BMW e12 520 1973.a.

Foorumiliikmete autod.
Vasta
JanO
Postitusi: 11
Liitunud: 08 Sept 2010 21:39

BMW e12 520 1973.a.

Postitus Postitas JanO »

Äsja muretsetud, kordategemiseks.
Pilt
Esimesel sügavamal uurimisel selgus, et puudu või katki on:
1. õhufilter- puudub
2. puudub gaasi hoob, mis ühendab karburaatori hoovastikku pedaali hoovastikuga, lapats ise ka lännu
3. süütepool puudu
4. Sisemised kaugtuled, parem täitsa puru, vasak tundub olema mingi udukaga asendatud
5. süüteküünlad
6. kütusevoolikud räbalad ja kivistunud
Hiljem vaja uuendada rehvid, vahetada esiklaas ja aku. Loodan sellega uunikute sõidule kunagi jõuda.
Oodatud kõigi hääde inimeste nõu ja soovitused.
Viimati muutis JanO, 08 Sept 2010 22:28, muudetud 1 kord kokku.
-Myyr-
Postitusi: 1127
Liitunud: 17 Sept 2009 15:19
Asukoht: Suvepealinn

Postitus Postitas -Myyr- »

Tervist ka haininade klubisse : )

Auto paistab väliselt esmasel silmapilgul täitsa hea :P

Mis läbisõiduks ja mis plaanis teha sellega üldiselt ?

tuleb originaal või natukene oma silma järgi?
"Old bmw isn't just a classic.
It's a sign of having good taste in cars" - S.Müür

Autode varuosad Pärnus
Küsimused või päringud PM'i
kustas
Postitusi: 992
Liitunud: 18 Sept 2004 14:01
Asukoht: MI

Postitus Postitas kustas »

Veel pilte?
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3085
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Võimalusel tasuks kindlasti korda teha, nii vana e12 on eesti oludes väga unikaalne masin 8)

Muist detaile saad ka teiste/uuemate bmw'de küljest kasutada. Nt. tuled, süütepool jms.
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
karu
Postitusi: 1057
Liitunud: 03 Okt 2005 22:31

Postitus Postitas karu »

uksi peaks ka e28 omasi saama kasutada :D
745, R-23, R-12
Kasutaja avatar
lamp
Postitusi: 706
Liitunud: 01 Veebr 2005 10:23
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas lamp »

e28 ustel peab akna siinid ringi tegema siis saab kasutada küll :D
e28 528i & e21 316
e21 315 & e6 2000
Saab 900c
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2654
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

karu kirjutas:uksi peaks ka e28 omasi saama kasutada :D
Uksed iseenesest on suht ok. Vaja oleks vaid parema tagumise ukse klaasi
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Kasutaja avatar
lamp
Postitusi: 706
Liitunud: 01 Veebr 2005 10:23
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas lamp »

sinna vist peaks e28 klaas sisse sobima
e28 528i & e21 316
e21 315 & e6 2000
Saab 900c
JanO
Postitusi: 11
Liitunud: 08 Sept 2010 21:39

Postitus Postitas JanO »

Kuu ongi mööda lennanud ja teinud pole veel midagi.
Plaanidest
1. Auto liikuma saada võimalikult originaalkujul.
2. Igapäeva autona ei plaani kasutada, pigem klubilistel üritustel käimiseks (säilitamise eesmärgil).
3. Rallitamise masinat ka ei plaani teha, enda vanus pole enam selline :)
4. Kahjuks originaalvärv pole sinine vaid helebeeš, ülevärvimise põhjus teadmata.
5. Esimene eesmärk jõuda talvisele Uunikute sõidule, kui just väga soolamöll ei ole.
6. Põhja olukord teadmata, kuigi uksed on mingit "ilget plöga" täis lastud.
JanO
Postitusi: 11
Liitunud: 08 Sept 2010 21:39

Postitus Postitas JanO »

kustas kirjutas:Veel pilte?
Pilt
Kadunud süütepool

Pilt
Karbuss

Pilt
Tühi õhufilter. Samas Amordi otsa pealt näha ka auto originaalvärv.

Pilt
Silm on hinge peegel, ehk läbi katkise lambi võib näha et süütepooli enam ei ole :)
JanO
Postitusi: 11
Liitunud: 08 Sept 2010 21:39

Remont liigub

Postitus Postitas JanO »

On tekkinud väike lootus, et selle nädalaga saab eelpool toodud aparaadi liikuma. Kui nii hästi läheb, siis põrkaks ka lühivisiidiga kokkutulekult läbi.
ervin911
Klubiliige
Postitusi: 142
Liitunud: 09 Mär 2006 22:16

Postitus Postitas ervin911 »

Oleks huvitav näha.
JanO
Postitusi: 11
Liitunud: 08 Sept 2010 21:39

Postitus Postitas JanO »

See E12 on nüüd siis esimesed iseseisvad liikumised ära teinud. Mootor töötab päris ilusti, aga karbuss väga tahaks asjatundja kätt. Poolkülmalt kipub end kergelt täis tõmbama ja siis toriseb ja podiseb 2-3 silndriga enne pikalt, lõpuks ikka korjab kokku kõik 4 silindrit. Vahel kaob jõud ootamatult ära, võibolla vaja ka süüdet sättida.

Seisma saamisega on hullemad lood, kui korra pidurdad, siis jooksevad pidurid ikka väga kinni. Tuli välja, et piduritorud on totaalselt umbes ja vedelik ei mahu tagasi voolama. Tagumiste piduriteni pole veel jõudnudki. Käsipiduri hoob on ka veel nagu tallesaba.

Kui nüüd piduritorud puhtaks (üks neljast on veel umbes) ja uued amordid ka veel saaks, võiks juba ARK-i regama minna.

Enda jaoks panen siia lingi, kus juppe uurida:
http://bmwfans.info/parts/catalog/E12/S ... _mounting/

Vähemalt on lootus tekkinud, et selle aparaadi ikka sõitma saab. Kindlasti on veel rehve vaja.
Esiklaas on ka vahetatud ja uus kaugtuli pandud. Oh häda, Boschi kaugtuli oma kujult ei sobi, jäi teiste suhtes hunniku maad ette poole. Peab tulevikus õigema hankima.

PS Suure mootori remontimise tuhinas jäi üks täiesti töötav 1.8 l mootor üle. ma ei kiirusta seda müüma, aga kui juhtub kellegil väga vaja olema, siis võib teada anda. Mootor ootab veel võõralt pinnalt koju tagasi tassimist.
raunz
Klubiliige
Postitusi: 2270
Liitunud: 08 Veebr 2006 16:43
Asukoht: Saku

Postitus Postitas raunz »

Tõenäoliselt on need piduritorud ka päris roostes, soovitaks kindlasti kõik torud uued vedada. Paras päevatöö on aga uus toru on ikka uus toru ning siis on pikaks ajaks rahu majas. Pikalt seisnud autol taastaks pidurisupportid samuti ära. Sageli piisab kolbide väljasurumisest, väikesest lihvimisest ning rem komplektiga kokku panemisest.
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Supportid tuleks kindlasti lahti võtta. Rooste maha lihvida (ääre ja manseti vaheliselt alalt), et kolvid (ilma mansetita) vabalt näpuga liigutades sisse välja käiks. Mansetid ära puhastada ja kokku tagasi. Kui kaitsekummid terved, siis pole isegi remontkomplekti jaoks vajadust.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
JanO
Postitusi: 11
Liitunud: 08 Sept 2010 21:39

Postitus Postitas JanO »

Voolikud sai tellitud aga torud osutusid lähemal uurimisel seest täitsa puhasteks. Metall lausa kõlksus vastu metalli, kui traadijupi sisse lükkasin. Kolvid sai ka ilusti käima. Remondikomplektiga mässamine jääb sellesse aega kui miskise garaashi saab. Soojad ja sumedad suveõhtud hakkavad otsa saama.

Uus mure tekkis süütepooliga. Sel on peenike ots, aga süütejuhtmetel on jäme ots. Kas keegi teab, on seal mingi vahejupp puudu või mis seal olema peaks?
Seni tundub et töötas ainult kummilutu poolt tekitatud survejõuga, kus juhe suruti lihtsalt vastu pooli klemmi. Mingit "klõpsuga" ühendust polnud, ainult puude.

Kas sellest või veel avastamatta muust põhjusest aga käima ta enam ei lähe.

Järgmine fookus saab ilmselt olema uue süüteluku põhja leidmine. Keegi naljamees on sinna "monteerinud" teise täiendava süüteluku, seda žigulli oma ja seegi ilma fikseeritavate asenditeta.
JanO
Postitusi: 11
Liitunud: 08 Sept 2010 21:39

Postitus Postitas JanO »

Üks esimesi proovisõite peale 12 aastat seismist. Pidurid ka enam ei jookse kinni.

Filmitud telefoniga

Pilthttp://www.youtube.com/watch?v=Dk1FhPm12gc
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2654
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

Operaator pole suutnud oma erutust varjata - käsi väriseb ikka kõvasti :)
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Kasutaja avatar
heigo
Postitusi: 234
Liitunud: 29 Nov 2010 20:18
Asukoht: Perth AU

Postitus Postitas heigo »

Alguse kommentaar on hea :D
See sõidab, see sõidab, see asjandus sõidab
:lol:
+61438856151
Vasta