1. leht 1-st

E28 520 sõidu pealt sureb välja

Postitatud: 31 Okt 2010 11:52
Postitas Kristjan S
Ajasin garaazist välja ja kuna aku oli ilmselt tühi, panin civicu pealt tööle, läks ilusti tööle ning siis tegin väikse tiiru, umbes 5 mintsa ning kui maja ette jõudsin ja autost välja tulin, et paar pilti teha suri mootor välja.Siis panin auto tööle sõitsin 200 m, siis vilgutas korra ekraanil 3 tulukest ja vaikus.
Mis teha?Kas asi võibolla genekas?

Postitatud: 31 Okt 2010 13:49
Postitas raika5
Aku tühi pole või?

Postitatud: 31 Okt 2010 14:40
Postitas Aix
Kui ainult aku tühi, siis ta ei tohiks tühikäigul küll välja surra..

Postitatud: 31 Okt 2010 18:52
Postitas Kristjan S
kui aku tühi on ja teise auto pealt tööle paned, siis peaks ju aku kohe ennast laadima hakkama kui sõitma hakkad ja välja kül surra ei tohiks, ma ise kahtlustan et seal mingid connectionid ei toimi

Postitatud: 31 Okt 2010 19:00
Postitas jx
kõige lihtsam test on see et paned auto käima ja võtad akult juhtme maha, kui jääb seisma siis generaator ei lae, aga kui ei jää seisma siis kala kuskil süütesüsteemis...

Postitatud: 31 Okt 2010 19:44
Postitas killer666
jx kirjutas:kõige lihtsam test on see et paned auto käima ja võtad akult juhtme maha, kui jääb seisma siis generaator ei lae, aga kui ei jää seisma siis kala kuskil süütesüsteemis...
Ei tasu .

Esiteks võib tekkida säde ja gaasid plahvatavad , mille tagajärjel jääd pimedaks kuna akuhape on sul silmas.

Teiseks võib juhtuda sel hetkel t6sine pingetõus kuna tühja aku koormus kaob tagant . Selle tagajärjel võib midagi maha põleda. Mul on päris mitmel korral läinud läbi kõik pirnid , mis samal ajal põlesid.

Lihtsam on m66ta testriga akupinge , mis peaks käiva mootoriga olema vähemalt 14v.

Postitatud: 31 Okt 2010 22:33
Postitas jx
killer666 kirjutas:
jx kirjutas:kõige lihtsam test on see et paned auto käima ja võtad akult juhtme maha, kui jääb seisma siis generaator ei lae, aga kui ei jää seisma siis kala kuskil süütesüsteemis...
Ei tasu .

Esiteks võib tekkida säde ja gaasid plahvatavad , mille tagajärjel jääd pimedaks kuna akuhape on sul silmas.

Teiseks võib juhtuda sel hetkel t6sine pingetõus kuna tühja aku koormus kaob tagant . Selle tagajärjel võib midagi maha põleda. Mul on päris mitmel korral läinud läbi kõik pirnid , mis samal ajal põlesid.

Lihtsam on m66ta testriga akupinge , mis peaks käiva mootoriga olema vähemalt 14v.
räägitakse et supilusikasse on ka võimalil uppuda... aga see selleks... ma räägin et nii on kõige lihtsam ja odavam... aga kui raha jagub siis miks mitte poodi joosta( kuna auto seisab kodus) testrit ostma( nt õhtul kell 23.00)...

Postitatud: 31 Okt 2010 22:42
Postitas Kristjan S
:D eks ma üritan siis mõõta

Postitatud: 31 Okt 2010 23:41
Postitas killer666
jx kirjutas:
killer666 kirjutas:
jx kirjutas:kõige lihtsam test on see et paned auto käima ja võtad akult juhtme maha, kui jääb seisma siis generaator ei lae, aga kui ei jää seisma siis kala kuskil süütesüsteemis...
Ei tasu .

Esiteks võib tekkida säde ja gaasid plahvatavad , mille tagajärjel jääd pimedaks kuna akuhape on sul silmas.

Teiseks võib juhtuda sel hetkel t6sine pingetõus kuna tühja aku koormus kaob tagant . Selle tagajärjel võib midagi maha põleda. Mul on päris mitmel korral läinud läbi kõik pirnid , mis samal ajal põlesid.

Lihtsam on m66ta testriga akupinge , mis peaks käiva mootoriga olema vähemalt 14v.
räägitakse et supilusikasse on ka võimalil uppuda... aga see selleks... ma räägin et nii on kõige lihtsam ja odavam... aga kui raha jagub siis miks mitte poodi joosta( kuna auto seisab kodus) testrit ostma( nt õhtul kell 23.00)...
Tõenäosus et Sa supilusikasse upud on palju väiksem , kui aku plahvatusoht.

Postitatud: 01 Nov 2010 10:45
Postitas Cardo
Mitu inimest on akuhappe aurude plahvatusest viimase 20 a jooksul pimedaks jäänud, või kui palju on seda juhtunud ? Paluks mitte saunakõlakaid pakkuda.

Postitatud: 01 Nov 2010 11:04
Postitas killer666
Cardo kirjutas:Mitu inimest on akuhappe aurude plahvatusest viimase 20 a jooksul pimedaks jäänud, või kui palju on seda juhtunud ? Paluks mitte saunakõlakaid pakkuda.
Nonii umbes 5-10 a tagasi minu keldris sõber näppis akut ja litt käis. Jooksis kuidagi üless ja lahmis õuest lund ja vett silma.
Tema vast pääses sellest , et tol vaesel ajal sai akusid lihtsalt veega täita.

A kui sa ei usu , siis mine v6ta mingi 19-22 võti ja keevita vähe seal akuklemmide peal. Kindlasti saad vastu silmi.

Postitatud: 01 Nov 2010 11:14
Postitas j6x19
killer666 kirjutas:
Cardo kirjutas:Mitu inimest on akuhappe aurude plahvatusest viimase 20 a jooksul pimedaks jäänud, või kui palju on seda juhtunud ? Paluks mitte saunakõlakaid pakkuda.
Nonii umbes 5-10 a tagasi minu keldris sõber näppis akut ja litt käis. Jooksis kuidagi üless ja lahmis õuest lund ja vett silma.
Tema vast pääses sellest , et tol vaesel ajal sai akusid lihtsalt veega täita.

A kui sa ei usu , siis mine v6ta mingi 19-22 võti ja keevita vähe seal akuklemmide peal. Kindlasti saad vastu silmi.
see võtmega teema juba lühistamine.kui võtad klemmi maha siis see lihtsalt laadimise kadu ja kui peale tagasi paned siis ega sealt sellegipoolest mingeid ulmelisi ampreid ei tule mis aku purustama peaks.isegi proovind sedasi laadimist koguaegselt ja saand akusid vahetatud kui masin käib pole senini ühegi akuga mitte miskit juhtund.lihtsalt tuleb jälgida seda,et kumb klemm + ja kumb - samuti vaadata ka juhtmeid.

Postitatud: 01 Nov 2010 11:22
Postitas markx
Aku klemmidega säristades on väga reaalne oht vastu kurki saada. On juhtunud endal ja ka tuttavatel. Litter on vägev ja aku lendab soliidselt lõhki, niiet tegu pole teps mitte saunakõlakaga.
Eriti markantne plahvatus toimus meil Tartu teaduspargi laboris, kus kolleeg härra elektrokeemia doktor kurjast vaimust vaevatuna vana akut elustada püüdis. Laadimise käigus mingi ühendus kergelt särises ja kui pauk käis oli kogu laboriruum ja sisseseade hapet ja akutükke täis, mitu päeva kulus koristamisele...peale seda ei laetud isegi moobiliakusid enam siseruumides. Ainult õnnelikku juhust võib süüdistada selle eest, et kedagi toas ei olnud kui see purk laiali lendas.

Postitatud: 01 Nov 2010 11:37
Postitas killer666
j6x19 kirjutas: see võtmega teema juba lühistamine.kui võtad klemmi maha siis see lihtsalt laadimise kadu ja kui peale tagasi paned siis ega sealt sellegipoolest mingeid ulmelisi ampreid ei tule mis aku purustama peaks.isegi proovind sedasi laadimist koguaegselt ja saand akusid vahetatud kui masin käib pole senini ühegi akuga mitte miskit juhtund.lihtsalt tuleb jälgida seda,et kumb klemm + ja kumb - samuti vaadata ka juhtmeid.
Sa saad valesti aru. Aku laeb , tahes tahtmata tekivad gaasid. Käiva mootoriga kui aku veel pole täis on ikkagi laadmine veel mingi paar amprit ja see säristab õrnalt. Sellest sädemest piisab , et gaasid süttiks.

Vanasti ,kui aru oli vähem , siis sai ajaviiteks tulemasinaga lahtiste korkidega akuga mängitud. Iga pott tegi alati ühe vupsu.

Postitatud: 01 Nov 2010 13:40
Postitas tõnis
Ma hoiataks ka aku klemmiga mängimise eest, eriti veel kui laadimine taga. Endal lendas kunagi 100 amprine aku traktori peal täkuga käevitades vastu taevast. Lihtsalt sai pisut juhet liigutatud vastu minnes ja akust jäid ainut põhi ja plaadid alles. Minu õnn et just selja keerasin, riided mis seljas olid tuli minema visata sest hape tegi oma töö. Need kõvad mehed kes arvavad et neil ei juhtu, laske aga edasi, mängige juhtmete ja akudega. Teistele aga selliseid tervistkahjustavaid soovitusi palun mitte jagada.

Postitatud: 01 Nov 2010 18:37
Postitas rints
Sõbral 2 akut niimoodi laiali lennanud, et aku laadima pandud ja kõrval relakaga lõigatud sädemetest plahvatanud.

Postitatud: 01 Nov 2010 20:52
Postitas jx
võrumaal ütlus: ull pää om kehale vaevaks... lugedes neid juhtumeid siin, siis on tegu ohutusnõuete rikkumisega... iga mees peaks teadma garaasis mida teha, ja mida mitte... aga lõpetades OT... kas teemaalgataja on jõudnud probleemile lahenduse?

Postitatud: 02 Nov 2010 19:38
Postitas Ammy69
Peake no vähe piiri, aastavahetuseni on natu aega, vara veel paugutada!!! Aga ega keegi ei usu ju teist jutte, oma silm on kuningas :lol:

Postitatud: 05 Jaan 2011 20:34
Postitas Kristjan S
Ja probleemile on leitud lahendus-aku oli ilmselt ikkagi väga tühi või ei laadinud see korralikult ennast sõidu ajal, igal juhul nüüd ta töötab ilusti