BMW 528i, e28 1986a. Tõnis

Foorumiliikmete autod.
Kasutaja avatar
tõnis
Klubiliige
Postitusi: 879
Liitunud: 07 Sept 2004 21:03

Postitus Postitas tõnis »

omega kirjutas:Kuidas kütusekuluga lood on normaalsel sõidul ?
Tahaks lihtsalt võrdlusmomenti enda 528ga... :roll:

Praegu näitas kompu mingi 600 km. keskmiseks 8,4 l/100 (enda arvestuste järgi umbes sama), peale rajal käiku lõi kompu peal keskmiseks kuluks 9.8 l/100. Ausaltöeldes 750 võrreldes tundub see paras ökoauto, sellepärast ei olegi erilist tähelepanu küttekulule pööranud.
Carclassic OÜ
omega
Postitusi: 860
Liitunud: 28 Sept 2005 21:33
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas omega »

tõnis kirjutas:
omega kirjutas:Kuidas kütusekuluga lood on normaalsel sõidul ?
Tahaks lihtsalt võrdlusmomenti enda 528ga... :roll:

Praegu näitas kompu mingi 600 km. keskmiseks 8,4 l/100 (enda arvestuste järgi umbes sama), peale rajal käiku lõi kompu peal keskmiseks kuluks 9.8 l/100.
:shock: kuidas selline kütusekulu võimalik on? Endal läheb praegu 14-15l/100 -le lõdvalt ära, kuigi bensiinilekkeid pole, pidurid peal ei ole, heitgaasid paigas. Kui ta sul tõesti nii vähe võtab, siis ei tohiks minekut ka 2.8 -le vastavat olla. Mul 2.7 eta võtab ka kuskil 10-11l sajale.
E34 & E32
Kasutaja avatar
tanele28
Klubiliige
Postitusi: 761
Liitunud: 23 Apr 2005 20:10
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas tanele28 »

omega kirjutas:
tõnis kirjutas:
omega kirjutas:Kuidas kütusekuluga lood on normaalsel sõidul ?
Tahaks lihtsalt võrdlusmomenti enda 528ga... :roll:

Praegu näitas kompu mingi 600 km. keskmiseks 8,4 l/100 (enda arvestuste järgi umbes sama), peale rajal käiku lõi kompu peal keskmiseks kuluks 9.8 l/100.
:shock: kuidas selline kütusekulu võimalik on? Endal läheb praegu 14-15l/100 -le lõdvalt ära, kuigi bensiinilekkeid pole, pidurid peal ei ole, heitgaasid paigas. Kui ta sul tõesti nii vähe võtab, siis ei tohiks minekut ka 2.8 -le vastavat olla. Mul 2.7 eta võtab ka kuskil 10-11l sajale.
Sul vist enamus linnasõitu?
Muidu mu 535i võtab linnas nii 14-15l/100 küttet keskmine on seal 12l/100 juures.
Ja minek on Tõnise autol väga hea sai isegi proovitud :)
E28 525e & E28 535i
Kasutaja avatar
Renx
Postitusi: 498
Liitunud: 07 Aug 2005 21:01
Asukoht: Reval

Postitus Postitas Renx »

omega kirjutas:
tõnis kirjutas:
omega kirjutas:Kuidas kütusekuluga lood on normaalsel sõidul ?
Tahaks lihtsalt võrdlusmomenti enda 528ga... :roll:

Praegu näitas kompu mingi 600 km. keskmiseks 8,4 l/100 (enda arvestuste järgi umbes sama), peale rajal käiku lõi kompu peal keskmiseks kuluks 9.8 l/100.
:shock: kuidas selline kütusekulu võimalik on? Endal läheb praegu 14-15l/100 -le lõdvalt ära, kuigi bensiinilekkeid pole, pidurid peal ei ole, heitgaasid paigas. Kui ta sul tõesti nii vähe võtab, siis ei tohiks minekut ka 2.8 -le vastavat olla. Mul 2.7 eta võtab ka kuskil 10-11l sajale.
enda 528-ga sai linnas 11l/100km ilusti hakkama, kui ainult maanteed, siis kuskil 8,5-9l/100km ja sõbra 525e-ga sai ainult maanteed sõites kütusekulu alla 7l/100km :wink: :)
E28 520i -86 ex
E28 528i -83 ex
E28 528i -84 ex
E28 528i -84- ex
E30 318i-325i -84-94a ca. 30tk
E39 540i -02 & E39 525d -02
Kasutaja avatar
tõnis
Klubiliige
Postitusi: 879
Liitunud: 07 Sept 2004 21:03

Postitus Postitas tõnis »

Eile sain uue diffri padja kätte ning see rändas kiirelt oma kohale. Auto liigub jälle 8) .
Vahepeal sai organiseeritud Indreku käest m535 stabika vardad ka. Mõõtes läks tuju pisut nukramaks, nimelt siis ees ongi juba kõige jämedam varras all (sama mis 535, 19 mm siis). Tagumisele vardale tellisin uued puksid ära, need peaks ka paari nädalaga Saksast meiemaale jõudma. Ei suutnud kiusatusele vastu panna ja panin esialgu vanade puksidega tagumise varda alla (ei olnud kõige hullemad veel). Enne oli 13mm varda jämeduseks, nüüd siis 15,5 mm.
UM st uurimise peale tuli välja et 528 paigaldati 3 jämedust varrast ette, 17 mm, 18 mm ja 19 mm. Väidetavalt mingist kuust 1983 aastal pandi kõigile 2,8 juba 19mm.

Pilt
Pilt
Carclassic OÜ
Kasutaja avatar
tõnis
Klubiliige
Postitusi: 879
Liitunud: 07 Sept 2004 21:03

Postitus Postitas tõnis »

Kaevan siis tolmu alt selle teema ka välja.
Auto on pmst. 2 aastat seisnud, küll pole aeg olnud, küll inspiratsiooni puudus ja küll raha takistuseks. Aga ega ta päris niisama ka tolmu kogunud ei ole, aegajalt on ikka inspiratsiooni puhangu hetketel pisut arendatud ka. Võtan siis enne aasta lõppu kokku mis tehtud ja panen kirja, pilte lisan mõni teine päev.
Alustaks salongi poolelt. Kõigepealt sai ajaviiteks sisu välja tõstetud ja klaasid eemaldatud. Puhastasin põrandat pisut, lisasin pigimatti. Uksepolstrid said uued katted, kulunud ja ära vajunud juhiiste uued servad (samast riidest mis uksepolstrid). Lagi sai mattmustaks värvitud ning korralikult omale kohale tagasi sätitud. Kuna pisike huvi on vahest raadiot ka kuulata ning see heli võiks kvaliteetsem olla. Nikerdasin uue tagumise aknalaua kuhu sai sobitatud kaks Pioneeri 6x9 kolmeribalised valjukad. Ette originaal kõlari kohtade peale tegin lihtsalt paksust vineerist alused ning sinna külge rändasid JBL kolmeribalised valjukad. Kogu seda kama panin juhtima ühe tagasihoidlikuma Pioneeri plaadikeerutaja. Vähemalt minu vähenõudliku kõrva jaoks on nüüd muusikat küll ja veel.
Siis jäi mingi aeg ette tagumine sild. See jäi tookord kui kiiruga ehitada sai värskendamatta. Lammutasin silla alt ära pulkadeks, tutvustasin liiva ja musta raamivärvi. Seejärel uute pukside ja laagritega kokku tagasi. Differ sai ka puhastatud ning uue õli sisse, sellel ka nüüd tiba kaubanduslikum välimus.
Kui pisut ägedamaid poognaid autoga rajal võtta sai, lõi kerge bensiini haisu ülesse. See tekitas minus puht sportlikku huvi kütusepaagi suhtes. Sikutasin selle alt ära ja nii nagu ma arvasin, tuulutus voolikute väljundkoht pisut hapu. Ei viitsinud jälle kohe raha poodi viima hakata et uut paaki osta ja nii puhastasingi vana paagi, jootsin tinaga lekkekoha, võõpasin musta värviga üle ning sai jälle hea. Kui juba paagi kallale läksin vaatasin ka kütusetorustiku üle, see ei olnud enam esimeses nooruses. Viletsate kütusetorude kõrval jäi silma veel viletsamad piduritorud põhjaall. Tegin tripi UM ja ostsin uue kütuse ning piduritorustiku ära, need nüüd juba omal kohal ka.
Mingil hetkel tekkis idee et teeks autot pisut kergemaks ning eemaldaks väheke ebavajalikku kola, mis ma sest ikka niisama kaasa tassin kui sõiduks kunagi jälle läheb. Tagant eemaldasin kärukonksu, eestpoolt rookisin kogu konditsioneeri süsteemi maha. Mõned nipetnäpet asjad veel mis ette jäid ning oligi auto küljest pea 70 kilo läinud selle kaalujälgimisega.
Peale viimast rajasõitu Raplas tekkis mootoril väike häiriv viga. Niikui mootori pöördest maha lasin, sinine pahvakas väljas. Arvatavasti küpsesid need odavad tundmatu firma klapisääre tihendid ära mis ma sinna just 1000 km tagasi kaane remondi käigus panin. Muud üle ei jäänud kui jälle mootori kallale. Võtsin riiulist ühe uue kaane, lasin korralikult lihvida, klapipesad üle lõigata, uued juhtpuksid ning soetasin Reinzi tihendite remontkomplekti. Nüüd siis uus kaas ka uute tihenditega peal. Tõin igaks juhuks UM st uued pritse ning jahutus lõdikud ning voolikud ka. Profülaktika mõttes panin uue veepumba, termostaadi, termosiduri ning jahutus tiiviku ka, selle osakonnaga ei tohiks enam muret olla.
See hetk kui põhjaalune laiali oli autol, tekkis mõtte käiguhoovastikku ka natukene modifitseerida, seda enam et enne oli käigukang nagu tallesaba, ei mingit tunnetust käikude lülitamisel. Hoovastik sai uued pronkspuksid, kangi munakast allapoole jääv osa pikemaks ning ülevalt kang natukene lühemaks. Sõitnud veel ei ole, aga krdi täpne ja käepärane tundub nüüd see lülitamine :D .
Erinevate sõlmedega tegelemise käigus jäi veel nii mõndagi silma mis vahetust või värskendust vajas, need said ka oma tähelepanu. Ei tulegi kohe kõik meelde, ei viitsi nimekirja ka tegema hakata, aga neid ikka oli.
Hetkel on veel sõitma saamiseni nipetnäpet asju teha, pmst. vormistamise küsimus kui jälle inspiratsiooni puhang peale tuleb. Kevadeni veel õnneks aega on ja hekel paar vahepeal juurde soetatud autot ka veel teha. Aga näeb, kiiret pole kuskile, küll ükskord jälle sõitma ka saab :) .
Carclassic OÜ
Kasutaja avatar
tõnis
Klubiliige
Postitusi: 879
Liitunud: 07 Sept 2004 21:03

Postitus Postitas tõnis »

Mõni lubatud pilt ka tagantjärgi.
Pisut modifitseeritud käiguhoovastik. Lühem kang, lühem liikumistee ja pronkspuksid:
Pilt

Must lagi:
Pilt

Uued uksepolstrid ja istmeservad:
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Taastatud veermikudetailid:
Pilt
Pilt

Ja mõni pilt tolmusest autost peale madaldusvedrude instaleerimist:
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Carclassic OÜ
KaupoK
Postitusi: 68
Liitunud: 03 Juul 2008 17:12

Postitus Postitas KaupoK »

mis madalduse ja palju panid, võiksid ps-i saada täpsema koha kust ka hankisid selle ja mis hind oli :)
Impsionu
Klubiliige EBK
Postitusi: 463
Liitunud: 08 Apr 2006 22:06
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Impsionu »

Päris hea sleeper :wink:
Kas käiguhoovastiku(puksid ja lühendamise) tegid ise? Mul oleks kolmekal ka vaja sellised puksid panna, hoob ise on lühemate liigutuste tarvis juba ringi tehtud.
BMW E91 320D 07/2010
Kasutaja avatar
tõnis
Klubiliige
Postitusi: 879
Liitunud: 07 Sept 2004 21:03

Postitus Postitas tõnis »

Käiguhoovastiku tegin ise ümber ja puksid saab ka vastavalt hoovastikule treida. Kui kellegil soov sama asja teha võib julgelt vana hoovastiku siia tassida.
Madaldusvedrud on päris Iff i e24 alt. Tootjat ja madaldus suurust täpselt ei tea aga originaaliga võrreldes olid vedrud 160 mm lühemad ja koopa äärest mõõdetuna madaldas umbes 100-120 mm :lol:
Carclassic OÜ
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Kui palju reaalselt pronkspuksidest kasu on? Endal on plastikpuksid, need ei tundunud eriti loksu tekitavat. Samas käiguvahetus võiks olla palju täpsem. Tundub, et loksud oleks nagu juba kasti minevas hoovas sees.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
VeikoS
Klubiliige
Postitusi: 459
Liitunud: 20 Nov 2007 19:26
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas VeikoS »

Tõnis, madaldus on küll mõnus.
Pildilt ei saa võibolla ästi aru, aga kas sa tegid käigukangi munakast allapoole jääva osa lühemaks?
Shortshifteri jaoks oleks minuarust pidanud seda osa cm jagu pikendama.
Alumisel pildil, üleval on e34 originaal kang ja
all Z3 shortshifter mida kõik kangesti külge topivad:
Pilt
Kasutaja avatar
tõnis
Klubiliige
Postitusi: 879
Liitunud: 07 Sept 2004 21:03

Postitus Postitas tõnis »

trevi kirjutas:Kui palju reaalselt pronkspuksidest kasu on? Endal on plastikpuksid, need ei tundunud eriti loksu tekitavat. Samas käiguvahetus võiks olla palju täpsem. Tundub, et loksud oleks nagu juba kasti minevas hoovas sees.
Kapronpuksid tulevad tehasest, standartmõõdu järgi. Kui sõrm mis puksi sees liigub on kulunud, jääb uute pukside paigaldamisel ikka pisikene loks juba sisse. Pronkspuksi saab treida sõrme järgi ja lõpplikult õõritsaga parajaks õõristada, päris hea täpne jääb. Lisaks nendele puksidele tuleb ülejäänud hoovastiku liikuvad osad ka ära vahetada, et viimne kui lõtk kaoks. Kõige kindlam oleks muidugi terve hoovastik ja sinna juurde kuuluv uus tellida (nii nagu Iffi e24 sai teha), selle tagajärjel muutub kang väga täpseks ja tihedaks.
Mul on küll väike kartus pronkspukside suhtes, aga see selgub aja jooksul. Nimelt siis kui auto seisma panna talveks ja hoovastikku ei liiguta, võib tihedalt sõrmel istuv puks kinni jääda. Lõin enne kokku panekut kõvasti määret täis, loodan et ehk ei jää kinni.
Carclassic OÜ
Kasutaja avatar
tõnis
Klubiliige
Postitusi: 879
Liitunud: 07 Sept 2004 21:03

Postitus Postitas tõnis »

VeikoS kirjutas:Tõnis, madaldus on küll mõnus.
Pildilt ei saa võibolla ästi aru, aga kas sa tegid käigukangi munakast allapoole jääva osa lühemaks?
Shortshifteri jaoks oleks minuarust pidanud seda osa cm jagu pikendama.
Alumisel pildil, üleval on e34 originaal kang ja
all Z3 shortshifter mida kõik kangesti külge topivad:
Pilt
E28 on mitut eri sorti käiguhoovastikku, osadel on munakast allajääv osa lühem osadel pikem. Minul oli pmst. munaka ja silma vahe 10mm originaalis, tegin selle pikemaks 20mm peale. Esimese hooga rohkem ei julgenud teha, aga tundub et oleks võinud veel mingi 5mm juurde panna. Aga hetkel las see olla, proovib väheke sõita ning alati saab juurde ka panna kui vajadus tekib.
Carclassic OÜ
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1666
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo »

kogu selle pikkusega tekib veel üks probleem, nimelt käigukangi ja käigukasti vahel olev hoob peaks olema siis mitte sirge, aga jõnksuga, realoem-ist on isegi piltidel sellist näha, kuid reaalelus mina näinud ei ole, endale sai ise valmistatud, lihtsalt liiga pika munakuga hakkab hoob vastu käigukasti käima ja jõuõla surunurk muutub valeks, käigukastis olevat hooba ei lükata jõujoonega mitte otse, vaid surutakse alt üles.
e28
raimo
Postitusi: 207
Liitunud: 18 Aug 2005 09:49
Asukoht: pärnu

Postitus Postitas raimo »

rints
Postitusi: 80
Liitunud: 18 Juun 2005 06:54
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas rints »

Enda autol sai tehtud paar aastat tagasi käigukangi puksid rulllaagrite peale, st. kummagi puksi asemele sai pandud sisse kõrvuti kaks rulllaagrit. Enne pidi pesa natuke suuremaks puurima, et standardmõõdus laager sisse mahuks, nende sisse sai treitud ja lõpuks lihvitud täpse mõõduga pulk, et paras lõtk jääks ja äärtesse tolmu kaitseks o-rõngad. Nii mõlemad liigendid.
Kahe aastaga pole lõtku tulnud kuigi väike lõtk on käigukastis endas sees ja käigukastist väljatuleva ning edasimineva jupi vahel.
Pronksi asemel on võibolla parem kasutada grafiitpronksi, see määrib ise ja vähem võimalust, et kinni jääb.
M535i
Kasutaja avatar
tõnis
Klubiliige
Postitusi: 879
Liitunud: 07 Sept 2004 21:03

Postitus Postitas tõnis »

Niih, kuna igapäeva käru andis mõneks ajaks saba, ning mõningat aega tuleb oodata millal burgerimaa neegrid uued jupid saadavad, tuli hai töökotta ajada ning ellu äratama hakata, sest jala on kole paha käia :evil:

Nügisin siis auto töökotta, puhusin eluvaimu sisse. Seismine ei tee head, päris palju pisivigu on külge tekkinud selle 2 aastaga, enne ülevaatusele minekut tuleb veel need lahendada. Aga see ei seganud prooviringile minekut, mis sest et kiirust ei näita, abs on avarii reziimis ja peale igat käiguvahetsut tahab käigukangi nupp müstilisel kombel pihku jääda, oli sõit meelierutavalt kaiff. Olin juba ära unustanud mis tunne selle kalaga driftida on :twisted: . Vedrustus on mõnusalt jäik, roolitunnetus täpne, käiguvahetus terav.
Mõningaid asju tuleb veel vedrustuse juures sättida, auto on kuidagi kööbakas hetkel, aga selleni jõuab veel. Hetkel on tähtis legaalselt liikuma saada ning siis iluvigade kallale. Praegu on autol all alpina seades 16 rattad, nendega lähen rajale kätt harjutama, kokkutulekuks on vähe kobedamad rattad alla kruttida, need aga jätan hetkel oma teada :D
Mõni pilt ka eilsest õhtust peale kiiremat ringi, auto on paksu tolmu all alles ja jahtub enne töökotta ajamist:

Pilt
Pilt
Pilt
Carclassic OÜ
sysi
Klubiliige
Postitusi: 1592
Liitunud: 03 Sept 2004 22:34
Asukoht: Tln

Postitus Postitas sysi »

Ilus. Hea, et sinust ka hai-mees olude sunnil taas sai :D
Sahinad käivad, et mai lõpus kipub kevadgrill Tartus tulema :wink:
Kasutaja avatar
tõnis
Klubiliige
Postitusi: 879
Liitunud: 07 Sept 2004 21:03

Postitus Postitas tõnis »

Täna sai siis läbitud ka ülevaatus, nüüdsest auto legaalselt tänaval.
Enne ülevaatusele minekut käisin Pärnus Aivari juurest läbi, pani aparaadid järgi ja timmis väheke moto tööd. Leidis et co liiga lahja, alla lubatu. Hetkel kardan et veaks on liiga madal kütusesurve, homme tegelen sellega. Kuna aga juba Pärnus ringi paarutasin siis mõtlesin et lähen vaatan ikka ülevaatus punkti, astusin Tehnokullerist läbi. Seal olid muhedad mehed ees 8) . Pidurid läbisid ideaalselt stendi, auto all said mehed positiivse emotsiooni osaliseks, vaatasid suurte silmadega uut põhjaalust ja kiitsid. Co ei olnud enam probleemiks, öeldi et nii korralik auto peab läbi saama, näpiti ja sätiti väheke ning kõik ok. Tehniliselt korras ja tempel passis :lol:
Carclassic OÜ
Suletud