Bronco 318i
Re: Bronco 318i
mind huvitaks rihmarattalahendus, just nimelt,et kuidas see väntõvllianduri signaal loetud on. Sarnane kombo plaanis ,aga vist esialgu jätan jagajapealt tööle, kuid veel kindel pole. samamoodi ms3 juhtima kogu kupatust.
Autoremont. e34 524td, e32 750il, e21 315, e12 520, e30 325i, Audi Allroad, e39 528i , e39 530d
Re: Bronco 318i
Ostetud sai Davies Craig EWP130 pump ning plaan on vahele panna radiaatori alumise otsa ja praeguse veepumba vahele. Lisaks siis sinna vahele kolmik kuhu salongiradikast ots (ja turbo vesijahutuse ring ka). Termostaati esialgu plaanis jätta pole ning pump peaks suutma ka termostaadi töö ära teha (kuigi talve see auto ilmselt ei näe enam).Arvo kirjutas: ↑24 Jaan 2022 17:33 See el. veepumba lahendus huvitaks, kas pilti on jagada? mis tootja pump?
Mul nimelt läks 2002 külge paksem radikas ja see originaal veepump on ebameeldivalt radika lähedal oma otsaga, otseselt ohtu küll veel pole aga mulle eriti ei meeldi sellised napid lahendused.
Rihmarattale on peale punktitud 36-1 hambaga ratas millelt loen uuema BMW anduriga millele tehtud kinnitus veepumba poltide alla. Lisasin pildi 2021 kataloogi ka sellest andurist (nüüd küll uus andur juba) ja rattast.
Re: Bronco 318i
aga kust sa ratta hankisid? lasid kuskil cnc välja lõigata vms?
Autoremont. e34 524td, e32 750il, e21 315, e12 520, e30 325i, Audi Allroad, e39 528i , e39 530d
Re: Bronco 318i
Sõber töötas tollel ajal selliste võimalustega ettevõttes ning andsin rihmaratta talle. Tagasi sain koos hammastega ratta
Re: Bronco 318i
Seadistamise osani jõudsin isegi sellel kevadel.
Käisin siis Wheelsup Racing uuesti (eelmine kord 2017 sügisel, kui sidur alla andis suhteliselt kiirelt) ning seade sai üle käidud. Auto sõidab nüüd palju sujuvamalt ja ühtlasemalt ning segu sai veidi ka rikkamaks seatud ning temperatuurid on kenasti kontrolli all. Maksimaalse jõu osas ilmselt väga palju juurde ei tulnud (kahjuks jäi eelmise seadega düno tegemata), kuid veidi sai kiiremaks ka veerandmiilil:
60ft 2.4s
1/8m - 9.3s
1/4m - 14.2s @167km/h
0-100kph - 6.4s
Rõhku on 0.9bari ja võib-olla kunagi kasvab isu ja krutib veidi veel peale, kuid hetkel tundub igapäevasõiduks täiesti piisavat ning tegemist pole võistlussõidukiga. Pigem tahaks ketaspiduritega ja LSD differentsiaali 3.45 ülekandega alla saada, et pöörded maanteel madalamaks saada ja 0-100 ühe käiguvahetuse võita
Dünograafik ka (väidetavalt jõud rattast):
Käisin siis Wheelsup Racing uuesti (eelmine kord 2017 sügisel, kui sidur alla andis suhteliselt kiirelt) ning seade sai üle käidud. Auto sõidab nüüd palju sujuvamalt ja ühtlasemalt ning segu sai veidi ka rikkamaks seatud ning temperatuurid on kenasti kontrolli all. Maksimaalse jõu osas ilmselt väga palju juurde ei tulnud (kahjuks jäi eelmise seadega düno tegemata), kuid veidi sai kiiremaks ka veerandmiilil:
60ft 2.4s
1/8m - 9.3s
1/4m - 14.2s @167km/h
0-100kph - 6.4s
Rõhku on 0.9bari ja võib-olla kunagi kasvab isu ja krutib veidi veel peale, kuid hetkel tundub igapäevasõiduks täiesti piisavat ning tegemist pole võistlussõidukiga. Pigem tahaks ketaspiduritega ja LSD differentsiaali 3.45 ülekandega alla saada, et pöörded maanteel madalamaks saada ja 0-100 ühe käiguvahetuse võita
Dünograafik ka (väidetavalt jõud rattast):
Re: Bronco 318i
Mis peaülekanne praegu all on? Kui näiteks 4.xx pealt 3.45 peale vahetada, kaob päris palju särtsu masina iseloomust ära, hobisõidukile ma ise nii ei teeks (kunagi sai ka nende ülekannetega katsetatud ja mängitud). Iseasi jah, kui igapäevaselt pikemad maantee otsad sellega sõita vaja on, saavutad mõningase kütusesäästu. Muidu on ilus dünograafik, kindlasti veab näo naerule. Mis rehve kasutad selle looma all?
E10 2002
Re: Bronco 318i
180kw veab seda kere ilmselt ka 2.91 diffriga väga nobedasti edasi, hetkel sellise jõujuures see esimene käik ilmselt on täeisti mõtetu
Autoremont. e34 524td, e32 750il, e21 315, e12 520, e30 325i, Audi Allroad, e39 528i , e39 530d
Re: Bronco 318i
Praegu on tehasest tulnud 3.91 all ning kuna nii jõudu kui väänet on üle 2x rohkem kui tehasest siis ma selle särtsu puudumise pärast väga ei muretse. Samuti maal elades linnasõitu on vähe ja kiirteel 120-130ga sõites on pööre üpris kõrge.
Differ sai peale 15a laos seismist igatahes see nädal meistri juurde viidud ning ehk saab asja sellest (kunagi oli korra all aga tegi häält ja libises läbi LSD)
Differ sai peale 15a laos seismist igatahes see nädal meistri juurde viidud ning ehk saab asja sellest (kunagi oli korra all aga tegi häält ja libises läbi LSD)
Re: Bronco 318i
Sul originaalsild all ja kestab sellist väänet? :O Mul on jäänud mulje, et isegi vingemate vabalthingavate küljes kipuvad need orignaaldiffrid ja õõtsad järgi andma. Aga eks kõik taandub muidugi rehvidele, kui pidamist pole siis vast mõnda aega püsib koos ka
E10 2002
Re: Bronco 318i
Originaalsild all ja 3.45 differ ka 323i alt pärit typ168.
Siiani pole veel midagi järgi andnud peale siduri, kuid pole ülearu palju sõitnud ka. Tegemist ikkagi lihtsa hobiautoga mitte ringraja/kiirendus/driftimasinaga siis tavarehviga võiks ikka kesta mingi aja. Taga on all 205/50/15 Hankooki rehvid (aasta vanad äkki) ning tegelikult peavad suhteliselt hästi.
Eks kestab kaua kestab aga väga ei tahaks küll 5-seeria tagasilda sinna alla aretama hakata
Siiani pole veel midagi järgi andnud peale siduri, kuid pole ülearu palju sõitnud ka. Tegemist ikkagi lihtsa hobiautoga mitte ringraja/kiirendus/driftimasinaga siis tavarehviga võiks ikka kesta mingi aja. Taga on all 205/50/15 Hankooki rehvid (aasta vanad äkki) ning tegelikult peavad suhteliselt hästi.
Eks kestab kaua kestab aga väga ei tahaks küll 5-seeria tagasilda sinna alla aretama hakata
Re: Bronco 318i
Kui rehv ei pea pole muret ka silla juppide lendamisega, seega ei tasuks rehvidega üle pingutada
e28
Re: Bronco 318i
Sa vist viisid just difri tegemisse kui ma endaoma ära korjasin? Tükid kestavad vastavalt sellele kuidas asja tarbida, ühel tuttaval 168 4,45 m50 strokeriga kähkusõidu rullika all ja vastupidiselt kõigi ootustele ja hirmsale häälele kestab endiselt.
vaguniga
Re: Bronco 318i
Olin mina jah seal, kui üks punane universaalkerega E30 tuli oma valmis asjale järgi Minu oma aga veel ootel ning ega otseselt kiiret ka pole, teisi asju nokitseda jagub auto kallal.
Re: Bronco 318i
Sügis on käes ning teemakangelasega on vaeva nähtud omajagu käesoleval aastal.
LSD differentsiaali sain värskendatult kätte ning ei tahtnud seda otse alla keerata vaid otsisin laost välja kunagi varutud ülejäänud 323i tagasilla jupid ka ning koostasin uute kuluosadega selle kokku ning alla ta ka sai. Kahjuks originaal E21 tagasupportid olid küll ilusat punast värvi kuid ka uute kuluosadega ei saanud sadulate "kolisemisest" lahti. Seda supportit paigalhoidvat traadikest uuena ei õnnestunud leida ja tundus, et kandurid on ka aja jooksul piisavalt kulunud, et mänguruumi liiga palju. Hankisin siis E30 tagasupportid ning väikese sättimisega need ka alla said. Piduritega olen rahul ning kuna kiirused kasvavad kiiresti siis on neid ka vaja.
Differentsiaaliga päris rahul ei ole - LSD osa toimib, kuid differ ikkagi undab, kuigi kõik laagrid jms said uued. Ulgus ta ka 15a tagasi, kui prooviks alla sai kuid lootsin, et ehk uus õli ja kuluosad (laagrid jms) aitavad. Lisaks on spidomeeter nüüd väga pessimistlik ja spidoka järgi 90ga sõites on GPSi järgi kiirus 98-99. Võimalik, et võtan talvel uuesti alt selle ja lasen originaalülekandega diffrisse LSD elemendi ümber tõsta.
Positiivse poole pealt leidsin üle 5 aasta otsitud klaasipesuvedeliku paagi mille ka külge sättisin ning muidu olen päris palju see aasta sõitnud - jõudsin isegi tunnikeseks Kehalasse klubi rajapäevale pealtvaatajana, kuna pidureid oli vaja testida ja sisse sõita
Kiirusnäitajad hetke differentsiaaliga väga ei muutunud - 0-100 on kiirem tunduvalt, 60ft on endiselt kehvavõitu (ilmselt juhi oskustes pigem kinni) ning 1/4 miili on veidi kiirem kuid lõppkiirus jäi samaks:
60ft 2.4s
1/8m - 9.1s @136km/h
1/4m - 13.8s @168km/h
0-100kph - 5.8s
Veidi olen dilemma eest - kas tõsta rõhku ja proovida veel veidi rohkem kätte saada või jääda kindla peale ning säästa jõuülekannet. Vahepeal ka mõtted hankida ka M42 baasil järgi aidatud mootor (ITB, stroker). Saaks kapotialuse tunduvalt "lihtsamaks" ning oleks jälle vaheldus. Ega hobiauto on hobiauto ja kogu aeg peab midagi teha olema
Mõned värskemad pildid autost, tagasillast ja kapoti alt (klikk pildil avab galerii):
LSD differentsiaali sain värskendatult kätte ning ei tahtnud seda otse alla keerata vaid otsisin laost välja kunagi varutud ülejäänud 323i tagasilla jupid ka ning koostasin uute kuluosadega selle kokku ning alla ta ka sai. Kahjuks originaal E21 tagasupportid olid küll ilusat punast värvi kuid ka uute kuluosadega ei saanud sadulate "kolisemisest" lahti. Seda supportit paigalhoidvat traadikest uuena ei õnnestunud leida ja tundus, et kandurid on ka aja jooksul piisavalt kulunud, et mänguruumi liiga palju. Hankisin siis E30 tagasupportid ning väikese sättimisega need ka alla said. Piduritega olen rahul ning kuna kiirused kasvavad kiiresti siis on neid ka vaja.
Differentsiaaliga päris rahul ei ole - LSD osa toimib, kuid differ ikkagi undab, kuigi kõik laagrid jms said uued. Ulgus ta ka 15a tagasi, kui prooviks alla sai kuid lootsin, et ehk uus õli ja kuluosad (laagrid jms) aitavad. Lisaks on spidomeeter nüüd väga pessimistlik ja spidoka järgi 90ga sõites on GPSi järgi kiirus 98-99. Võimalik, et võtan talvel uuesti alt selle ja lasen originaalülekandega diffrisse LSD elemendi ümber tõsta.
Positiivse poole pealt leidsin üle 5 aasta otsitud klaasipesuvedeliku paagi mille ka külge sättisin ning muidu olen päris palju see aasta sõitnud - jõudsin isegi tunnikeseks Kehalasse klubi rajapäevale pealtvaatajana, kuna pidureid oli vaja testida ja sisse sõita
Kiirusnäitajad hetke differentsiaaliga väga ei muutunud - 0-100 on kiirem tunduvalt, 60ft on endiselt kehvavõitu (ilmselt juhi oskustes pigem kinni) ning 1/4 miili on veidi kiirem kuid lõppkiirus jäi samaks:
60ft 2.4s
1/8m - 9.1s @136km/h
1/4m - 13.8s @168km/h
0-100kph - 5.8s
Veidi olen dilemma eest - kas tõsta rõhku ja proovida veel veidi rohkem kätte saada või jääda kindla peale ning säästa jõuülekannet. Vahepeal ka mõtted hankida ka M42 baasil järgi aidatud mootor (ITB, stroker). Saaks kapotialuse tunduvalt "lihtsamaks" ning oleks jälle vaheldus. Ega hobiauto on hobiauto ja kogu aeg peab midagi teha olema
Mõned värskemad pildid autost, tagasillast ja kapoti alt (klikk pildil avab galerii):
Re: Bronco 318i
Ma olen aru saanud, et see undamine tekib siis kui differ on valesti (ilma õige reguleeringuta) kokku laotud. Eestis on vist ainult paar meest kellel spetsvahend nende diffrite sättimiseks.
Selle M42 mõtled siis vabalthingavana aisade vahele tõsta? Hobujõududes tuleb ilmselt teatav tagasiminek siis
E10 2002
Re: Bronco 318i
LSD element oli meistri sõnul alles "süütu" ehk keegi seda lahti vähemalt võtnud polnud, kuid selle diffri ostsin 2006 lõpus ja proovisin ka alla, kuid LSD ei toiminud ja undas ta juba siis ning panin originaali tagasi ja see jäi lattu ootele. Kuna ülekandega ka päris rahul ikkagi pole, siis ilmselt tegelen selle asjaga ikkagi uuesti ja kui keegi teab mõnda differentsiaalivõlurit võib siia kirja panna
M42 mõte on vabalhingavana jah ning jõu ning väände poolest oleks kindlasti pikk samm tagasi ning hetkel veel samme selle mõtte teostamiseks ka teinud pole
M42 mõte on vabalhingavana jah ning jõu ning väände poolest oleks kindlasti pikk samm tagasi ning hetkel veel samme selle mõtte teostamiseks ka teinud pole