Joonase BMW e28, 525E, 1987a

Foorumiliikmete autod.
Vasta
joonaskala
Postitusi: 172
Liitunud: 06 Sept 2012 10:58
Asukoht: Rapla

Postitus Postitas joonaskala »

:) Loodame, annan endast parima.

Kiskusin siis õhtul veel püstaku alt ära...ülemine amordi tugilaager on läbi, aga noh, panin ikkagi coili prooviks alla!

Asi mis puudu on coilil, küljepeal peab olema stabika kronstein..coilidel see puudub, mul ei ole õrna aimu ka kuidas ma selle sinna saan..sest ma ei saa hakata ju amorti väljast keevitama, sees on õlid ja süsteemid..
Okei, muu sobis kõik, väga lihtsalt läks alla kõik ja jäi vägagi hea :)

Ainuke asi, tuleb teha velgedele vaheflans, kuna coil on lähemal kuidagi ja velg läheb vastu!

Aga homme panen teise ka alla ilmselt..Hetkel on mingid tebiilsed rehvid peal, väga vale mõõt ja ei saa õigesti alla lasta!

Väike pilt ka siis...oleks madalamale veel vajunud, aga tungraud ei tulnud alt ära, vahet pole :D
Pilt
JanekEnde
Postitusi: 1077
Liitunud: 04 Nov 2011 21:11
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas JanekEnde »

Kena :)
e28 520i -> e34 525iAT -> Sierra Gt & Sierra
joonaskala
Postitusi: 172
Liitunud: 06 Sept 2012 10:58
Asukoht: Rapla

Postitus Postitas joonaskala »

Tänud :)

Täna panin siis teise coili ka alla..kõik tuli ilusti ja vahetus käis kähku!

Ainuke asi et..koos coiliga ma ei saa panna alla oma Borbet A'sid veel..sest mul on vaja vahele flantsi, ja kui isegi prooviks midagi vahele leiaks, siis poleks mul pikkasid veljepolte!
(KELLEGIL PAKKUDA FLANTSE, VÕI PIKKASID POLTE, siis PS)

Aga sain alla panna papsi suvekad..lihtslat prooviks! Paras porr jäi niimoodi :D 15" veljed + 205/65 rehv peal..
Coil on keeratud kõige kõrgemasse asendisse!

Olen ise väga rahul..arvasin et jääb väga väga kivikõva, aga asi pole üldse nii hull, selline normaalne on..jäik aga ikkagi vetrub ka!

Pilt
Pilt
Pilt
joonaskala
Postitusi: 172
Liitunud: 06 Sept 2012 10:58
Asukoht: Rapla

Postitus Postitas joonaskala »

Hetkel siis pole mingeid erilisi uuendusi, kuna naudin veel viimaseid lumeradasid oma sigulliga..ja sinna läheb raha kõik minema. Aga noh, nüüd 24.02 on viimane rada ja siis asun täielikult bemmi kallale..
Ilmselt hakkan seest asja kokku keevitama ja teeb sisemised karbid korda.
Vaikselt peab hakkama ka mõtlema mootori juppidele..tihendite poole pealt siis klapikambrikaan, blokikaan, klapisääretihendid, ja esimene vända otsasimmer..ehk siis pea kõik mis annab vahetada. Õlivannil, ja tagumisel vändakaelal on juba uus tihend peal.

Kui kõik hästi läheb, siis äkki saab peale lume sula juba pilliga proovisõitusid teha, vaatab kuidas rahadega asjad laabuvad.

Vahepeal sattusid siis kätte ühed katuseraamid, olid päris odava hinnaga müügis, ja mõtlesin et ostan raisad ära. Näevad minumeelest päris seffid välja seal katusel, aint noh, väheke tahaksid ilusamaks tegemist. Tuleks värvida üle jms!
Paar pilti ka siis mis seisus praegu on.
Pilt
Pilt
joonaskala
Postitusi: 172
Liitunud: 06 Sept 2012 10:58
Asukoht: Rapla

Postitus Postitas joonaskala »

Natuke puupu seis nüüd..

Mõtlesin ikka et kisun mootori laiali, igav oli lihtsalt ja mõtlesin et vaatan mis seal sees siis peitub..nkn oleksin ta lahti võtnud ja tihendid jms ära vahetanud.

Sai siis blokikaan maha võetud ja algul paistis kõik vägev..Silindrid on megahead, hoonimisjäljed sees ja puha, kolvid paistsid loksu katsutes veel vägagi head jms!
Tihend oli all vähe räbal aga see selleks, klapid pidasid jne.

Aga siis halbade uudiste juurde. 5ndas silindris oli tosooli loik kolvipeal, sai vaadatud blokikaane põlemiskambrit 5ndal silindril ja mõra sees. Mõra jookseb tosoolikanalist põlemiskambrisse..üli pisike mõra, aga sellest piisab!

Noh, ilmselt asi läheb korralikult maksma, see keevitamine jne..
Uurisin natuke ja 885 lõpuga blokikaaned pidid päris tahetud asjad olema..
Et vb panen siis müüki bloki ja blokikaane ja asjad mis üle jäävad.

Arvan et hakkan vahele otsima siis m20b25(125kw) mootorit...sest see 2,7 liitrine on paras kusik mootor, pole tas midagi head, võimu ka vähe.
Vaatab, uurin natuke ja mõttes on ka m20b25 strokkeri ehitus, et siis lükkaks m20b27 vända koos kepsude, ja vajalike asjadega sisse!

Eks uuendan kui midagi jälle pähe tuleb! :lol:
jx
Postitusi: 917
Liitunud: 10 Mär 2008 19:43
Asukoht: Sulbi

Postitus Postitas jx »

2,7 eta plokk on väga hea võrreldes teiste m20 plokkidega...
blokikaan on ikka kirjakeeles plokikaan...
võid otsida nii 731 kui ka 885 kaant, esimene tunduvalt levinum ja odavam...
e28...
joonaskala
Postitusi: 172
Liitunud: 06 Sept 2012 10:58
Asukoht: Rapla

Postitus Postitas joonaskala »

Hmm, no võibolla tõesti on hea blokk ETA mootoril..ei ole nii täpselt uurinud. Igatahes endalgi paistis asi väga väga korralik, hoonimisjäljed terve silindri ulatuses ilusti sees..

Vabandan..ei pannud kuidagi üldse tähele selle plokikaane õigekirja suhtes :)

885 plokikaaned pidid tõesti olema vähe haruldasemad ja rohkem tahetud ja kallimad asjad.

Ma lihtsalt mõtlen et, kui võtta selle mootori kubatuur. 2,7 liitrit, ja ainult 95kw, siis nagu tundub see mootor olema siuke paras pasakott.

Vaevalt selle plokikaane ka alla 100 euri leiaks, ja noh, keevitada lasta + lihvida jne, see läheks veel kallimaks ma arvan.

Tegelikult meeldib see 2,5 liitrise mootori teema, see on ju 1:1 pmst, näeb täpselt samasugune välja, tõsta lihtsalt peale, eks väikseid muudatusi ikka võib leiduda.
Ja kui endal on olemas juba 2,7 liitrine mootor kõrval, saaks lihtsa vaevaga sellest oma 140kw strokkeri ehitada :)
Vahest oleks ka hea maxima parklas suvel külgees sõita :lol:
vahur73
Postitusi: 117
Liitunud: 14 Dets 2012 17:20
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas vahur73 »

joonaskala kirjutas:Natuke puupu seis nüüd..

Mõtlesin ikka et kisun mootori laiali, igav oli lihtsalt ja mõtlesin et vaatan mis seal sees siis peitub..nkn oleksin ta lahti võtnud ja tihendid jms ära vahetanud.

Sai siis blokikaan maha võetud ja algul paistis kõik vägev..Silindrid on megahead, hoonimisjäljed sees ja puha, kolvid paistsid loksu katsutes veel vägagi head jms!
Tihend oli all vähe räbal aga see selleks, klapid pidasid jne.

Aga siis halbade uudiste juurde. 5ndas silindris oli tosooli loik kolvipeal, sai vaadatud blokikaane põlemiskambrit 5ndal silindril ja mõra sees. Mõra jookseb tosoolikanalist põlemiskambrisse..üli pisike mõra, aga sellest piisab!

Noh, ilmselt asi läheb korralikult maksma, see keevitamine jne..
Uurisin natuke ja 885 lõpuga blokikaaned pidid päris tahetud asjad olema..
Et vb panen siis müüki bloki ja blokikaane ja asjad mis üle jäävad.

Arvan et hakkan vahele otsima siis m20b25(125kw) mootorit...sest see 2,7 liitrine on paras kusik mootor, pole tas midagi head, võimu ka vähe.
Vaatab, uurin natuke ja mõttes on ka m20b25 strokkeri ehitus, et siis lükkaks m20b27 vända koos kepsude, ja vajalike asjadega sisse!

Eks uuendan kui midagi jälle pähe tuleb! :lol:
Kas see peaks olema see vanakooli 12 klapiline mootor!? Tal on väänet, mis teeb sellest mootorist hea töölooma, kuid kehva rehvipõletaja. Kuigi imestama paneb see, et 2,7 liitrisel on alla 100kw. Mul 2,5 12v rida (ei ole bmw kone) ja täpselt 100 kilo. Käru vedamine lausa lust.

http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M20#M20B27
Viimati muutis vahur73, 23 Veebr 2013 20:52, muudetud 1 kord kokku.
Opel Senator A1, 1982
joonaskala
Postitusi: 172
Liitunud: 06 Sept 2012 10:58
Asukoht: Rapla

Postitus Postitas joonaskala »

Jah, vanakooli 2,7 liitrine ETA mootor (12 klappi)..

Noh, jah, mootoril kubatuuri nagu on ja kõik vägev, aga kw poolest on ikka väga niru see asi, 95 kw ainult. Kütusekulu ka just kõige parem sellel mootoril ju pole, et nüüd vahet peaks olema eriti kas on 95kw või on 125-140kw, oleneb lihtsalt kuidas vajutad.

Idee on muidu täitsa hea mumeelest. Et lükata täpselt samasuguse välimusega mootor, m20b25 vahele, millel on 125kw, ja isegi kui mitte mõelda strokkeri teema üle, on juba 125kw päris hää! 8)
vahur73
Postitusi: 117
Liitunud: 14 Dets 2012 17:20
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas vahur73 »

joonaskala kirjutas:Jah, vanakooli 2,7 liitrine ETA mootor (12 klappi)..

Noh, jah, mootoril kubatuuri nagu on ja kõik vägev, aga kw poolest on ikka väga niru see asi, 95 kw ainult. Kütusekulu ka just kõige parem sellel mootoril ju pole, et nüüd vahet peaks olema eriti kas on 95kw või on 125-140kw, oleneb lihtsalt kuidas vajutad.

Idee on muidu täitsa hea mumeelest. Et lükata täpselt samasuguse välimusega mootor, m20b25 vahele, millel on 125kw, ja isegi kui mitte mõelda strokkeri teema üle, on juba 125kw päris hää! 8)
KW'd pole näitajad, see mootor pole mõeldud äkiliseks kasutamiseks, vaid pigem rahulikuks maantee cruiseriks, samas tal on väänet rohkem kui suurte KW'dega mootoritel.
Sel mootoril on madalatel pööretel jõudu rohkem, seega välja suretamine on väga keeruline.
Siin veel lugemist:
http://84.45.115.78/e30zonewiki/index.p ... edirect=no
Opel Senator A1, 1982
joonaskala
Postitusi: 172
Liitunud: 06 Sept 2012 10:58
Asukoht: Rapla

Postitus Postitas joonaskala »

Noh, jah. Aga nagu öeldud siis vahest oleks hea ka natuke rehvi põletada ;) Ja vähe äkilisemaid liigutusi teha sellega ja sellejaoks ei paista see mootor väga sobilik olema.
vahur73
Postitusi: 117
Liitunud: 14 Dets 2012 17:20
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas vahur73 »

joonaskala kirjutas:Noh, jah. Aga nagu öeldud siis vahest oleks hea ka natuke rehvi põletada ;) Ja vähe äkilisemaid liigutusi teha sellega ja sellejaoks ei paista see mootor väga sobilik olema.
Kummipõletamiseks pane V8 vahele.
Opel Senator A1, 1982
joonaskala
Postitusi: 172
Liitunud: 06 Sept 2012 10:58
Asukoht: Rapla

Postitus Postitas joonaskala »

Ei ei ei, valesti olete aru saanud..

See masin jääb mulle igapäevasõidukiks ilmselt! Ma ei hakka ju V8ga igapäev ringi kimama, kus see kütus sinna tuleb...Ja ei ole vaja teda et iga päev külgees sõita asfaldi peal.

Lihtsalt ma mõtlen et kui võtta see 2,7 liitrine mootor, võtab samamoodi kütsi 10-11.. Aga vahest tahaks nagu vajutada, üks kord nädalas kradi ringteepea põiki lasta..aga selle mootoriga ju seda ei suuda.

Aga võtta nt see 2,5 liitrine 125kw mootor, see juba peaks ju seda võimaldama, ja kui teha strokkeriks, siis võimaldab see kohe kindlasti seda! Ja annab masinale palju parema ja teravama mineku.
Kütusekulu ju niisama sõites peaks jääma ikkagi sama 10-11 kanti!
JanekEnde
Postitusi: 1077
Liitunud: 04 Nov 2011 21:11
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas JanekEnde »

Vana bemm pole siiski rehvipõletamiseks. :D Ei usu, et see 2,7 malts on. Proovi parem 2,0'i. Kuskilt 2000+ pöörde pealt alles hakkab miskit toimuma. :D Samas viga polegi, aga alati võiks ju parem olla.. Endalgi mõtted olnud m20b25 suhtes, aga jääb tulevikku, kui auto enam alleski on.
e28 520i -> e34 525iAT -> Sierra Gt & Sierra
vahur73
Postitusi: 117
Liitunud: 14 Dets 2012 17:20
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas vahur73 »

joonaskala kirjutas:Ei ei ei, valesti olete aru saanud..

See masin jääb mulle igapäevasõidukiks ilmselt! Ma ei hakka ju V8ga igapäev ringi kimama, kus see kütus sinna tuleb...Ja ei ole vaja teda et iga päev külgees sõita asfaldi peal.

Lihtsalt ma mõtlen et kui võtta see 2,7 liitrine mootor, võtab samamoodi kütsi 10-11.. Aga vahest tahaks nagu vajutada, üks kord nädalas kradi ringteepea põiki lasta..aga selle mootoriga ju seda ei suuda.

Aga võtta nt see 2,5 liitrine 125kw mootor, see juba peaks ju seda võimaldama, ja kui teha strokkeriks, siis võimaldab see kohe kindlasti seda! Ja annab masinale palju parema ja teravama mineku.
Kütusekulu ju niisama sõites peaks jääma ikkagi sama 10-11 kanti!
Sellised vanad autod ei kannata enam piinamist. Kuskilt annab alati miski otsad. Nendesse tuleb austusega suhtuda, nagu oma vanavanematesse.
Opel Senator A1, 1982
jx
Postitusi: 917
Liitunud: 10 Mär 2008 19:43
Asukoht: Sulbi

Postitus Postitas jx »

m20b25 ja m20b27 kw vahe tulebki kaane arvelt... nimelt m20b25 ongi peale pandud 885 kaan mis hingab kõige paremini... m20b27 on standardis 200 lõpuga kaan millel on väga väikesed klapid ja pordid aga jh väänet on meeletult... kui ma ei eksi siis võrreldes m20b20 vs m20b27 on vääne 120nm vs 240nm...
e28...
vahur73
Postitusi: 117
Liitunud: 14 Dets 2012 17:20
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas vahur73 »

Diiselmootoriga on sama teema, kilosid vähe, aga väänet selle eest nii et tapab. Madalatel pööretel samuti jõudu rohkem.
Opel Senator A1, 1982
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2633
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

jx kirjutas:blokikaan on ikka kirjakeeles plokikaan...
kui siin juba kirjakeele teminite peale läks, siis mitte plokikaan vaid PLOKIKAAS
CSi, ti, i, RT, TC1, D
joonaskala
Postitusi: 172
Liitunud: 06 Sept 2012 10:58
Asukoht: Rapla

Postitus Postitas joonaskala »

Mis jutt see nüüd siin käib..et m20b25 mootori ja m20b27 mootori KW vahe tuleb kaane arvelt? puhta loll jutt ju...
M20b25 mootoril on 125kw ja m20b27 on 95..tahaks näha et 30kw kaane arvelt puhtalt tuleb.
Ja mul ongi peal 885 lõpuga kaan, tahate väita et mul on 125 kw seljuhul?
Kolvikäik, surveaste jms kõik teine m20b25 mootoril..

Ja väände suhtes, on m20b25 mootoril stockis 215nm ja m20b27 mootoril 230nm, niiet pole mitte mingit vahet!
Antud väide pärineb wikipediast..
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2633
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

Kui sul on juba tehasest see kaas, siis on võimalus, et tegu on nn super eta mootoriga. Või on keegi selle kaane sinna hiljem lisanud. 885 on põhimõtteliselt siiski _25i kaas.
Kindlasti ei tule i ja eta mootorite vahe vaid kaante erinevusest. Väidetavalt andis 885 kaas koos motronic juhtimisega ca 5kW.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Vasta