BMW 320i, DTM välimusega
BMW 320i, DTM välimusega
Tere teile kõigile!
Minu esimene postitus siin legendaarses foorumis! Mis siin ikka, näitan mille päästsin ja valmis ehitasin talvel, väike jutuke ka kaasa
Nimelt siis 1991.a. 320i kupee tehasest. Nagu ikka Diamantschwartz Metallic. Auto on Lõuna-Prantsusmaalt Eestisse toodud 17.08.10. Seda autot omas pea 10aastat Andreas J, reg.nr-iga "424THZ", sinna sisse lasi Harri Lillevarsil poolpuuri teha ja tuunis siit sealt, kere oli ülikorralik ja polnud kunagi talve näinud. Enne müüki 2022.a. tõstis 2.0liitrise bensuka sealt vahelt välja ja pani erksama/uuema M54B30-ne. Siis omas seda autot Ken T, paar korda sõitis ja jäi samamoodi seisma, müüs selle 9kuud hiljem maha enne talve ja sai selle omanikuks keegi, kes sellest autost matsu ei jaganud. Kasutati kui talvepeetrit ja lõhuti igatpidi linnapeal. Auto nr alates 12.04.24 "885ARX".
Mina ostsin ta 14.04.23 Tallinnast niimoodi, et omanik lasi oma "sõbral" või kellegil selle enne ülevaadata, et kõik normis oleks ja näitas pabereid, pilte jne. Hakkasin mina siis kodupoole kimama rõõmsalt ja koju jõudes tunnen kuidagi, et parema jalg nagu tuline, terve keskkonsool ja käigukasti tunnel ka. Tõstsin ta ülesse ja võtsin käigukastil punni eest ja ülla ülla, välja tuli vähem kui pits käigukasti õli, see selleks. Kõik õnneks toimis ja puru sisse ei tulnud, Olin pääsenud ühesõnaga.
Kere oli ülikorralik, põhi, karbid, sillad, pagasiruum, jalgealune ja kapotialune kõik puhtad ja roostevabad. Olen suur 90-ndate ralli armastaja ja austaja, nimelt siis võtsin missiooniks omale teha DTM-inspireeritud projekt.
Kere käis vanade BMW-de taastaja juures maalritöödes ja värvimises. Tellisin vajalikud stanged/spoilad/liistud. Sisu sai natuke erilisema väljanägemise ja lähenemise. Nimelt alkantaara armatuur, keskkonsool, istmed, lagi jne. Kõik puhas käsitöö ja eritellimusena valmistatud. Umbes 3 kuud võttis aega. Mulle ei meeldi oma BMW-dele panna märke ja tähiseid kui ta ei ole eriline, nt "M","Alpina" või mis muu. Sellepärast ma läksin M-Tech 2 teed ja jätsin tavalised E30-ne tiivad ja ei toppinud M3-e stangesi ega tiibasi. Sai ainult tagaspoiler pandud M3 Evo oma.
Vanakooli Warsteiner õllereklaami kirjad, et mälestada E30 M3-e edukat võidusõidu ajalugu.
E30 DTM on valmis see suvi sõitma ja sai juba võetud uus projekt, mille kavatsen taastada ja korda teha. Sellest juba lähemalt järgmises postituses.
NB! Piltide pealt on uksepolstrid puudu
Nägudeni
Minu esimene postitus siin legendaarses foorumis! Mis siin ikka, näitan mille päästsin ja valmis ehitasin talvel, väike jutuke ka kaasa
Nimelt siis 1991.a. 320i kupee tehasest. Nagu ikka Diamantschwartz Metallic. Auto on Lõuna-Prantsusmaalt Eestisse toodud 17.08.10. Seda autot omas pea 10aastat Andreas J, reg.nr-iga "424THZ", sinna sisse lasi Harri Lillevarsil poolpuuri teha ja tuunis siit sealt, kere oli ülikorralik ja polnud kunagi talve näinud. Enne müüki 2022.a. tõstis 2.0liitrise bensuka sealt vahelt välja ja pani erksama/uuema M54B30-ne. Siis omas seda autot Ken T, paar korda sõitis ja jäi samamoodi seisma, müüs selle 9kuud hiljem maha enne talve ja sai selle omanikuks keegi, kes sellest autost matsu ei jaganud. Kasutati kui talvepeetrit ja lõhuti igatpidi linnapeal. Auto nr alates 12.04.24 "885ARX".
Mina ostsin ta 14.04.23 Tallinnast niimoodi, et omanik lasi oma "sõbral" või kellegil selle enne ülevaadata, et kõik normis oleks ja näitas pabereid, pilte jne. Hakkasin mina siis kodupoole kimama rõõmsalt ja koju jõudes tunnen kuidagi, et parema jalg nagu tuline, terve keskkonsool ja käigukasti tunnel ka. Tõstsin ta ülesse ja võtsin käigukastil punni eest ja ülla ülla, välja tuli vähem kui pits käigukasti õli, see selleks. Kõik õnneks toimis ja puru sisse ei tulnud, Olin pääsenud ühesõnaga.
Kere oli ülikorralik, põhi, karbid, sillad, pagasiruum, jalgealune ja kapotialune kõik puhtad ja roostevabad. Olen suur 90-ndate ralli armastaja ja austaja, nimelt siis võtsin missiooniks omale teha DTM-inspireeritud projekt.
Kere käis vanade BMW-de taastaja juures maalritöödes ja värvimises. Tellisin vajalikud stanged/spoilad/liistud. Sisu sai natuke erilisema väljanägemise ja lähenemise. Nimelt alkantaara armatuur, keskkonsool, istmed, lagi jne. Kõik puhas käsitöö ja eritellimusena valmistatud. Umbes 3 kuud võttis aega. Mulle ei meeldi oma BMW-dele panna märke ja tähiseid kui ta ei ole eriline, nt "M","Alpina" või mis muu. Sellepärast ma läksin M-Tech 2 teed ja jätsin tavalised E30-ne tiivad ja ei toppinud M3-e stangesi ega tiibasi. Sai ainult tagaspoiler pandud M3 Evo oma.
Vanakooli Warsteiner õllereklaami kirjad, et mälestada E30 M3-e edukat võidusõidu ajalugu.
E30 DTM on valmis see suvi sõitma ja sai juba võetud uus projekt, mille kavatsen taastada ja korda teha. Sellest juba lähemalt järgmises postituses.
NB! Piltide pealt on uksepolstrid puudu
Nägudeni
Viimati muutis Kenneth, 10 Juun 2024 15:04, muudetud 1 kord kokku.
Re: BMW 320i, DTM välimusega
Ilus näeb välja, igatahes!
Mis selle auto peamine otstarve saab olema, kas sihtotstarbeliselt (ringrada) ka tarvitad või on pigem lihtsalt hobi/suveautoga tegemist?
Mis selle auto peamine otstarve saab olema, kas sihtotstarbeliselt (ringrada) ka tarvitad või on pigem lihtsalt hobi/suveautoga tegemist?
E10 2002
Re: BMW 320i, DTM välimusega
Sain just eile Toyo semi slikid kätte rinka jaoks ja Pârnusse proovima ükshetk. Kòigepealt käin Poolas Ultrace showl àra ja siis hakkan suve nautima
Re: BMW 320i, DTM välimusega
Siis tuleks vist vedrustust ja pidureid ka järgi aidata (või on need tööd ka tehtud?). Eriti tasuks tähelepanu pöörada pidurite upgradele kui räägime stockist tunduvalt võimsamast mootorist, originaalpidurid on juba 325 all heal juhul kõigest rahuldavad oma pidurdusvõimsuselt.
Kas oled seda autot kaalule ka ajanud?
Kas oled seda autot kaalule ka ajanud?
E10 2002
Re: BMW 320i, DTM välimusega
Auto on BC coilide peal, pidurid on tehase suuruses, venditud ja soontega kettad rinka jaoks. Ate kettad ja klotsid. Ate pidurivedelik ka, et keema minemist vältida. Auto on kaalul käinud, aga meeles ei ole. Kirjutan siia alla Sulle uuesti vastu ja annan teada täpse kaalu.
Re: BMW 320i, DTM välimusega
Pidurid on kiiruse surm. Kui kohalikel rinkadel asjaarmastajana nikerdada, siis peaks originaal setupist piisama.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Re: BMW 320i, DTM välimusega
Stock 325 saab kenasti hakkama küll jah kuigi piduritunnetus on minuarust sel setupil ikkagi suht kehva. Siin on juba võimsam mootor ja tänavaslikid ka mängus, ma seepärast hakkasin pärima
E10 2002
Re: BMW 320i, DTM välimusega
Kui rajal ära käin, siis kindlasti jagan oma aegu. Stock loomulikult keema ei lähe kuna pole sellist jõudu, et kiirustki üles võtta.
Re: BMW 320i, DTM välimusega
Nii huvi pärast küsin, et palju mootoris jõudu on ja millise kiiruse Audru pikemal sirgel sisse saad? E30 325i tippkiirus oli veidi alla 230 km/h. Eeldatavalt insenerid lähtusid sellest, et bahni peal peab selliselt kiiruselt korduvalt maha pidurdama ilma, et piduritega midagi ekstreemset juhtuks.
Uuel Audru rajal pole oma autoga sõitmas käinud, vaid korra nende oma Toyotaga aga vanal rajal on e24 ja e30-ga rohkem kui korra pidurdatud ja ei mingit keemist ega kõverdumist. Tõele au andes E30-d olid sellised +/- 100kW ja vanal rajal tagasirgel sai umbes 140km/h sisse.
Uuel Audru rajal pole oma autoga sõitmas käinud, vaid korra nende oma Toyotaga aga vanal rajal on e24 ja e30-ga rohkem kui korra pidurdatud ja ei mingit keemist ega kõverdumist. Tõele au andes E30-d olid sellised +/- 100kW ja vanal rajal tagasirgel sai umbes 140km/h sisse.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Re: BMW 320i, DTM välimusega
Oletan, et sõitsid seal harilike tänavarehvidega? Mul on enda 323 compacti ajast selline kogemus, et premium tänavarehviga töötasid pidurid täitsa rahuldavalt, sai rajal sõita küll. Vana raja peasirge lõpus oli reaalne kiirus gps järgi 170 kanti kui õieti mäletan.Ruut kirjutas: ↑16 Juun 2024 20:14 Uuel Audru rajal pole oma autoga sõitmas käinud, vaid korra nende oma Toyotaga aga vanal rajal on e24 ja e30-ga rohkem kui korra pidurdatud ja ei mingit keemist ega kõverdumist. Tõele au andes E30-d olid sellised +/- 100kW ja vanal rajal tagasirgel sai umbes 140km/h sisse.
Kui kolisin sliki peale siis EBC Redstuff klotsid (premium tänavaklotsid) sõna otseses mõttes sulasid, klotsi servas olid nagu jääpurikad . Kallid soonitud ATE powerdisk pidurikettad tõstsin pärast rajapäeva ka vanarauahunnikusse. Ehk siis järeldaks, et soojaks sõidetud slikil on pidamine niivõrd palju parem, et stock pidurisüsteem ei pidanud lihtsalt vastu. Pärast kasutasin race pidurivedelikku ja Ferodo DS2500 klotsi, siis selliseid probleeme enam ei tekkinud. Pidurikettaid kusjuures tarvitasin kõige odavamaid, ühe hooaja pidasid harilikult ilusti vastu, siis läks uus komplekt.
Vabandan kerge OT pärast.
E10 2002
Re: BMW 320i, DTM välimusega
Kuuesega sai tõesti tänavarehviga käidud. Kolmestel olid legaalsed tänavaslikid. Kolmesel olid ka ees Ferodo Racing (midagi DS2500 laadset vist) klotsid. Nendega ei juhtunud midagi. Kiiruse osas võin muidugi eksida, eks aega on ka kõvasti sellest ajast möödunud.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Re: BMW 320i, DTM välimusega
Ringrajal ei olegi nii tähtis piduri suurus vaid jahutus. Ilma korraliku jahutuseta saab ka suurest pidurist kiirelt jagu. BMW 325cup i autodel kasutame originaal tehase pidurit. Ketas on täitsa tavaline (vahet pole kas soonitud, puuritud või sile) ja tootja poolelt oleme ATE kasutanud, kuid ka isegi odav Fremax kestis ühe võistlusnädalavahetuse ära. Klots kas EBC või Ferodo racing seerjast. Ketaste taga on suunavad adapterid, stanges õhukogurid ning tuulutusvoolikud peal. Sellise setupiga kannatab ka 45min sõidu ära teha.
Sellel autol ei ole ringrajal kiirust ja ma ei usu ka et väga pikalt järjest sõitu toimub. Paar kiiremat ringi ning jahutus. Kui tahata rada proovida siis korralik klots ning lisatuulutus.
Piduriõli racing seerjast kindlasti. Ise kasutame Motuli RBF 660 õli. Õli vahetada 2x aastas. Pidurivoolikud võiks ka armeeritud voolikute vastu vahetada, originaal kummivoolik hakkab kuumaga läbi painduma ning piduritunnetus läheb pehmemaks. Racing piduriõli kasutades tuleb jälgida-kontrollida ka piduri peasilindrit. Need vanad silindrid ei kannata väga pikalt Racing õlisid ning kumm hakkab sees pudenema, need õlid on kanged. Kui juba tume kummipuri tekib õli sisse siis silinder laguneb juba.
Sellel autol ei ole ringrajal kiirust ja ma ei usu ka et väga pikalt järjest sõitu toimub. Paar kiiremat ringi ning jahutus. Kui tahata rada proovida siis korralik klots ning lisatuulutus.
Piduriõli racing seerjast kindlasti. Ise kasutame Motuli RBF 660 õli. Õli vahetada 2x aastas. Pidurivoolikud võiks ka armeeritud voolikute vastu vahetada, originaal kummivoolik hakkab kuumaga läbi painduma ning piduritunnetus läheb pehmemaks. Racing piduriõli kasutades tuleb jälgida-kontrollida ka piduri peasilindrit. Need vanad silindrid ei kannata väga pikalt Racing õlisid ning kumm hakkab sees pudenema, need õlid on kanged. Kui juba tume kummipuri tekib õli sisse siis silinder laguneb juba.
Carclassic OÜ
Re: BMW 320i, DTM välimusega
Need hirmkallid armeeritud voolikud on küll sellised asjad mida ise uuesti enam ei ostaks. Vist kõigest 3 hooaega pidasid vastu ja kui siis mingi kallima otsa tavavooliku vastu vahetasin, ei saanud isiklikult küll vahest pidurdamisel aru. Aga võibolla mingi kindla brändi omad teevad tõesti imet.tõnis kirjutas: ↑18 Juun 2024 06:25 Pidurivoolikud võiks ka armeeritud voolikute vastu vahetada, originaal kummivoolik hakkab kuumaga läbi painduma ning piduritunnetus läheb pehmemaks. Racing piduriõli kasutades tuleb jälgida-kontrollida ka piduri peasilindrit. Need vanad silindrid ei kannata väga pikalt Racing õlisid ning kumm hakkab sees pudenema, need õlid on kanged. Kui juba tume kummipuri tekib õli sisse siis silinder laguneb juba.
See kummidetailide lagunemine on minu jaoks uus info, teeb murelikuks kuna kasutan ise ka ühes sõidukis sama RBF660 vedelikku. Järeldaks siis et ta lagundab ka supporti silindrites olevaid kummimansette?
E10 2002
Re: BMW 320i, DTM välimusega
Alati ei pea ostma neid voolikuid hirmkallilt vaid võib ise teha, tuleb kordades soodsam. Voolikut saab osta meetriga, sobivad otsad ja ise kokku panna. Ühel autol on need isetehtud voolikud pidanud vastu 6 hooaega, ei mingeid probleeme. Mina sõitsin ilma pidurivõimuta. Pidurdasin lukku löömise ja tagasi laskmise tunnetusel. Peale armeeritud voolikutele kolimist läks tunnetus konkreetsemaks.Arvo kirjutas: ↑18 Juun 2024 08:10Need hirmkallid armeeritud voolikud on küll sellised asjad mida ise uuesti enam ei ostaks. Vist kõigest 3 hooaega pidasid vastu ja kui siis mingi kallima otsa tavavooliku vastu vahetasin, ei saanud isiklikult küll vahest pidurdamisel aru. Aga võibolla mingi kindla brändi omad teevad tõesti imet.tõnis kirjutas: ↑18 Juun 2024 06:25 Pidurivoolikud võiks ka armeeritud voolikute vastu vahetada, originaal kummivoolik hakkab kuumaga läbi painduma ning piduritunnetus läheb pehmemaks. Racing piduriõli kasutades tuleb jälgida-kontrollida ka piduri peasilindrit. Need vanad silindrid ei kannata väga pikalt Racing õlisid ning kumm hakkab sees pudenema, need õlid on kanged. Kui juba tume kummipuri tekib õli sisse siis silinder laguneb juba.
See kummidetailide lagunemine on minu jaoks uus info, teeb murelikuks kuna kasutan ise ka ühes sõidukis sama RBF660 vedelikku. Järeldaks siis et ta lagundab ka supporti silindrites olevaid kummimansette?
Piduriõli kahjuks jah lagundab kummidetaile süsteemis. Vanad-kasutatud peasilindrid ei pidanud selle õliga üle hooaja vastu. Üks lagunes sõiduajal ära, teisele sain hoolduse käigus jaole ja kolmas läks külge, õli sisse ning peale talvist seismist kevadel surnud. Olen asendanud nüüd ainult uute originaal tükkidega. Piduri suportid vahetasime aktiivsema võistlemise korral iga hooaeg välja uute vastu juba kindluse mõttes.
Carclassic OÜ
Re: BMW 320i, DTM välimusega
Väärt info. Oskad linke või kontakte jagada, millist voolikut ja otsikuid kasutad ning kust soetasid?
E10 2002
Re: BMW 320i, DTM välimusega
Mina olen ostnud Racingexperdist kõik vajaliku. Kõik oli kohapeal letikauap ja kui ütlesin mis autolele vaja anti sobivad otsad. On ka võimalus suporti poolne ots banjo poldiga kinnitatavaks teha kui vajadus.
Carclassic OÜ