16. leht 23-st

Postitatud: 05 Apr 2010 21:14
Postitas rints
Kas lsd kettad originaalid tehase toodang või lastud teha?

Postitatud: 05 Apr 2010 21:32
Postitas Cardo
rints kirjutas:Kas lsd kettad originaalid tehase toodang või lastud teha?
ikka originaal , ilusasti ju kotisees ja õlised

Postitatud: 11 Apr 2010 17:47
Postitas Cardo
Garaaz sai veest tühjaks pumbatud, LSD lahti monteeritud ja kui lauapeal kettaid välja võtsin, ei täheldanud küll miskit häda, vähemalt otsest häda mitte, selline tunne, nagu oleks survepinge ketastele liiga lahja.
Libiskettad on küll kasutatd ehk ei paista võrreldes uutega samaväärsed, kuid tööpinnad on karedad ja ilma eriliste kulumiskraapsudeta. Seega kui keegi on huvitatud sellistest ketastest võib julgelt küsida sest sisse lähevad nagunii uued.


Lisan siia lingi LSD188 skeemist, et tulevikus lihtsam leida oleks http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... 3141203794

Postitatud: 18 Apr 2010 20:09
Postitas Cardo
Täna midagi muud ei juhtunudgi, kui auto sai suvisteks vallatusteks valmis.
Pilte ei teinud, kuna ootan vihma, et saaks auto puhtaks.
Esistanged ka liimisin klaasvaigu ja mingi kiudmatiga, õnneks oli vaik musta värvi, seega eriti häirima ei jäänudki.

LSD-d kokku lappides tegin märkmed, korpuse pilu esmakoostamisel 3.7mm ja peale pingutamist ja lahti laskmist 3,5mm.
Tulemuseks, rattad käivad küll pehmel pinnasel mõlemad ühte suunda, kuid rattapolte jõuvõtmega pingutades jõuab ratast läbi keerata. Kruusapeal manööverdades ei täheldanud, et toimuks tagasataste nn kraapimist.

Postitatud: 21 Apr 2010 18:46
Postitas Cardo
Nüüdsest vist ainuke e28 Eestis kus on 2 istekohta ja kere tüübiks Sportauto. Sõiduki kategooriaks jäi endiselt M1.
Auto esmane reg oli 1983 , Eestis alates 19 aprill 1994 seega väikene sünnipäevakingitus 20 aastapäeva puhul Eestis.

Mis veel vaatasin : Lubatud kasutada: trening ja võistlusperioodil .
Kas kusagil on seaduslik alus mis reglementeerib treeningperioodi ?

Ja veel lisaks, et surve sõbrale kes tagaspõlle lisa üle värviks on kasvanud, võiks tiba viisakam juba välja paista :(

Postitatud: 22 Apr 2010 13:13
Postitas E28
Palju kogu see protsess maksma läks, et masin sportautona arvele võtta?

Postitatud: 22 Apr 2010 15:51
Postitas Cardo
E28 kirjutas:Palju kogu see protsess maksma läks, et masin sportautona arvele võtta?
Kas mõtled, palju mul raha teenimata jäi, et ma päev otsa taidlesin, või riigilõivu, kui viimast siis 300.- + TÜV 500.- , kummagi oleks ma pidanud nagunii tegema, sest auto tehn passis oli ammust ajast vale kerevärv ja TÜV oli ka ammu läbi saanud, seega ei maksnud see mittekuimidagi, ainult kulutatud ajast on kahju.
EAL-ist pead tegema muidugi kaardi ja sealt võtma avalduse. Palju need maksavad ei oska ma peast kommentaarida, kuid suurusjärk on sama.

Veel lisaks, et auto oli TÜV teljekaalul ja tühja paagi ja juhiga näitas esitieljel 730 kg ja taga 534 kg , palju seda näitab standardautol, kas kellelgi on sellist infot ?

Lisaks veel, et kui ma lasen oma esispoilerist teha tõmmise, palju oleks huvilisi selle koopiast? Plaanis oleks teha 1 negatiiv ja u 5 koopiat, ennem vajaks stange pisut kohendamist ja lõplikku viimistlust, kui oleks huvilisi, siis oskaks hinnast ka rääkida, kuid arvan, et see jääb alates 3000 raha kanti umbes, sõltuvalt soovijate arvust.


Tegin siis ühel õhtul paar hämarat pilti.
Sellised on siis liiklemiseks mõeldud jalatsid :

Pilt

Peale spido akude vahetust nägi asi sedasi välja :

Pilt

ja kui hakkasin väljast sisse sõitma, selgus et auto on härmas :

Pilt

Postitatud: 23 Mai 2010 19:04
Postitas Cardo
28 OT-lt ühes tükis tagasi.
Kõik läks väga hästi. Tagasihoidlik plaan olla 30 seas 50-st sai täidetud, alla 1.10-e sõidetud.
Parim aeg jäi ikka löömata. Sessiooni 4 ringil tuli siis parimaks ajaks 01:07.835 , keskmine kiirus 115,321.

23-l OT-l sõitsin 01:07.733 k/k 115,495.

Hästi : vedrustus töötab võrreldes eelmisega nagu öö ja päev, äärekive sai lausa rünnatud iga nurgaalt, eelmise vedrustusega äärekivi puudutamine viis auto teelt minema.

Halvasti :
1: Kiirus puudub, jõudu oleks nagu kulbiga võetud, kas uus ülekanne 4,45 on selles süüdi ei tea, aga pöörded ei ole stabiilselt kasvavad, mingi kala on sees, seega vaja minna motostendi ja dünosse, tekiks mingigi arusaam mida peab ette võtma. Vähemalt 1 sek läheb sinna.

2: Pidurid on pehmed ja tundetud, pedaal vajub liiga läbi, kahtlustan pidurivõimu ja peasilindri kotermani, pigem viimast. Kas likvideerida see võim üldse ära, või osta lihtsalt uus peasilinder, pean veel mõtlema.
Esimene vasem plokeerus ka liiga kergesti ja plokeerumist nägin vaid tahavaatepeeglist meeletu tossupilve näol, õiget pidurdamise tunnet ei tekkinud, pidurdasin väga ettevaatlikult õrnalt ja pikalt, sinna läks arvan 1 sek ringipeale vähemalt.

3: Tossutamine peale uute kurvide kompleksi tagasirgele tulles, algul arvasin , et äkki on mootoris õli palju ja kurvis kallutab silindritesse ja õlirõngad ei pea seda kinni , kust mujalt õli põlemiskambrisse saab, kuid päeva lõpuks selgus tossamise põhjus.
Kurvis, eriti ilmne väga pika vasakkurviga tekib olukord, kus parempoolne poolass surutakse paremale inertsiga, siis tuleb reduktori veovõll niipalju simmeri suhtes välja, et reduktori õli lekib sealt otse summuti torule ja see seal põledes tekitas suitsuvinet.
See kahtlus, et reduktor võlli simmeritest lekib oli ka varem, kuid pidasin seda mingiks muuks anomaaliaks, nüüd on see teada. Lahenduseks on poolassi ja võlli vahele teha vaheseibid, et poolassid ei loksuks sisse välja niivõrd palju. Võimalik, et leian paksema otsaga reduktori võllid, pean uurima puurima.

4: Vanad slikid : See oli päeva nael, kui ajasõidud said läbi.
Kruttisime slikid alt ära ja vedrud taas tänavasõiduks ülesse ja tänavalegaalsed papud alla. Need on mingid Falkenid ?? ajast rehvid.
Kuna sõbrad tahtsid ka rada ja autot proovida otsustasin teha mõned kiiremad ringid veel. Paar ringi ei saanud arugi, kuid kui rehvid soojenesid siis :shock: :shock: milline pidamine. S kurv ja taga kiire kurv sai läbitud nii valutult, pidurdus tundus arusaadavam, info rehvidelt tuli rooli ja kõrvu kordi paremini kui slikiga. Aega ei mõõtnud, kuid tagumikutunne ütles, et ajad võisid olla paremad kui slikiga.
Slikid on ka üle 5a vanad vast ja viimase piirini kulunud, üks vale pidurdus ja slikil on riie väljas. Seega lausa kahtlen, kas veel jätkan vanade slikkidega proovimist. Ehk tõesti osta Toyod või muud sellesarnast. Pakun 1 sek sealt veel lisavõitu.

Seega peaks ilma suuremate kulutusteta alla 1,05 aega ilusti sõita saama.

Postitatud: 23 Mai 2010 20:04
Postitas Aix
Cardo kirjutas: Veel lisaks, et auto oli TÜV teljekaalul ja tühja paagi ja juhiga näitas esitieljel 730 kg ja taga 534 kg , palju seda näitab standardautol, kas kellelgi on sellist infot ?
Tehn.passis on registerteljekoormused 910 ja 980kg.

Postitatud: 23 Mai 2010 20:14
Postitas trevi
registrimass on paraku see, kui palju võib auto maksimaalselt kaaluda.

Postitatud: 23 Mai 2010 23:12
Postitas Arvo
Cardo kirjutas:Slikid on ka üle 5a vanad vast ja viimase piirini kulunud, üks vale pidurdus ja slikil on riie väljas. Seega lausa kahtlen, kas veel jätkan vanade slikkidega proovimist. Ehk tõesti osta Toyod või muud sellesarnast. Pakun 1 sek sealt veel lisavõitu.
Toyod on toredad asjad küll aga neid läheb Audruringil nagu leiba, ma nii silma järgi pakun, et 5 sõidetud sessiooniga kulus mul 50% mustrist. :evil: Ma oskamatuse tõttu tõenäoliselt kulutasin rehvi rohkem ka kui vilunud sõitja, samas usun, et üle 3 OT laadse ürituse ühe Toyode komplektiga naljalt ära ei venita... kokkuvõttes läheb päris kalliks see lõbu.
Kui uuesti saaks valida siis ma võtaks tõenäoliselt nt Hankook Z212 vms veidi tahkema rehvi.

Postitatud: 24 Mai 2010 10:47
Postitas Silwer
Toyosid läheb tõesti suve jooksul vähemalt kaks komplekti kui proovid ikka enamikel üritustel osaleda.

Postitatud: 24 Mai 2010 10:51
Postitas Cardo
Silwer kirjutas:Toyosid läheb tõesti suve jooksul vähemalt kaks komplekti kui proovid ikka enamikel üritustel osaleda.
Ega neid peetud slikke ka vähem ei lähe. Kõige kurvem ongi see, et 1 hetkeline plokki pidurdamine ja esimesed rehvid võib prügikasti tõsta, hädaolukorras saab ka tagasillal neid kasutada.

Vaadates silla setinguid ja rehvi normaalset kulumist , tundus hetkel kõik hästi olevat. Võibolla Sauga jaoks võiks isegi kaldeid rohkem olla, aga hetkel ei ole see enam primaarne. Mõtteid peab koondama pidurite parendamisele.

Postitatud: 24 Mai 2010 12:23
Postitas Arvo
Oskad öelda kui palju sul ees külgkallet on? Kuida seda üldse mõõta saaks, mul nimelt ees ise tehtud mitte reguleeritavad camber plates ja pole õrna aimugi mitu kraadi reaalselt ratta nurk on :)

Postitatud: 24 Mai 2010 12:33
Postitas Silwer
Kasutatud slikke läks mul suve jooksul kolm komplekti. Need kolm komplekti olid muidugi odavamad kui üks jooks uusi Toyosid. Kuid see oli eelmine aasta ja siis ei olnud probleeme kasutatud rehvide leidmisega. See aasta aga Saksa Autost kasutatud rehve ei saa ja ega neid ka mujalt eriti võtta ei ole. Peab vist hakkama pakibussiga Soomest / Rootsist rehve tooma...

Postitatud: 24 Mai 2010 13:29
Postitas E28
Arvo kirjutas:Oskad öelda kui palju sul ees külgkallet on? Kuida seda üldse mõõta saaks, mul nimelt ees ise tehtud mitte reguleeritavad camber plates ja pole õrna aimugi mitu kraadi reaalselt ratta nurk on :)
Eelmise lehe viimases postis kirjas, et -2.3.

Postitatud: 24 Mai 2010 16:56
Postitas Cardo
Külgkallet saan ise võtta ja anda, 2,3 oli nii, et arvatavalt suudan lasta vedrust selle kuni 3 kraadini ja kui vedrud ülesse keerata kukub 1, .. kraadini. Hetkel siis tellin uue peasilindri ja kui see mind ei rõõmusta viskan pauna vahelt minema ja hakkan jõusaalis tõstekangiga jalalihaseid treenima :)

Postitatud: 30 Mai 2010 21:32
Postitas Cardo
Lekkiv reduktor sai korda, stopperrõngas lihtsalt oli liiga lohvka, asendasin uuega ja võll enam nii naljalt välja ei tule.

Tellisin uue piduri töösilindri ja lubati kuu aja jooksul Saksamaalt kohale toimetada. UM- is hind 6000 , õnneks saan pea 6x soodsamalt kui ikka saan :)

Kui kellelgi on silma jäänud sellist slikki, siis 1tk oleks hädasti vaja, saaks jooksu kokku :

Pilt

Postitatud: 09 Juun 2010 22:52
Postitas Cardo
Täna saabus kauaoodatud panderoll, tegelt väga kaua ei läinudgi, tänud bballa -le !!!

Selleks, et saadud kaubast kasu oleks tuli kõigepealt puurida torusse auk ja siis see kinni toppida :

Pilt

Ja siis tuli lugeda juhendit ja kõvasti tinutada, puurida ja sääski kätega vehkida ja hetkel saigi asi tööle. Neid näidikuid ikka tekib aina juurde :

Pilt

Ennem Pärnu sõite mõtlesin, et uuriks pisut mis temperatuurid kapotiall on.Üks andur mõõdab siis kapotialust tempi, Sauga katsetustel on väljalaske kolle kohal ennem õhulugejasse mineva toru all täitsa jahe, sama temperatuur mis välistemperatuur, nagu näha seistes läheb seal liiga kuumaks, kuid tundub, et sõidu ajal on kapotialune jahutus täiesti hea.

Segukell vähemalt hetkel tegi sellist imet, et mootor kohapeal töötades enam nii kuumaks ei läinud, segu oli natukene tühikäigul liiga rikas.
Homme üritaks katsetada sõidu ajal toimuvat.

Pühapäeval saab Raplas üle pika aja taas pisut tiirutada, loodaks, et ilma ka oleks.

Postitatud: 10 Juun 2010 08:20
Postitas trevi
Segukell vähemalt hetkel tegi sellist imet, et mootor kohapeal töötades enam nii kuumaks ei läinud, segu oli natukene tühikäigul liiga rikas.
Homme üritaks katsetada sõidu ajal toimuvat.
Millega üldse mootorit juhid? Kuidas lihtsalt segukella lisamine tempi muutis? M30 tundubki tahtma tühikäigul rikkavõitu segu.