrioga siin maal (parandage kui eksin). Kuna ametliku liigituse järgi tegu VEEL klassikalise BMW'ga pole siis hetkel sellest siia teemat ei tee.
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008