2. leht 3-st

Postitatud: 21 Mär 2005 15:48
Postitas Arvo
Pesu-tjuuninguga tuleks sellise vana mootori juures ettevaatlik olla. Kui kindlasti tahtmine survepesu teha siis tuleks kilekotiga kinni katta generaator, kaitsmekarp, throttle position sensor ja muud sarnased el. sõlmed.
Mootoris on soovitav nukakett uus panna, seda reeglina keegi ei vaheta ja see võib seal veel originaal olla. Samuti piilu klapikambrisse, olen paaril vanemal M30-l näinud sita õli kasutamisest tingitud nuka õlitustoru ummistumist, 2 nukki olid üle 1mm soonega :shock: Muus osas mootoriga otsest muret olla ei tohiks.

Postitatud: 21 Mär 2005 18:28
Postitas siim528
mootoripesu ei soovita ma küll teha sest mina ootasin 3 päeva ja ka siis ei läinud auto käima... lõpuks aitas tund aega kuumas värvikambris seismist ja sõitsin uhkelt välja.

Postitatud: 21 Mär 2005 19:15
Postitas tõnis
Ega alati ei pea mootoripesu survepesuriga tegema, võib ju natukene õrnemaid meetodeid ka kasutada ja tulemus jääb ka väga hea :) .

Postitatud: 21 Mär 2005 21:35
Postitas sysi
Mootoripesu tegemine tuleb päevakorda võtta jah. Iseasi tõesti, et mis meetodeil. Arvatavasti tuleb siiski teha korralik ettevalmistus ja siis survepesu. Peale pesu saab siis suruõhuga suurem vesi minema puhutud ja siis jätab seisma auto ööpäevaks sooja ruumi. Peale seda kontaktid kontaktõliga üle lasta ja loota, et käivitub.

Mõned tähelepanekud veel seoses mootori tööga. Tühikäigupöörded on ~1200, peale käivitamist tõusevad selleni u 30 sekundi jooksul, seega mitte momentselt. Käivitades sooja mootoriga viskab bensiinihaisu?

Ökonomaiser on suht optimistlik, aga tegelikkuses võtab veits palju kütust kah - noh võrreldes tehaseandmetega.

Sysi.

Postitatud: 21 Mär 2005 21:56
Postitas tõnis
Ma arvan et selle autoga võiksid sa korraks kusagilt diagnostikast läbi hüpata, mul omal oli ka kunagi 528 ja sellel häired mootoritöös. Pandi juhtmed taha ja selgitati vead välja (kui ma õieti mäletan siis õhukulumõõtja ja mõned andurid läksid vahetusse). See et sa ise silma ja kõrvajärgi hakkad viga otsima ning katsetama on minumeelest jama, selleks on vastavad aparaadid olemas :)

Postitatud: 21 Mär 2005 22:00
Postitas Arvo
Tühikäigu pöörded peaks koheselt umbes 1000 juurde ronima... aga ma täpselt ei mäleta kas sellel mootoril oli termostaadi põhimõttel töötav tühikäigu klapp või elektriline? Esimesel juhul tuleb see klapp kindlasti uuena osta, romula omad on 90% pidused. Kui elektiline siis saab odavamalt kasutatud juppidega hakkama :)

Kui kõik voolikud ja ühendused on korras ja kuivad võib bensuhaisu lekkida vanade ja murenenud pihustite tihendite vahelt. Vahetus suhteliselt lihtne töö aga aega läheb.

Ökonomaiser näitab küllaltki täpselt (+/- 0,5l), eeldades, et bensusurve õige on (sellel mootoril peaks olema 2,5 baari) Nimelt arvutatakse bemul bensukulu pihustite lahtiolekuaja järgi mitte vaakumiga nagu sama ajastu oopelitel :P

Postitatud: 22 Mär 2005 10:21
Postitas sysi
aga ma täpselt ei mäleta kas sellel mootoril oli termostaadi põhimõttel töötav tühikäigu klapp või elektriline?
Selle mootori kohta tundub jube vähe infot netis olevat... või siis ma ei oska otsida, emb-kumb. Igatahes sellele küsimusele vastust leida ei õnnestnunud :oops:
Pandi juhtmed taha ja selgitati vead välja (kui ma õieti mäletan siis õhukulumõõtja ja mõned andurid läksid vahetusse).
Õhukulumõõtja ja veel midagi on vahetatud juba seda viga otsides. Teine õhukulumõõtja ja mõned tutikad vaakumvoolikud olid veel kaasas ostes. Mees ütles, et lasi viga otsida ja otsis ise, aga ei leitudki :?
Ja voolikud/vaakumvoolikud kapoti all on vaatamata sellele, et e28 on peaaegu sama vana kui e21, absoluutselt üliheas korras (materjaliomadused säilinud, pole "teibituunitud", jms)

Sysi.

Postitatud: 22 Mär 2005 12:00
Postitas Arvo
sysi kirjutas: Selle mootori kohta tundub jube vähe infot netis olevat... või siis ma ei oska otsida, emb-kumb. Igatahes sellele küsimusele vastust leida ei õnnestnunud :oops:
.
Sel mootoril siiski elektriline tooreklapp, ise kahtlustaks seda, või siis tepm.sensorit.
Täpsemat infot selle mootori kohta leiad ka näiteks netis üsna laialdaselt levinud Haynese pdf failidest, seal küll juttu üldisemalt M30 mootoritest, aga kõik vajaliku leiad sealt kindlasti.

Postitatud: 22 Mär 2005 12:31
Postitas sysi
Ta'nud, need failid peaks mul isegi olemas olema kuskil kataloogis.

Sysi.

Postitatud: 25 Mär 2005 16:40
Postitas sysi
Sai mõned kohad kinni kaetud, seejärel rasva- ja õlieemaldusvahendiga mootoriruum üle käidud ning siis kuuma survepesuga üle käidud kapotialune.
Pärast päikse käes kenasti kuivatatud, ning tulemus:

Pilt

Käima läks ka nagu sipsti :)

Postitatud: 28 Mär 2005 19:54
Postitas sysi
Kuna Nuga autod on veel valmimisjärgus, laenasin talt seniks e21 originaal sportrooli:

Pilt

Palju parem on :)

Postitatud: 28 Mär 2005 20:42
Postitas kustas
Kas minu originaal "sport" rooli ei taha? Vaata Galeriist, ise kahjuks ei pääse oma arvuti tõttu sinna üldse ligi... :?

Postitatud: 05 Apr 2005 00:40
Postitas sysi
E21 rool ikka ei sobi. Nuudi hambumus on sama, aga asend on kuidagi erinev... signaal hakkas ise tööle... :)
Sai siis orig. rool tagasi pandud. Kustasega on ka omad jutud vesteldud :)

Nagu kuskil teemas mainisin, siis korra olen ka teele jäänud, kuna bensiininäidik tegi tünga :P. Nüüd olen targem.

Valuveljed said kah täna alla 8)

Postitatud: 05 Apr 2005 10:50
Postitas Arvo
Sul seal mingi muu probleem ilmselt, ~5 a tagasi sai ühele 525e-le oma kätega paigaldatud sama rool ja töötas aastaid tõrgeteta. Mingi aeg oli oma 635 peal kah sama rool kasutuses :roll:
btw on see rool mul nüüd üle... ainult, et nuudiosa on puudu.

Postitatud: 05 Apr 2005 11:45
Postitas sysi
Kui võrrelda sama rooli E21 ja E28 peal / võrrelda E28 oma rooli ja E21 sportrooli E28 peal, siis roolikinnitusmutter tuleb originaalis keerata märksa sügavamale (samba ots tuleb pikalt mutrist läbi) aga E21 oma puhul jääb samba ots ~mutriga tasa.

Lisaks oli rooli maha võttes suht palju seda signaali "harja" kulumispuru samba kattel. ("hari" on see vedru otsas olev grafiitpulk samba küljes, mis tagab kontakti rooli ja samba vahel).

Postitatud: 05 Apr 2005 13:25
Postitas Arvo
jah, õige küll, nüüd tuleb meelde et sai mingi seib vist kuhugi vahele pandud... :oops:

Postitatud: 29 Apr 2005 20:00
Postitas sysi
Puhtast valuvelgedega autost kah yks pilt:

Pilt

Postitatud: 06 Mai 2005 11:20
Postitas sysi
Seda antenni, mis pildil paistab, enam pole. Ühele vennale jäi see ette ning ta murdis selle ära. Ja siis kõrval olevate autode peeglid jms samuti. Mina muidugi võtsin seda kui paratamatust ja ei pöörand sellele tähelepanu, kuna mul on autode küljest igast kraami jalutama läinud, ära lõhutud.
Seekord aga helistati üks päev politseist, et tulge tunnistusi andma, meil on see vend käes :shock:
Igatahes võtsin siis UM'ist antenni teleskoobi (mitte terve antenni) hinnapakkumise - 632.- :P ja viisin politseisse.

Meil on mingi UUS Eesti Politsei või? :P

Akna iluliistud

Postitatud: 06 Mai 2005 17:37
Postitas saakal666
Tere!

Küsimus: Kus kohast oled saanud need plastikliistud (mis nii ilusti hiilgavad)?

Alo

Postitatud: 06 Mai 2005 20:03
Postitas sysi
K6ik liistud, mis kyljes, olid seal juba siis, kui auto minuni j6udis - nende p2ritolu ei tea - originaalid veel ehk 8)

Yks asi meenus veel, UMis k2ies tuli v2lja, et see auto on seal hoolduses k2inud - viimati 187K n2iduga, praegu on 220K. Huvitav, kas kuidagi teada ka saaks, mis masinaga seal tehtud? :roll: