Paar pildikest veel tegemistest:
Hetkel nina sellises seades:
Viimase paari nädala jooksul vahetasin mootoripadjad ca 20mm madalamate vastu, vahetasin esimese stabikavarda õõtsapuksi (saadeti selle pärast korduvale ÜV-le). Tegin ümber mootori ja käigukasti ühenduskohas (karteri tagaosa all) käiva detaili. Seni toetus mootor selle plaadiga sillatalale ja roolilati karbile. Lõikasin ca 50mm tüki vahelt ja lasin kokku keevitada. Parktuled panin suundade korpusesse, sest üksikutel tuledel pole parktulesid.
Ülevaatusel käisin enda jaoks võõras kohas, sest tuttavas kohas oli "haisõbralik" ülevaataja puhkusel. Tsiklitega pole seal probleeme olnud. Haipoisiga aga saadeti korduvale. Nimelt ei sobinud ülevaatajale esimese stabikavarda õõtsapuks, mis olevat liialt kulunud ja tuledega oli väike jama. Vahetasin puksi (originaalosa) õhtul ise ära, tuled sain ka tööle kõik ja järgmisel päeval sain ÜV-lt läbi. Amordiring võrdselt ca 80%, CO 0,7 lubatud 4,5-st, pöördeid tühikäigul 760. Ülevaataja pani veel tähele, et mootor pole see, mis passis märgitud ja summuti pole see, mis peaks aga sellest numbrit ei teinud õnneks.
Rajapäeva eelõhtul otsustasin põhja all kõik mutrid-poldid üle käia võtmega. Tagumiste õõtsade välimiste poltide mutrid olid lahti, esimese stabilisaatorivarda eesmiste pukside poldid samuti. Difripadja poldid vajasid pingutust. Üks tagaratas logises rummu otsas. Pingutasin mutri. Roolilati pean vahetama, kuna paempoolne rooliots (lati küljes) liigub vabalt ülesalla ca 5mm. See vist põhjustski rajapäeval vasakkurvis vibreerivat kolinat. Difri, pooltelgede ja kardaaniga oli korras. Üks esipidur püsis peal. Kiskusin lahti, et kolvid käima aidata. Aga klotsid on nii paksud, et kolvid on niigi täitsa sees. Pean kuskilt kulunumad klotsid leidma prooviks. Peale rajapäeva läks veeremine paremaks aga pole ikka päris vaba.
Rajapäeva pidas tehnika hästi vastu. Vedelikud püsisid sees, kõik detailid jäid omadele kohtadele. Parandasin pisut ka ringiaega, seni kiireim mul 59,91. Olen vist liiga mugav ja laisk, et sõitma õppida. Ikka meenutab mu sõit nõukaajal Lunapargis elektriautodega sõitmist. Pidurit ma peaaegu ei kasuta, ainult gaasi ja rooliga mängin.
Parema tulemuseni oleksin jõudnud veidi kiirema või aeglasema difri, teise kasti või kõrgemate tagarehvidega. Raja kiiremal kahel lõigul jäi teist käiku napilt väheks, käiguvahetusega aga kaotasin rohkem aega. Lasingi teisega piirajas nendel lõikudel. Hakkan otsima 3,25 kanti ülekannet või 195/55 (60) rehve, et sügisesel rajapäeval sellist probleemi ei oleks. Läbisõit garaažist garaaži, tagasisõidul auringiga läbi Kesklinna, 161 km, kütusekulu ca 23 liitrit. Õli-, jahutusdeliku- ja pidurivedeliku tase muutumatu. Endiselt imestan vana tehnika vastupidavust.
4k. kasti ja 3,6 ülekandega difriga sain teisega piirajas 90 km/h kätte, 5k. kastiga 3,45 ülekandega vaid 82. Maanteel 90-ga kulgedes parajad 3000rpm viiese kastiga, varem neljasega 4000+rpm. Ülekandepaar jäi e36 oma, kuna e21 jupid sootuks erinevad. Pean leidma valiku e30/e36 ülekannetest, et optimaalne valida.
Berlingo 1,4i; Suzuki gsx 750 RW '94; Skoda Rapid Scout TSI; Suzukid Samurai 1,9d '02 ja Jimny '99, Hyundai H1 '06