BMW 745iA Executive 02/1984 Ingmar

Foorumiliikmete autod.
Kasutaja avatar
Priit
Klubiliige
Postitusi: 2576
Liitunud: 29 Mär 2005 11:13
Asukoht: Estonia

Postitus Postitas Priit »

sysi kirjutas:Ja ma ei tea, mida Ingmar ja Trevi 745 roolivale neiule (Kairi?) sisse söötsid, aga sellise innukusega gaasipedaali tallavat daami ei kohta just igal sammul.
minulgi olid hetkeks .. khmm.. kurgus :lol:
e12, e21 Baur, e46 Alpina, e85, e90 Alpina
Kasutaja avatar
ingmarp
Klubiliige
Postitusi: 189
Liitunud: 04 Jaan 2008 17:58
Asukoht: Kuressaare
Kontakt:

Postitus Postitas ingmarp »

Nonii,

praeguseks olen seitsmekaga maha sõitnud koos toomisega u 4000 km, ennast ilmutama on hakanud mõned vead, mis ilmselt on tingitud sellest, et auto on mõnda aega seisnud. Pärast jaanipäeva kodu poole liikudes lõi käigukasti avariirežiimi, st alles oli ainult kolmas käik. Kui auto seisma jätsin ja uuesti käivitasin, oli kõik korras. Nädalavahetusel kadus ära laadimine, arvatavasti viga generaatoris. Trall lõppes sellega, et sõitsin aku pealt Pärnust Tallinnasse, siinkohal tänaks auto müüjat, kes sinna mingise 100Ah tankiaku paigaldanud oli :D Linna jõudes hakkas auto korralikult turtsuma ja aku kooles lõplikult Järve Säästumarketi juures, kus parklasse pööramise ajal auto välja suri. Siinkohad suured tänud Herr Trevile, kes auto ära transportimiseks akut laenas. Sain Trevilt ka teise geneka, vahetada pole neid veel jõudnud, aga arvatavasti peaks mure generaatorivahetusega lahenema. Hiljem Treviga arutades tekkis mõte, et ehk oli käigukasti avariirežiimi minek samuti seotud genekaprobleemidega ja mingi pinge kõikumine vms ajas kasti aju hämmingusse, sest enne ja ka pärast seda jama on käimar töötanud kenasti.
Samuti märkasin mingi hetk tugevat bensiinilõhna auto juures, selgus et kapotialused kütusevoolikud on vanadusest pragunenud ja ilmselt mõni neist ka läbi ajab.
Tööd tahaks ka summuti, mis kusagilt tagumise poti juurest pläriseb.

Hoolimata väikestest tõrgetest on mulje autost väga hea. Freude am Fahren värk noh :)

Uusi pilte pole ajapuuduse tõttu endiselt suutnud teha, aga tulemata need ei jää. Samuti on kokkutulekule regatud, niiet kel huvi, saavad autot seal ka näha.
BMW 745iA Executive -84
mask
Postitusi: 107
Liitunud: 16 Juun 2005 19:16
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas mask »

ingmarp kirjutas:Nonii,
Hiljem Treviga arutades tekkis mõte, et ehk oli käigukasti avariirežiimi minek samuti seotud genekaprobleemidega ja mingi pinge kõikumine vms ajas kasti aju hämmingusse, sest enne ja ka pärast seda jama on käimar töötanud kenasti.
Seda mõtet võin kinnitada omast kogemusest, et pinge langemine ajab kasti aju segadusse (tõsi küll minu kogemus on e34 all oleva 5-käigulise automaatkastiga).


-= mask =-
Kasutaja avatar
Iff
Klubiliige
Postitusi: 509
Liitunud: 25 Jaan 2005 22:16
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Iff »

Täitsa normaalsed vead vana auto kohta ju. Pakun ka sama, et kastiaju läks pinge languse tõttu lolliks
635csi
Kasutaja avatar
ingmarp
Klubiliige
Postitusi: 189
Liitunud: 04 Jaan 2008 17:58
Asukoht: Kuressaare
Kontakt:

Postitus Postitas ingmarp »

Iff kirjutas:Täitsa normaalsed vead vana auto kohta ju.
Jep, eks nad hakkavad ühe- ja mitmekaupa välja lööma. Sakslasel oli ta mõnda aega seisnud ja paraku on autodel komme ennast katki seista. Minu jaoks on põhiline see, et ma Eestisse ära sõitsin ja kusagil Poolas tee peale ei jäänud :)
BMW 745iA Executive -84
Kasutaja avatar
ingmarp
Klubiliige
Postitusi: 189
Liitunud: 04 Jaan 2008 17:58
Asukoht: Kuressaare
Kontakt:

Postitus Postitas ingmarp »

Heh, laadimise puudumise põhjuseks ei olnud mitte vigane generaator, vaid lõpuni välja veninud geneka rihm. Vahetasin ära nii geneka rihma kui ka roolivõimu- ja kliima kompressori rihmad. Samuti sai vahetatud vanadusest pragunenud ja lekkiv külmkäivituspihustisse minev kütusevoolik. Ka õhufilter on nüüd uus. Vahetada tuleks veel mõned kapotialused voolikud, mis samuti pragunenud, tellima peaks ka uue paisupaagi ja kaitsmekarbi kaane.
Üks suurem ja mitte eriti pakiline plaan on lasta istmed ja muud salongi nahkosad taastada, aga seda mitte enne, kui olulisemad asjad auto juures on üle käidud.
BMW 745iA Executive -84
sysi
Klubiliige
Postitusi: 1592
Liitunud: 03 Sept 2004 22:34
Asukoht: Tln

Postitus Postitas sysi »

Nii kergelt tavaliselt ei pääse, vedas :P
Kasutaja avatar
ingmarp
Klubiliige
Postitusi: 189
Liitunud: 04 Jaan 2008 17:58
Asukoht: Kuressaare
Kontakt:

Postitus Postitas ingmarp »

Oli suurepärane võimalus osa võtta ühest toredast üritusest, milleks oli Autolehe võrdlustest. Teisteks osalenud autodeks olid MB S500 aastast '88 ja Daimler Sovereign 4,2 aastast '80. Artikkel peaks ilmuma ülejärgmise nädala Autolehes, täpsemalt saab lugeda sealt.
Mõned klõpsud ka galeriis: http://www.bmwclassic.ee/galerii/album591
BMW 745iA Executive -84
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2654
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

Räägi sellest ettevõtmisest lähemalt. Kuidas toimus, kas andsite testijatele autod kätte või olite ise roolis jne.
Kiirpilgul artiklit üle vaadates jäi silma, et põiketestis (ja milleski veel) olid saanud parimad ajad aga ikkagi nuriseti viletsate sõiduomaduste ja väsinud amortide üle.
Viimati muutis Ruut, 12 Sept 2008 14:58, muudetud 1 kord kokku.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
sysi
Klubiliige
Postitusi: 1592
Liitunud: 03 Sept 2004 22:34
Asukoht: Tln

Postitus Postitas sysi »

Ruut kirjutas:Räägi sellest ettevõtmisest lähemalt. Kuidas toimus, kas andsite testijatele autod kätte või olite ise roolis jne.
Kiirpilgul artiklit üle vaadates jäi silma, et põrketestis (ja milleski veel) olid saanud parimad ajad aga ikkagi nuriseti viletsate sõiduomaduste ja väsinud amortide üle.
+1, samuti olid varustus ja müratesti tulemused väga head. Mina oleks Hr Pipra asemel jätnud paremusjärjestuse vist selgitamata / testitulemused avaldamata... kuidagi imelik artikkel oli.

Isiklike eelistustega pole muidugi mõtet vaielda :) Me ju kõik teame, milline auto tegelikult parim on :lol:
Kasutaja avatar
ingmarp
Klubiliige
Postitusi: 189
Liitunud: 04 Jaan 2008 17:58
Asukoht: Kuressaare
Kontakt:

Postitus Postitas ingmarp »

Test nägi välja nii, et kogunesime Piibele ja siis sõideti ükshaaval autodega testid läbi. Roolis oli kõikidel katsetel üks inimene, Kristjan Sooper, kes minu teada sõidab kõik AL platsitestid. Niiet selle koha pealt oli asi võrdne.
Amortidega on nagu on. St esimesed amordid on väsinud. See testivärk tuli nii ruttu peale, et ei jõudnud vahetada. Uurisin paarist kohast originaalamortide kohta, igalt poolt tuli vastuseks, et tuleb Saksamaalt tellida ja aega läheb kolm nädalat. Sooperi kommentaar pärast mu autoga sõitmist oli, et slaalomit oli vähe raske sõita, sest üks amort on rohkem läbi kui teine ja auto ei keeranud mõlemale poole võrdselt.
Kiirendusaeg nullist sajani oli ka tehaseandmetest 1,3 sekundit lahjem. Selle põhjust täpselt ei tea, aga mootor päris õigesti hetkel ei käi ka. Tühikäigul hüppab ja suht kõva põlemata kütuse hais on ka taga. Midagi on ilmselt juba Saksamaal sellega susserdatud, sest Treviga turtsumise võimalikke põhjuseid uurides avastasime, et õhulugeja CO-kruvi on täiesti põhja keeratud, mis tundub veidi kahtlane. Aganoh, talv on ees, saab hakata asja uurima vaikselt. Nagu hobiautode puhul ikka lubatakse, kevadeks saab korda :D
BMW 745iA Executive -84
Kasutaja avatar
ökosohver
Postitusi: 95
Liitunud: 08 Aug 2007 15:22

autoleht

Postitus Postitas ökosohver »

lugesin ise ka siis artiklist...tglt vaatasin ajakirja ja siis m6tsin et sellest 4,5st turbomootorist olen juba kuskil kuulnud...siit see pärit ongi:) yllatas et daimleril on kolme vauhtione at kast :O ja need ulme lisad nii mersul kui antud isendiil siin teemas:)
Kasutaja avatar
ingmarp
Klubiliige
Postitusi: 189
Liitunud: 04 Jaan 2008 17:58
Asukoht: Kuressaare
Kontakt:

Postitus Postitas ingmarp »

Tegu siiski 3,5-se turboga. 745 sai mudeliindeksiks selle pärast, et tehaseinseneride arvutuste järgi oli võimsus sama, mis oleks sel ajal olnud 4,5 liitrisel vabalthingaval.
BMW 745iA Executive -84
Kasutaja avatar
ingmarp
Klubiliige
Postitusi: 189
Liitunud: 04 Jaan 2008 17:58
Asukoht: Kuressaare
Kontakt:

Postitus Postitas ingmarp »

sysi kirjutas: Kuigi seal oli ka müstikat - executive pakett aga pole püsikiirushoidjat, katuseluuki
Üks puudus on parandatud, omandasin kasutaja E28-lt püsikiirusehoidja komplekti, mis ootab hetkel paigaldamist. Internetiavarustest leidsin miskise BMW training manuali püsikiirusehoidja kohta, milles olemas ka elektriskeem, niiet vähemalt teoorias peaks installimine lihtne olema. Teist puudust pole plaanis kõrvaldama hakata :)
Nüüdseks on tellitud ka esiamordid, UM-ist ootan mõnda aega juba ukseklaasidele tihendeid ja mõningast pudi-padi veel.
Mingi hädine pilt püsikast ka
Pilt
BMW 745iA Executive -84
sysi
Klubiliige
Postitusi: 1592
Liitunud: 03 Sept 2004 22:34
Asukoht: Tln

Postitus Postitas sysi »

Viimase pildiga peaksid tervitama neid BMW insenere, kes suutsid püsika mootori ja salongi vahelise ühenduse ilma ühegi pistikuta disainida :?
E28
Postitusi: 268
Liitunud: 10 Juul 2005 21:32
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas E28 »

sysi kirjutas:Viimase pildiga peaksid tervitama neid BMW insenere, kes suutsid püsika mootori ja salongi vahelise ühenduse ilma ühegi pistikuta disainida :?
Seal on siiski pistik vahel
sysi
Klubiliige
Postitusi: 1592
Liitunud: 03 Sept 2004 22:34
Asukoht: Tln

Postitus Postitas sysi »

Kohe mootori küljes? St minu omal pole, seal on ratsitud midagi. Siin on midagi natuke teistmoodi jah.
Kasutaja avatar
ingmarp
Klubiliige
Postitusi: 189
Liitunud: 04 Jaan 2008 17:58
Asukoht: Kuressaare
Kontakt:

Postitus Postitas ingmarp »

Njah, see pistik pildil sealt juhtmepuntrast väga välja ei paista, pistik on see must julla seal.
BMW 745iA Executive -84
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3085
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

ingmarp kirjutas:Oli suurepärane võimalus osa võtta ühest toredast üritusest, milleks oli Autolehe võrdlustest...
Testijad sattusid oma tööst sellisesse hoogu, et möödunud nädalavahetusel toimus tallinna tänavatel jätkutestimine 8) Ürituse võlu oli selles, et sai ära proovida ka teised autod - mina näiteks sõitsin esimest korda elus jaguaris :lol:
Igatahes, pilte näeb siit: http://www.bmwclassic.ee/galerii/album222
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Kasutaja avatar
ingmarp
Klubiliige
Postitusi: 189
Liitunud: 04 Jaan 2008 17:58
Asukoht: Kuressaare
Kontakt:

Postitus Postitas ingmarp »

Hooaeg on nüüd ametlikult läbi, auto on talvekorteris. Nelja kuuga suutsin maha uhada 8575 km ja tankida 1167 liitrit bensiini. Keskmine kulu Exceli järgi 13,61 l/100 km, OBC järgi 14,6. Pole väga vigagi, arvestades vurri pidevat sihipärast kasutamist :D Augustis-septembris sõitsin autoga igapäevaselt, hoolimata vanusest on tegu täiesti pädeva igapäevaautoga.

Talveks nokitsemist jätkub, nendest tegemistest üritan aeg-ajalt ka kirjutada.

Pilti kah
Pilt
BMW 745iA Executive -84
Vasta