BMW E30 320i '89 Sysi
Re: BMW E30 320i '89 Sysi
Mul ka see tuulesuunaja peal ühel e30-l, mingeid probleeme ei meenu küll. Kunagi paigaldades mõtlesin ,et sellist "veidrust" vaevalt mõne teise auto peal kunagi näen
Tagumikualusele osale kolme "topelttriipu" ei tehtudki? Lisaks seal kolmes kohas keskel kinnitused ka, mis katte ilusti ligi ja vormis hoiab. Selline plank ülekate kuidagi naljakas nii pädevatelt meistritelt/firmalt.
Aga nagu õeldakse, parem kui varem ja vähemalt riie terve nüüd.
Tagumikualusele osale kolme "topelttriipu" ei tehtudki? Lisaks seal kolmes kohas keskel kinnitused ka, mis katte ilusti ligi ja vormis hoiab. Selline plank ülekate kuidagi naljakas nii pädevatelt meistritelt/firmalt.
Aga nagu õeldakse, parem kui varem ja vähemalt riie terve nüüd.
tel 55570186 - e30 varuosad
Re: BMW E30 320i '89 Sysi
Ei ole jah neid sooni. Ma enne ei märganud (st märkasin, et veidi nagu teistmoodi on, aga mis täpselt, mitte). Kui istmed kätte sain, siis panin need autosse tagasi ja ega ma rohkem selle autoga mänginud ei olegi. Mul on tulevikuks veel ühtede istmepõhjade jagu kangast varuks (pidades silmas seda, et eix22 sõnutsi olid eelmised istmepõhjad terved veel mõni aasta tagasi). Ehk kuna kangas on sama vana kui auto, siis ta on päikese poolt nii-või-naa oluliselt rabedamaks töödeldud.
Re: BMW E30 320i '89 Sysi
Viisin vanakese veel korraks ilusat ilma vaatama. Nüüd arvan, et selleks aastaks sõidud sõidetud. Ca 1000 ühist kilomeetrit jäi sel aastal meil seljataha.
Re: BMW E30 320i '89 Sysi
Kopeerisin tohutul hulgal erinevaid valdavalt telefoni(de)ga tehtud fotosid ühte kausta, kustutasin ära väga suurel hulgal pilte ja lõpuks saatsin trükki ca 1000 pilti aastatest 2011-2018. Ma elimineerisin suhteliselt palju kõiksugu autopilte, aga lõpuks sai neidki omajagu. Ja nendest omakorda selline kena pilt. Kevad ei ole enam kaugel
Ja et päris offtopic ei oleks, siis teema peategelane sai vähemalt ebayst endale uued porimatid
Ja et päris offtopic ei oleks, siis teema peategelane sai vähemalt ebayst endale uued porimatid
Re: BMW E30 320i '89 Sysi
Hey Palun jaga Ebay linki kuskohast salongi matid ostsid, tunduvad kvaliteetsemad kui enamus mida müüakse.
Re: BMW E30 320i '89 Sysi
Tellisin need siit. Kvaliteeti ma küll veel hinnata ei oska, sest ma pole neid kasutanud ega ka päevavalges autos sees näinud. Tõsi ta on, et pildi järgi on keeruline tellida - nii või naa saab aru alles kohale jõudes ja kasutades (mida ma pole veel teinud).
Re: BMW E30 320i '89 Sysi
2018 aasta, ehk teema peakangelase 30. juubeliaasta on avatuks kuulutatud.
Käivitasin teda esimest korda paar nädalat tagasi ning ei pidanud õnneks milleski pettuma. Täna sõitsin ka esimesed sõidud - tõin ta omale koju. Kuna mul üldse ei õnnestu temaga sõita, siis vähemalt on väga ilus vaadata.
Käivitasin teda esimest korda paar nädalat tagasi ning ei pidanud õnneks milleski pettuma. Täna sõitsin ka esimesed sõidud - tõin ta omale koju. Kuna mul üldse ei õnnestu temaga sõita, siis vähemalt on väga ilus vaadata.
Re: BMW E30 320i '89 Sysi
Korralik e30 on ilus jah.
Re: BMW E30 320i '89 Sysi
Me elame ajastul, kus energia maksab päev-päevalt üha enam. Loodustki tuleb üha enam hoida.
Hõõglampe vahetame LEDide vastu, EURO6 saastenõuded asenduvad peagi EURO6-2'ga. Nn DPF (kütuseosakeste filter), mis oli seni vaid diiselkütusel töötavate mootorite pärusmaa, leiab nüüd oma koha ka bensiinimootoritel.
Eesmärk on üks- säästa loodust, et õhk oleks puhtam. Et autod oleksid ökonoomsemad, et nende väljalasketorustikest ei paiskuks õhku meile kahjulikke ühendeid, mis igapäevaselt laastavad meie tervist ning mille tõttu väheneb pidevalt looduslik mitmekesisus. Loodusliku mitmekesisuse osas siiski ääremärkus, et sääski see vist ei puuduta.
Igatahes kõikide regulatsioonide-nõuete kiuste on minu autodest kõige ökonoomsem pealkirjas kajastatud sõiduk. Eile mahtus paaki ca 45 liitrit bensiini, kuigi viimasest tankimisest oli möödas ca 9 kuud. Ühegi teise autoga ma paagitäiega nii kaua sõita pole saanud. Lõin ta sel puhul ka kenasti läikima.
Pildile jäi ka üks E55 AMG. Tuleb tunnistada, et 1998. aasta Mercedes-Benz on kiirusomadustelt pea 10 aastat vanemast E30'st peajagu üle. Aga kindlasti võtab ta oluliselt rohkem kütust, saastab keskkonda, hävitab loodust ja võiks teoreetiliselt üldse keelatud olla.
Millalgi mai keskel sai ka ülevaatusel käidud - sõidame veel.
Hõõglampe vahetame LEDide vastu, EURO6 saastenõuded asenduvad peagi EURO6-2'ga. Nn DPF (kütuseosakeste filter), mis oli seni vaid diiselkütusel töötavate mootorite pärusmaa, leiab nüüd oma koha ka bensiinimootoritel.
Eesmärk on üks- säästa loodust, et õhk oleks puhtam. Et autod oleksid ökonoomsemad, et nende väljalasketorustikest ei paiskuks õhku meile kahjulikke ühendeid, mis igapäevaselt laastavad meie tervist ning mille tõttu väheneb pidevalt looduslik mitmekesisus. Loodusliku mitmekesisuse osas siiski ääremärkus, et sääski see vist ei puuduta.
Igatahes kõikide regulatsioonide-nõuete kiuste on minu autodest kõige ökonoomsem pealkirjas kajastatud sõiduk. Eile mahtus paaki ca 45 liitrit bensiini, kuigi viimasest tankimisest oli möödas ca 9 kuud. Ühegi teise autoga ma paagitäiega nii kaua sõita pole saanud. Lõin ta sel puhul ka kenasti läikima.
Pildile jäi ka üks E55 AMG. Tuleb tunnistada, et 1998. aasta Mercedes-Benz on kiirusomadustelt pea 10 aastat vanemast E30'st peajagu üle. Aga kindlasti võtab ta oluliselt rohkem kütust, saastab keskkonda, hävitab loodust ja võiks teoreetiliselt üldse keelatud olla.
Millalgi mai keskel sai ka ülevaatusel käidud - sõidame veel.
Re: BMW E30 320i '89 Sysi
Ma pole kindel, kas ma see aasta enam temaga õue mängima jõuan. Ilus suvi oli, vihma ju peaaegu ei sadanudki. E30 sai osaleda kahel väljasõidul - EKBK kokkutulekul ning Laitse Youngtimerite üritusel. Viimasele üritusele paraku ma ei eelregistreerinud oma saabumist ning seetõttu sattusin parkima mitte youngtimerite vaid outsiderite sektsiooni. Koos muu põhjamuda, sh Bentley Turbo R'i ning sarnastega. Neelan need hapud viinamarjad alla ja tunnistan, et samas on see ikka väga kiiduväärt algatus. Näha vanatehnikat seinast-seina, säilinud autodest tuunituteni, Audidest Volvodeni. Põnev on, mis seal salata. Äkki järgmisel korral olen targem ning ei satugi kruusakarjääri ja heinamaa servale, saan tunda endki täisväärtusliku osalisena.
EKBK väljasõit Loode-Eestis kujunes vanas heas seltskonnas meeleolukaks. Tore oli näha vanu olijaid ning hea meelega näeksin rohkem ka uuemat-põnevamat tehnikat. Suurt äratundmis"rõõmu" pakkus ka lekkiva jahutussüsteemiga E23 - kuigi omanik tõenäoliselt tundis teatavaid afropilvi enda pea kohale kogunemas, siis mulle meenus kohe meie üks kunagine väljasõit Soome:
Vanatehnikaga juba on kord nii - et mitte alati ei sõida sina vanatehnikaga, vaid vahel ka vastupidi.
Uuema tehnika kontekstis: Tõnu Korrol, juulikuise vestluse kinnituseks, sinu Z3 kupee oleks kindlasti üks nendest autodest, millega tahaks vähemalt mina (tõenäoliselt ka paljud teised) tutvust teha.
Kui rääkida hooaja suurimatest tegemistest teema peakangelasega seonduvalt, siis tõmbasime abikaasaga tööriided selga ning võõpasime tema toa veidi valgemaks. Minu meelest sai täitsa kena ja see vist ongi kõik, mis ma selle auto heaks sel suvel korda saatsin. Põrand jäi küll pesemata
Edit 01.11.2018 - hooaja läbisõiduks kujunes ca 400 km
EKBK väljasõit Loode-Eestis kujunes vanas heas seltskonnas meeleolukaks. Tore oli näha vanu olijaid ning hea meelega näeksin rohkem ka uuemat-põnevamat tehnikat. Suurt äratundmis"rõõmu" pakkus ka lekkiva jahutussüsteemiga E23 - kuigi omanik tõenäoliselt tundis teatavaid afropilvi enda pea kohale kogunemas, siis mulle meenus kohe meie üks kunagine väljasõit Soome:
Vanatehnikaga juba on kord nii - et mitte alati ei sõida sina vanatehnikaga, vaid vahel ka vastupidi.
Uuema tehnika kontekstis: Tõnu Korrol, juulikuise vestluse kinnituseks, sinu Z3 kupee oleks kindlasti üks nendest autodest, millega tahaks vähemalt mina (tõenäoliselt ka paljud teised) tutvust teha.
Kui rääkida hooaja suurimatest tegemistest teema peakangelasega seonduvalt, siis tõmbasime abikaasaga tööriided selga ning võõpasime tema toa veidi valgemaks. Minu meelest sai täitsa kena ja see vist ongi kõik, mis ma selle auto heaks sel suvel korda saatsin. Põrand jäi küll pesemata
Edit 01.11.2018 - hooaja läbisõiduks kujunes ca 400 km
Re: BMW E30 320i '89 Sysi
Tere kevad!
Käisin tegin täna autole tule alla, ajasin garaazhist välja ja kõndisin ümber auto, toksisin kinganinaga rehve, vaatasin siit- ja sealtpoolt, lähemalt ja kaugemalt. Istusin autosse sisse ning siis tulin jälle välja ja tegin tiiru ümber auto. Jah, vanasti tehti ikka ilusaid asju. Kõik vedelikud olid kenasti seal, kuhu ma nad sügisel jätsin ning ühtegi veateadet "9-tolline puutetundlik pardakompuutri ekraan" ehk maakeeli check-control ei esitanud.
Aga no sellega see ilusam pool nüüd lõppeb ka. Mitu probleemi on nüüd jadamisi ilmnenud ja sõit töökotta on juba kokku lepitud.
1) Tagurpidikäigu tuled. Nendega on mingi kotermann kuskil käigukasti küljes oleva lüliti juures - just juures, mitte lüliti ise - sest lüliti ise alati lülitab. Tuled aga alati ei sütti. Kahtlustasin ühendust, olen seal klemme nüüd 2x puhastanud ent tulemus on ikkagi sama.
2) Pidurid. Seismine ei mõju piduritele hästi, mille tulemusena üks piduritest jääb peale - edasi tagasi nõksutamise tulemusena tundub, et parem tagumine. Üles tõstnud ja kontrollinud küll pole.
3) Summuti. Talvel ostsin uue (B-kat) tagumise püti ja vahetasin selle ära. Esiteks tuli välja, et vanal pütil oli ainult 1 imepisike auk torus sellel kohal, kuhu on keevitatud riputusaas. Aga kuna uus oli juba olemas, siis vahetasin ära ning selle käigus purunes üks tagumistest vitsadest - mille tulemusena on tagapütt nüüd kenasti vastu tagavararatta koobast. Kui auto ei liigu, siis täitsa vaikselt - sõita ma pole proovinud, sest lumi ja sool on maas. Aga korda ta tuleb teha.
4) Hooldus. Viimasest õlivahetusest on juba 1000+km, aga ka 2 aastat.
Lumi võiks nüüd ära sulada, teed kuivada, et saaks töökotta sõita
Käisin tegin täna autole tule alla, ajasin garaazhist välja ja kõndisin ümber auto, toksisin kinganinaga rehve, vaatasin siit- ja sealtpoolt, lähemalt ja kaugemalt. Istusin autosse sisse ning siis tulin jälle välja ja tegin tiiru ümber auto. Jah, vanasti tehti ikka ilusaid asju. Kõik vedelikud olid kenasti seal, kuhu ma nad sügisel jätsin ning ühtegi veateadet "9-tolline puutetundlik pardakompuutri ekraan" ehk maakeeli check-control ei esitanud.
Aga no sellega see ilusam pool nüüd lõppeb ka. Mitu probleemi on nüüd jadamisi ilmnenud ja sõit töökotta on juba kokku lepitud.
1) Tagurpidikäigu tuled. Nendega on mingi kotermann kuskil käigukasti küljes oleva lüliti juures - just juures, mitte lüliti ise - sest lüliti ise alati lülitab. Tuled aga alati ei sütti. Kahtlustasin ühendust, olen seal klemme nüüd 2x puhastanud ent tulemus on ikkagi sama.
2) Pidurid. Seismine ei mõju piduritele hästi, mille tulemusena üks piduritest jääb peale - edasi tagasi nõksutamise tulemusena tundub, et parem tagumine. Üles tõstnud ja kontrollinud küll pole.
3) Summuti. Talvel ostsin uue (B-kat) tagumise püti ja vahetasin selle ära. Esiteks tuli välja, et vanal pütil oli ainult 1 imepisike auk torus sellel kohal, kuhu on keevitatud riputusaas. Aga kuna uus oli juba olemas, siis vahetasin ära ning selle käigus purunes üks tagumistest vitsadest - mille tulemusena on tagapütt nüüd kenasti vastu tagavararatta koobast. Kui auto ei liigu, siis täitsa vaikselt - sõita ma pole proovinud, sest lumi ja sool on maas. Aga korda ta tuleb teha.
4) Hooldus. Viimasest õlivahetusest on juba 1000+km, aga ka 2 aastat.
Lumi võiks nüüd ära sulada, teed kuivada, et saaks töökotta sõita
Re: BMW E30 320i '89 Sysi
Uus pidurivedelik tuleb panna , siis ei juhtu piduritega midagi .
See õli seob niiskust ja nii need kolvid rooste lähevad
Mul on näiteks üks auto seisnud 1,5 aastat tänaval ja pidur peale ei jää .
See õli seob niiskust ja nii need kolvid rooste lähevad
Mul on näiteks üks auto seisnud 1,5 aastat tänaval ja pidur peale ei jää .
Re: BMW E30 320i '89 Sysi
See kuramuse kanal tuleb seal autoall kuidagi kinni katta, sest sealt talv läbi aurub maaniiskust ja tekitab igasugu ebameeldivusi.
e28
Re: BMW E30 320i '89 Sysi
Kanal oli kenasti suletud kuni summutivahetuseni. Hetkel tõesti lahti, aga talviti ikka kinni. Nõus olen ka kommentaari osas mis puudutab pidurivedeliku veelembust, ent omateada ma lasin selle 2a tagasi ära vahetada. Aga nüüd tuleb seda nii või naa uuesti teha.
Re: BMW E30 320i '89 Sysi
See on minuarust üks väga levinud linnalegend, mul omal on talvitunud erinevad autod suht sarnastes tingimustes ilma märkimisväärsete probleemideta (igal kevadel kanalis lausa vesi sees).
E10 2002
Re: BMW E30 320i '89 Sysi
Eelmine nädalavahetus jäi ikka kripeldama. Märtsi teine pool on noor aprill ja aprillis juba sõidetakse hobiautoga. Tegin nimekirja vajalikest töödest-juppidest ja panin selle e-postina töökoja poole teele. Ja teisipäeval või kolmapäeval, kui päike kõrgelt säras ning tänavad enamvähem kuivad olid ei pidanud ma enam kiusatusele vastu - tegin kindlustuse peale ja viisin peategelase meditsiinilisele läbivaatusele. Sanatooriumi, võib vist öelda.
Sel korral leidsid sain taas omal nahal tunda, miks A osa (mida ma ei raatsinud osta) on palju parem kui B osa. Sama sai tunda ka meister Lauri, kes minu uut B-osa tagumist pütti autole sobivaks kujundama asus - tuli lõigata ja keevitada. Tegelikult tuli töökojarahval meelde, et minu eelmise summutiga (samuti B-osa) nägid nad ka 2 aastat tagasi omajagu vaeva, et see vastu varuratta pesa ei koliseks. Igatahes praeguseks on asi korras.
Mis siis tehtud sai:
*Uus tagumine summutipütt
*Uued tagumised pidurisilindrid mõlemad
*Uued tagumised piduritorud
*Uus pidurivedelik. Kuna torud olid nagu nad olid, ja pidurid ka kinni mis kinni, siis järelikult 2a tagasi ma siiski ei vahetanud seda vedelikku.
*Uued rehvid 4tk (Gt Radial Champiro). Võtsin esimesed, mille nime ma teadsin ja mis olid Eestis laos olemas. Loodan, et ei pea väga pettuma.
*Uus tagurpidikäigulüliti. Nagu öeldud ta vahepeal töötas ja vahepeal mitte - viga oli ikkagi lülitis, sest nüüd töötab kõik veatult.
*Uus õli ja filter.
Ja mis seal salata. Sõidab täitsa teistmoodi. Kõik teavad, et rehvivahetus mõjutab - aga kui samal ajal tulevad lahti ka pidurid... Auto veereb hoopis paremini nüüd. Käisin nautisin õhtuhämarust ka veidi
Sel korral leidsid sain taas omal nahal tunda, miks A osa (mida ma ei raatsinud osta) on palju parem kui B osa. Sama sai tunda ka meister Lauri, kes minu uut B-osa tagumist pütti autole sobivaks kujundama asus - tuli lõigata ja keevitada. Tegelikult tuli töökojarahval meelde, et minu eelmise summutiga (samuti B-osa) nägid nad ka 2 aastat tagasi omajagu vaeva, et see vastu varuratta pesa ei koliseks. Igatahes praeguseks on asi korras.
Mis siis tehtud sai:
*Uus tagumine summutipütt
*Uued tagumised pidurisilindrid mõlemad
*Uued tagumised piduritorud
*Uus pidurivedelik. Kuna torud olid nagu nad olid, ja pidurid ka kinni mis kinni, siis järelikult 2a tagasi ma siiski ei vahetanud seda vedelikku.
*Uued rehvid 4tk (Gt Radial Champiro). Võtsin esimesed, mille nime ma teadsin ja mis olid Eestis laos olemas. Loodan, et ei pea väga pettuma.
*Uus tagurpidikäigulüliti. Nagu öeldud ta vahepeal töötas ja vahepeal mitte - viga oli ikkagi lülitis, sest nüüd töötab kõik veatult.
*Uus õli ja filter.
Ja mis seal salata. Sõidab täitsa teistmoodi. Kõik teavad, et rehvivahetus mõjutab - aga kui samal ajal tulevad lahti ka pidurid... Auto veereb hoopis paremini nüüd. Käisin nautisin õhtuhämarust ka veidi
Re: BMW E30 320i '89 Sysi
Huvitav, et selline jama. Mis firma summuti oli ? Keskelt on ta ühe toru koonuse pealt liigutatav. Teise toru peal on kokku surutav tihend , mis iga summutiga võib eri kohta jääda ja tuleb alati uus panna.
tel 55570186 - e30 varuosad
Re: BMW E30 320i '89 Sysi
Ei tea mis firma, Toivoku tõi. Mina teda paika ei saand ei üht ei teistpidi, eelmisega oli ka mingi jama. Samas keskmine pütt tundub originaal ja õigel kohal. Kuid mis seal ikka - praegu on ok ja uuesti lahkama ei hakka teda. Järgmised 10 aastat peaks nüüd rahu majas olema.
Käisin laupäeval ülevaatusel ka ära temaga, aastake jälle hooleta. Mnt.ee ütleb mulle, et eelmise aasta ülevaatusest tänaseni sai peaaegu 500km sõidetud. Seega võtan vähemalt 500km selle aasta eesmärgiks.
Käisin laupäeval ülevaatusel ka ära temaga, aastake jälle hooleta. Mnt.ee ütleb mulle, et eelmise aasta ülevaatusest tänaseni sai peaaegu 500km sõidetud. Seega võtan vähemalt 500km selle aasta eesmärgiks.
Re: BMW E30 320i '89 Sysi
huvitav kas poolakate kvaliteet on nii kõvasit langenud, sest mina olen neid paigaldanud 6-7tk kindlasti ilma probleemideta. probleemi on olnud tagumiste vitsadega, kuna neid on 2 eri mõõdus olnud.
Autoremont. e34 524td, e32 750il, e21 315, e12 520, e30 325i, Audi Allroad, e39 528i , e39 530d
Re: BMW E30 320i '89 Sysi
Poolakad on tublid, nad toodavad originaalile tootekoodi poolest vastavat toodet rohkem kui 10x odavamalt. Võimalik, et sina oleks ta sinna paika saanud, mina mitte. Ma endiselt arvan, et probleem on ennekõike selles - ma ei raatsinud ca 700 eurot originaaltoote eest maksta.
Eile käisime Nugaga minu E30ga Keilas vorstisaia söömas ja kohvi joomas. Hea meel on tõdeda, et täna hommikul (laupäev) enne kella 8't (vara) ta juba raporteeris sellest, kuidas ta väikestviisi oma autosid garaazhist välja ajab ning poolpõlemata kütuseosakestega rikastatud väljalaskegaase sisse hingab. Nuga 320 Baur, 323i või 750i - keegi neist võiks ju oma tee sel aastal Vabaduse puiesteele leida, keegi võiks oma tahumatusega rikastada liisingdiislite anonüümset argipäeva...