1. leht 2-st

e28 525e 1986 Cardo

Postitatud: 21 Jaan 2007 23:58
Postitas Cardo
Lisan ka teise hainina siia foorumisse :)
Alates 24.11.2006 vahetas Baur TC hainina omanikku.

BMW 525eta e28 1986a nov. väljalase, ilma katalüsaatorita.
Lisadest: el reguleeritav juhipeegel, reguleeritav juhiiste, kärukonks.
Suht plank variant, kuid tähtis oligi kere ja mootori seisukord, need on hindele 4+ arvestades aastaarvu. Salong on väga puhas ja korralik(hästi säilinud), käsi hoiab paigal originaal BMW Sportrool. Rehvimüra summutab BMW Bavaria originaalraadio.
Koheselt peale saabumist põhjaregiooni sai laupäeval paigaldatud signalisatsioon. Põhjaalla paigaldasin karterikaitsme, tagamaks puhtama mootori ja turvalisema liiklemise kodumaistel sõiduteedel.
Tulevikus tuleb paigaldada mõlemad el peeglid, esimesed el aknad ja ruloo tagumisele aknale.
Suvel vaja teha mõned väiksemad värviparandused, muidu muud häda nagu ei olegi, välja arvata streikiv digikell ja ökonomaiser, ehk pääseb akude vahetamisega spidoplokis, või on miskit muud ei tea veel.

PILDID:
Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Postitatud: 22 Jaan 2007 17:38
Postitas Jaan
Tore, et haininasid ikka juurde tekib :D Mis numbrimärk see selline veel on :shock: Aga vist sain juba aru - polegi tegemist eritellimusega :)

Postitatud: 23 Jaan 2007 21:36
Postitas omega
Paistab tõeliselt sile ja hästi hoitud auto, kõik ilusti originaalkorras ka 8) .
10p :lol:

Postitatud: 23 Jaan 2007 22:13
Postitas karu
teretulemast! :D kena auto! tore et ka siia jõudsid, käisin sul seal seda 528radikat ostmas mäletad?

Postitatud: 25 Mai 2007 21:17
Postitas Cardo
Täna sai pisut tegeldud auto kapotiall, nimelt purunes ootamatult generaatori rihm ja sai ostetud UM-ist uued geneka ja roolivõimu rihmad ja veel mõned kapotialuse katte düüblid.


Pilt

Vahetamist vajavad klapikambrikaane tihend, mõned õhulõdvikud, roolivõimu pingutuslatt ja BMW märgid nii ees kui taga :)

Postitatud: 14 Juul 2007 08:39
Postitas Cardo
Eile sai külge pandud mõningad tsinkimises käinud detailid, ukselukuvasted millest üks oli üsna roostes?, kapotiavamise ja fikseerimise klambrid ja osad kapotialused roostekrva mutrid poldid. Vahetatud on ka vaakumlõdvikud, vanade mahavõtmise käigus tulid ilmsiks sisemised praod, ehk oligi väga õige aeg. Ette sai UM-ist ostetud uus BMW märk, kuid tagumised olid spets mulle tellitud nii mõlemale autole ja märkide servad olid mölkis, seega on plaan nad ümber vahetada, kuid tundub, et pean uuesti siis tellima.
Pilte ei ole, kuna akud fotokas said just siis tühjaks, kui kaamera tööle panin :(

Postitatud: 04 Nov 2007 18:46
Postitas Cardo
Sai siis talvele vastu astutud, mõned päevad tagasi veeretati naelrehvid alla ja lumi võis tulla ja nii ta oligi.
Täna toimus suurem õlivahetus. Kõigepealt tanklast läbi ja valati sisse Kleen Flo mootori sisepesu aine, seejärel vana süsimust õli välja, seejärel läks sisse King Race täissünt solk mis oli eelnevalt ka projektiautost läbi lastud, projektikas oli õli sees u 3 km-se sõidujagu, väljus selline väheläbipaistev hall ollus, see läks siis nüüd siia mootorisse. Maha sai sõidetud 5km-ne ring, õli mis taas välja sai lastud oli taas süsimust. Pisut jäi täissüntõli järgi, otsustasime selle ka sisse kallata ja lisasin mingit õli veel lisaks, mootor tööle ja 3 minutit sai läbi loputatud. Õli mis nüüd välja tuli oli ikka must, kuid oli aimatav selle läbipaistvus. Õlifilter maha , uus asemele ja uus BP Visco 3000 10w40 poolsünt õli sisse. Peale mõningast käivitamist oli isegi õlivardalt raske näha kuhumaani õlitase on. Sellest moraal, õli tuleb ikka igal aastal vahetada ja soovitavalt mingigi odava õliga läbi pesta, eriti kui ei tea kes ja kuidas on ennem mootorieest hoolt kandnud. Vähe sõitnud autodel lihtsalt paakub õli seinele ja ei tulegi sealt niisama lihtsalt maha.

Peale seda sai kolksuv esisild üle vaadatud, paraleelvarras loksus usinalt, õnneks oli riiulist kohe täitsa kobe kasutatud varras võtta. Testsõidul kolin oli peaaegu kadunud, üks stabika kont omas ka pisukest lõtku, tuleval korral tuleb uus alla monteerida. Tagumine ots on üsna mööda maad, sellega ei jõudnud tegeleda ja jääb ka tulevast remondikorda ootama. Uued vedrud ootavad riiulil oma järge.

Rooli logistades kolises roolikarp, kui roolikarbi pendelhooba üles suruda muutus kolks tuhmimaks, nüüd küsimus, kas sealt ülevalt saab miskit peale keerata ? Olen kunagi sellisest teemast miskit kuulnud, kuid ise katsetanud ei ole.

Paar pilti ka, üks sinine popp vaakumvoolik sai külge aretatud .

Pilt

ja lõpuks sai omale kohale ka uus pagasiluugi logo

Pilt

Postitatud: 24 Nov 2007 16:54
Postitas Cardo
12 novembril käis auto BMW Klubi Lauri juures ja toimus täielik põhjapesu ülisurveperuriga :), oo milline kultuurkiht seal oli, võis lugeda aastaarvud ja ilmastikuvahetumised kõik kokku nagu Ameerika kõrbedes seda näha on. Suvel tuleb korra veel vist teha üks tugev pesu ja siis peaks kõik ilus puhas olema.

Täna siis oli aeg pingutada geneka rihma mis sai suvel vahetatud ja külge monteerida uus vasem esimene stabikakont. Huvitav oli see, et vana tuli küljest ära kasutades 17 padrunit ja 16 lehtvõtit, kuid uus läks alla mõlemalt poolt 17 võtmega ja Febi uus kont oli plastikkaussidega :shock: , vanal aal olid ikka munakud plekkkaussides.

Peale seda, sai tegeldud allavajunud pepuga. Kuna vedrusid ja amorte on, siis kombineerisin sinna pisut kõrgema pepuvedrustuse. Vaja oleks veel paigaldada tagumine stabikavarras, küll jõuab.
Mure oli ka kolinaga tagantpoolt, kuid mis ja kes seda põhjustas ei teadnud, nüüd vist tean.
Nimelt oldi vahetatud kunagi tagumisi amorte ja sellega seoses oldi pandud ülemise tugipadja plekist kausid valet pidi, sellest tulenevalt amordi ülemine padi ei liikunid elastselt ja taldrikud tagusid vastu korpust.
Nüüd siis on all mingid kollase markeeringuga kõrged vedrud ja autol juba all olnud Monroe sensatrakid, tundus olevat gaasiamort. Kuna kolb jooksis lörisedes ja mulksudes välja, tuleb ehk mingil ajal uued amordid hankida või panna alla originaal õliamordid, või peavadgi nad sedasi plõdisema ei tea. Otseselt nagu nad katki ei olnud.

Postitatud: 24 Nov 2007 17:08
Postitas siim528
stabika konte olen ka mina näinud igasuguste erinevate variantidega kuidas keerata. Ise kasutan firma MOOG toodangut kus on kasutusel plekkkausid.

Rõõmustan!

Postitatud: 25 Nov 2007 11:52
Postitas Baur TC
Olen ikka väga hea meel et otsustasin auto maha müüa. :D Korralik hooldus ja remont on nüüd jälle tagatud. :lol:

Olen aus - ma ei suuda rohkem kui kaks auto korraga hoolt kanda. Lihtsad aeg on vähe - ja aeg et pakutud sõidurõõm tunda/nautida oli ka mainitud autode puhul suht vähe olnud.

Re: Rõõmustan!

Postitatud: 25 Nov 2007 12:18
Postitas Cardo
Baur TC kirjutas:Olen ikka väga hea meel et otsustasin auto maha müüa. :D Korralik hooldus ja remont on nüüd jälle tagatud. :lol:

Olen aus - ma ei suuda rohkem kui kaks auto korraga hoolt kanda. Lihtsad aeg on vähe - ja aeg et pakutud sõidurõõm tunda/nautida oli ka mainitud autode puhul suht vähe olnud.
:) Christoph oma remondimeest noomi ikka korralikult :)

Postitatud: 21 Apr 2008 23:07
Postitas Cardo
Sai siis kevadiselt toodud vanake saba libutama ja kevadlõhnasid haistma :D

Pilt

Pilt

Ja noor fotograaf soovis asja sellise nurgaalt näidata

Pilt

Muideks keskmiselt pildilt on paista, et üks tagumise ratta kapsel on puudu, kui kellelgi juhtub üle olema paluks teada anda !!

Postitatud: 18 Juul 2008 23:28
Postitas Cardo
Täna algas siis mootori poolenisti et kap remont. Põhjuseks tiksuv mootor.
Vahetusse lähevad ülemise otsa tihendid, veepump hammasrihm, termostaat ja muud sellist pudipadi.
Esimese hooratta rihmasoonel on kild väljas, seega vaja ka korralik hooratas leida. Eks homme valges üritan ka mõned pildid teha.

Postitatud: 07 Nov 2008 18:51
Postitas Cardo
Oi ma olen siis suvisest ajast pilte luband ja ei miskit :P

Eile oli siis selline päev, et 20a vana ja aegu näinud esiklaas sai uue vastu vahetatud, tavalise valge klaasi asemele läks roheka varjundiga klaas. Päikesesirmiga hetkel sees ei olnud ja egas suurt vahet kah sellest ole.

Hetkel ainus suuuuuur mure on leida autule ka uus radiaator, vana on kudagi punnis ja alati võiks ennem asja täielikku lõppemist uuevastu vahetada. Kui keegi suudab sellise asja kohale mõistliku hinnaga tarnida oleks hää. Nii Behr kui Nissens pidavat troppima juba mitmendat kuud ei ole mingitki vastust.

Postitatud: 07 Nov 2008 19:02
Postitas mart154
jällegi.
ole hea otsi OE kood välja, saada mulle PS :)

Postitatud: 22 Nov 2008 17:47
Postitas Cardo
Külge sai keeratud uus radiaator, Nissensi toode, erinevus oli selles, et tuli leida 2 andurit tühjadesse aukudesse ja uuel radikal ei ole vee väljalaskmiseks niplit, õnneks anduri kohad olid allservas ja tulevikus kui vaja saab neid kasutada.

Postitatud: 30 Nov 2008 16:32
Postitas mart154
Cardo kirjutas:Külge sai keeratud uus radiaator, Nissensi toode, erinevus oli selles, et tuli leida 2 andurit tühjadesse aukudesse ja uuel radikal ei ole vee väljalaskmiseks niplit, õnneks anduri kohad olid allservas ja tulevikus kui vaja saab neid kasutada.
Keegi oli sul andruri aukudest punnid siis tuuri pannud....
Sest kõik Nissensi radikad, mida ma näppinud olen, neil olid aukude ees sobivad punnid, ilusti vasktihendiga ja puha.

Kui väga vaja, võin garaazist mõne leida...

Postitatud: 29 Mär 2010 18:41
Postitas Cardo
Võimalik, et see auto läheb peagi varuosadeks, kuna pooled keredetailid said talvel kannatada ja kere taastamistöid ei ole plaanis ette võtta. Järgmisel nädalal on aega ehk tegeleda selle teemaga edasi, kui kellelgi on huvi, võib asjast täpsemalt rääkida.

Postitatud: 19 Apr 2010 17:55
Postitas Cardo
Otsustasin autot mitte ennem juppideks müüa, kui on leitud uus korraliku kerega auto, ehk läheb mootorit või miskit muudgi veel vaja. Seega hoian peagi silmad lahti, kui miskit head pakkumiseks tekib.

Postitatud: 19 Apr 2010 18:04
Postitas nuga
Mis temaga siis juhtus, jäi kuskil lumesahale ette või siis sõi Uss end soolveest priskeks?