BMW 518, Priit
Re: BMW 518, Priit
e12 tükkidega on juba üsna hapu. Kui kusagilt midagi leidub tuleb kohe ära võtta ja mis vähegi võimalik see olemasolevast taastada.
Tagumised amordid leidsin juhuslikult suvalisest Prantsuse e-poest - Motorspordi amordid (33521124971) mis siltide ja kultuurkihi järgi on alates 80ndatest kusagil riiulis seisnud. Motorspordi omad lihtsalt sellepärast et need tulid kokku kätte soodsamalt kui üks tavaline oleks tulnud.
Huvitavam lugu on nii esimeste kui tagumiste amortide tugilaagri/puksiga. Kui esimesi WN pakub ja ka kohale saadab siis tagumiste kohta tuli vastus et ei ole ja ei tule.
Esimesed mis kohale tulid peaksid olema koodiga 31331101663 aga WN on kaval, ilmselt saadeti e23? omad mis on küll äravahetamiseni samad aga hiiglasliku 38mm tikkpoldiga. e12 tiku pkkus on ~23,5mm. Õnneks on sama ka e21'l ja sai varudest teha lihtsa vahetuse.
Tagumised peaksid olema koodiga 33521117657 ja sobima e12, e23, e24 aga mida pole seda pole. Küll aga on sisemine puks (33521117676) sama nii eelnevatel kui ka e28l. Ning kõik neli jagavad ka ülemist tihendit 33521118480 mille järgi on neil kõigil täpselt sama poldipaigutus ja keskmine ava (neil kõigil on ka sama amordikannu parandus tükk).
Täiesti olemas ja saada oli tükk 33521126987 mis WN järgi sobib e24le. Realoem ütleb e23, e24 ja e28. Hubaueri järgi peaks sobima veel ka e34'le?!?
Ainus erinevus e12 omaga on ~2mm lühem tikkpolt (~21mm vs 23,5mm). Seda ei pea isegi vahetama. Kusjuures need puksid on seal vist enamvähem igavesed aga korpus mädaneb ümbert ära.
Esi supportid ilusti pritsitud ja osandatud - proovin esimest korda need tsinki saata.
Tagumised amordid leidsin juhuslikult suvalisest Prantsuse e-poest - Motorspordi amordid (33521124971) mis siltide ja kultuurkihi järgi on alates 80ndatest kusagil riiulis seisnud. Motorspordi omad lihtsalt sellepärast et need tulid kokku kätte soodsamalt kui üks tavaline oleks tulnud.
Huvitavam lugu on nii esimeste kui tagumiste amortide tugilaagri/puksiga. Kui esimesi WN pakub ja ka kohale saadab siis tagumiste kohta tuli vastus et ei ole ja ei tule.
Esimesed mis kohale tulid peaksid olema koodiga 31331101663 aga WN on kaval, ilmselt saadeti e23? omad mis on küll äravahetamiseni samad aga hiiglasliku 38mm tikkpoldiga. e12 tiku pkkus on ~23,5mm. Õnneks on sama ka e21'l ja sai varudest teha lihtsa vahetuse.
Tagumised peaksid olema koodiga 33521117657 ja sobima e12, e23, e24 aga mida pole seda pole. Küll aga on sisemine puks (33521117676) sama nii eelnevatel kui ka e28l. Ning kõik neli jagavad ka ülemist tihendit 33521118480 mille järgi on neil kõigil täpselt sama poldipaigutus ja keskmine ava (neil kõigil on ka sama amordikannu parandus tükk).
Täiesti olemas ja saada oli tükk 33521126987 mis WN järgi sobib e24le. Realoem ütleb e23, e24 ja e28. Hubaueri järgi peaks sobima veel ka e34'le?!?
Ainus erinevus e12 omaga on ~2mm lühem tikkpolt (~21mm vs 23,5mm). Seda ei pea isegi vahetama. Kusjuures need puksid on seal vist enamvähem igavesed aga korpus mädaneb ümbert ära.
Esi supportid ilusti pritsitud ja osandatud - proovin esimest korda need tsinki saata.
e12, e21 Baur, e46 Alpina, e85, e90 Alpina, f25 Alpina
Re: BMW 518, Priit
Jah, ma ühe varuosapoe jutu järgi sain viimased E12/E24 bilsud mõni aasta tagasi endale, mis kuskil kesklaos veel saadaval olid. Otsest vajadust osta ei olnud aga võtsin lihtsalt igaks juhuks omale riiulisse varuks.
Minu autol olid tagumistel puksidel küll kummiosad suht pragusid täis, otseselt katki küll veel ei olnud aga auto külge tagasi ei kippunud neid ka panema. Esimesi tugilaagreid ma taastamise ajal ei leidnudki, panin vanadele uue määrde ja sõidab siiani.
Murettekitav on kohati ka nende uuema aja varuosade kvaliteet. Näiteks keskmine roolivarras on mul sõitnud vaevalt 5000km ja viimasel TÜV kontrollil öeldi, et hakkab läbi minema.
Ma ei ole kindel, et neid malmsupporte ilmtingimata vaja tsinkida on. Mul üks komplekt jäi traatkettaga haljaks lastuna aastaid tagasi seisma keldrisse. Üllatavalt hästi on siiani säilinud, mõned üksikud pisikesed roostetäpid on vaid tekkinud.
Minu autol olid tagumistel puksidel küll kummiosad suht pragusid täis, otseselt katki küll veel ei olnud aga auto külge tagasi ei kippunud neid ka panema. Esimesi tugilaagreid ma taastamise ajal ei leidnudki, panin vanadele uue määrde ja sõidab siiani.
Murettekitav on kohati ka nende uuema aja varuosade kvaliteet. Näiteks keskmine roolivarras on mul sõitnud vaevalt 5000km ja viimasel TÜV kontrollil öeldi, et hakkab läbi minema.
Ma ei ole kindel, et neid malmsupporte ilmtingimata vaja tsinkida on. Mul üks komplekt jäi traatkettaga haljaks lastuna aastaid tagasi seisma keldrisse. Üllatavalt hästi on siiani säilinud, mõned üksikud pisikesed roostetäpid on vaid tekkinud.
E10 2002
Re: BMW 518, Priit
Kahju et need plekkvelje alt välja ei paista
e12, e21 Baur, e46 Alpina, e85, e90 Alpina, f25 Alpina
Re: BMW 518, Priit
Peaks saama jälle paar talve ära rallida küll.
Võib-olla saab isegi natuke liiga korralik selleks...
Võib-olla saab isegi natuke liiga korralik selleks...
Re: BMW 518, Priit
Kas oli tehasest tulles ka Golf või läks lihtsalt igavaks ja tahad kodustest autodest valgusfoori kujundada?
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Re: BMW 518, Priit
Safari oli tehasest, 94 omandas Eestis ladabeige katte.
Kuna üle tuli niikuinii värvida siis nüüd on golf.
Rohelist autot ma ei taha.
Kuna üle tuli niikuinii värvida siis nüüd on golf.
Rohelist autot ma ei taha.
e12, e21 Baur, e46 Alpina, e85, e90 Alpina, f25 Alpina
Re: BMW 518, Priit
Veidi üle 800 kilomeetri sõidetud, Soome BMW klubi kokkutulek Imatras ja lugematu arv kirbuturgusid külastatud. Midagi katki ei läinud, mõned vead tulid välja. Lahe auto.
e12, e21 Baur, e46 Alpina, e85, e90 Alpina, f25 Alpina
Re: BMW 518, Priit
Panen ka siia ühe eriti olulise dokumendi vormistamiseks vajaliku pildimaterjali. Pildid tegi herr Nuga isiklikult.
e12, e21 Baur, e46 Alpina, e85, e90 Alpina, f25 Alpina
Re: BMW 518, Priit
Kui tegelikult on vaja kaheksat polti 771 lõpuga kotikesest..
e12, e21 Baur, e46 Alpina, e85, e90 Alpina, f25 Alpina