E28 528i 1987a, omega.
Äkki sa pead ikka silmas liiga hilja avanemist? 80'C termostaat on minu teada üks kangemaid termostaate (talvine termostaat) mida haininadel kasutatakse. Kõrgema temperatuuriga termostaat hoiab jahutusvedelikku kauem kinni, jahutusvedelik kuumeneb rohkem.omega kirjutas:Nii, Salomes termostaat (QH) 142.- eek ja Aaves 256.-
Ostsin Aavest uue, sest tegemist QH-st kvaliteetsema saksa toodanguga.
Kuid termostaadil märge 80 C(kraadi), kas ta natuke liiga vara ei avane?
Oma 728-le panin 88-kraadise termostaadi peale (NB! tehase poolt ettenähtud maksimum on 80C) ja sellega on sõidetud aasta-läbi. Ilmselt tänu sellele, et ka ülejäänud asjad vahetatud said (ahi, jahutusradikas, vendika sidur, soojaklapp jne.) probleeme kangema termostaadiga ei ole. Talvel on autos soe. Keema ei lähe ka suvel, ummikus.
23. August 1939, der Tag der unser Leben veränderte.
Ostsin meelega kallima Wahler´i termostaadi, et asi kindlalt töötaks. Aga ei tööta, termostaat lihtsalt ei avane
. Eile kui temp. seier põhja läks, siis korra avanes, täna ei avane enam üldse. Mootor läheb ennem keema...nüüd hakkas radikas ka jälle lekkima.

edit: Vanale termostaadile oli keegi kaks väikest auku sisse puurinud
, sellepärast auto soojaks ei läinudki.
edit: Vanale termostaadile oli keegi kaks väikest auku sisse puurinud
E34 & E32
Kas sa peale termostaadi vahetust mootorit õhutasid?
Sõida hainina kuskile teeserva nii, et nina jääks kõrgemale. Keera õhutuskruvi lahti ja lase tal mootori töötades vaikselt mulistada. Vajadusel kalla vedelikku paisupaaki juurde. Mõne suure õhumulli kättesaamine võib olla aeganõudev tegevus. Enne uue termostaadi mahakandmist vaata kas see sai õigetpidi peale pandud.
Siis on seal mingi jama veel. Näiteks vendika sidur läbi (peaks olema lihtne probleem) või radikas umbes... Kas paisupaagi kork survet peab?omega kirjutas:edit: Vanale termostaadile oli keegi kaks väikest auku sisse puurinud, sellepärast auto soojaks ei läinudki.
23. August 1939, der Tag der unser Leben veränderte.
Ventika sidur on vahetatud aasta tagasi (uus), veepump on hiljuti vahetatud (uus), ja paisupaagi kork peab küll survet. Radikas ei ole ka kindlalt umbes, aga kuna radikas hakkas lekkima natuke, siis vahetan ta homme välja (kui homme uue saan).Jaan kirjutas: Siis on seal mingi jama veel. Näiteks vendika sidur läbi (peaks olema lihtne probleem) või radikas umbes... Kas paisupaagi kork survet peab?
Täna võtsin termostaadi uuesti välja ja lasin ära kontrollida, termostaat avanes küll aga alles 90C juures, kuigi peaks avanema 80C juures. Auto peal termostaat ei avanenud. Homme viin poodi tagasi, et see välja vahetada.
E34 & E32
See täiesti õige jutt.Mul ka uue 80C wahleriga kiskus keema,ajasin siis nina õhku ja lasin tal käia ja sain õhu välja.nüüd korra,sooja keerasin ka põhjaJaan kirjutas:Kas sa peale termostaadi vahetust mootorit õhutasid?Sõida hainina kuskile teeserva nii, et nina jääks kõrgemale. Keera õhutuskruvi lahti ja lase tal mootori töötades vaikselt mulistada. Vajadusel kalla vedelikku paisupaaki juurde. Mõne suure õhumulli kättesaamine võib olla aeganõudev tegevus
BMW 320 1989 coupe manu
Audi 80 1.8T 1993 rwd
Audi 80 1.8T 1993 rwd
Kui keegi tore inimene mulle kiiresti radika müüb, siis proovin kindlasti seda õhutamistpisike528 kirjutas:See täiesti õige jutt.Mul ka uue 80C wahleriga kiskus keema,ajasin siis nina õhku ja lasin tal käia ja sain õhu välja.nüüd korra,sooja keerasin ka põhjaJaan kirjutas:Kas sa peale termostaadi vahetust mootorit õhutasid?Sõida hainina kuskile teeserva nii, et nina jääks kõrgemale. Keera õhutuskruvi lahti ja lase tal mootori töötades vaikselt mulistada. Vajadusel kalla vedelikku paisupaaki juurde. Mõne suure õhumulli kättesaamine võib olla aeganõudev tegevus
Termostaadi sain ka juba teise asemele, kuna viimati ostetud testiti Aaves ära ja selgus, et ongi defektiga.
E34 & E32
Täna siis paigaldasin uue Aavest saadud termostaadi autole ja radika sain ka ajutiselt kuidagi pidama. Aga jälle termostaat ei avane
. Kohapeal soojenedes, kui temp. seier jõudis kuskil 3/4 peale, siis hakkas termostaat avanema ja radikas läks soojaks. Siis vahepeal seisis auto niisama ja termostaat jõudis selle aja jooksul ennast sulgeda. Aga sõidu ajal jälle termostaat ei avane ,läheb ennem keema ja temp. seier läheb peaaegu põhja. Ma ei saa üldse enam aru, milles viga. Kõik sai korralikult õhutatud kuni viimse õhumullini aga ikka läheb keema
. Nüüd ma hakkan aru saama, miks vanale termostaadile olid augud sisse puuritud...
E34 & E32
Aga oled sa kindel, et läheb keema? Ma olin oma kuuesega ka esialgu mures, et aegajalt läheb temp 3/4 peale skaalast. Aga seier ei liigu ühtlaselt ja hüppab teinekord siia-sinna. Ma olen 95% kindel, et viga on ahelas temp andur-juhtmeühendused-näidik. Ma pole veel viitsinud termomeetriga mässama hakata, et jahutusvedeliku tempi mõõta. Viimased 5% panen mõrasele plokikaanele.omega kirjutas: Aga sõidu ajal jälle termostaat ei avane ,läheb ennem keema ja temp. seier läheb peaaegu põhja. Ma ei saa üldse enam aru, milles viga.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Hakkab mulisema, järelikult keeb. Ja kui kuumalt pasupaagikorki lahti keerata, siis keeb sealt kõik mulinal välja. Mul on tunne, et ma viin selle termostaadi jälle Aavesse tagasi ja proovin mõne teise firma toodangut.Ruut kirjutas:Aga oled sa kindel, et läheb keema?
Aga radikat on ikka vaja...
E34 & E32
Ehhee, tuleb välja, et asi hoopis vales termostaadis. Alates 85-87a autodele pandi pisut teistsugused termostaadid. Mulle anti siis see vanem tüüp, millel tagumine osa on 7mm pikem.
Katsetamiseks keevitasin vanasse termostaati puuritud augud kinni ja panin auto peale tagasi. Termostaat avaneb nüüd õigel ajal ja kõik töötab nii nagu peab. Esmaspäeval vahetan termostaadi Aaves õige vastu ringi.
Aga radikat ikka vaja!
Katsetamiseks keevitasin vanasse termostaati puuritud augud kinni ja panin auto peale tagasi. Termostaat avaneb nüüd õigel ajal ja kõik töötab nii nagu peab. Esmaspäeval vahetan termostaadi Aaves õige vastu ringi.
Aga radikat ikka vaja!
E34 & E32
