E21 jagaja 180 valepidi ?
E21 jagaja 180 valepidi ?
On kuri kahtlus, et (peale hammasrihma vahetust, mille käigus käis ka jagaja maas) E21 M20 6-sil karpa mootoril on jagaja 180 kraadi valetpidi peal. Kas kellelgi on pilti kus suunas peab rootor esimest silindrit sihtima kui vänt on 0 märgis? Kuna ka küünla juhtmed on tõstetud samuti 180 kraadi ringi, siis mootor muidugi töötab. Juhul kui see ikkagi 180 kraadi valet pidi on, kas see võiks isegi nii jääda ja põhimõtteliselt pole sellest midagi ? Või mingi kamm ikkagi on ?
Re: E21 jagaja 180 valepidi ?
Näiteks M10 ja M30 mootoritel võid jagajat põhimõtteliselt 360 kraadi pöörata, piiravaks saab ainult kaabli ja voolikute kinnitused (mingist asendist ei ulatu hästi). M20 puhul täpselt ei mäleta aga seal vist päris nii jagajat ringi keerutada ei saanud. Aga oluline on ju ikkagi, et säde õigel hetkel silindrisse jõuaks ja süütejärjekord õige oleks (juhtmed õiges järjekorras kaane küljes).
Mingi pildi leidsin ka netist, seal paistab vaakumi osa olevat tagapool, 180 kraadi teistpidi tundub et ei mahugi hästi ära?
Mingi pildi leidsin ka netist, seal paistab vaakumi osa olevat tagapool, 180 kraadi teistpidi tundub et ei mahugi hästi ära?
E10 2002
Re: E21 jagaja 180 valepidi ?
Jah, on minul ka jagaja korpus samas asendis, nagu pildil. Aga jagaja rootor (ehk siis teisisõnu jagaja võll) on minu meelest 180 kraadi valesti. Tahaks teada kuhu suunda peab sihtima jagaja rootor, vända null asendis. Loodetavasti see midagi ei mõjuta. Või siiski ?
Re: E21 jagaja 180 valepidi ?
Põhimõtteliselt ei tohiks sellest midagi olla jah (sul ju mootor töötab?).
Muidu jagaja korpusel on vähemalt M30 mootoril väike sälk ülemises servas. See peaks olema nr 1 silindri koht, kui häälestama hakkad.
Muidu jagaja korpusel on vähemalt M30 mootoril väike sälk ülemises servas. See peaks olema nr 1 silindri koht, kui häälestama hakkad.
E10 2002
Re: E21 jagaja 180 valepidi ?
Kahtlused leidsid kinnitust. Jagaja on tõesti 180 kraadi valet pidi pandud. Kella 11-ne suunal on näha sälk jagaja serval kuhu peab sihtima rootor kui on mootori vänt nn. null asendis. Aga rootor näitab hoopis vastassuunda. Vastavalt on siis jagaja peal juhtmed kah vastupidi ringi tõstetud, et mootor töötaks. Tundub, et sellest suurt lugu pole, töötab nii ka, aga õige see ei ole.
Kuna jagaja võllil on kerge käega tuntav lõtk sees, siis kas kellelgi on pakkuda M20 mootorile sobivat jagajat ? Kodutöö tulemusena paistab et E21 320/6 -le sobivad Boschi jagajad koodiga: 0237302031 , 0237302011 või 0237302023
Kuna jagaja võllil on kerge käega tuntav lõtk sees, siis kas kellelgi on pakkuda M20 mootorile sobivat jagajat ? Kodutöö tulemusena paistab et E21 320/6 -le sobivad Boschi jagajad koodiga: 0237302031 , 0237302011 või 0237302023
Re: E21 jagaja 180 valepidi ?
Kuna mulle ei meeldi kui asjad on valesti, siis sai härjal sarvist haaratud ja plaanist jagaja õigeks keerata, sai projekt vaatame mis on "karul kõhus"..
Mul (320/6 ja 82a.) jagaja võllis ikkagi loks sees, siis sebisin uue jagaja. Netis uurides, saab enamasti vastuseks, et sobib mis tahes jagaja kui see on pärit bmw 6-silindriliselt. Realoem on kategoorilisem, lubab ainult ühte jagajat ja .. seda muidugi enam uuena ei saa.
Sai siis hangitud jagaja koodi lõpuga 011 (minu jagaja kood 031). Lappasin mõlemad jagajad lauale laiali ja no nuta või naera, aga silmaga ühtegi erinevust ei leia. Detailsel uurimisel, leidsin et mehhaanilised tsentrifugaal raskused on erineva numbriga 031 jagajal on raskus nr.5 ja 011 on nr.3.
Kaaluvahet ei tuvastanud, mõlemad olid 15g. Silmaga kuju ka sama, no okei kümnendikke mõõtma ei hakanud. Vedrudest oli minu meelest üks 011-ne vedru veidi jäigem kui 031 ja teine vedru mõlemal võrdne.
Kuna uue jagaja võlli loks oli pea olematu, siis sai võetud uue (011) korpus ja kogu 031 sisu sinna ümber tõstetud. Suure üllatusena oli neil mõlemal sama (vist oli 2723) vaakum regulaator.
Mõlemal jagajal suur üles-alla loks, u. 2mm. Netti uurides paistab olevat tüüp probleem, kui suur loks võib olla või peab olema, vastust ei leidnud. Pistsin siis 1,3mm seibi vahele, sai hea. Kummaline oli, et võllil olev hammasratas loksus võlli suhtes. Ja seda mõlemal jagajal. Samas selle hammakat hoidva pinni (ma ei tea mis selle pulga õige nimi on, splint?) kättesaamine lõppes ikkagi puurimisega. Näha oli, et mõlemad splindid olid keskelt kulunud ja hammaka auk oli ka veninud, suunas üles-alla! Väga kummaline. Hammakatel olid peal märgitud tootmisaastad ja selle järgi näha, et mõlemad on originaalid. Tegelt oleks vähemalt splindi pidanud ära vahetama, aga kuna mul uut võtta polnud, siis sai ikkagi vana hammakas ja osaliselt puuritud splint ikkagi tagasi löödud. Näpuvahel enam hammasrattas loksu pole, näis mis masina peal saab. Väga ei saa aru sellest üles-alla loksust, kas see tekib sellest, et hammaka hambad on 45 kraadi nurga all ja vedav võll pressib jagaja võlli üles?
Mul (320/6 ja 82a.) jagaja võllis ikkagi loks sees, siis sebisin uue jagaja. Netis uurides, saab enamasti vastuseks, et sobib mis tahes jagaja kui see on pärit bmw 6-silindriliselt. Realoem on kategoorilisem, lubab ainult ühte jagajat ja .. seda muidugi enam uuena ei saa.
Sai siis hangitud jagaja koodi lõpuga 011 (minu jagaja kood 031). Lappasin mõlemad jagajad lauale laiali ja no nuta või naera, aga silmaga ühtegi erinevust ei leia. Detailsel uurimisel, leidsin et mehhaanilised tsentrifugaal raskused on erineva numbriga 031 jagajal on raskus nr.5 ja 011 on nr.3.
Kaaluvahet ei tuvastanud, mõlemad olid 15g. Silmaga kuju ka sama, no okei kümnendikke mõõtma ei hakanud. Vedrudest oli minu meelest üks 011-ne vedru veidi jäigem kui 031 ja teine vedru mõlemal võrdne.
Kuna uue jagaja võlli loks oli pea olematu, siis sai võetud uue (011) korpus ja kogu 031 sisu sinna ümber tõstetud. Suure üllatusena oli neil mõlemal sama (vist oli 2723) vaakum regulaator.
Mõlemal jagajal suur üles-alla loks, u. 2mm. Netti uurides paistab olevat tüüp probleem, kui suur loks võib olla või peab olema, vastust ei leidnud. Pistsin siis 1,3mm seibi vahele, sai hea. Kummaline oli, et võllil olev hammasratas loksus võlli suhtes. Ja seda mõlemal jagajal. Samas selle hammakat hoidva pinni (ma ei tea mis selle pulga õige nimi on, splint?) kättesaamine lõppes ikkagi puurimisega. Näha oli, et mõlemad splindid olid keskelt kulunud ja hammaka auk oli ka veninud, suunas üles-alla! Väga kummaline. Hammakatel olid peal märgitud tootmisaastad ja selle järgi näha, et mõlemad on originaalid. Tegelt oleks vähemalt splindi pidanud ära vahetama, aga kuna mul uut võtta polnud, siis sai ikkagi vana hammakas ja osaliselt puuritud splint ikkagi tagasi löödud. Näpuvahel enam hammasrattas loksu pole, näis mis masina peal saab. Väga ei saa aru sellest üles-alla loksust, kas see tekib sellest, et hammaka hambad on 45 kraadi nurga all ja vedav võll pressib jagaja võlli üles?
Re: E21 jagaja 180 valepidi ?
Ma olen ka mõelnud, et kui palju kulunud võlliga jagaja reaalselt mootori tööd mõjutada võib. Kõrgepinge jaoks on ju suhteliselt suva kui distants rootori ja kontaktide vahel mõned kümnendikud kõigub. Mina pärast enda jagaja renoveerimist igatahes erinevust ei märganud
Selle niinimetatud "splindi" (õige nimetus tihvt) saab häda korral tekitada kasvõi sobiva jämedusega naelast (pehme materjal, hea otsa kärnida) või poldi varrest.
Selle niinimetatud "splindi" (õige nimetus tihvt) saab häda korral tekitada kasvõi sobiva jämedusega naelast (pehme materjal, hea otsa kärnida) või poldi varrest.
E10 2002
Re: E21 jagaja 180 valepidi ?
See jagaja on nüüd õiget pidi peal ja selles suhtes vahet pole, et toimib mõlemat pidi kui juhtmed vastavalt ringi tõsta.
Mis puutub jagaja võlli loksu, siis minu arvates sinna maani, kuni rootor veel ei riiva jagaja kaane kontakte on asi veel sõidetav.
Mis puutub jagaja võlli loksu, siis minu arvates sinna maani, kuni rootor veel ei riiva jagaja kaane kontakte on asi veel sõidetav.