BMW e21 318 '82 k3nny
Postitatud: 16 Veebr 2013 16:38
Niinii, siit saab siis alguse minu e21 lugu.
Töökaaslasel seisis masin aastaid garaasis. Siis jutu käigus nagu mainiti vanemat kolmest, mis on seisma jäänud. Ei pööranudki alguses tähelepanu, kuna arvasin et tegemist niikuinii e36'ga. Siis millalgi aga tuli masin uuesti jutuks. Sai veidi lähemalt uuritud ja selguski, et tegemist ei ole mitte e36ga, mitte ka e30ga vaid lausa e21ga.
Huvi muutus nullist kõvasti kõrgemale. Käisin vaatamas masinat ning esmapilgul ei tundunud asi olevat ka väga hull. Esialgu plaanisin ta ära tuua juba veebruaris, aga kuna sel ajal poleks olnud teda kuskile panna, saigi masin alles nüüd koduõuele veeretatud.
Aga autost siis veidi lähemalt.
BMW E21 318i
1982
ls 321890
Mootoriks on tal 1.8 liitrine elukas. ~10 aastase seismisega on muidugi palju oksüdeerumist toimunud ja kaubanduslikku välimust asjal pole. Sai ka proovitud käivitada. Alguses ei teinud kõssugi. Starterile sai paar väiksemat hoopi antud ning mootor käis ringi . Käima sai ta vaid paariks sekundiks eetriga. Uurimisel selgus, et pihustist ei tule midagi, kuigi mootorini kütus jõuab. Nüüd hakkangi maad uurima, kas on mõtet seda mootorit parandada, või kohe midagi muud hoopis peale visata. Täpsemalt kirjutan mootorist siis, kui olen üldse sotti saanud sellest südamest täpsemalt. Summutijooks on aga "tutikas".
Sees on riidest originaalsisu, mis on oma vanuse kohta hästi säilinud, aga kahjuks vajab siiski uut katet. Meeldib hullult polstrite olemus. Ei ole mingi plastmass või siis lihtsalt õhuke riie, mida ma näiteks e36's päevast päeva näen. On hoopis mingi nahaimitatsioon, millel all ilmselt miskine vatiin. Jätab palju kvaliteetsema ja "kallima" mulje. Mulle tundus ka, et istmed on maru madalal. Peab hakkama raamatuid perse alla toppima tulevikus. Polstrid on õnneks kõik terved. Armatuuril on tüüpiline vist see, et kuskilt mõni mõra jookseb. Pole ka see masin selles osas erand. Tundub, et sees on originaal riidest matidki. Armatuurist on puudu makiümber olev originaalplastik. Praegu on seal parketilauast tehtud moodustis. Salongi kummist osadel leidub hallitust. 10 aastase garaasis seismisega pole see eriti üllatav.
Puudu on peeglite reguleerimise "nupp". Õigemini nupp, millega saab valida kumba peeglit reguleerida on olemas, aga see joystick on puudu. Kindalaekas hüppab avamisel sülle. Muus osas pole nagu häda. Suurpuhastust teha ja peaks nagu toimima.
Ja lõpuks siis kere. Välisel vaatlusel ei tundugi midagi hullu olevat. Mõni roostetäpp siin, mõni seal. Ja ega ka lähemal vaatlusel ei tundu asi nii nutune. Vähemalt praegu veel mitte. Muidugi on karbid läbi ning vajavad vahetust. Tungiga proovisin tõsta, oleks ehk isegi saanud, aga ei julgenud. Tõsta oli vaja, et pidurisuppordid ära võtta (esimesed olid kinni ning takistasid auto liigutamist hoovil). Näpu suutsin autol läbi lükata kolmest kohast - esitiival kapotialusel osal, varuratta lohust ning tagumise amordipüstaku juurest. Taga on ka väike kõks toimunud. Tulel tükk väljas ning mõlk kah plekis. Stanged on mõlemad, nii esimene kui tagumine, kõverad ja vajavad väljavahetamist. Täpsema ülevaate saab alles siis, kui masin on osandatud.
Auto välimus meeldib väga. Plaane on igasuguseid, ei hakkagi neid hetkel kirja panema.
Eks igasugu soovitused ja abikäed on ikka oodatud. Osandama hakkan masinat arvatavasti alles siis, kui olen leiutanud mingisuguse panipaiga, kus ma jubinaid hoidma hakkan.
Kulutused
200€ - Auto
Töökaaslasel seisis masin aastaid garaasis. Siis jutu käigus nagu mainiti vanemat kolmest, mis on seisma jäänud. Ei pööranudki alguses tähelepanu, kuna arvasin et tegemist niikuinii e36'ga. Siis millalgi aga tuli masin uuesti jutuks. Sai veidi lähemalt uuritud ja selguski, et tegemist ei ole mitte e36ga, mitte ka e30ga vaid lausa e21ga.
Huvi muutus nullist kõvasti kõrgemale. Käisin vaatamas masinat ning esmapilgul ei tundunud asi olevat ka väga hull. Esialgu plaanisin ta ära tuua juba veebruaris, aga kuna sel ajal poleks olnud teda kuskile panna, saigi masin alles nüüd koduõuele veeretatud.
Aga autost siis veidi lähemalt.
BMW E21 318i
1982
ls 321890
Mootoriks on tal 1.8 liitrine elukas. ~10 aastase seismisega on muidugi palju oksüdeerumist toimunud ja kaubanduslikku välimust asjal pole. Sai ka proovitud käivitada. Alguses ei teinud kõssugi. Starterile sai paar väiksemat hoopi antud ning mootor käis ringi . Käima sai ta vaid paariks sekundiks eetriga. Uurimisel selgus, et pihustist ei tule midagi, kuigi mootorini kütus jõuab. Nüüd hakkangi maad uurima, kas on mõtet seda mootorit parandada, või kohe midagi muud hoopis peale visata. Täpsemalt kirjutan mootorist siis, kui olen üldse sotti saanud sellest südamest täpsemalt. Summutijooks on aga "tutikas".
Sees on riidest originaalsisu, mis on oma vanuse kohta hästi säilinud, aga kahjuks vajab siiski uut katet. Meeldib hullult polstrite olemus. Ei ole mingi plastmass või siis lihtsalt õhuke riie, mida ma näiteks e36's päevast päeva näen. On hoopis mingi nahaimitatsioon, millel all ilmselt miskine vatiin. Jätab palju kvaliteetsema ja "kallima" mulje. Mulle tundus ka, et istmed on maru madalal. Peab hakkama raamatuid perse alla toppima tulevikus. Polstrid on õnneks kõik terved. Armatuuril on tüüpiline vist see, et kuskilt mõni mõra jookseb. Pole ka see masin selles osas erand. Tundub, et sees on originaal riidest matidki. Armatuurist on puudu makiümber olev originaalplastik. Praegu on seal parketilauast tehtud moodustis. Salongi kummist osadel leidub hallitust. 10 aastase garaasis seismisega pole see eriti üllatav.
Puudu on peeglite reguleerimise "nupp". Õigemini nupp, millega saab valida kumba peeglit reguleerida on olemas, aga see joystick on puudu. Kindalaekas hüppab avamisel sülle. Muus osas pole nagu häda. Suurpuhastust teha ja peaks nagu toimima.
Ja lõpuks siis kere. Välisel vaatlusel ei tundugi midagi hullu olevat. Mõni roostetäpp siin, mõni seal. Ja ega ka lähemal vaatlusel ei tundu asi nii nutune. Vähemalt praegu veel mitte. Muidugi on karbid läbi ning vajavad vahetust. Tungiga proovisin tõsta, oleks ehk isegi saanud, aga ei julgenud. Tõsta oli vaja, et pidurisuppordid ära võtta (esimesed olid kinni ning takistasid auto liigutamist hoovil). Näpu suutsin autol läbi lükata kolmest kohast - esitiival kapotialusel osal, varuratta lohust ning tagumise amordipüstaku juurest. Taga on ka väike kõks toimunud. Tulel tükk väljas ning mõlk kah plekis. Stanged on mõlemad, nii esimene kui tagumine, kõverad ja vajavad väljavahetamist. Täpsema ülevaate saab alles siis, kui masin on osandatud.
Auto välimus meeldib väga. Plaane on igasuguseid, ei hakkagi neid hetkel kirja panema.
Eks igasugu soovitused ja abikäed on ikka oodatud. Osandama hakkan masinat arvatavasti alles siis, kui olen leiutanud mingisuguse panipaiga, kus ma jubinaid hoidma hakkan.
Kulutused
200€ - Auto