Joonase BMW e28, 525E, 1987a

Foorumiliikmete autod.
Vasta
joonaskala
Postitusi: 172
Liitunud: 06 Sept 2012 10:58
Asukoht: Rapla

Joonase BMW e28, 525E, 1987a

Postitus Postitas joonaskala »

Tervist foorumikaaslased :)

Mõtlesin tükk aega kas teha siia enda haikalast väike teema või siis mitte..kuigi, siin foorumis tunduvad sellised muhedad kujud kõik olema, siis ma otsustasin et ikka teen, jagan teiega ka mis hai koju toodud sai jne! Äkki saab mõnelt isegi nõu ja häid nippe e28 kohta! :D

Igatahes müüsin tükkaega oma krossimootorratast, KX 250 ;) 2 takti...tegelikult otsest müügihuvi polnudki, ja panin hinna sellise mõnusa, et kui keegi tahab osta, siis müün maha, aga neid pakkujaid polnud just palju..
Aga kirjutasin ka juurde et vahetan ka e28 vastu..Mitu mitu aastat juba uurinud ja unistanud, et satuks kätte üks korralik hai..millel põhiline, kere oleks korralik, ja ei vajaks kogu täismahus keretöid jms!
Ja järsku, ükspäev pakuti mulle vahetuseks bemmi, BMW 525E, 87a, ja rääkisime natuke, ja leppisime kokku et 04.01.2013 teeme diili ära!
Hai omanikud olid nõus bemmi mulle isegi koju tooma! ja sikkli minema viima, ja mina tegelesin siis auto ümberkirjutamise kuludega :D Niiet toodi auto koju kohale...
Kui päev kohale jõudis, proovisin siis autoga paar tuuri...ja noh, kui minna anda, oli kohe tunda kuidas 4nda lõpp ja 5s käik hakkasid metsikult libisema..selge märk, sidur läbi..A kuna sikklil oli ka vigu, siis saime asjad korda ja tegime vahetuse ära!

Autol detsembris tehtud Ülevaatus, kuni järgmise detsembrini..
Algul oli stange tagumine puudu, ilmselt tehti ÜV siis ka mustalt.

Nüüdseks siis bemm seisab garaazis estakaadi peal...sain taha uue stange sõbra käest, ja ka konksu, et proovin ka selle külge timmida.
Autol käib sidurivahetus, sidur libises kuna vändaotsasimmer oli läbi tagumine...niiet sai siis uus tihend, foorumist leidsin korraliku korvi ja ketta ka, need läksid sisse, ja siis tutikas survelaager. Sai ka karteripõhi ära võetud ja ka sinna uus tihend pandud!

Järgmiseks vajalikud tööd..tagumistele pidurisüsteemidele tuleb osta uued kettad, klotsid, kässariklotsid, ja tuleb leida ka uued kaitseplekid taha, kuna asjad tõsiselt ussitanud!
Klapikambrikaane tihend laseb ka läbi, keegi jälle sinna punast silikooni pannud... :evil: topitakse seda ka ikka igalepoole.

Auto muidu kerepoolest korralik..kapoti alt ei leia rooste täppigi, amordikannud väga head, lansekad, keretalad ja asjad korralikud!
Ainukesed asjad, karbid, need tuleb ilmselt vahetada! KUNA pealt on nad mastiksiga üle lastud ja seest makroflexi täis lastud :evil: (idioodid raisk)

Aga jah, proovin siin vaikselt uuendada mis teen jne...
Ma tegelikult alles 17a, et lubasid mul veel pole, hakkan veebruaris tegema ja oktoobri algul saan juba sõita! Mõtlesin et teen endale siis väikse projekti ja mõnusa auto!
Rahadega on mul lood päris kehvad..kus see koolipoiss selle raha ikka võtab! aga vaikselt müün igasugu detaile jne..ja leian selle raha kuskilt! Aga tänu sellele asi sujub aeglasemalt!

Praegu saaks mootori kokku oleks hea..siis natuke võtaks vaiksemaks! Kuna seisab ka Ralli Lada kodus, siis vahest tahaks ka võistlustel rada sõitmas käia, ja sinna läheb ka raha! :)

Aga loodan et nüüd saite väikse ülevaate autost jne! Eks olen nõus kuulama teiepoolset vastukaja jms :)
Aga ärge arvake seda et..kuna olen alaealine siis jälle järgmine e28 mingiks pornotuuninguks tehakse! Nii see pole..proovin ikka teha korraliku
ja kena hai :!:

NAtuke pilte ka!

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Kasutaja avatar
Jaks
Klubiliige
Postitusi: 1136
Liitunud: 12 Dets 2007 11:54
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina

Postitus Postitas Jaks »

Piltide põhjal tundub päris ok masin.
Edu selle ehitamisel ja korras hoidmisel.
F25 ja E63
Varuosadeks E24 628 ja E23 osasi.
joonaskala
Postitusi: 172
Liitunud: 06 Sept 2012 10:58
Asukoht: Rapla

Postitus Postitas joonaskala »

Tänud :D

Homme siis hakkan haid jälle kokku laduma..saab viimase jupi, uue sidurisurvelaagri kätte homme.
Siis tuleb sidur ja käigukast otsa lapata ja saab alumise otsa ilusti kõik korda.

Väike õnnetus juhtus ka..pmst kuna käigukasti all pole siis ei olnud võimalik garaazis olevale estakaadile omal jõul sõita..
Tükkaega mõtlesime kuidas ta sinna üles saaks, ja siis tulime isaga idee peale et traktoriga tagant puuprussiga lükkaks(pukseerimisaasast)
Kõik toimis, auto läks ludinaga üles, viimased 2cm jäi puudu et oleks üle piirdelaudade läinud ja paika vajunud, kukkus tagant pruss ära :evil:
Hai vajus taguotsaga vastu traktorit ja mõlkis pagassi luugi ära..püüdsin kõrvalt niikõvasti kinni hoida, kuigi estakaad oli päris järsk ja võimatu oli seda kinni hoida...
Kurat nii närvi ajas ikka, ise lolli peaga lõhu auto ära!

Aga noh..eks tuleb suvel pahtlit panna ja üle värvida..niikuinii tuleb ka katuseluuk ära teha, kuna roostemullid sees.. Ja siis saab koos ära teha.
Nõme..kripeldab tükkaega see tagaluuk. :(
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1656
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo »

Kas veljed on 390mm või 14" , mu vanad silmad ei ole enam nii täpsed ?
e28
joonaskala
Postitusi: 172
Liitunud: 06 Sept 2012 10:58
Asukoht: Rapla

Postitus Postitas joonaskala »

Eem, raske küsimus praegu minujaoks, kuna ei teagi!

Rehvid peal 14" maitea, arvan miskipärast et 14" ikka? :oops:
vahur73
Postitusi: 117
Liitunud: 14 Dets 2012 17:20
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas vahur73 »

joonaskala kirjutas:Eem, raske küsimus praegu minujaoks, kuna ei teagi!

Rehvid peal 14" maitea, arvan miskipärast et 14" ikka? :oops:
Kui rehvid 14 on, ju siis ka veljed 14 tolli on. Pildil paistavad ju karbid päris ilusad, aga võib olla pilt petab!?
Ma ei soovita selle auto alla minna, millel pakud all on, kui just surma ei taha saada. Kuigi jah, see oleks vist päris meeldiv surm. :lol:
Opel Senator A1, 1982
joonaskala
Postitusi: 172
Liitunud: 06 Sept 2012 10:58
Asukoht: Rapla

Postitus Postitas joonaskala »

Jah, nii ma nagu oma mõistusega välja mõtlesingi, et peaks siis 14" olema..

Aga see selleks..
Karbid, mina algul imestasin ka et, mis kurat, karbid jummala vägevad ju :shock: Toksisin väljapoolt jalaga karbid läbi, läbi ei löönud, tundusid väga kõvad ja korralikud..
Ja rohkem ma nendele tähelepanu ei pööraanud..

Ükspäev tuli meelde et müüja ütles..et karbid ei ole parimas olukorras, et eelmine omanik oli neid makroflexiga täitnud :?
Mõtlesin natuke..no kurat, kuskohast ta neid täitis siis, kuskil peab järelikult auk olema..
Ja siis läksin garaazi..panin lambi alla, ilusti valgus peale, ja vaatasin et peale oli lastud väga paks kiht mastiksit...proovisin lambikat kohta, ja lükkasin portsti läbi kruvikeeraja(tolles kohas oli aint mastiks), ja seestpoolt kõik krabises, lükkasin kruvikeeraja makroflexi sisse...

Neid kohti oli veel kust läbi lükkab..maitea, mastiks maha kraapida on vist päris auguline see teema <.<
vahur73
Postitusi: 117
Liitunud: 14 Dets 2012 17:20
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas vahur73 »

joonaskala kirjutas:Jah, nii ma nagu oma mõistusega välja mõtlesingi, et peaks siis 14" olema..

Aga see selleks..
Karbid, mina algul imestasin ka et, mis kurat, karbid jummala vägevad ju :shock: Toksisin väljapoolt jalaga karbid läbi, läbi ei löönud, tundusid väga kõvad ja korralikud..
Ja rohkem ma nendele tähelepanu ei pööraanud..

Ükspäev tuli meelde et müüja ütles..et karbid ei ole parimas olukorras, et eelmine omanik oli neid makroflexiga täitnud :?
Mõtlesin natuke..no kurat, kuskohast ta neid täitis siis, kuskil peab järelikult auk olema..
Ja siis läksin garaazi..panin lambi alla, ilusti valgus peale, ja vaatasin et peale oli lastud väga paks kiht mastiksit...proovisin lambikat kohta, ja lükkasin portsti läbi kruvikeeraja(tolles kohas oli aint mastiks), ja seestpoolt kõik krabises, lükkasin kruvikeeraja makroflexi sisse...

Neid kohti oli veel kust läbi lükkab..maitea, mastiks maha kraapida on vist päris auguline see teema <.<
Augud on tagumistes tiivakoobastes ja tavaliselt on punnid ees, et niiskus sisse ei lähe. Sealt on vana head Movilit hea sisse lasta kõrrega.
Opel Senator A1, 1982
joonaskala
Postitusi: 172
Liitunud: 06 Sept 2012 10:58
Asukoht: Rapla

Postitus Postitas joonaskala »

Ahsoo, uus info minujaoks!

Noh, jah, sellest tean et tasuks õli(laevaõli vms) sisse lasta, siis pidi karp kestma...
Aga kui mina sealt sisse midagi laseks, siis vist tilguks kogu karp läbi :lol:

Igatahes jah..kui nad juba makrot täis on, siis juba kutu...makro pidi ju karbid kohe ära sööma vms..
Eks tuleb vahetada ära suvel, mis teha..
vahur73
Postitusi: 117
Liitunud: 14 Dets 2012 17:20
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas vahur73 »

joonaskala kirjutas:Ahsoo, uus info minujaoks!

Noh, jah, sellest tean et tasuks õli(laevaõli vms) sisse lasta, siis pidi karp kestma...
Aga kui mina sealt sisse midagi laseks, siis vist tilguks kogu karp läbi :lol:

Igatahes jah..kui nad juba makrot täis on, siis juba kutu...makro pidi ju karbid kohe ära sööma vms..
Eks tuleb vahetada ära suvel, mis teha..
Millegipärast armastatakse jah tihti autot remontida makroflexi ja teibiga. :cry: Makro on söövitava toimega ja närib plekki sama mõnuga kui soolatud teed. Õli võib panna, aga jah see kipub sealt välja imbuma, kui siis mingit paksemat õli, pigem mingit vaha baasil määret nagu venelaste Movil. Seda võib ka uksepõhjadesse lasta ja isegi poolraamisesse. Tekitab sellise kaitsva kihi, mis ei lase niiskust ja soola ligi. Isegi alt ukseääred võib sellega töödelda. Ja miks mitte ka tiivakoopad peale värvimist. Tegel võib terved uksed sellega seest katta, kuna niiskus pääseb ka aknasiinidest sisse.
Viimati muutis vahur73, 21 Jaan 2013 21:57, muudetud 2 korda kokku.
Opel Senator A1, 1982
joonaskala
Postitusi: 172
Liitunud: 06 Sept 2012 10:58
Asukoht: Rapla

Postitus Postitas joonaskala »

Vot eitea tõesti miks inimesed nii teevad..

Vnoh, tavaliselt müügijaoks tehakse nii, et enamvähem käraks ja teise inimese ära petaks!

Aga kuna minul jääb ta ikkagi esimeseks suureks projektiks, ja ilmselt sõiduautoks väga kauaks...siis ilmselt vaahetan need karbid ilusti ära ja!
Teen nii et auto kestaks veel kaua.
vahur73
Postitusi: 117
Liitunud: 14 Dets 2012 17:20
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas vahur73 »

Venelased toodavat tegelikult päris häid keemiatooteid, see neil vist sama tugev kui sõjatööstus. Olen kasutanud venemaalt toodud roostemuundureid, mis toimisid hästi ka lahtise rooste peal.
Ja kuidas tal see süda ka töötab? Õli ei söö? Küünlad ilusad rõõsad? Sinist suitsu ei aja? Töötab ühtlsaselt? Minek on hea?
Muidu peale vaadates on väga kena auto, piltidelt paistab, nagu talvel polegi sõitnud!? Sellest saaks kena pilli. :D
Opel Senator A1, 1982
joonaskala
Postitusi: 172
Liitunud: 06 Sept 2012 10:58
Asukoht: Rapla

Postitus Postitas joonaskala »

Mnjaa..

Noh, hetkel veel kaane alla vaadanud pole..aga muidu paistab et mootor töötab täitsa ilusti..peale selle siduri probleemi..
Õli kohta ma ei oska kohe midagi öelda praegu, kuigi tagant tossu väljas pole..loodan et sellekohapealt korras. Vat küünaldega on selline lugu et küünlad on väga heledad, kui mitte valged..maitea, mulle tundub et autol peal valed küünlad..NGK BR5ES.. nagu väga tulise koodiga küünal on.
Mootor muidu töötab täitsa ühtlaselt, käima läheb koheselt ja edasi liigub ka väga mõnusalt, ja erksalt.

Kusjuures..kui karbid välistada..siis tõesti tundub et auto vägagi korralik, ja nagu poleks talvel sõitnud :roll:
Muidu paistab ka et inimesed on ikka natukene hoidnud autot, sees ilusti kõik istmed väga korralikud, kulumisjälgi ka pole, sisu ilus puhas, matid puhtad jne! Pagasnik kõik ilusti ära vooderdatud ja ilus puhas jne!

Aga mootori poole pealt veel et..nagu algul kirjutasin, klapikambrikaane alt lekib õli ja kogu mootori külg õline..ei saagi aru, vb laseb ka blokikaane värk läbi, aga igatahes klapikambrikaane alt näha silikooni, keegi seal kallal käinud!
Eks käimari kokku saan kisun ülevalt laiali ja uurin sisse!
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2633
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

vahur73 kirjutas:Makro on söövitava toimega ja närib plekki sama mõnuga kui soolatud teed.
BS, millele väide põhineb.
Makroga "keevitatakse" augud täis, sest nii on palju kiirem/odavam/mugavam ja jälle veidi aega hooleta ja võib kohe TÜV-i tegema minna :D
CSi, ti, i, RT, TC1, D
vahur73
Postitusi: 117
Liitunud: 14 Dets 2012 17:20
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas vahur73 »

joonaskala kirjutas:Mnjaa..

Noh, hetkel veel kaane alla vaadanud pole..aga muidu paistab et mootor töötab täitsa ilusti..peale selle siduri probleemi..
Õli kohta ma ei oska kohe midagi öelda praegu, kuigi tagant tossu väljas pole..loodan et sellekohapealt korras. Vat küünaldega on selline lugu et küünlad on väga heledad, kui mitte valged..maitea, mulle tundub et autol peal valed küünlad..NGK BR5ES.. nagu väga tulise koodiga küünal on.
Mootor muidu töötab täitsa ühtlaselt, käima läheb koheselt ja edasi liigub ka väga mõnusalt, ja erksalt.

Kusjuures..kui karbid välistada..siis tõesti tundub et auto vägagi korralik, ja nagu poleks talvel sõitnud :roll:
Muidu paistab ka et inimesed on ikka natukene hoidnud autot, sees ilusti kõik istmed väga korralikud, kulumisjälgi ka pole, sisu ilus puhas, matid puhtad jne! Pagasnik kõik ilusti ära vooderdatud ja ilus puhas jne!

Aga mootori poole pealt veel et..nagu algul kirjutasin, klapikambrikaane alt lekib õli ja kogu mootori külg õline..ei saagi aru, vb laseb ka blokikaane värk läbi, aga igatahes klapikambrikaane alt näha silikooni, keegi seal kallal käinud!
Eks käimari kokku saan kisun ülevalt laiali ja uurin sisse!
Mootor pese pesuvahendiga sealt ära kus on arvatav leke ja siis pane uuesti käima, puhta pinna pealt peaks näha olema, kust leke alguse saab. Plokikaanetihendi vast välistaks. Siis oleks ka muud anomaaliad juba.
Küünalde koha pealt pakuks pigem lahjat kütusesegu. Lahja seguga on küünlad tavaliselt valged. Küünlad peaksid olema kollaka tooniga.
Opel Senator A1, 1982
joonaskala
Postitusi: 172
Liitunud: 06 Sept 2012 10:58
Asukoht: Rapla

Postitus Postitas joonaskala »

Kusjuures..ma ei tea kui palju sellisel mootoril see surve veesärgis, tosoolivoolikutes olema peab, mingi surve tal seal sees ju peab olema?

Sellessuhtes et..käib, siis voolikud ikka lähvad rohkem punni, käega katsud on tunda ikka et surve sees, aga maitea neil ju võibki olla mingi kindel ühik, aga kas mul äkki rohkem, seda ei tea..
Et arvasin et äkki sellepärast et blokikaanetihend laseb läbi vms.

Küünalde poole pealt noh..jah, segu ongi lahja, aga kui on tulisemad küünlad kui originaalis, põletab ta bensiini kiiremini ära ja siis tekibki effekt, küünlad nii tulised et kisub valgeks, ehk siis metsik kuumus.
Kui küünlad natuke jahedamad panna, siis ta põletaks bensiini natuke sitemini ja vb läheks küünlad pruuniks..
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2633
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

NGK BR5ES peaks olema mäletamist mööda 3,5 M30 tehase poolt soovitatav küünal, ju siis on sama ka 2,5 puhul.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
joonaskala
Postitusi: 172
Liitunud: 06 Sept 2012 10:58
Asukoht: Rapla

Postitus Postitas joonaskala »

Hmm..huvitav küll, milles siis asi..et segu lahja. :roll:
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2633
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

Ei vaadanud su kirjeldusest, millise auto ostsib, vaid luugilt mudelit. Sul siiski M20 ja ma ei mäleta, kas sinna oli sama küünal soovituslik. Lahjale segule on mitmeid põhjuseid: õhulekked, kellegi poolt tuunitud õhulugeja jne.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
joonaskala
Postitusi: 172
Liitunud: 06 Sept 2012 10:58
Asukoht: Rapla

Postitus Postitas joonaskala »

Jaajah, noh, eks ma pean ükspäev poest läbi hüppama ja küsima..nende küünalde kohta, et äkki on ikka küünaldes asi!

Aga kõigepealt teen kõik lekked ja muud tähtsamad asjad korda ;) Küünlaid jõuab ju alati vahetada :D

Eks ole näha, kaane maha võtma mis seal mootoris üldse toimub, rihma üle vaatama jne. Tuleb loota kõige paremat :)
Vasta