BMW 745iA Executive 02/1984 Ingmar
-
- Postitusi: 48
- Liitunud: 13 Jaan 2010 12:34
Talverallil ja muudel talvistel sõitudel on see suur erinevus, et Talveralli toimub väikestel teedel, mida pole igasuguste kemikaalidega üle puistatud. Mõni üleminek võibolla on ka soolatud teed mööda, aga seda siiski suht minimaalselt.
Muidugi on võimalik seal mõni stange kõveraks sõita või mõni plastikdetail (vanadel autodel on neid õnneks vähe) ära lõhkuda, kuid see käib fun'i juurde. Mina olen küll kahe käega poolt, et sellised masinad kord aastas ka talvel välja aetakse ja nende kaasabil selline über-fun üritus toimub nagu Talveralli on.
Muidugi on võimalik seal mõni stange kõveraks sõita või mõni plastikdetail (vanadel autodel on neid õnneks vähe) ära lõhkuda, kuid see käib fun'i juurde. Mina olen küll kahe käega poolt, et sellised masinad kord aastas ka talvel välja aetakse ja nende kaasabil selline über-fun üritus toimub nagu Talveralli on.
Just, on suur erinevus, kas sõita üks nädalavahetus mööda lumiseid kõrvalteid või kolm kuud ülepeakaela soolalaga sees.
Teine asi on see, et paljud ei käi Talverallil oma "põhilise" autoga, näiteks dendroloog Ervin Lillel on lepiku-uuringuteks eraldi auto, Priit ei tule Bauriga jne. Mul kahjuks või õnneks on ainult üks hai, mis on ka minu ainuke Talverallile kvalifitseeruv jõuvanker ning paar korda Talverallil käinuna ei tahaks fun-ist ilma jääda. Kui sel autol on kere korda tehtud, siis Talverallile sellega kindlasti enam ei lähe. Otsisin juba selle aasta ralliks masinat 60-ndate aastate Rootsist, aga see variant jäi siiski ära.
Niisiis ei näe ma, et kord aastas Talverallil käimine sünnitaks suurt kahju minu autole, samuti ei ole ma kusagil foorumis näinud keeldu oma autoga talvel liigelda, seetõttu jääb ka Talverallil käimisest probleemi üles tõmbamine veidi arusaamatuks. Pealegi peaks ju sõitmisest tulenev fun olema põhiline osa haininahobist, et vähegi kompenseerida autosse läinud aega ja raha, mida muidugi üldse lugema-arvestama ei peaks
Teine asi on see, et paljud ei käi Talverallil oma "põhilise" autoga, näiteks dendroloog Ervin Lillel on lepiku-uuringuteks eraldi auto, Priit ei tule Bauriga jne. Mul kahjuks või õnneks on ainult üks hai, mis on ka minu ainuke Talverallile kvalifitseeruv jõuvanker ning paar korda Talverallil käinuna ei tahaks fun-ist ilma jääda. Kui sel autol on kere korda tehtud, siis Talverallile sellega kindlasti enam ei lähe. Otsisin juba selle aasta ralliks masinat 60-ndate aastate Rootsist, aga see variant jäi siiski ära.
Niisiis ei näe ma, et kord aastas Talverallil käimine sünnitaks suurt kahju minu autole, samuti ei ole ma kusagil foorumis näinud keeldu oma autoga talvel liigelda, seetõttu jääb ka Talverallil käimisest probleemi üles tõmbamine veidi arusaamatuks. Pealegi peaks ju sõitmisest tulenev fun olema põhiline osa haininahobist, et vähegi kompenseerida autosse läinud aega ja raha, mida muidugi üldse lugema-arvestama ei peaks
BMW 745iA Executive -84
Minu jaoks algas talveralli täna, kui saare pealt mandrile sõitsin. Väikese väina tammi peal tegin ka kerge talvise fotosessiooni:
Ühtlasi edastaks tervitused rohelise e12 juhile, kes jäätee peal vastu tuli.
Homme ootavad ees mehaanikatööd difrivahetuse kujul, 2.93 lahtise asemel läheb alla 3.15 LSD.
Ühtlasi edastaks tervitused rohelise e12 juhile, kes jäätee peal vastu tuli.
Homme ootavad ees mehaanikatööd difrivahetuse kujul, 2.93 lahtise asemel läheb alla 3.15 LSD.
BMW 745iA Executive -84
Sry ma ei saa kysimata jätta Mismoodi nii suure mootoriga auto puhul on lahtine differ?! Mul 24td ja ma igatsen LSD.....Homme ootavad ees mehaanikatööd difrivahetuse kujul, 2.93 lahtise asemel läheb alla 3.15 LSD.
V mootor on nagu lõvi taltsutamise, rida mootor nagu kassi piinamine!
E28 taastamisel(Y)
E28 taastamisel(Y)
Noh jah, 745-l oli LSD tehasest optionina, minu autole seda tellitud pole, ju siis ei peetud vajalikuks.
Minul ei ole olnud palju kordi, kui ma LSD-d väga igatseks. 2.93 ülekandega tagasild ja ülipikk 1. käik ei kutsu suvel sõites rataste tühja käimist eriti tihti esile. Ma pole eriline driftija ja see pole ka driftiauto.
Minul ei ole olnud palju kordi, kui ma LSD-d väga igatseks. 2.93 ülekandega tagasild ja ülipikk 1. käik ei kutsu suvel sõites rataste tühja käimist eriti tihti esile. Ma pole eriline driftija ja see pole ka driftiauto.
BMW 745iA Executive -84
Pealegi jõud tuleb taha alates ca 3000 pöördest. Enne seda on nagu tavaline lahja 3.5. Tegelikult veel lahjem kuna surveaste on madalam. Lisaks ülipikad käigud ja ongi olukord, et alla 50km/h on tegu suht tavalise pereauto dünaamikaga...
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Oi kurja! See oli ikka väga ilus vaate pilt Ärge nüüd pahandage aga me ajasime teid kolme autoga taga mööda linna Seda selleks, et ikka lähemalt seda iludust näha aga paraku ei õnnestunud leida Ehk teine kord kui juhtub nägema siis saab ka ligemalt vaadata? Kui muidugi lubatakse? Aga jah ma küll kordan ennast jälle aga siiski väga ilus ja heas korras auto on teil.
Niiet edu ja muretuid kilomeetreid
Terv. Janar
Niiet edu ja muretuid kilomeetreid
Terv. Janar
Kuldsed sõnad, kui keegi arvas, et peaks BMW ostma "Ära osta. Sa veel liiga noor, et ühe margi juurde kinnistuda."
Päris pikk vaikus on olnud. Ja huvipuudus selle auto vastu. Korduvalt olen mõelnud müümise peale, aga iga kord olen läinud garaaži, korraks autosse istunud ja müügimõtted unustanud. Huvipuudust olen ravinud raudvolvo ja kaherattalise bemmi ostmisega.
Lume kadumise ja ilusamate ilmade saabumisega lubasin endale, et see suvi pääseb ka see auto jälle õue. Kõigepealt tuleb tegeleda mahlade vahetusega ja seejärel summutiga, see on päris ära mädanenud aastatega. Füüsilist tahavad sekkumist ka sillad, mis juba mõnda aega tagasi oma mittekorras olekust märku andsid.
Lume kadumise ja ilusamate ilmade saabumisega lubasin endale, et see suvi pääseb ka see auto jälle õue. Kõigepealt tuleb tegeleda mahlade vahetusega ja seejärel summutiga, see on päris ära mädanenud aastatega. Füüsilist tahavad sekkumist ka sillad, mis juba mõnda aega tagasi oma mittekorras olekust märku andsid.
BMW 745iA Executive -84
Huvipuudus on asendunud ajapuudusega Viimastel nädalatel on siiski jäänud nokitsemiseks veidi aega.
Näiteks nokitsesin autost välja salongi puitliistud, et need spetsialistide käe all omandaksid väheke värskema välimuse. Lakk on aastakümnetega pleekinud ja pragunenud, samuti tahtsid välja vahetamist tuhatoosi kõrval olevad väiksemad puitdetailid, mille eelmine omanik on lasknud uued teha.
Teiste BMW mudelite kohta ma paraku ei tea, aga vähemalt E23 Executive puitliistud teeb eriliseks see, et parema ja vasaku poole detailid on tehtud samast puidutükist ning nende muster on peegelpildis. Tuhatoosi ümbritsevad detailid on tehtud suvalistest tükkidest ning ei sobi väljanägemiselt mitte. Nendele lasen peale panna uue spooni, mis mustrilt peaks sobivam olema.
Seejärel õnnestus omandada Soundsystemi tagakõlarid, mis pärit kasutaja Jizz õnnetu lõpu leidnud auto küljest. Kuna sellest oli ilmselgelt liiga vähe, siis ebays kolades sain küüned taha ka E30 cabrio pealt pärit Soundsystemi võimendile, mis antud hetkel Eesti poole liigub. Tegu on üsna põrsaga kotis, müüja väitel asi eelmise auto küljest eemaldades oli toiminud, kaasa lubati ka võimendisse minev pistik koos mõningase juhtmepundiga. Tagakõlarid ja võimendi olid samad E23, E24, E28 ja E30-l, aga esiuste tviitritega on vähe keerulisem lugu, igal mudelil olid nad vist isemoodi, vähemalt varuosakoodi järgi olid E23 omad täiesti omaette detail ja teiste mudelite omad ei tohiks sobida. Kui kellelgi on pakkuda E23 Soundsystemi esiuste tviitreid, siis võib märku anda.
Eile sai alustatud veel ühe ammusest ajast ripakile jäänud lisaga, tagasilla nivoosüsteemiga. Paar kevadet tagasi auto tagaosa enam ei kerkinud ning nivoosüsteem asendus tavaliste vedrude-amortidega. Nivosüsteemi detailid rändasid pakendatuna garaaži riiulitesse oma aega ootama. Koos mehaanikaasjades vägagi kodus oleva kolleegiga hakkasime süsteemi jupikaupa läbi vaatama-testima ning näpuga elektriskeemis järge ajama. Huvitav detail on tagasilla asendi järgi süsteemi juhtiv karbike. Minu esialgne arvamus, et karbis peitub kolme asendiga lüliti, millel asendid kõrge-normaalne-madal, oli üsna ekslik. Tegelikult peitub karbis trükkplaat, tagastabika külge kinnituva hoovaga juhitav reostaat ning peale nende ka seni tuvastamata funktsiooniga optiline andur Täielik kosmos. Lisaks sellele ühendub nivoosüsteem ka ühe tagumise tulega ning piduritulede lülitiga. Seda ilmselt selleks, et pidurdades auto tagaosa kerkides süsteem amortidest õli vähemaks ei laseks, mis lõppeks liiga madala tagaosaga pärast pidurdust.
Hetkel tundub tõenäoliseks vea kohaks rõhu vähendamiseks ette nähtud solenoidklapp, mille lekkimise korral jookseb õli amortidest tagasi paaki ning pump ei ole võimeline tagaosa tõstma. Homme tegeleme selle teooriaga edasi.
Näiteks nokitsesin autost välja salongi puitliistud, et need spetsialistide käe all omandaksid väheke värskema välimuse. Lakk on aastakümnetega pleekinud ja pragunenud, samuti tahtsid välja vahetamist tuhatoosi kõrval olevad väiksemad puitdetailid, mille eelmine omanik on lasknud uued teha.
Teiste BMW mudelite kohta ma paraku ei tea, aga vähemalt E23 Executive puitliistud teeb eriliseks see, et parema ja vasaku poole detailid on tehtud samast puidutükist ning nende muster on peegelpildis. Tuhatoosi ümbritsevad detailid on tehtud suvalistest tükkidest ning ei sobi väljanägemiselt mitte. Nendele lasen peale panna uue spooni, mis mustrilt peaks sobivam olema.
Seejärel õnnestus omandada Soundsystemi tagakõlarid, mis pärit kasutaja Jizz õnnetu lõpu leidnud auto küljest. Kuna sellest oli ilmselgelt liiga vähe, siis ebays kolades sain küüned taha ka E30 cabrio pealt pärit Soundsystemi võimendile, mis antud hetkel Eesti poole liigub. Tegu on üsna põrsaga kotis, müüja väitel asi eelmise auto küljest eemaldades oli toiminud, kaasa lubati ka võimendisse minev pistik koos mõningase juhtmepundiga. Tagakõlarid ja võimendi olid samad E23, E24, E28 ja E30-l, aga esiuste tviitritega on vähe keerulisem lugu, igal mudelil olid nad vist isemoodi, vähemalt varuosakoodi järgi olid E23 omad täiesti omaette detail ja teiste mudelite omad ei tohiks sobida. Kui kellelgi on pakkuda E23 Soundsystemi esiuste tviitreid, siis võib märku anda.
Eile sai alustatud veel ühe ammusest ajast ripakile jäänud lisaga, tagasilla nivoosüsteemiga. Paar kevadet tagasi auto tagaosa enam ei kerkinud ning nivoosüsteem asendus tavaliste vedrude-amortidega. Nivosüsteemi detailid rändasid pakendatuna garaaži riiulitesse oma aega ootama. Koos mehaanikaasjades vägagi kodus oleva kolleegiga hakkasime süsteemi jupikaupa läbi vaatama-testima ning näpuga elektriskeemis järge ajama. Huvitav detail on tagasilla asendi järgi süsteemi juhtiv karbike. Minu esialgne arvamus, et karbis peitub kolme asendiga lüliti, millel asendid kõrge-normaalne-madal, oli üsna ekslik. Tegelikult peitub karbis trükkplaat, tagastabika külge kinnituva hoovaga juhitav reostaat ning peale nende ka seni tuvastamata funktsiooniga optiline andur Täielik kosmos. Lisaks sellele ühendub nivoosüsteem ka ühe tagumise tulega ning piduritulede lülitiga. Seda ilmselt selleks, et pidurdades auto tagaosa kerkides süsteem amortidest õli vähemaks ei laseks, mis lõppeks liiga madala tagaosaga pärast pidurdust.
Hetkel tundub tõenäoliseks vea kohaks rõhu vähendamiseks ette nähtud solenoidklapp, mille lekkimise korral jookseb õli amortidest tagasi paaki ning pump ei ole võimeline tagaosa tõstma. Homme tegeleme selle teooriaga edasi.
BMW 745iA Executive -84
Progressi on nii palju, et nivoosüsteemi elektripool toimib nii nagu peab. Kõik kontaktid said oksiidist puhtaks, eemaldasime ka ühe ratsi. Originaalis käib pumba toide relee pealt, mida juhitakse nii süsteemirõhu kui ka tagasilla asendianduri kaudu. Keegi osavnäpp oli relee minema visanud ja kontaktid traadijupiga ära ühendanud. Seega oli pump pidevalt töös, kuigi poleks pidanud.
Järgmise sammuna tuleb süsteem osaliselt kokku panna, õliga täita ja katsetada andureid ning tagasivoolu solenoidi. Kui ka see õnnestub, saab komponendid uuesti auto külge tagasi kruttida.
Järgmise sammuna tuleb süsteem osaliselt kokku panna, õliga täita ja katsetada andureid ning tagasivoolu solenoidi. Kui ka see õnnestub, saab komponendid uuesti auto külge tagasi kruttida.
BMW 745iA Executive -84
Hüdraulika võimaluste piires katsetatud. Põhja all olevale jagajale läks ühe külje väljundisse toru asemele pime ja teise külje omasse manomeeter. Kuna ei pime ega manomeeter polnud päris õigete otsikutega, siis rõhku täiesti korralikult testida ei saanud, keermete vahelt hakkas õli välja pihustama. Maksimumrõhuks jäi u 30-35 bar, mis tähendab, et pumbaga on samuti kõik korras.
Nüüd tuleb oodata paar nädalat, kuni saabub korralik laadung uusi juppe - tagaamortidele uued kaitsekummid, läbilöögipuksid, tugipuksid ja uued survevoolikud, lisaks ka täies pikkuses uus summuti. Korraks tuleb eemaldada ka käigukast, et vahetada lekkiv vändasimmer.
Pärast seda tuleb täide viia suure suuga antud lubadus ning auto enne talve veel ilusa ilmaga sõitma viia
Nüüd tuleb oodata paar nädalat, kuni saabub korralik laadung uusi juppe - tagaamortidele uued kaitsekummid, läbilöögipuksid, tugipuksid ja uued survevoolikud, lisaks ka täies pikkuses uus summuti. Korraks tuleb eemaldada ka käigukast, et vahetada lekkiv vändasimmer.
Pärast seda tuleb täide viia suure suuga antud lubadus ning auto enne talve veel ilusa ilmaga sõitma viia
BMW 745iA Executive -84